Рішення
від 04.06.2018 по справі 813/243/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №813/243/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 червня 2018 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М., за участі секретаря судового засідання Михалюк М.Ю., представників позивача Пилипяк О.П., Василишин О.І., представника відповідача Іванського В.І., розглянув у відкритому судовому засіданні в місті Львові адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Львівбуд до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Львівбуд (далі - ТОВ Львівбуд , позивач) 16.01.2018 звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Львівській області (далі - ГУ ДФС у Львівській області) про скасування податкових повідомлень-рішень №0017581402 від 06.10.2017, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 227026 грн.; №0023632200 від 04.01.2018, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток в сумі 1739895 грн. Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач не надав належної правової оцінки наданим йому документам, які в цілому доводять реальність операцій ТОВ Львівбуд з ТОВ Будактив-ТМ , ФОП ОСОБА_4, ФОП ОСОБА_5, ФОП ОСОБА_6 та ПП Світ будівництва і дизайну . Стверджує, що твердження контролюючого органу про відсутність у ФОП ОСОБА_4, ФОП ОСОБА_5, ФОП ОСОБА_6 матеріальних та трудових ресурсів для виконання робіт не є свідченням неможливості фактичного виконання таких робіт; твердження про безтоварність і нереальність господарських операцій ґрунтуються на припущеннях та не підтвердженні належними доказами. Оскільки висновки контролюючого органу про порушення податкового законодавства є помилковими та ґрунтуються на припущеннях, позивач просить суд визнати протиправними і скасувати прийняті на підставі цих висновків податкові повідомлення-рішення.

Відповідач позов не визнає. Представник відповідача подав відзив на позовну заяву (том ІІ, а.с. 22-26), просить суд відмовити в задоволенні позову ТОВ Львівбуд в повному обсязі. Наполягає, що операції ТОВ Львівбуд з контрагентами ТОВ Будактив-ТМ , ФОП ОСОБА_4, ФОП ОСОБА_5, ФОП ОСОБА_6 та ПП Світ будівництва і дизайну фактично не відбулися та є нереальними. На переконання відповідача, при вчиненні операцій із цими контрагентами у ТОВ Львівбуд була відсутня ділова мета, а тому вони були вчинені задля отримання додаткової податкової вигоди.

ТОВ Львівбуд спростовує твердження відповідача щодо безтоварності та нереальності здійснення операцій у відповіді на відзив з посиланням на правові позиції Верховного Суду, викладені в його постановах (том ІІ, а.с. 246-247).

Суд заслухав пояснення учасників справи, дослідив долучені до матеріалів справи докази та встановив такі фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини:

товариство з обмеженою відповідальністю Львівбуд зареєстроване як юридична особа 17.01.2007 року, йому присвоєно ідентифікаційний код 34857390, взяте на податковий облік в органах державної податкової служби 18.01.2015. Основний вид економічної діяльності: код КВЕД 42.99 будівництво інших споруд;

код КВЕД 46.73 оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; код КВЕД 46.90 неспеціалізована оптова торгівля;

код КВЕД 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; код КВЕД 41.20 будівництво житлових і нежитлових будівель.

На підставі направлень від 10.08.2017 за № 5652, 5653, 5654, 5655, 5656, 5657 відповідно до підпункту 2.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, статті 77, пункту 82.1 статті 82 Податкового Кодексу України та на підставі наказу ГУ ДФС у Львівській області від 20.07.2017 № 3092 Головне управління ДФС у Львівській області провело документальну планову виїзну перевірку ТОВ Львівбуд з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2014 по 30.06.2017, валютного за період з 01.01.2014 по 30.06.2017, з питань єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2014 по 30.06.2017. За результатами перевірки складено акт документальної позапланової виїзної перевірки податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи від 07.09.2017 № 1437/13-01-14-02/34857390 (а.с. 12-89).

У висновках акта перевірки, встановлено, зокрема, такі порушення ТОВ Львівбуд (а.с. 123):

- пп.14.1.27, пп. 14.1.28 п.14.1, статті 14, п.44.1 статті 44, п. 138.2, п.138.4 статті 138, п.п.139.1.9 п.139.1 статті 139, п.п.14.1.11 п. 14.1 статті 14, п.п.134.1.1 п.134.1 статті 134, п.135.1 статті 135, п.п.134.1.1 п. 134.1 статті 134 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ (із змінами і доповненнями) та вимог Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 № 996-ХІV (із змінами та доповненнями), в результаті чого ТОВ Львівбуд занижено податок на прибуток на загальну суму 1652410 грн., в т.ч. за 2014 рік у сумі 32685 грн., за 2015 рік у сумі 80172 грн., за 2016 рік у сумі 1531684 грн. та за 2 квартал 2017 року у сумі 7869 гривень.

- п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 статті 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ (із змінами і доповненнями) ТОВ Львівбуд занижено податок на додану вартість на загальну суму на загальну суму 217937 грн., в тому числі за серпень 2014 року на суму 36316 грн., за листопад 2016 року на суму 65161 грн. та за грудень 2016 року на суму 116460,0 гривень.

На підставі висновків акта перевірки 07.09.2017 № 1437/13-01-14-02/34857390 ГУ ДФС у Львівській області винесло два податкових повідомлення-рішення від 06.10.2018:

1) № 0017581402, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 227026 грн., в т.ч. 181621 грн. за основним платежем, та 45405 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) (а.с.124);

2) № 0017591402, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток в сумі 2045469 грн., в т.ч. 1652410 грн. за основним платежем, та 393059 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) (а.с.126).

Не погодившись з висновками акта перевірки та прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями позивач оскаржив їх в адміністративному порядку. ДФС України рішенням від 14.12.2017 № 30052/6/99-99-11-01-01-25 про результати розгляду скарги скасувала податкове повідомлення - рішення від 06.10.2017 0017591402 в частині донарахувань по операціях за 2015-2016 роки щодо яких підтверджено здійснення оплати скаржником грошовими коштами на користь ПП Світ будівництва і дизайну , ФОП ОСОБА_4, ФОП ОСОБА_5, ФОП ОСОБА_6 та не встановлено наявність дебіторської заборгованості за 2015-2016 роки і штрафні санкції у відповідному розмірі, а в іншій частині зазначене податкове повідомлення-рішення та податкове повідомлення-рішення від 06.10.2017 № 0017581402 залишила без змін, а скаргу ТОВ Львівбуд частково задовольнила (а.с. 179-196).

На підставі акта перевірки 07.09.2017 № 1437/13-01-14-02/34857390 та рішення ДФС України від 14.12.2017 № 30052/6/99-99-11-01-01-25 ГУ ДФС у Львівській області прийняло податкове повідомлення - рішення від 04.01.2018 № НОМЕР_3, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток в сумі 1739895 грн., в т.ч. 1407951 грн. за основним платежем, та 331944,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) (а.с.198).

Перевіркою встановлено, що ТОВ Львівбуд в період, охоплений перевіркою, мало взаємовідносини з ТОВ Будактив-ТМ , ФОП ОСОБА_4, ФОП ОСОБА_5 та ФОП ОСОБА_6, ПП Світ будівництва і дизайну . Суд дослідив такі питання, що були предметом перевірки контролюючого органу:

ТОВ Львівбуд придбавало ремонтно-будівельні послуги у ТОВ Будактив-ТМ на загальну суму 217 897,92 грн., в т.ч. ПДВ - 36 316,32 грн. Сторони уклали договір про надання послуг № 010814 від 01.08.2014 (а.с. 138), відповідно до умов якого ТОВ Будактив-ТМ (по договору - Виконавець) зобов'язується за дорученням ТОВ Львівбуд (по договору - Замовника) надавати послуги по наступних роботах: - благоустрою та оздобленню офісно-торгового центру по вул. Садовій 2А в м.Львів; - ремонтно-будівельні роботи по 1-му поверсі по вул. В.Великого, 52 в м. Львові,

а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити належним чином виконані роботи.

В підтвердження надання Виконавцем Замовнику послуг сторони підписали акти приймання-передачі наданих послуг:

- № 0108/25 від 05.08.2014 (оздоблення (фарбування) г/к перегородок на 6-му поверсі офісно-торгового центру Матриця по вул. Садовій 2А в м.Львові) на загальну суму 26 409,53 грн., в т.ч. ПДВ 4 401,59 грн.;

- № 0108/16 від 06.08.2014 (благоустрій території офісно-торгового центру по вул. Садовій 2А в м.Львові (улаштування воріт відкатних та розпашних) на загальну суму 38 594,14 грн., в т.ч. ПДВ 6 432,36 грн.;

- № 0108/35 від 06.08.2014 (благоустрій території офісно-торгового центру по вул. Садовій 2А в м.Львові (улаштування воріт відкатних та розпашних) на загальну суму 38 594,63 грн., в т.ч. ПДВ 6 432,44 грн.;

- № 0108/34 від 06.08.2014 (благоустрій території офісно-торгового центру по вул. Садовій 2А в м. Львові (улаштування воріт відкатних та розпашних) на загальну суму 38 594,63 грн., в т.ч. ПДВ 6 432,44 грн.;

- № 0814/26 від 29.08.2014 (сантехнічні роботи в приміщенні по вул.В.Великого, 52: прокладання трубопроводів опалення з пластикових труб діаметром 16 мм, установлення опалювальних радіаторів сталевих панельних) на загальну суму 21 937,34 грн., в т.ч. ПДВ 3 656,22 грн.;

- № 0814/2 від 29.08.2014 (ремонтно-будівельні роботи по 1-му поверсі по вул.В.Великого,52) на загальну суму 53 767,87 грн., в т.ч. ПДВ 8 961,31 грн..

В бухгалтерському обліку отримані роботи - послуги відображені такими проведеннями:

- К-т рахунку 631 Розрахунки з постачальниками та підрядниками за серпень 2014 217897,92 грн., Д-т рахунку 949 Інші витрати операційної діяльності - 118493,92 грн., Д-т рахунку 92 Адміністративні витрати - 63087,68 грн. Списання витрат за вищезазначеним договором відображено наступним чином: Д-т 79 Фінансові результати , К-т 949 Інші витрати операційної діяльності , 92 Адміністративні витрати - 181581,60 грн.

В податковому обліку по податку на прибуток ТОВ Львівбуд вартість згаданих вище робіт-послуг, придбаних у ТОВ Будактив-ТМ включено до складу собівартості придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг) та відображено в декларації з податку на прибуток підприємства за період 2014 рік (від 01.03.2015 №9081344860).

ТОВ Львівбуд віднесло податок на додану вартість по цих операціях до податкового кредиту за серпень 2014 року на підставі наступних податкових накладних (том І а.с. 240-245): - № 34 від 06.08.2014 на загальну суму 38594,14 грн., в т.ч. ПДВ 6432,36 грн.; - № 22 від 05.08.2014 на загальну суму 26409,53 грн., в т.ч. ПДВ 4401,59 грн.; - № 35 від 06.08.2014 на загальну суму 38594,63 грн., в т.ч. ПДВ 6432,44 грн.; - № 36 від 06.08.2014 на загальну суму 38 594,63 грн., в т.ч. ПДВ 6 432,44 грн.; - № 259 від 29.08.2014 на загальну суму 21 937,34 грн., в т.ч. ПДВ 3 656,22 грн.; - № 258 від 29.08.2014 на загальну суму 53 767,87 грн., в т.ч. ПДВ 8 961,31 грн., всього на загальну суму 217897,92 грн., в т.ч. ПДВ 36316,32 грн.

За отримані послуги ТзОВ Львівбуд здійснив оплату на поточний рахунок ТОВ Будактив-ТМ згідно платіжних доручень від 19.09.2014 року №111, від 25.09.2014 року № 117 (том ІІІ а.с. 57-58).

Проведення робіт по благоустрою території офісно-торгового центру по вул. Садовій, 2а в м. Львові (улаштування воріт відкатних та розпашних згідно актів виконаних робіт №0108/34 від 06.08.14 на суму 32162,01 без ПДВ, №0108/16 від 06.08.14 на суму 32161,78 без ПДВ, №0108/35 від 06.08.14 на суму 32162,19 без ПДВ здійснювалось на замовлення ТзОВ Каскадбуд згідно договору №2/07/13 від 05.07.2013, що підтверджується актом № 0608 приймання виконаних будівельних робіт від 06.08.2014 року (том ІІІ а.с. 32-39).

Проведення робіт по оздоблення (фарбування) г/к перегородок на 6-му поверсі офісно-торгового центру по вул. Садовій 2а в м. Львові згідно акту виконаних робіт № 0108/25 від 05.08.14 на суму 22007,94 без ПДВ здійснювалось на замовлення ТзОВ Каскадбуд згідно договору № 09/01/14-01 від 09.01.2014, що підтверджується актом №1 приймання виконаних будівельних робіт від 05.08.2014 (том ІІІ а.с. 40-45).

Проведення ремонтно-будівельних робіт по 1-му поверсі по вул. В.Великого, 52 згідно акту виконаних робіт № 0814/2 від 29.08.2014 на суму 18281,12 без ПДВ здійснювалось на замовлення ТзОВ Бізнес Сіті Менеджмент згідно договору №29/05/Т від 29.05.2014, що підтверджується актом №1 приймання виконаних будівельних робіт від 29.08.2014 року (том ІІІ а.с. 46-53). Проведення ремонтно-будівельних робіт по 1-му поверсі по вул. В.Великого, 52 згідно акту виконаних робіт № 0814/26 від 29.08.2014 на суму 44806,56 без ПДВ здійснювалось на замовлення ТзОВ "Бізнес Сіті Менеджмент" згідно договору №29/05/Т від 29.05.2014, що підтверджується актом №2 приймання виконаних будівельних робіт від 29.08.2014 (том ІІІ а.с. 54-56).

Згідно проведеного аналізу діяльності постачальника відповідно до наявної інформації в АІС Податковий блок перевіркою встановлено податкову інформацію по ТОВ Будактив-ТМ щодо нереальності оформлених операцій з придбання товарів/послуг, зокрема, встановлено відсутність платника за місцезнаходженням, встановлено відсутність у ТОВ Будактив-ТМ основних засобів.

Під час перевірки податковими інспекторами використано податкову інформацію ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м.Києві від 24.12.2014 № 367/26-55-22-10 по ТОВ Будактив-ТМ щодо фінансово-господарських відносин з платниками податків за серпень 2014 року … . Згідно з цією інформацією встановлено відсутність у ТОВ Будактив-ТМ складських приміщень, автомобільного у чи іншого транспорту, устаткування, трудових ресурсів, виробничого, транспортного та торгівельного обладнання, посадових осіб за місцезнаходженням.

У зв'язку з чим, податковими інспекторами зроблено висновок, що перевіркою не підтверджено факт отримання ТОВ Львівбуд робіт (послуг) від ТОВ Будактив-ТМ за серпень 2014, а надані до перевірки документи не містять ознак, які б дозволили класифікувати цю операцію, як таку яка пов'язана з господарською діяльністю підприємства.

У зв'язку з цим, відповідач дійшов висновку, що в порушення пп.14.1.27, пп.14.1.28 п. 14.1 статті 14, п. 44.1 статті 44, п.138.2, п. 138.4 статті с138, пп.139.1.9 п. 139.1 статті 139 Податкового кодексу України ТОВ Львівбуд завищено витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування на загальну суму 181582 грн. в т.ч. за 2014 рік в сумі 181582 грн.

Перевіркою також встановлено, що за період з 01.01.2014 по 30.06.2017 ТОВ Львівбуд мало взаєморозрахунки з контрагентами:

- ФОП ОСОБА_4 (НОМЕР_4) у періоді - березень та червень 2016 року, сума взаєморозрахунків склала 1916303 грн.;

- ФОП ОСОБА_5 (НОМЕР_5) у періоді березень-листопад 2016 року сума взаєморозрахунків склала 2892639 грн.;

- ФОП ОСОБА_7 (НОМЕР_6) у періоді жовтень 2015 року - грудень 2016 року сума взаєморозрахунків склала 3237707,64 грн.

Щодо взаємовідносин ТОВ Львівбуд з ФОП ОСОБА_4, ФОП ОСОБА_5, ФОП ОСОБА_6 стосовно надання послуг по загальнобудівельних та ремонтних роботах суд на підставі долучених до матеріалів справи документів встановив таке:

01.01.2016 ТОВ Львівбуд (по договору - замовник) та ФОП ОСОБА_4 (по договору - виконавець) уклали договір №1/2016, відповідно до якого виконавець зобов'язується за дорученням замовника надавати послуги по загально будівельних та ремонтних роботах на будівництві житлового будинку у м.Львів по вул. Студинського, а замовник зобов'язується прийняти та оплатити належним чином виконані роботи. Згідно п. 3.1 Договору виконавець бере на себе зобов'язання виконати роботи у встановлені терміни та у відповідністю із домовленістю сторін; із застосуванням власного устаткування, матеріалів і виробів, забезпечити готовність виконуваних ним робіт і здати зазначені роботи (том ІІ а.с. 131). На підтвердження виконання передбачених договором робіт ФОП ОСОБА_4 складено акти приймання виконаних робіт: №1 від 30.03.2016 року на загальну суму 505 017,58 грн. без ПДВ (номенклатура: багатоквартирний житловий будинок з нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом по вул. Студинського в м.Львові (перекриття, колони, сходові, ліфтові - березень); №б/н від 30.06.2016 року на загальну суму 1411285,10 грн. без ПДВ (номенклатура: багатоквартирний житловий будинок з нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом по вул. Студинського в м.Львові (перекриття, колони, сходові, ліфтові - березень, червень 2016 року) (том ІІ, а.с. 217-220, 242-245). За отримані послуги ТзОВ Львівбуд здійснив оплату на поточний рахунок ФОП ОСОБА_4 згідно платіжних доручень від 03.02.2017 року №40, від 06.02.2017 року №44 (том ІІІ а.с. 67,68).

Проведення робіт по об'єкту багатоквартирний житловий будинок з нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом по вул. Студинського в м.Львові , до яких було залучено ФОП ОСОБА_4, здійснювалось ТОВ Львівбуд на замовлення обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Кластер інформаційних технологій та бізнес-послуг згідно договору генерального підряду №1іт від 04.09.2015 (том ІІ, а.с. 103-112) та підтверджується актами приймання виконаних будівельних робіт №23 від 31.03.2016 року, №45 від 30.06.2016 року (том ІІІ, а.с. 59-66).

В бухгалтерському обліку взаємовідносини між ТОВ Львівбуд та ФОП ОСОБА_4 відображено таким проведенням: - Дт949 Кт631 - 1916302,68 грн. - відображено вартість придбаних послуг (березень, червень 2016 року); - Дт631 Кт313 - 600000 грн. - здійснено часткову оплату за послуги (у лютому 2017 року); - Дт791 Кт949 - 1916302,68 грн. - списано на фінансовий результат підприємства.

В податковому обліку вартість цих послуг відображено у фінансовій звітності за відповідний період (рядок 2180 Інші операційні витрати Звіту про фінансові результати (Форма №2) за 2016 рік) та податковій декларації з податку на прибуток підприємства за 2016 рік (тобто враховано при визначенні фінансового результату до оподаткування, визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку (рядок 02)) на загальну суму 1916303 грн.

04.01.2016 ТОВ Львівбуд (по договору - замовник) та ФОП ОСОБА_5 (по договору - виконавець) уклали договір №4/01/2016, відповідно до якого виконавець зобов'язується відповідно до завдання замовника виконати власними та залученими силами та засобами будівельно-ремонтні роботи на об'єкті за адресою м. Львів по вул. Студинського (біля будинку № 18), а замовник зобов'язується прийняти виконання робіт та оплатити їх вартість. На підтвердження факту надання ФОП ОСОБА_5 замовникові послуг згідно умов цього договору складено акти виконаних робіт: №1/03 від 31.03.2016 року на загальну суму 19179,35 грн. без ПДВ (номенклатура: багатоквартирний житловий будинок з нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом по вул. Студинського в м. Львові (додаткові роботи після уточнення проектних рішень - березень 2016 року); №2/04 від 30.04.2016 року на загальну суму 87636,36 грн. без ПДВ (номенклатура: багатоквартирний житловий будинок з нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом по вул. Студинського в м.Львові (мурування стін - квітень 2016 року); №2/04 від 30.04.2016 року на загальну суму 363723,31 грн. без ПДВ (номенклатура: багатоквартирний житловий будинок з нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом по вул. Студинського в м.Львові (перекриття, колони, сходові, ліфтові - квітень 2016 року); №4/05 від 31.05.2016 року на загальну суму 449602,19 грн. без ПДВ (номенклатура: багатоквартирний житловий будинок з нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом по вул. Студинського в м.Львові (перекриття, колони, сходові, ліфтові - травень 2016 року); №5/07 від 29.07.2016 року на загальну суму 998090,08 грн. без ПДВ (номенклатура: багатоквартирний житловий будинок з нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом по вул. Студинського в м.Львові (перекриття, колони, сходові, ліфтові - липень 2016 року); №6/08 від 31.08.2016 року на загальну суму 363723,31 грн. без ПДВ (номенклатура: багатоквартирний житловий будинок з нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом по вул. Студинського в м.Львові (опалення - серпень 2016 року);№7/09 від 30.09.2016 року на загальну суму 309485,16 грн. без ПДВ (номенклатура: багатоквартирний житловий будинок з нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом по вул. Студинського в м.Львові (внутр. ВК - вересень 2016 року);№8/10 від 31.10.2016 року на загальну суму 305621,28 грн. без ПДВ (номенклатура: багатоквартирний житловий будинок з нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом по вул. Студинського в м.Львові (внутр. ВК - жовтень 2016 року); №9/11 від 30.11.2016 року на загальну суму 98014,73 грн. без ПДВ (номенклатура: багатоквартирний житловий будинок з нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом по вул. Студинського в м.Львові (внутр. ВК - листопад 2016 року) (том ІІ, а.с. 145-147, 165-168, 184-187, 202-204, 214-216, 231-241).

За отримані послуги ТзОВ Львівбуд здійснив оплату на поточний рахунок ФОП ОСОБА_5 згідно платіжних доручень від 03.02.2017 №39, від 06.02.2017 року №43, від 21.03.2017 року №124, від 08.11.2017 року №3, від 08.02.2017 року №51, від 20.02.2017 року №71 (том ІІІ а.с. 100-105).

Проведення робіт по об'єкту - багатоквартирний житловий будинок з нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом по вул. Студинського в м.Львові, до яких було залучено ФОП ОСОБА_5, здійснювалось ТОВ Львівбуд на замовлення обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Кластер інформаційних технологій та бізнес-послуг згідно договору генерального підряду №1іт від 04.09.2015 (том ІІ а.с. 103-112) та підтверджується актами приймання виконаних будівельних робіт від 31.03.2016 № 24, від 29.04.2016 №31, від 29.04.2016 №29, від 31.05.2016 року №36, від 29.07.2016 року №59, від 30.09.2016 №89, від 31.08.2016 №70, від 30.10.2016 року №124 (том ІІІ а.с. 69-99).

В бухгалтерському обліку взаємовідносини між ТОВ Львівбуд та ФОП ОСОБА_5 відображено наступним проведенням: - Дт 949 Кт 631 - 2892638,63 грн. - відображено вартість придбаних послуг (березень - листопад 2016 року); - Дт 631 Кт 313 - 1830000 грн., здійснено часткову оплату за послуги (у лютому та березні 2017 року); - Дт 791 Кт 949 - 2892638,63 грн. списано на фінансовий результат підприємства (звітний період 2016 рік).

В податковому обліку вартість цих послуг відображено у фінансовій звітності за відповідний період (рядок 2180 Інші операційні витрати Звіту про фінансові результати (Форма №2) за 2016 рік) та податковій декларації з податку на прибуток підприємства за 2016 рік (тобто враховано при визначенні фінансового результату до оподаткування, визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку (рядок 02)) на загальну суму 2892639 грн.

01.09.2015 року ТОВ Львівбуд (по договору - Замовник) та ФОП ОСОБА_6 (по договору - Виконавець) уклали договір № 2015, відповідно до якого Виконавець зобов'язується за дорученням Замовника надавати послуги по ремонтно-будівельних, електромонтажних роботах на будівництві житлового будинку у м.Львові по вул.Студинського, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити належним чином виконані роботи. Згідно п.3.1. цього Договору виконавець бере на себе зобов'язання виконати роботи у встановлені терміни та у відповідністю із домовленістю сторін; із застосуванням власного устаткування, матеріалів і виробів, забезпечити готовність виконуваних ним робіт і здати зазначені роботи (том ІІ а.с. 132).

На підтвердження факту надання виконавцем ФОП ОСОБА_6 замовнику послуг згідно умов цього договору складено акти виконаних робіт: №110 від 30.10.2015 року на загальну суму 250000 грн. без ПДВ (номенклатура: електромонтажні роботи); №111 від 30.11.2015 року на загальну суму 195400 грн. без ПДВ (номенклатура: електромонтажні роботи); №б/н від 31.05.2016 року на загальну суму 134312,19 грн. без ПДВ (номенклатура: мурування стін); №б/н від 30.06.2016 року на загальну суму 363868,69 грн. без ПДВ (номенклатура: мурування стін); №б/н від 29.07.2016 року на загальну суму 117059,58 грн. без ПДВ (номенклатура: додаткові роботи); №б/н від 29.07.2016 року на загальну суму 316700,48 грн. без ПДВ (номенклатура: мурування стін); №1/08 від 31.08.2016 року на загальну суму 286150,15 грн. без ПДВ (номенклатура: мурування стін); №б/н від 31.08.2016 року на загальну суму 58141,66 грн. без ПДВ (номенклатура: додаткові роботи); №3/09 від 30.09.2016 року на загальну суму 246147,7 грн. без ПДВ (номенклатура: мурування стін); №8/09 від 30.09.2016 року на загальну суму 82438,85 грн. без ПДВ (номенклатура: додаткові роботи); №9/09 від 30.09.2016 року на загальну суму 74015,61 грн. без ПДВ (номенклатура: оздоблення сходових, коридорів); №5/10 від 30.10.2016 року на загальну суму 150453,72 грн. без ПДВ (номенклатура: мурування стін); №10/10 від 30.10.2016 року на загальну суму 73188,82 грн. без ПДВ (номенклатура: додаткові роботи); №б/н від 30.10.2016 року на загальну суму 201104,66 грн. без ПДВ (номенклатура: закладні під сонячні колектори); №12/10 від 30.10.2016 року на загальну суму 66342,45 грн. без ПДВ (номенклатура: блискавкозахист); №6/11 від 30.11.2016 року на загальну суму 121065,93 грн. без ПДВ (номенклатура: оздоблення сходових, коридорів); №7/11 від 30.11.2016 року на загальну суму 177138,2 грн. без ПДВ (номенклатура: оздоблення поверху на відм.0.000); №13/11 від 30.11.2016 року на загальну суму 109491,66 грн. без ПДВ (номенклатура: покриття покрівлі); №б/н від 30.12.2016 року на загальну суму 17599,34 грн. без ПДВ (номенклатура: бетонні роботи (стилобат); №б/н від 30.12.2016 року на загальну суму 197087,95 грн. без ПДВ (номенклатура: металеві конструкції покрівлі) (том ІІ а.с. 139-144, 151-165, 169-183, 188-201, 205-213, 221-230).

За отримані послуги ТзОВ Львівбуд здійснив оплату на поточний рахунок ФОП ОСОБА_6 згідно платіжних доручень від 19.02.2016 № 99, від 03.02.2017 № 41, від 06.02.2017 № 45, від 08.02.2017 № 50 (том ІІІ а.с. 184-187).

Проведення робіт по об'єкту - багатоквартирний житловий будинок з нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом по вул. Студинського в м.Львові, до яких було залучено ФОП ОСОБА_6, здійснювалось ТОВ Львівбуд замовлення обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Кластер інформаційних технологій та бізнес-послуг згідно договору генерального підряду №1іт від 04.09.2015 (том ІІ а.с. 103-112) та підтверджується актами приймання виконаних будівельних робіт від 31.05.2016 № 38, від 30.06.2016 № 47, від 31.08.2016 № 82, від 31.08.2016 № 83, від 29.07.2016 № 62, від 29.07.2016 № 61, від 30.09.2016 № 98, від 30.09.2016 № 95, від 30.09.2016 № 94, від 30.10.2016 № 108, від 31.10.2016 № 114, від 31.10.2016 № 104, від 31.10.2016 № 116, від 31.10.2016 № 99, від 30.11.2016 № 130, від 30.11.2016 № 140, від 30.11.2016 № 139, грудень 2016 року № 159, від 30.12.2016 №126 (том ІІІ а.с. 106-183).

В бухгалтерському обліку взаємовідносини між ТОВ Львівбуд та ФОП ОСОБА_6 відображено наступним проведенням: - Дт 949 Кт 631 - 3237707,64 грн. відображено вартість придбаних послуг (жовтень 2015 року - грудень 2016 року); - Дт 631 Кт 313 - 1550000 грн. здійснено часткову оплату за послуги (у лютому

2016 року та лютому 2017 року); - Дт 791 Кт 949 - 3237707,64 грн. списано на фінансовий результат підприємства (звітний період 2015-2016 рік).

В податковому обліку вартість цих послуг відображено у фінансовій звітності за відповідний період (рядок 2180 Інші операційні витрати Звіту про фінансові результати (Форма №2) за 2016 рік) та податковій декларації з податку на прибуток підприємства за 2015-2016 рік (тобто враховано при визначенні фінансового результату до оподаткування, визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку (рядок 02)) на загальну суму 3237707,64 грн. в т.ч. за 2015 рік - 445400,00 грн., за 2016 рік - 2792307,64 грн.

В акті перевірки зазначено, що у ФОП ОСОБА_4, ФОП ОСОБА_5, ФОП ОСОБА_6 відсутні транспортні засоби, спецтехніка та достатній людський ресурс, ці фізичні особи-підприємці не могли виконати зазначений обсяг робіт, а надані до перевірки акти приймання будівельних робіт містять формальні недоліки, підписані особами, яких не ідентифіковано та без вказання посад відповідальних осіб.

08.07.2016 між ТзОВ Львівбуд (по договору - Замовник) та ПП Світ будівництва і дизайну (по договору - Підрядник) укладено Договір підряду на виконання робіт № 51, відповідно до п. 1.1. якого Підрядник зобов'язується в установлений строк виконати роботи по виконанні системи утеплення фасаду, а Замовник - прийняти належним чином виконані роботи та оплатити їх. Об'єкт проведення робіт - ремонт будівлі на вул. Студинського, м. Львів (том ІІ а.с. 133-136).

На виконання цього договору ПП Світ будівництва і дизайну видало ТОВ Львівбуд акт виконаних робіт від 29.12.2016 на загальну суму 1089725,18 грн., в т.ч. ПДВ 181620,86 грн. (номенклатура: утеплення стін мінеральною ватою, утеплення торців балконів та виступів піно полістирольними плитами, оздоблення рустом стін, оздоблення стель балконів з використанням матеріалів підрядника) (том ІІІ а.с. 188). По факту надання послуг ПП Світ будівництва і дизайну видало ТОВ Львівбуд податкові накладні №10 від 18.11.2016 на суму 130769,5 грн., в т.ч. ПДВ - 21794,92 грн.; №13 від 29.11.2016 на суму 137151,4 грн., в т.ч. ПДВ - 22858,57 грн.; №15 від 30.11.2016 на суму 163940 грн., в т.ч. ПДВ - 27323,33 грн.; №1 від 06.12.2016 на суму 96879 грн., в т.ч. ПДВ - 16146,5 грн.; №3 від 08.12.2016 на суму 98238,06 грн., в т.ч. ПДВ - 16373,01 грн.; №5 від 14.12.2016 на суму 75968,04 грн., в т.ч. ПДВ - 12661,34 грн.; №7 від 16.12.2016 на суму 200000 грн., в т.ч. ПДВ - 33333,33 грн.; №11 від 21.12.2016 на суму 118046,56 грн., в т.ч. ПДВ - 19674,43 грн.; №12 від 29.12.2016 на суму 109625,78 грн., в т.ч. ПДВ - 18270,96 грн. (том ІІІ а.с. 202-232).

Оплата здійснена ТОВ Львівбуд шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок ПП Світ будівництва і дизайну згідно платіжних доручень від 18.11.2016, від 29.11.2016, від 30.11.2016, 06.12.2016, від 08.12.2016, від 14.12.2016, від 16.12.2016, від 21.12.2016, від 29.12.2016 (том ІІІ а.с. 233-235).

Проведення робіт по об'єкту - багатоквартирний житловий будинок з нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом по вул. Студинського в м.Львові згідно актів виконаних робіт, складених ПП Світ будівництва і дизайну , здійснювалось на замовлення обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Кластер інформаційних технологій та бізнес-послуг згідно договору генерального підряду №1іт від 04.09.2015 (том ІІ а.с. 103-112) та підтверджується актами приймання виконаних будівельних робіт від 28.02.2017 року №200, від 31.01.2017 року №193 (том ІІІ а.с. 192-201).

В бухгалтерському обліку отримані роботи/послуги відображені наступними проведенням: - К-т 631 Розрахунки з постачальниками та підрядниками Д-т 949 інші витрати операційної діяльності - за грудень 2016 року в сумі 908104,32 грн.; - списання витрат відображено наступним чином: Д-т 79 Фінансові результати К-т 949 інші витрати операційної діяльності - 908104,32 гривень.

В податковому обліку по податку на прибуток ТОВ Львівбуд вартість вищезгаданих послуг, придбаних у ПП Світ будівництва і дизайну включено до складу Інших операційних витрат та відображено в декларації з податку на прибуток підприємства за 2016 рік на суму 2787307,64 грн.

Згідно проведеного аналізу діяльності постачальника відповідно до наявної інформації в АІС Податковий блок та податкової інформації податкові інспектори дійшли висновку про те, що ПП Світ будівництва і дизайну здійснювало діяльність, спрямовану на здійснення операцій, пов'язаних з наданням податкової вигоди третім особам. За час проведення перевірки ТОВ Львівбуд не доведено необхідність залучення робіт(послуг) від ПП Світ будівництва і дизайну та не підтверджено факт отримання таких робіт(послуг) від ПП Світ будівництва і дизайну за грудень 2016 року.

При прийнятті рішення суд керується такими правовими нормами:

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України , у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Підпункт 134.1.1. пункту 134.1 статті 134 ПК України визначає, що об'єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.Базою оподаткування відповідно до пункту 135.1. статті 135 ПК України є грошове вираження об'єкту оподаткування, визначеного згідно із статтею 134 цього Кодексу з урахуванням положень цього Кодексу.Відповідно до п. 137.1 ст. 137 ПК України податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу.

В силу приписів пункту 44.1 статті 44 ПК України встановлено, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

При цьому, платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Згідно з підпунктом 14.1.27 пункту 14.1 статті 14 ПК України витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником).

Пунктом 138.2 статті 138 ПК України визначено, що витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Відповідно до вимог підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 ПК України не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку щодо доходів та витрат з врахуванням положень цього Кодексу (пункт 44.2 статті 44 ПК України ).

Методологічні засади формування в бухгалтерському обліку інформації про витрати підприємства та її розкриття в фінансовій звітності визначено Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 Витрати , затверджене наказом Міністерства фінансів України №318 від 31.12.1999 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 19.01.2000 за №27/4248 (далі Положення № 318).

Згідно пунктом 6 Положення № 318 витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов'язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені.

Пунктом 7 Положення № 318 визначено, що витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Витрати, які неможливо прямо пов'язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені.

Як передбачено п. 198.1 ст. 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Згідно з пунктом 198.2 статті 198 ПК України датою виникнення права на податковий кредит вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Відповідно до п. 198.3 цієї ж статті податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно з п. 198.6 статті 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними / розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначає Закон України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 № 996-XIV (далі Закон України № 996-XIV, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Стаття 1 Закону України № 996-XIV дає визначення термінам:

- господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства;

- первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону України № 996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Згідно з частиною другою статті 9 Закону України № 996-XIV первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис, аналог власноручного підпису або підпис, прирівняний до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис", або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Поряд з цим, згідно абзацу другого пункту 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за номером 168/704, господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.

Відповідно до понятійного апарату ПК України:

- господарська діяльність - це діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами (пп. 14.1.36 статті 14 ПК України);

- розумна економічна причина (ділова мета) - причина, яка може бути наявна лише за умови, що платник податків має намір одержати економічний ефект у результаті господарської діяльності (пп. 14.1.231 статті 14 ПК України).

В судовій практиці суду касаційної інстанції домінуючим є таке тлумачення цих норм у їх взаємозв'язку (ст. 44, пп. 14.1.36, 14.1.231 ст.14 ПК України та ст.ст. 1, 9 Закону України № 996-XIV): будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) слід розцінювати як належні первинні документи лише в разі фактичного здійснення господарської операції; якщо ж фактичне здійснення господарської операції не відбулося, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені законодавством. Отже, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

При вирішенні спору суд виходить з наступних мотивів:

На замовлення ТОВ Каскадбуд та на виконання договорів підряду № 2/07/13 від 05.07.2013 та № 09/01/14-01 від 09.01.2014 ТОВ Львівбуд (підрядник) здійснювало виконання ремонтних робіт на об'єкті, що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Садова, 2А. На замовлення ТОВ Бізнес Сіті Менеджмент та на виконання договору підряду №29/05/Т від 29.05.2014 ТОВ Львівбуд здійснювало виконання ремонтно-будівельних робіт на об'єкті, що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. В.Великого, 52. Для виконання ремонтно-будівельних робіт на цих об'єктах ТОВ Львівбуд залучив в якості субпідрядника ТОВ Будактив-ТМ .

Також на замовлення обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Кластер інформаційних технологій та бізнес-послуг та на виконання договору генерального підряду № 1іт від 04.09.2015 ТОВ Львівбуд (генеральний підрядник) здійснював виконання робіт по будівництву багатоквартирного житлового будинку з нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом по вул. Студинського в м. Львові. Для виконання певних ремонтно-будівельних робіт ТОВ Львівбуд залучив субпідрядників ФОП ОСОБА_4, ФОП ОСОБА_5 ФОП ОСОБА_6 та ПП Світ будівництва і дизайну .

Відповідач стверджує, що що операції ТОВ Львівбуд з контрагентами (субпідрядниками) ТОВ Будактив-ТМ , ФОП ОСОБА_4, ФОП ОСОБА_5, ФОП ОСОБА_6 та ПП Світ будівництва і дизайну фактично не відбулися, є нереальними. До таких висновків ГУ ДФС у Львівській області дійшло на підставі аналізу інформації, зібраної контролюючими органами щодо діяльності названих контрагентів та відповідно до баз даних ДФС ( Автоматизована система співставлення податкових зобов'язань , ІС Податковий блок , Архів електронної звітності Центру обробки електронної звітності ДФС України ), згідно з якою контрагенти позивача не знаходяться за місцезнаходженням, не мають матеріально-технічних, виробничих та достатніх трудових ресурсів, у них відсутні транспортні засоби, спецтехніка та достатній людський ресурс.

Суд встановив, що позивач та його контрагенти на момент здійснення господарських операцій були зареєстровані як суб'єкти господарювання та як платники податків, відомості про них були внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами економічної діяльності ТОВ Львівбуд є будівництво інших споруд; оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; неспеціалізована оптова торгівля; надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; будівництво житлових і нежитлових будівель.

Податковий орган в акті перевірки навів інформацію щодо основних видів діяльності контрагентів позивача, а саме:

-ТОВ Будактив-ТМ - 41.20 будівництво житлових і нежитлових будівель (стор. 19 акта перевірки);

- ФОП ОСОБА_4 - 71.12 діяльність у сфері інженіренгу, геології та геодезії, наданняґ послуг технічного консультування в цих сферах. ОСОБА_4 здійснював господарську діяльність, пов'язану із створенням об'єктів архітектури, відповідно до ліцензії серія АЕ № 180714, виданої Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області, строк дії ліцензії з 24.09.2012 по 24.09.2017 (том ІІІ, а.с. 8-9).

- ФОП ОСОБА_5 - діяльність у сфері архітектури (стор. 22 акта перевірки);

- ФОП ОСОБА_6 - 43.21 електромонтажні роботи (стор. 26 акта перевірки);

- ПП Світ будівництва і дизайну - 41.20 будівництво житлових і нежитлових будівель (стор. 35 акта перевірки).

З наданих до матеріалів справи договорів підряду на виконання робіт, які здійснювались контрагентами ТОВ Львівбуд убачається, що вони укладені уповноваженими на це особами, відповідають змісту наданих послуг. Ці договори повністю узгоджуються, є логічними та відповідають тому виду діяльності, яким займається підприємство позивача. Мета укладення договорів із зазначеними вище контрагентами спрямована на будівництво, ремонт та покращення об'єктів нерухомості. Роботи за договорами виконані, що підтверджується актами приймання виконаних будівельних робіт, претензій з боку отримувача таких робіт не надходило. Зокрема, на підтвердження виконання ремонтно-будівельних робіт на об'єкті - багатоквартирний житловий будинок з нежитловими приміщеннями та підземним паркінгом по вул.Студинського в м. Львові позивач надав декларацію про готовність до експлуатації об'єкта, який належить до І-ІІІ категорії складності (том ІІІ а.с. 10-16), згідно з якою відповідальним за виконання загальнобудівельних, оздоблюваних робіт, робіт по благоустрою, мережі водопостачання та водовідведення, опалення, палива зазначено ТОВ Львівбуд . Оплату виконаних робіт здійснено у повному обсязі, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями, які надані до перевірки та матеріалів справи.

Щодо посилання відповідача на той факт, що надані до перевірки акти приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в містять формальні недоліки, а саме: підписані особами, яких не ідентифіковано та без зазначенням посад відповідальних осіб, суд зазначає, що відсутність ідентифікації осіб, що підписали акти виконаних робіт не може бути вирішальним фактором при встановленні факту реальності господарських операцій. Сама по собі відсутність окремих реквізитів у первинних документах свідчить про порушення відомчих актів, але не спростовує реальність відповідних господарських операцій. Оцінюючи аргумент контролюючого органу про відсутність у контрагентів позивача транспортних засобів, технічних ресурсів та спецтехніки, основних засобів, достатнього людського ресурсу суд враховує, що такі відомості ґрунтуються на лише на податковій інформації та не підтверджуються іншими доказами. Той факт, що контрагент позивача не задекларував матеріальні та трудові ресурси, які б контролюючий орган вважав достатніми, не виключає можливості реального виконання ним господарських операцій та не свідчить про одержання необґрунтованої податкової вигоди ТОВ Львівбуд . Наведені в акті перевірки обставини не свідчать про те, що контрагенти ТОВ Львівбуд могли здійснювати посередницьку діяльність, залучати виробничі та трудові ресурси інших суб'єктів господарювання для виконання зобов'язань по укладених ними договорах.

Надаючи правову оцінку наданим до перевірки первинним документам (договори підряду, акти приймання-здачі виконаних робіт, платіжні документи), а також показникам бухгалтерського та податкового обліку ТОВ Львівбуд , суд вважає, такі підтверджують факт реального вчинення позивачем правочинів в межах його основного виду діяльності. Наявність в учасників досліджених судом правовідносин спеціальної податкової правосуб'єктності, а також підтверджені первинними документами дані бухгалтерського та податкового обліку ТОВ Львівбуд свідчать про реальне здійснення ним господарських операцій з метою отримання економічної вигоди. Замовлені у субпідрядників ТОВ Будактив-ТМ , ФОП ОСОБА_4, ФОП ОСОБА_5, ФОП ОСОБА_6 та ПП Світ будівництва і дизайну роботи серед інших дозволили ТОВ Львівбуд виконати свої зобов'язання перед замовниками будівництва. Отже, долучені до матеріалів справи письмові докази підтверджують реальність фінансово-господарських відносин позивача з його контрагентами в періоді, охопленому перевіркою.

Відповідно до частини першої статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. Згідно з частиною другою статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суд дійшов висновку, що відповідач не довів правомірності прийнятих оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, відтак, позовні вимоги позивача є законними та обґрунтованими у зв'язку з чим підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України та враховуючи наявність підстав для задоволення позову, понесені ТОВ Львівбуд судові витрати слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 19-20, 22, 25-26, 90, 139, 229, 241-246, 250, 251, 255, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII Перехідні положення КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Львівській області №0017581402 від 06.10.2017, №0023632200 від 04.01.2018.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (79003, Львівська область, м. Львів, вул. Стрийська, буд. 35, ідентифікаційний код 39462700) на користь товариства з обмеженою відповідальністю Львівбуд (79021, Львівська область, м. Львів, вул. Кульпарківська, буд. 93, ідентифікаційний код 34857390) судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 29503 (двадцять дев'ять тисяч п'ятсот три) гривні 82 коп.

Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня складення його повного тексту. Апеляційна скарга подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який постановив рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено та підписано 14.06.2018.

Суддя Москаль Р.М.

Дата ухвалення рішення04.06.2018
Оприлюднено19.06.2018
Номер документу74725793
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/243/18

Ухвала від 12.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 28.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 19.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 19.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 12.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 01.08.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 01.08.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 23.07.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Рішення від 04.06.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні