Рішення
від 12.06.2018 по справі 814/801/18
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 червня 2018 р. № 814/801/18 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Птичкіної В. В.,

за участю:

секретаря судового засідання: Западнюк К.А.,

представника позивача: ОСОБА_1,

представників відповідача: ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження справу

за позовом:Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, вул. Нікольська, 46, м. Миколаїв, 54001 до відповідача:Товариства з обмеженою відповідальністю "ПЕРШИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР НЕКРАСЕНКА", вул. Новогрушівська, 5, с. Грушівка, Первомайський район, Миколаївська область, 55225 про:стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 38 681,97 грн.,

Миколаївське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (надалі - позивач або Фонд) звернулось з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю ПЕРШИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР НЕКРАСЕНКА (надалі - відповідач або Товариство) про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 38 681,97 грн.

Ухвалою від 03.04.2018 суд відкрив провадження у справі та призначив її до розгляду.

Позов обґрунтовано тим, що протягом 2016 року відповідач не працевлаштував інвалідів відповідно до нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, у зв'язку з чим до нього застосована адміністративно-господарська санкція, а в результаті її несвоєчасної сплати нарахована пеня.

Відповідач подав відзив на позовну заяву (ар. с. 33-34) в якому зазначав, що позивачем було пропущено тримісячний строк для звернення до суду. Як вказав у відзиві відповідач, звіт форми 10-ПІ він подав в термін до 01 березня 2016 року, що настає за звітним (2017 рік) в підтвердженням чого є листи відповідача від 01.11.2017 та від 28.02.2017 та (ар. с. 35, 36). Заперечень по суті позовних вимог відзив не містив.

Ухвалою від 31.05.2018 суд залишив позовну заяву без руху та зобов'язав позивача надати суду письмові пояснення щодо поважності причин пропуску строку для звернення до суду та докази на підтвердження цих пояснень.

Позивачем на виконання ухвали про залишення позовної заяви без руху надано заяву про поновлення строку звернення до суду. У заяві позивач вказав, що строк для звернення до суду ним не було пропущено, оскільки Товариством звіт за формою 10-ПІ Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2016 рік було подано лише 02.01.2018, що підтверджується реєстрацією (№ 06-13/2949) у журналі обліку підприємств щодо надання звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів (ар. с. 104, зворотній бік аркуша). Також позивач вказав, що інших звітів за формою 10-ПІ за 2016 рік від Товариства він не отримував. Крім того, позивач зазначив, що відповідачем звіт за формою 10-ПІ за 2016 рік надано 02.01.2018 на виконання вимог припису, який було винесено на підставі акта перевірки Управління Держпраці у Миколаївській області від 19.12.2017 № 14-04-078/0055 (ар. с. 11, 12-15), а не до 01.03.2017, як вказав відповідач у відзиві.

Відповідно до частини першої статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Дослідивши матеріали справи, суд

в с т а н о в и в:

В період з 15.12.2017 по 19.12.2017 Управління Держпраці у Миколаївській області було проведено перевірку Товариства з додержання суб'єктами господарювання законодавства та загальнообов'язкове державне соціальне страхування № 14-04-078/0055. Перевіркою було встановлено неподання Товариством звіту форми № 10-ПІ Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2016 рік до Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів.

02.01.2018 Товариством на виконання вимог припису Управління Держпраці у Миколаївській області, винесеного на підставі акта перевірки від 19.12.2017, було подано звіт за формою № 10-ПІ Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2016 рік, згідно з яким при середньообліковій кількості штатних працівників облікового складу (код рядка 01) - 21 особа, особи з інвалідністю (код рядка 02) протягом 2016 року на підприємстві працевлаштовані не були.

19.01.2018 Фондом було направлено претензію стосовно сплати адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу по створенню робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю протягом 2016 року у сумі загальній сумі 28 681,97 грн. (ар. с. 9).

Відповідно до статті 20 Закону України від 21.03.1991 № 875-ХІІ Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні (надалі - Закон № 875), адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

Як вказано в Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 № 70, обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Згідно зі звітом від 02.01.2018, у 2016 році мав працювати 1 інвалід, отже відповідач був зобов'язаний сплатити адміністративного-господарські санкції до 15 квітня 2017 року.

Суд відхилив доводи відповідача, що позивачем було пропущено строк для звернення до суду, оскільки той факт, що у лютому 2017 Головне управління ДФС у Миколаївській області повідомило позивача про недотримання Товариством нормативу (ар. с. 142-143), не є обставиною, що дає право позивачу визначення суми заборгованості, оскільки він не наділений правом розраховувати суму адміністративного-господарських санкцій, тому до суду він не міг звернутися раніше подання відповідачем звіту з визначення цієї суми.

Пунктом 2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 № 70, звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом. Отже, належним та допустимим доказом подання звіту є або копія звіту з відміткою про отримання Фондом, або поштове повідомлення про вручення звіту Фонду. Відповідач не довів суду належними та допустимими доказами, що ним подавався звіт.

Позивачем на підтвердження обставин справи було надано докази, а саме: копію журналу обліку підприємств щодо надання звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, акт перевірки Управління Держпраці у Миколаївській.

В зв'язку з цим суд дійшов висновку, що у 2017 році Звіт за формою № 10-ПІ не був поданий Товариством, що виключало можливість звернення позивача до суду.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись статтями 9, 77, 241-246, 250, 255, 257, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Нікольська, 46, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 20917114) до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПЕРШИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР НЕКРАСЕНКА" (вул. Новогрушівська, 5, с. Грушівка, Первомайський район, Миколаївська область, 55225, ідентифікаційний код 39722726) задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ПЕРШИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР НЕКРАСЕНКА (вул. Новогрушівська, 5, с. Грушівка, Первомайський район, Миколаївська область, 55225, код 39722726) на користь Миколаївського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (вул. Нікольська, 46, м. Миколаїв, 54001, код 37992781) заборгованість в сумі 38 681,97 грн. з яких: адміністративного-господарські санкції у сумі 32047,62 грн., пеня за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій в сумі 6 634,35 грн.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду , або справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до статті 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням пункту 15.5 Розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.В. Птичкіна

Дата підписання та оформлення

рішення суддею 19 червня 2018 року

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.06.2018
Оприлюднено20.06.2018
Номер документу74782381
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/801/18

Ухвала від 11.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 18.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 28.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 17.10.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 23.08.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 23.08.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 25.07.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Рішення від 12.06.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 31.05.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 11.05.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні