П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 802/1205/18-а
Головуючий у 1-й інстанції: Мультян М.Б.
Суддя-доповідач: Залімський І. Г.
18 вересня 2018 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Залімського І. Г.
суддів: Смілянця Е. С. Сушка О.О. ,
секретар судового засідання: Платаш В.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 06 червня 2018 року (ухвалене 06 червня 2018 року о 13:37) у справі за адміністративним позовом управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі до Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
В С Т А Н О В И В :
Управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі звернулось до Вінницького окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 06 червня 2018 року позов задоволено. Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області від 30 січня 2018 року №0003481306 та №0003461306.
Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 06 червня 2018 року скасувати, прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до неповного з'ясування обставин справи і, як наслідок, невірного вирішення справи та прийняття необґрунтованого рішення.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що рішення суду першої інстанції є незаконним та необґрунтованим. Відповідач зазначає, що суми податку зараховуються на єдиний казначейський рахунок, однак зазначення Управлінням Держпродспоживслужби в Томашпільському районі коду ЄДРПОУ у платіжному доручені під час сплати суми податкового зобов'язання іншого платника податків - Управління ветеринарної медицини у Томашпільському районі спричинило до зарахування податкового зобов'язання саме за Управління ветеринарної медицини у Томашпільському районі тому даний факт є підставою для висновку про несплату Управлінням Держпродспоживслужби в Томашпільському районі суми грошового зобов'язання у визначений нормою Податкового кодексу строк.
Позивач подав відзив на апеляційну скаргу відповідача в якому вказав на законність та обґрунтованість оскаржуваного судового рішення, а також на безпідставність доводів апеляційної скарги. Позивач зазначає, що визначальним для вирішення даної справи є факт зарахування сплачених коштів саме до державного бюджету, оскільки в такому випадку відсутні ознаки складу правопорушення у вигляді несплати узгодженої суми податкового зобов'язання, зокрема, наслідки, що можуть проявлятись у недотриманні державним бюджетом відповідних коштів.
Представник відповідача в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримав у повному обсязі, просив вимоги, що в ній викладені, задовольнити.
Представники позивача заперечили проти задоволення апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, що з'явилися в судове засідання, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла наступних висновків.
Як вірно встановлено судом першої інстанції, 02 січня 2018 року головним державним ревізором-інспектором відділу аудиту платників території обслуговування Могилів-Подільської ОДПІ управління аудиту ГУ ДФС у Вінницькій області та старшим державним ревізором-інспектором відділу контрольно-перевірочної роботи юридичних осіб управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Вінницькій області проведено документальну позапланову виїзну перевірку управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі податкового законодавства за період з 01 березня 2016 року по 18 грудня 2017року, валютного за період з 01 березня 2016 року по 18 грудня 2017 року, єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01 березня 2016 року по 18 грудня 2017 року.
За результатами перевірки складено акт № 20/1413/40309800 від 02 січня 2018 року.
В ході перевірки виявлені та зафіксовані в акті порушення позивачем вимог:
- п.п. п. 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ, 54.2 ст. 54, п.п. 168.1.4, п. 168.1 ст. 168, п. 176.1 "а" п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України - платником податків не перераховано податковим агентом військового збору при виплаті заробітної плати в сумі 3436,51 грн. в т.ч. за червень 2016 року 587,54 грн, за серпень 2016 року - 555,66 грн, за вересень 2016 року - 966,35 грн, за жовтень 2016 року - 500,00 грн, листопад 2016 року - 826,96 грн;
- та 54.2 ст. 54, п.п. 168.1.4, ст. 168 п. 176.1 п.п. "а" п. 176.2 ст. 176 ПК України - неперерахування податковим агентом до бюджету податку на доходи фізичних осіб при виплаті заробітної плати в сумі 7050 грн. 39 коп., за червень 2016 року 7050 грн. 39 грн.
Підставою для висновків відповідача про допущення позивачем вказаних порушень слугувало те, що управління Держспоживслужби в Томашпільському районі зі своїх розрахункових рахунків р/р 35219017094207 в Держказначейську службу України, м. Київ, МФО 820172 та р/р 35218085094207 в Держказначейська служба України, м. Київ, МФО 820172 платіжними дорученнями №17 від 15 червня 2016 року та № 6 від 24 червня 2016 року здійснило сплату податку на доходи фізичних осіб із заробітної плати, при цьому зазначавши у графі "Призначення платежу: код платника податку 26286882, який належить Управлінню ветеринарної медицини у Томашпільському районі і є правонаступником Управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі та код платежу 11010100 (податок на доходи з фізичних осіб). Відтак, зарахування податку на доходи фізичних осіб відбулося відповідно до зазначених реквізитів на єдиний казначейський рахунок, до відповідного бюджету, але по платнику податків Управління ветеринарної медицини у Томашпільському районі (код ЄДРПОУ 26286882), що підтверджується даними інтегрованих карток платників податків з податку доходи фізичних осіб за 2016 рік.
Окрім того, управління Держспоживслужби в Томашпільському районі зі своїх розрахункових рахунків р/р 35219017094207 в Держказначейська служба України, м. Київ, МФО 820172 та р/р 35218085094207 в Держказначейська служба України, м. Київ, МФО 820172 платіжними дорученнями: №15 від 15 червня 2016 року; № 20 від 24 червня 2016 року; № 52 від 10 серпня 2016 року; № 57 від 23 серпня 2016 року; № 60 від 29 серпня 2016 року; № 66 від 13 вересня 2016 року; № 74 від 27 вересня 2016 року; № 83 від 13 жовтня 2016 року; № 98 від 08 листопада 2016 року; № 106 від 16 листопада 2016 року здійснило сплату військового збору із заробітної плати, при цьому зазначавши у графі "Призначення платежу": код платника податку 26286882, який належить Управлінню ветеринарної медицини у Томашпільському районі і є правонаступником Управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі, та код платежу 11011000 (військовий збір).
30 січня 2018 року на підставі висновків акту перевірки № 20/1413/40309800 від 02 січня 2018 року відповідачем винесено податкові повідомлення-рішення:
- № 0003481306 від 30 січня 2018 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податків та зборів у тому числі з військового збору та пені на суму 9797,01 грн, з яких за податковими зобов'язаннями на суму 3472,51 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 6182,77 грн та пеня 141,73 грн;
- № 0003461306 від 30 січня 2018 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податків та зборів, у тому числі з податку на доходи фізичних осіб, пені 69440,5 грн, з яких за податковим зобов'язанням 7050,39 грн та за штрафними (фінансовими) санкціями 62390,11 грн.
Позивач не погодився із вказаними рішеннями та звернувся до суду.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що здійснення помилки під час перерахування узгодженої суми грошового зобов'язання до державного бюджету в строк має кваліфікуватись як дія, хоча і помилкова. Відтак дії, які не містять ознак бездіяльності платника податків при сплаті узгодженої суми грошового зобов'язання, не можуть бути підставою для застосування штрафів. А оскільки такі суми зараховуються на єдиний казначейський рахунок, то помилкове визначення коду бюджетної класифікації у платіжному дорученні під час сплати суми податкового зобов'язання не є достатньою правовою підставою для висновку про несплату необхідної суми грошового зобов'язання, а відтак і для застосування штрафних санкцій.
Колегія суддів погоджується із вказаним висновком суду першої інстанції та враховує викладене нижче.
Відповідно до пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно зі ст. 36 ПК України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
За приписами п. 171.1. ст. 171 Податкового кодексу України особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку.
Відповідно п.п.168.1.2 п. 168.1 ст.168 Податкового кодексу України, податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.
Встановлено, що управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі у платіжних дорученнях під час сплати суми податкового зобов'язання зазначило іншого платника податків - управління ветеринарної медицини у Томашпільському районі, що спричинило до зарахування податкового зобов'язання саме за управління ветеринарної медицини у Томашпільському районі, що й слугувало підставою для висновку відповідача про несплату управлінням Держпродспоживслужби в Томашпільському районі суми грошового зобов'язання.
Разом з цим, згідно п.9.3. ст. 9 ПК України зарахування загальнодержавних податків і зборів у Державні та місцеві бюджеті здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України.
Відповідно до ч. 5 ст. 45 Бюджетного кодексу України податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи державного бюджету визнаються зарахованими до державного бюджету з дня зарахування на єдиний казначейський рахунок.
Згідно з абзацом 2 п. 2 ст. 78 Бюджетного кодексу України казначейство України веде облік усіх надходжень, що належать місцевим бюджетам, та за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, погодженим з відповідними місцевими фінансовими органами, здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету.
Відповідно до ч. 5 ст. 78 Бюджетного кодексу України податки і збори (обов'язкові платежі) та інші доходи місцевого бюджету визнаються зарахованими до місцевого бюджету з дня зарахування відповідно на єдиний казначейський рахунок та рахунки, відкриті в установах банків державного сектору згідно з частиною другою цієї статті, і не можуть акумулюватися на рахунках органів контролюють справляння надходжень бюджету.
За приписами абзацу 10 пункту 2.2 Порядку казначейського обслуговування доходів та інших надходжень державного бюджету, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 січня 2013 року № 43 (Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 лютого 2013 року за № 291/22823) у процесі казначейського обслуговування доходів та інших надходжень державного бюджету органи Казначейства: ведуть бухгалтерський облік усіх надходжень державного бюджету відповідно до законодавства.
Бюджетні рахунки для зарахування надходжень до державного бюджету (далі - рахунки за надходженнями) відкриваються на балансі Казначейства України та Головних управлінь Казначейства відповідно до законодавства (п.2.3. Порядку №43).
План рахунків бухгалтерського обліку виконання Державного та місцевих бюджетів, затверджений наказом Держказначейства України від 28 листопада 2000 року № 119. Указана сукупність рахунків складає єдиний казначейський рахунок Державного бюджету України. Таким чином, будь-який податок, що надійшов до бюджету, відбивається на відповідному балансовому рахунку незалежно від того, на який аналітичний рахунок він був сплачений.
Відповідно до Положення про єдиний казначейський рахунок затвердженого наказом Державної Казначейської служби №122 від 26 червня 2002 року (надалі - Положення №122)Єдиний казначейський рахунок - це консолідований рахунок, відкритий Державному казначейству України в Національному банку України для обліку коштів та здійснення розрахунків у системі електронних платежів Національного банку України . У Положенні № 122 вказується, що єдиний казначейський рахунок є основним рахунком для проведення фінансових операцій та ефективного управління коштами Державного та місцевих бюджетів через систему електронних платежів НБУ. Незважаючи на те, що різні доходи бюджету, в тому числі різні податки надходять на різні рахунки Держказначейства, всі ці рахунки складають структуру єдиного казначейського рахунку.
Єдиний казначейський рахунок консолідує кошти Державного та місцевих бюджетів, фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, кошти інших клієнтів, обслуговування яких відбувається органами Державного казначейства і регулюється законодавством" (розд.2,п.2.1. Положення №122).
Верховний Суд України у постанові від 16.06.2015 року у справі № 21-377а15 вказав, що здійснення помилки під час перерахування узгодженої суми грошового зобов'язання до державного бюджету в строк має кваліфікуватись як дія, хоча і помилкова. Відтак дії, які не містять ознак бездіяльності платника податків при сплаті узгодженої суми грошового зобов'язання, не можуть бути підставою для застосування штрафів. А оскільки такі суми зараховуються на єдиний казначейський рахунок, то помилкове визначення коду бюджетної класифікації у платіжному дорученні під час сплати суми податкового зобов'язання не є достатньою правовою підставою для висновку про несплату необхідної суми грошового зобов'язання, а відтак і для застосування штрафних санкцій.
Таким чином, кошти в рахунок сплати як податку на доходи фізичних осіб та військового збору зараховуються на єдиний казначейський рахунок, а тому умовами їх своєчасної та належної сплати є додержання строків сплати на вказаний рахунок. Крім цього, жодною нормою ПК України, Бюджетного кодексу України не передбачена відповідальність за сплату податку, збору за помилковими реквізитами, оскільки в такому випадку відсутні ознаки складу правопорушення у вигляді несплати узгодженої суми податкового зобов'язання та недотримання державним бюджетом відповідних коштів.
Таким чином, суд дійшов висновку, що позивачем було вчасно виконано свої зобов'язання.
Колегія суддів також вважає обґрунтованими посилання суду першої інстанції на те, що у зв'язку з припиненням юридичної особи - управління ветеринарної медицини в Томашпільському районі, код ЄДРПОУ 26286882, Могилів - Подільською ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області з 10.10.2016 по 17.10.2016 року здійснювалась позапланова виїзна документальна перевірка з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства вищезгаданого управління. 24.10.2016 року оформлено акт за результатами зазначеної перевірки № 650/1401/26286882, відповідно до якого порушень щодо розмірів і строків перерахування до бюджету, в тому числі, переплат, за ПДФО, ЄСВ, військовим збором, не виявлено, про що свідчить, зокрема, і Додаток 2 до Довідки про результати позапланової виїзної перевірки №650/1401/26286882 від 24.10.2016 року.
16 грудня 2016 року управління ветеринарної медицини в Томашпільському районі припинено, про що внесено відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за № 11661120008000453. Перевірка управління ветеринарної медицини здійснювалась саме в той період і, в тому числі, за період, коли проводились перерахування податку з доходів фізичних осіб та військового збору до державного бюджету управлінням Держпродспоживслужби в Томашпільському районі (травень - грудень 2016 року). За результатами перевірки управління ветеринарної медицини жодних переплат не виявлено, а тому кошти, які сплачувались управлінням Держпродспоживслужби, хоча і з допущеними технічними помилками в платіжних дорученнях, не зараховані за управлінням ветеринарної медицини, про що свідчить акт перевірки від 24.10.2016 року з додатками. Крім того, згідно з платіжним дорученням від 31.05.2016 року № 3 (в якому теж допущено технічну помилку), кошти в сумі 594,37 грн. (військовий збір) зараховані саме за управлінням Держпродспоживслужби в Томашпільському районі. Це підтверджується карткою управління Держпродспоживслужби в Томашпільському районі, що ведеться податковими органами, та в якій відображені операції зі сплати податків та зборів. Належні до сплати кошти своєчасно і в повному обсязі були перераховані до бюджету, як того вимагають норми ПК України, та зараховані на єдиний казначейський рахунок, тобто позивачем повністю виконано податковий обов'язок, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями.
На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права і прийшов до обґрунтованого висновку про задоволення позовних вимог, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 315 та статті 316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Таким чином, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Вінницькій області залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 06 червня 2018 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Постанова суду складена в повному обсязі 24 вересня 2018 року.
Головуючий Залімський І. Г. Судді Смілянець Е. С. Сушко О.О.
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2018 |
Оприлюднено | 25.09.2018 |
Номер документу | 76630506 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Залімський І. Г.
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Мультян Марина Бондівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні