РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
06 червня 2018 р. Справа № 802/1205/18-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Мультян М.Б.,
за участі секретаря судового засідання: Краєвської І.В.
представників сторін:
позивача: Стадник О.С., Слободянюк Н.А.
відповідача: Мякінькової Л.І., Волошенюк Є.А., Уманської А.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом: управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі (місцезнаходження: 24200, Вінницька область, смт. Томашпіль, вул. Гаврилюка, 153)
до: Головного управління ДФС України у Вінницькій області (місцезнаходження: 21100, м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 7)
про: визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулось управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі до Головного управління ДФС України у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що 02 січня 2018 року ГУ ДФС України у Вінницькій області проведено документальну позапланову виїзну перевірку управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі податкового законодавства за період з 01 березня 2016 року по 18 грудня 2017року, валютного за період з 01 березня 2016 року по 18 грудня 2017 року, єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01 березня 2016 року по 18 грудня 2017 року. За результатами перевірки податковим органом винесено податкове повідомлення рішення № 0003481306 від 30 січня 2018 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податків та зборів у тому числі з військового збору та пені на суму 9797 грн. 01 коп., з яких за податковими зобов'язаннями на суму 3472 грн. 51 коп., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 6182 грн. 77 коп. та пеня 141 грн. 73 коп. та податкове повідомлення-рішення № 0003461306 від 30 січня 2018 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податків та зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб, пені 69440 грн. 50 коп., з яких за податковим зобов'язанням 7050 грн. 39 коп. та за штрафними (фінансовими) санкціями 62390 грн. 11 коп. Однак, позивач з даними податковими повідомленнями-рішеннями не погоджується та просить їх скасувати.
Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 27 квітня 2018 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 15 травня 2018 року.
У судовому засіданні представники позивача заявлені позовні вимоги підтримали у повному обсязі та просили позов задовольнити посилаючись на обставини викладені у позовній заяві.
Представники відповідача у судовому засіданні заперечували проти задоволення позовних вимог та просили відмовити у задоволенні адміністративного позову з підстав викладених у відзиві. Зокрема, у відзиві зазначено, що відповідно до вимог Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 22 жовтня 2013 року № 609 та в - подальшому наказом Міністерства фінансів України від 24 липня 2015 року № 666 із змінами внесеними наказом Міністерства фінансів України від 05 вересня 2016 року № 811 в полі "Призначення платежу" платіжного доручення на сплату грошового зобов'язання платника зазначається код за ЄДРПОУ платника, за якого здійснюється сплата. У ході проведення перевірки встановлено, що управління Держспоживслужби в Томашпільському районі зі своїх розрахункових рахунків р/р 35219017094207 в Держказначейську службу України, м. Київ, МФО 820172 та р/р 35218085094207 в Держказначейська служба України, м. Київ, МФО 820172 платіжними дорученнями №17 від 15 червня 2016 року та № 6 від 24 червня 2016 року здійснило сплату податку на доходи фізичних осіб із заробітної плати, при цьому зазначавши у графі "Призначення платежу: код платника податку 26286882, який належить Управлінню ветеринарної медицини у Томашпільському районі і є правонаступником Управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі та код платежу 11010100 (податок на доходи з фізичних осіб). Відтак, зарахування податку на доходи фізичних осіб відбулося відповідно до зазначених реквізитів на єдиний казначейський рахунок, до відповідного бюджету, але по платнику податків Управління ветеринарної медицини у Томашпільському районі (код ЄДРПОУ 26286882), що підтверджується даними інтегрованих карток платників податків з податку доходи фізичних осіб за 2016 рік.
Окрім того, управління Держспоживслужби в Томашпільському районі, зі своїх розрахункових рахунків р/р 35219017094207 в Держказначейська служба України, м. Київ, МФО 820172 та р/р 35218085094207 в Держказначейська служба України, м. Київ, МФО 820172 платіжними дорученнями: №15 від 15 червня 2016 року; № 20 від 24 червня 2016 року; № 52 від 10 серпня 2016 року; № 57 від 23 серпня 2016 року; № 60 від 29 серпня 2016 року; № 66 від 13 вересня 2016 року; № 74 від 27 вересня 2016 року; № 83 від 13 жовтня 2016 року; № 98 від 08 листопада 2016 року; № 106 від 16 листопада 2016 року здійснило сплату військового збору із заробітної плати, при цьому зазначавши у графі "Призначення платежу": код платника податку 26286882, який належить Управлінню ветеринарної медицини у Томашпільському районі і є правонаступником Управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі, та код платежу 11011000 (військовий збір). Відтак, ГУ ДФС у Вінницькій області вважає, що визначене грошове зобов'язання по податку з доходів з фізичних осіб та військового збору відповідають вимогам діючого податкового законодавства.
Заслухавши пояснення учасників судового засідання, оцінивши наявні у справі докази, на засадах всебічного, повного і об'єктивного розгляду в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, судом встановлено наступне.
02 січня 2018 року Цибуляк Ю.Г., головним державним ревізором-інспектором відділу аудиту платників території обслуговування Могилів-Подільської ОДПІ управління аудиту ГУ ДФС у Вінницькій області, Уманською А.П., старшим державним ревізором-інспектором відділу контрольно-перевірочної роботи юридичних осіб управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Вінницькій області проведено документальну позапланову виїзну перевірку управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі податкового законодавства за період з 01 березня 2016 року по 18 грудня 2017року, валютного за період з 01 березня 2016 року по 18 грудня 2017 року, єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01 березня 2016 року по 18 грудня 2017 року.
За результатами перевірки складено акт № 20/1413/40309800 від 02 січня 2018 року, висновками якого встановлено порушення п.п. п. 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ, 54.2 ст. 54, п.п. 168.1.4, п. 168.1 ст. 168, п. 176.1 "а" п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями платником податків не перераховано податковим агентом військового збору при виплаті заробітної плати в сумі 3436,51 грн. в т.ч. за червень 2016 року 587,54 грн., за серпень 2016 року - 555,66 грн., за вересень 2016 року - 966,35 грн., за жовтень 2016 року - 500,00 грн., листопад 2016 року - 826,96 грн. та 54.2 ст. 54, п.п. 168.1.4, ст. 168 п. 176.1 п.п. "а" п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями неперерахування податковим агентом до бюджету податку на доходи фізичних осіб при виплаті заробітної плати в сумі 7050 грн. 39 коп., за червень 2016 року 7050 грн. 39 грн.
На підставі акту перевірки № 20/1413/40309800 від 02 січня 2018 року податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення № 0003481306 від 30 січня 2018 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податків та зборів у тому числі з військового збору та пені на суму 9797 грн. 01 коп., з яких за податковими зобов'язаннями на суму 3472 грн. 51 коп., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 6182 грн. 77 коп. та пеня 141 грн. 73 коп. та податкове повідомлення-рішення № 0003461306 від 30 січня 2018 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податків та зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб, пені 69440 грн. 50 коп., з яких за податковим зобов'язанням 7050 грн. 39 коп. та за штрафними (фінансовими) санкціями 62390 грн. 11 коп.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.
Правовідносини, що виникли між сторонами врегульовані нормами Конституції України та Податкового Кодексу України.
Відповідно до пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно зі ст. 36 ПК України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
У відповідності до норм п. 163.1 ст. 163 розділу IV "Податок на доходи фізичних осіб" об'єктом оподаткування резидента є: загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід; доходи з джерела їх походження в Україні, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання): іноземні доходи - доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.
Згідно п. 164.1 ст. 164 Податкового кодексу України базою оподаткування є загальний оподатковуваний дохід, з урахуванням особливостей, визначених цим розділом.
В свою чергу загальний оподатковуваний дохід складається з доходів, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання), доходів, які оподатковуються у складі загального річного оподатковуваного доходу, та доходів, які оподатковуються за іншими правилами, визначеними цим Кодексом.
У п.п. 14.1.180 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України зазначено, що податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або не грошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом ІV цього кодексу до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку передбаченому статтею 18 та розділом ІV цього кодексу.
Відповідно до п. 18.1 ст. 18 Податкового кодексу України податковим агентом визнається особа, на яку цим Кодексом покладається обов'язок з обчислення, утримання з доходів, що нараховуються (виплачуються, надаються) платнику, та перерахування податків до відповідного бюджету від імені та за рахунок коштів платника податків. Податковий агент зобов'язаний сплатити суму податкового зобов'язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку - фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені цим Кодексом (п. 57.1 ст. 57 Кодексу).
Згідно з п. 171.1. ст. 171 Податкового кодексу України особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку.
Відповідно п.п.168.1.2 п. 168.1 ст.168 Податкового кодексу України, податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.
Як встановлено у судовому засіданні в ході проведення перевірки виявлено, що управління Держспоживслужби в Томашпільському районі зі своїх розрахункових рахунків р/р 35219017094207 в Держказначейську службу України, м. Київ, МФО 820172 та р/р 35218085094207 в Держказначейська служба України, м. Київ, МФО 820172 платіжними дорученнями №17 від 15 червня 2016 року та № 6 від 24 червня 2016 року здійснило сплату податку на доходи фізичних осіб із заробітної плати, при цьому зазначавши у графі "Призначення платежу: код платника податку 26286882, який належить Управлінню ветеринарної медицини у Томашпільському районі і є правонаступником Управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі та код платежу 11010100 (податок на доходи з фізичних осіб). Відтак, зарахування податку на доходи фізичних осіб відбулося відповідно до зазначених реквізитів на єдиний казначейський рахунок, до відповідного бюджету, але по платнику податків Управління ветеринарної медицини у Томашпільському районі (код ЄДРПОУ 26286882), що підтверджується даними інтегрованих карток платників податків з податку доходи фізичних осіб за 2016 рік.
Окрім того, як встановлено у судовому засіданні управління Держспоживслужби в Томашпільському районі зі своїх розрахункових рахунків р/р 35219017094207 в Держказначейська служба України, м. Київ, МФО 820172 та р/р 35218085094207 в Держказначейська служба України, м. Київ, МФО 820172 платіжними дорученнями: №15 від 15 червня 2016 року; № 20 від 24 червня 2016 року; № 52 від 10 серпня 2016 року; № 57 від 23 серпня 2016 року; № 60 від 29 серпня 2016 року; № 66 від 13 вересня 2016 року; № 74 від 27 вересня 2016 року; № 83 від 13 жовтня 2016 року; № 98 від 08 листопада 2016 року; № 106 від 16 листопада 2016 року здійснило сплату військового збору із заробітної плати, при цьому зазначавши у графі "Призначення платежу": код платника податку 26286882, який належить Управлінню ветеринарної медицини у Томашпільському районі і є правонаступником Управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі, та код платежу 11011000 (військовий збір).
Разом з тим, управління Державної казначейської служби України у Томашпільському районі виконуючи доручення свого клієнта Управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі здійснило перерахування на казначейський рахунок військового збору та зарахування податку на доходи фізичних осіб за іншого платника податку, а саме за Управління ветеринарної медицини у Томашпільському районі код ЄДРПОУ був зазначений у графі "Призначення платежу" 26286882.
У судовому засіданні представником відповідача зазначено, що суми податку зараховуються на єдиний казначейський рахунок, однак зазначення Управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі коду ЄДРПОУ у платіжному доручені під час сплати суми податкового зобов'язання іншого платника податків - Управління ветеринарної медицини у Томашпільському районі спричинило до зарахування податкового зобов'язання саме за Управління ветеринарної медицини у Томашпільському районі тому даний факт є підставою для висновку про несплату Управлінням Держпродспоживслужби в Томашпільському районі суми грошового зобов'язання у визначений нормою Податкового кодексу строк.
Разом з тим, суд вважає за необхідне звертати увагу відповідача на наступне.
Виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк (п.38.1. ст. 38 ПК України).
При цьому відповідно до п. 37.3 ст. 37 ПК України підставою для припинення податкового обов'язку, є його виконання.
В пункті 9.3. ст. 9 ПК України вказано, що зарахування загальнодержавних податків і зборів у Державні та місцеві бюджеті здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України.
Відповідно до ч. 5 ст. 45 Бюджетного кодексу України податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.
Згідно з абзацом 2 п. 2 ст. 78 Бюджетного кодексу України казначейство України веде облік усіх надходжень, що належать місцевим бюджетам, та за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, погодженим з відповідними місцевими фінансовими органами, здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету.
У відповідності до ч. 5 ст. 78 Бюджетного кодексу України податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи місцевого бюджету визнаються зарахованими до місцевого бюджету з дня зарахування відповідно на єдиний казначейський рахунок та рахунки, відкриті в установах банків державного сектору згідно з частиною другою цієї статті, і не можуть акумулюватися на рахунках органів контролюють справляння надходжень бюджету.
Відповідно до абзацу 10 пункту 2.2 Порядку казначейського обслуговування доходів та інших надходжень державного бюджету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 січня 2013 року № 43 (Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 лютого 2013 року за № 291/22823) у процесі казначейського обслуговування доходів та інших надходжень державного бюджету органи Казначейства: ведуть бухгалтерський облік усіх надходжень державного бюджету відповідно до законодавства.
Бюджетні рахунки для зарахування надходжень до державного бюджету (далі - рахунки за надходженнями) відкриваються на балансі Казначейства України та Головних управлінь Казначейства відповідно до законодавства (П.2.3. Порядку №43).
План рахунків бухгалтерського обліку виконання Державного та місцевих бюджетів, затверджений наказом Держказначейства України від 28 листопада 2000 року № 119. Указана сукупність рахунків складає єдиний казначейський рахунок Державного бюджету України. Таким чином, будь-який податок, що надійшов до бюджету, відбивається на відповідному балансовому рахунку незалежно від того, на який аналітичний рахунок він був сплачений.
Визначення терміну "єдиний казначейський рахунок" приведено в Положенні № 122 від 26 червня 2002 року "Про затвердження Положення про єдиний казначейський рахунок" затвердженого наказом Державної Казначейської служби №122 від 26 червня 2002 року (надалі - Положення №122).
Єдиний казначейський рахунок - це консолідований рахунок, відкритий Державному казначейству України в Національному банку України для обліку коштів та здійснення розрахунків у системі електронних платежів Національного банку України . У Положенні № 122 вказується, що єдиний казначейський рахунок є основним рахунком для проведення фінансових операцій та ефективного управління коштами Державного та місцевих бюджетів через систему електронних платежів НБУ. Незважаючи на те, що різні доходи бюджету, в тому числі різні податки надходять на різні рахунки Держказначейства, всі ці рахунки складають структуру єдиного казначейського рахунку.
Єдиний казначейський рахунок консолідує кошти Державного та місцевих бюджетів, фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, кошти інших клієнтів, обслуговування яких відбувається органами Державного казначейства і регулюється законодавством" (розд.2,п.2.1. Положення №122).
Виходячи з системного аналізу зазначених норм права, визначальним для вирішення даної справи є факт зарахування сплачених коштів саме до державного бюджету, оскільки в такому випадку відсутні ознаки складу правопорушення у вигляді несплати узгодженої суми податкового зобов'язання, а зокрема, наслідки, що можуть проявлятися у недотриманні державним бюджетом відповідних коштів.
Підставою для висновків контролюючого органу стала допущена помилка в полі "Призначення платежу" платіжного доручення на сплату грошового зобов'язання платника зазначено код ЄДРПОУ Управління ветеринарної медицини у Томашпільському районі замість коду ЄДРПОУ Управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі.
По аналогічному предмету спору Верховний Суд України у своїй постанові від 16.06.2015 року у справі № 21-377а15 виклав правовий висновок. Так, Верховний Суд України вказав, що здійснення помилки під час перерахування узгодженої суми грошового зобов'язання до державного бюджету в строк має кваліфікуватись як дія, хоча і помилкова. Відтак дії, які не містять ознак бездіяльності платника податків при сплаті узгодженої суми грошового зобов'язання, не можуть бути підставою для застосування штрафів. А оскільки такі суми зараховуються на єдиний казначейський рахунок, то помилкове визначення коду бюджетної класифікації у платіжному дорученні під час сплати суми податкового зобов'язання не є достатньою правовою підставою для висновку про несплату необхідної суми грошового зобов'язання, а відтак і для застосування штрафних санкцій.
Таким чином, суд дійшов висновку, що позивачем було вчасно виконано свої зобов'язання у зв'язку з чим податкові повідомлення-рішення підлягають скасуванню.
Окрім того, представником позивача у судовому засіданні зазначено, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року № 1092 "Про утворення територіальних органів Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів", наказу Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України від 16.01.2016 року № 36 "Про реорганізацію територіальних органів Державної ветеринарної та фітосанітарної служби" була розпочата процедура реорганізації управління ветеринарної медицини в Томашпільському районі шляхом приєднання до управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі.
21 січня 2016 року державним реєстратором внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за № 11661270007000453 про рішення засновників щодо припинення юридичної особи. Наказом Держпродспоживслужби від 01.03.2016 року № 125-к виконання обов'язків начальника управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі покладено на Грабчака П.О., який згідно з пунктом 1 цього наказу призначений на посаду заступника начальника управління - начальника відділу за переведенням з управління ветеринарної медицини.
У зв'язку з припиненням юридичної особи - управління ветеринарної медицини в Томашпільському районі, код ЄДРПОУ 26286882, Могилів - Подільською ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області з 10.10.2016 по 17.10.2016 року здійснювалась позапланова виїзна документальна перевірка з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства вищезгаданого управління. 24.10.2016 року оформлено акт за результатами зазначеної перевірки № 650/1401/26286882, відповідно до якого порушень щодо розмірів і строків перерахування до бюджету, в тому числі, переплат, за ПДФО, ЄСВ, військовим збором, не виявлено, про що свідчить, зокрема, і Додаток 2 до Довідки про результати позапланової виїзної перевірки №650/1401/26286882 від 24.10.2016 року.
16 грудня 2016 року управління ветеринарної медицини в Томашпільському районі припинено, про що внесено відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за № 11661120008000453. Перевірка управління ветеринарної медицини здійснювалась саме в той період і, в тому числі, за період, коли проводились перерахування податку з доходів фізичних осіб та військового збору до державного бюджету управлінням Держпродспоживслужби в Томашпільському районі (травень - грудень 2016 року). За результатами перевірки управління ветеринарної медицини жодних переплат не виявлено, а тому кошти, які сплачувались управлінням Держпродспоживслужби, хоча і з допущеними технічними помилками в платіжних дорученнях, не зараховані за управлінням ветеринарної медицини, про що свідчить акт перевірки від 24.10.2016 року з додатками. Крім того, згідно з платіжним дорученням від 31.05.2016 року № 3 (в якому теж допущено технічну помилку), кошти в сумі 594,37 грн. (військовий збір) зараховані саме за управлінням Держпродспоживслужби в Томашпільському районі. Це підтверджується карткою управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі, що ведеться податковими органами, та в якій відображені операції зі сплати податків та зборів. Належні до сплати кошти своєчасно і в повному обсязі були перераховані до бюджету, як того вимагають норми ПК України, та зараховані на єдиний казначейський рахунок, тобто позивачем повністю виконано податковий обов'язок, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями.
Згідно з статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0003481306 винесене Головним управлінням ДФС України у Вінницькій області від 30 січня 2018 року.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0003461306 винесене Головним управлінням ДФС України у Вінницькій області від 30 січня 2018 року.
Стягнути на користь управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі сплачений судовий збір у розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС України у Вінницькій області.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі (місцезнаходження: 24200, Вінницька область, смт. Томашпіль, вул. Гаврилюка, 153, код ЄДРПОУ 40309800);
Головне управління ДФС України у Вінницькій області (місцезнаходження: 21100, м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 7, код ЄДРПОУ 39402165).
Суддя Мультян Марина Бондівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2018 |
Оприлюднено | 20.06.2018 |
Номер документу | 74752382 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Мультян Марина Бондівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні