ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/760/18
11 червня 2018 рокум.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:
Головуючого судді : Шульгача М.П.,
при секретарі : Музиці О. М.,
за участю:
представника позивача: Гутик А. В.,
представника відповідача: Когут М. Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін справу за позовом Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю Радоніт-А про стягнення адміністративно-господарських санкцій, суд,-
ВСТАНОВИВ:
Тернопільське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Радоніт-А , м. Тернопіль, про стягнення адміністративно господарських санкцій та пені.
Представник позивача в судовому засідання позов підтримав та пояснив, що відповідачем не дотримано норм Закону України Про основи соціальної політики захищеності інвалідів в Україні , а саме згідно середньооблікові чисельності на ТОВ Радоніт-А яка складає 22 працюючих особи норма працевлаштування інвалідів для даного підприємства складає - 1 особа, згідно даних вказаних у звіті про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю поданого відповідачем за 2017 рік, на підприємстві не працевлаштовано жодного інваліда, а тому даний норматив працевлаштування відповідачем не дотримано, а отже йому слід сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі середньорічної заробітної плати, що складає 39150,00 грн за кожну особу.
У зв'язку з тим, що відповідач порушив терміни сплати даних санкцій на 10 днів, він повинен сплатити пеню в розмірі 234,90 грн. отже загальна сума до сплати боргу становить 39384,90 грн.
Просить позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечила та пояснила, що підприємством вживались всі передбачені законом заходи для працевлаштування працівників - інвалідів, зокрема щомісячно надсилалась в центр зайнятості звітність з проханням направити для працевлаштування працівника інваліда, а тому вини підприємства в не працевлаштуванні працівників інвалідів немає.
Просить в позові відмовити.
Суд, заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, встановив наступні факти:
Тернопільським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів було направлено листа № 04-375/636 від 03.04.2018 року до Товариства з обмеженою відповідальністю Радоніт-А , м. Тернопіль, з вимогою сплатити адміністративно-господарські санкції в сумі 39150,00 грн. за 1 нестворене робоче місце для працевлаштування осіб з інвалідністю. У зв'язку з тим, що відповідач порушив терміни сплати даних санкцій на 10 днів, він повинен сплатити пеню в розмірі 234,90 грн. отже загальна сума до сплати боргу становить 39384,90 грн.
Статтею 18 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні від 21.03.1991 р. № 875 визначено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.
Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно правової позиції Верховного суду, викладеної в постановах від 20 березня 2018 року у справі №817/652/17, від 08 травня 2018 року у справі №805/2275/1 7-а передбачена ч. 1 ст. 20 Закону N 875-ХІІ юридична відповідальність у вигляді виплати адміністративно-господарських санкцій на користь Фонду соціального захисту інвалідів має наставати:
1) в разі порушення роботодавцем вимог частини третьої статті 18 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , а саме: не виділення та не створення робочих місць, не надання державній службі зайнятості інформації, не звітування перед Фондом соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, так як саме ця бездіяльність має своїм фактичним наслідком позбавлення державної служби зайнятості можливості організувати працевлаштування інвалідів,
2) в разі порушення роботодавцем вимог частини третьої статті 17, частини першої статті 18, частин другої, третьої, п'ятої статті 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , що полягає у безпідставній відмові у працевлаштуванні інваліда, який звернувся до роботодавця самостійно чи був направлений до нього державною службою зайнятості.
Як вбачається з матеріалів справи відповідачем ТОВ Радоніт-А щомісячно подавались в центр зайнятості звітність з повідомленням про вакантні посади для працевлаштування працівників - інвалідів, дане не заперечується представником позивача.
Працівники які направлялись на робоче місце призначене для працевлаштування інваліда на ТОВ Радоніт-А самостійно відмовлялись працевлаштовуватись на товариство, таким чином відповідачем вживались заходи та дії передбачені законодавством для працевлаштування працівників інвалідів.
Виходячи з вище викладеного суд вважає, що вини відповідача ТОВ Радоніт-А у не працевлаштуванні одного інваліда не має. Суд зазначає, що в ТОВ Радоніт-А створено робоче місце для працевлаштування інваліда, як це вимагають нормативи, також 05.05.2017 року було прийнято на роботу особу з інвалідністю ОСОБА_3, який самостійно звернувся для працевлаштування, проте 05.09.2017 р. звільнився з власної ініціативи, таким чином суд приходить до висновку, що поскільки ТОВ Радоніт-А вживались заходи та дії для працевлаштування працівників інвалідів та усі умови для даного працевлаштування створені то в задоволенні даного позову слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України,
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову Тернопільського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю Радоніт-А про стягнення адміністративно-господарських санкцій - відмовити.
Рішення суду може бути оскаржене до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в строки передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повне судове рішення складено 15 червня 2018 року.
Головуючий суддя Шульгач М.П.
копія вірна
Суддя Шульгач М.П.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2018 |
Оприлюднено | 18.06.2018 |
Номер документу | 74716310 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Шульгач Микола Петрович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Шульгач Микола Петрович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Шульгач Микола Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні