Справа № 569/9650/18
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 вересня 2018 року м. Рівне
Суддя Рівненського міського суду Рогозін С.В., з участю представника Рівненської митниці ОСОБА_1, розглянувши матеріали, які надійшли з Рівненської митниці ДФС про порушення митних правил відносно громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, РНОКПП НОМЕР_1, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2, мешканця: АДРЕСА_1, працюючого керівником Благодійної організації Фонд Допомога та братерство , за ч. 1 ст. 483 МК України, -
В С Т А Н О В И В:
З протоколу про порушення митних правил № 0288/20400/18 від 26 квітня 2018 року вбачається, що 23 березня 2016 року, транспортним засобом з реєстраційними номерами тягача АА 9161 ІТ, причепа АА 6676 ХР на митну територію України в зоні діяльності Волинської митниці ДФС, згідно митної декларації типу ТР81АА № 205010101/2016/000419 ввезено товар Гуманітарний вантаж: Одяг бувший у вжитку, до 25% зношення, для дітей та дорослих, ковдри та постільна білизна, взуття б/в для дітей та дорослих до 25% зносу , загальною вагою брутто - 16 200 кг, вартістю 1 580 фунтів стерлінгів (далі - товар). У якості підстави для переміщення вказаного товару через митний кордон України органам доходів і зборів України подані наступні документи: міжнародна товаротранспортна накладна СМR 19.03.2016 від 19.03.2016 року; proforma invoice/ goodlist № INV791/02-16 від 11.02.2016 року.
28.03.2016 року керівником Благодійної організації Фонд Допомога та братерство ОСОБА_2 в Рівненську митницю ДФС з метою проведення митного оформлення товару, подано митну декларацію типу ІМ40АА № 204050002/2016/001575. Під час подання вищезазначеної митної декларації ОСОБА_2 застосовано норми законодавства України, відповідно до яких операції із ввезення на митну територію України гуманітарної допомоги звільняються від оподаткування. Зокрема, ч. 1 ст. 287 Митного кодексу України передбачено, що при ввезенні (пересиланні) на митну територію України, товари, визначені відповідно до Закону України Про гуманітарну допомогу Комісією з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів України як гуманітарна допомога, звільняються від оподаткування ввізним митом. Статтею 197.11. Податкового кодексу України визначено, що звільняються від оподаткування операції із ввезення на митну територію України майна як гуманітарної допомоги, наданої згідно з нормами Закону України Про гуманітарну допомогу .
Разом з митною декларацією ОСОБА_2 подано наступні документи: міжнародна товаротранспортна накладна СМR 19.03.2016 від 19.03.2016 року; ; proforma invoice/ goodlist № INV791/02-16 від 11.02.2016 року; Gift certificate/letter of donation (подарунковий сертифікат/лист-пожертвування) № INV791/02-16 від 11.02.2016 року; Sanitary inspection certificate (санітарний сертифікат) від 11.02.2016 року. У відповідності до вищезазначених документів компанія INTERNATIONAL AID LOGISTICS (47 SPRINGWELL AVE, MIDDLESEX, WD38QD, UNITED KINGDOM) безкоштовно передає вантаж в кількості 16 200 кг., який доставляється на адресу Благодійної організації Фонд Допомога та братерство (код ЄДРПОУ 40237328, м. Рівне, вул. Академіка Грушевського. 5а/21).
03.03.2018 року ГУ ДФС в Рівненській області листом № 1850/9/17-00-21-07 в Рівненську митницю ДФС направило відповідь Податково-митної служби її Величності (Великобританії) стосовно ввезення на митну територію України вантажів гуманітарної допомоги в адресу Благодійної організації Фонд Допомога та братерство (код ЄДРПОУ 40237328), відправлених компанією INTERNATIONAL AID LOGISTICS (47 SPRINGWELL AVE, MIDDLESEX, WD38QD, UNITED KINGDOM).
Податково-митна служба її Величності (Великобританії) повідомила, що компанія INTERNATIONAL AID LOGISTICS відома і зареєстрована Податково-митною службою її Величності. Компанія зареєстрована під реєстраційним номером 09202838 від 04 вересня 2014 року і 24 січня 2017 була ліквідована. До податково-митної служби її Величності декларації та фінансова звітність не подавалися. Згідно інформації, що міститься у обліках та зовнішніх базах даних, INTERNATIONAL AID LOGISTICS не здійснює господарської діяльності.
Директор компанії INTERNATIONAL AID LOGISTICS громадянка ОСОБА_3 повідомила Податково-митну службу її Величності про те, що INTERNATIONAL AID LOGISTICS не здійснювала торговельну діяльність протягом терміну її існування ні в Сполученому Королівстві, ні в жодній іншій країні. Жодних правочинів не було здійснено і жодних контрактів не було підписано, і наприкінці минулого року (2016) було прийнято рішення про ліквідацію компанії. Їм стало відомо, що реквізити компанії були використані без їхнього відома або дозволу.
Отже, під час переміщення товару через митний кордон України та його митного оформлення керівником Благодійної організації Фонд Допомога та братерство ОСОБА_2 до митного контролю органам доходів і зборів надано документи, що не оформлялися компанією INTERNATIONAL AID LOGISTICS .
Разом з тим, гр. ОСОБА_2 незаконно використав документи: міжнародна товаротранспортна накладна СМR 19.03.2016 від 19.03.2016 року; ; proforma invoice/ goodlist № INV791/02-16 від 11.02.2016 року; Gift certificate/letter of donation (подарунковий сертифікат/лист-пожертвування) № INV791/02-16 від 11.02.2016 року; Sanitary inspection certificate (санітарний сертифікат) від 11.02.2016 року, які не виписувались компанією INTERNATIONAL AID LOGISTICS для отримання погодження про визнання вантажу гуманітарною допомогою (наказ Міністерства соціальної політики України від 29.02.2016 №202 Про визнання вантажів гуманітарною допомогою ).
В результаті подання до митного контролю підроблених документів, чи документів отриманих незаконним шляхом, посадовими особами Благодійної організації Фонд Допомога та братерство ввезено на митну територію України товар під виглядом гуманітарної допомоги з ухиленням від сплати митних платежів в сумі 137 114, 71 грн.
У відповідності до частини 1 статті 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Згідно з частиною 8 статті 264 Митного кодексу України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Таким чином, керівник Благодійної організації Фонд Допомога та братерство ОСОБА_2 вчинив дії спрямовані на переміщення товару: одяг бувший у вжитку, до 25 % зношення, для дітей та дорослих, ковдри та постільна білизна, взуття б/в для дітей та дорослих до 25 % зносу , загальною вагою брутто - 16 200 кг., митною вартістю 520 162,04 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів одержаних незаконним шляхом (міжнародна товаротранспортна накладна СМR 19.03.2016 від 19.03.2016 року; ; proforma invoice/ goodlist № INV791/02-16 від 11.02.2016 року; Gift certificate/letter of donation (подарунковий сертифікат/лист-пожертвування) № INV791/02-16 від 11.02.2016 року; Sanitary inspection certificate (санітарний сертифікат) від 11.02.2016 року).
В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 не з'явився з невідомих суду причин, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.
Представник Рівненської митниці ДФС ОСОБА_1 в судовому засіданні підтримав протокол про порушення митних правил № 0288/20400/18 від 26 квітня 2018 року, просив суд притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.
Таким чином, в діях ОСОБА_2 вбачається склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України , а саме дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів одержаних незаконним шляхом .
Відповідно до ч. 2 ст. 467 МК України , адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а в разі розгляду справ про триваючі порушення митних правил не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень.
Як вбачається з матеріалів справи, постановою Рівненського міського суду Рівненської області від 15 червня 2018 року провадження в справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_2 за ч. 1 ст. 483 МК України закрито у зв'язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постановою Апеляційного суду Рівненської області від 13 липня 2018 року постанову Рівненського міського суду Рівненської області від 15 червня 2018 року стосовно ОСОБА_2 за ч. 1 ст. 483 МК України скасовано, а матеріали повернуто Рівненській митниці ДФС для проведення додаткової перевірки.
На виконання постанови Апеляційного суду Рівненської області від 13.07. 2018 року, 19 вересня 2018 року до Рівненського міського суду Рівненської області надійшли матеріали відносно ОСОБА_2 за ч. 1 ст. 483 МК України після проведення додаткової перевірки.
З наведеного вбачається, що суд з об'єктивних причин не мав можливості розглянути вказану справу в термін, згідно якого особа може бути притягнута до адміністративної відповідальності після скоєння правопорушення.
Згідно протоколу про порушення митних правил № 0288/20400/18 від 26 квітня 2018 року порушення митних правил ОСОБА_2 мало місце 23 березня 2016 року.
Відповідно, строк притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності закінчився.
Згідно п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв'язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
За вищезазначених обставин провадження у справі відносно ОСОБА_2 про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, підлягає закриттю у зв'язку із закінченням строків притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 467, 483 МК України, ст.ст. 247, 283-285 КУпАП, -
П О С Т А Н О В И В:
Провадження в справі про адміністративне правопорушення про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України закрити у зв'язку з закінченням строків притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Протягом десяти днів з дня її винесення постанова може бути оскаржена до апеляційного суду Рівненської області через Рівненський міський суд особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником.
Суддя Рівненського міського суду С.В. Рогозін
Суд | Рівненський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2018 |
Оприлюднено | 02.10.2018 |
Номер документу | 76822957 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Рівненський міський суд Рівненської області
Рогозін С. В.
Адмінправопорушення
Рівненський міський суд Рівненської області
Кухарець В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні