Рішення
від 18.06.2018 по справі 822/1817/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 822/1817/18

РІШЕННЯ

іменем України

18 червня 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.

за участі:секретаря судового засідання Варченко В.В. представника позивача Тришака О.Г. представника відповідача Дмитрієвої А.Л. розглянувши адміністративну справу за позовом сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу "Війтовецький" до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС у Хмельницькій області № 662421/37993469 від 24.04.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 41 від 18.09.2017 року;

- зобов'язати Головне управління ДФС у Хмельницькій області зареєструвати податкову накладну № 41 від 18.09.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС у Хмельницькій області № 662486/37993469 від 24.04.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 37 від 04.09.2017 року;

- зобов'язати Головне управління ДФС у Хмельницькій області зареєструвати податкову накладну № 37 від 04.09.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає про те, що комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС у Хмельницькій області прийняті рішення від 24.04.2018 року № 662421/37993469 та № 662486/37993469 про відмову в реєстрації податкових накладних № 41 від 18.09.2017 року та № 37 від 04.09.2017 року, які сільськогосподарський обслуговуючий кооператив "Війтовецький" видав на виконання умов договорів поставки сільськогосподарської продукції № 96-09/17П від 14.09.2017 року та № 81-09/17Я від 04.09.2017 року.

Підставою для відмови у реєстрації податкових накладних, податковий орган зазначає надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Позивач не погоджується із прийнятими відповідачем рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних, оскільки вважає, що вказані рішення прийняті з порушенням норм чинного законодавства та є протиправними, тому звернувся до суду з даним позовом.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, та надав суду пояснення за змістом даного адміністративного позову.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнала повністю, та надала суду пояснення згідно відзиву поданого на даний адміністративний позов.

В обґрунтування відзиву зазначила, що позивачем були надані копії документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією Головного управління ДФС у Хмельницькій області рішення про реєстрацію податкових накладних, а тому оскаржувані рішення є правомірними, відповідно у задоволенні адміністративного позову слід суд відмовити.

Позивачем надано відповідь на відзив відповідача, в якому він не погоджується із його правовим обґрунтуванням.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено, що сільськогосподарський обслуговуючий кооператив "Війтовецький" (далі - СОК "Війтовецький") перебуває на податковому обліку в Хмельницькій об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області та займається вирощуванням зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (01.11).

Між СОК "Війтовецький" (постачальник) та товариством з обмеженою відповідальністю "ВВТ ГРУП" (покупець) укладені договори поставки сільськогосподарської продукції № 81-09/17Я від 04.09.2017 року та № 96-09/17П від 14.09.2017 року.

Предметом цих договорів є:

- 120 тонн ячменю 3-го класу, врожай 2017 року, за ціною 3 541, 67 грн. за тонну (без ПДВ), на загальну суму 510 000, 48 грн.;

- 120 тонн пшениці 5-го та/або 6-го класу, врожай 2017 року, за ціною 3 375, 00 грн. за тонну (без ПДВ) на загальну суму 486 000, 00 грн.

За умовами даних договорів постачальник зобов'язується поставити, а покупець прийняти та оплатити сільськогосподарську продукцію, в кількості, у строки і на умовах, передбачених у цих договорах.

На виконання умов вищевказаних договорів сільськогосподарським обслуговуючим кооперативом "Війтовецький" поставлено товар:

- за видатковою накладною № 23 від 05.09.2017 року на загальну суму 255 000, 24 грн., у тому числі ПДВ 42 500, 04 грн., а саме: ячмінь 3-класу у кількості 60 тонн;

- за видатковою накладною № 27 від 18.09.2017 року на загальну суму 116 478, 00 грн., у тому числі ПДВ 19 413, 00 грн., а саме: пшениця 5-го та/або 6-го класу у кількості 28,760 тонн.

В подальшому, позивачем складено податкову накладну № 37 від 04.09.2017 року на загальну суму 255 000, 24 грн. та направлено її 28.09.2017 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно отриманої квитанції J1201009 від 28.09.2017 pоку, реєстраційний номер документу 9199046443, податкову накладну прийнято, реєстрацію зупинено.

Виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1003.

Також позивачем у відповідності з вимогами пункту 201.10 статті 201 ПК України було складено податкову накладну № 41 від 18.09.2017 року на загальну суму 116 478, 00 грн. та направлено її 04.10.2017 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно отриманої квитанції J1201009 від 04.10.2017 pоку, реєстраційний номер документу 9203062750, податкову накладну прийнято, реєстрацію зупинено.

Виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1001.

Відповідно до пункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України та підпункту 201.16.2. пункту 201.16. статті 201 ПК України позивачем було направлено на адресу Головного управління ДФС у Хмельницькій області повідомлення від 11.01.2018 року щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію яких зупинено.

У даному повідомлені позивач надав пояснення щодо фактичних умов, реальності та правомірності здійснення господарських операцій по податкових накладних № 37 від 04.09.2017 року та № 41 від 18.09.2017 року.

До пояснень позивачем було додано копії документів, що розкривають зміст операцій, а саме:

1. По податковій накладній № 37 від 04.09.2017 року: договір оренди складських приміщень № 3 від 04.01.2016 року, укладений між ОСОБА_3 (орендодавець) та СОК "Війтовецький" (орендар); договір поставки насіння для сівби, пестицидів в препаративних формах (засоби захисту рослин) та мікродобрив № ХМ -9 від 31.01.2017 року, укладений між ПП "Бізон-Тех 2006" (продавець) та СОК "Війтовецький" (покупець); договір поставки (зі складу) мінеральних добрив, засобів захисту рослин та товарів технічної групи № ВТЦ 16239-01/12 від 25.01.2017 року, укладений між ПРАТ "Галнафтохім" (продавець) та СОК "Війтовецький" (покупець); договір поставки паливно - мастильних матеріалів № 10 від 24.02.2017 року, укладений між ТОВ "ТСП "Анне ЛТД" (постачальник) та СОК "Війтовецький" (покупець); договір поставки сільськогосподарської продукції (ячмінь 3-го класу врожай 2017 року) № 81-09/17Я від 04.09.2017 року, укладений між СОК "Війтовецький" (постачальник) та ТОВ "ВВТ Груп" (покупець); видаткова накладна № 23 від 05.09.2017 року на загальну суму - 255 000, 24 грн.; видаткова накладна № ВТЦ-000195 від 20.02.2017року; ТТН № 1/09 від 05.09.2017 року, де автомобільний перевізник ТОВ "Лоджістік Юкрейн", вантажовідправник СОК "Війтовецький", вантажоотримувач ТОВ "ВВТ -Грейн"; ТТН № 2/09 від 05.09.2017 року, де автомобільний перевізник ТОВ "Лоджістік Юкрейн", вантажовідправник СОК "Війтовецький", вантажоотримувач ТОВ "ВВТ -Грейн"; виписка по рахунку за 04.09.2017 року, надходження коштів від ТОВ "ВВТ Груп" в сумі 464 400 грн.;

2. По податковій накладній № 41 від 18.09.2017 року: договір оренди складських приміщень № 3 від 04.01.2016 року, укладений між ОСОБА_3 (орендодавець) та СОК "Війтовецький" (орендар); договір поставки сільськогосподарської продукції (пшениці 5-го та/або 6-го класу, врожаю 2017 року) № 96-09/17П від 14.09.2017 року, укладений між СОК "Війтовецький" (постачальник) та ТОВ "ВВТ Груп" (покупець); довіреність № Г-1402 від 14.09.2017 року, виписана ОСОБА_4; видаткова накладна № 27 від 18.09.2017 року на загальну суму - 116 478,00 грн.; ТТН № 2/09 від 02.09.2017 року, де автомобільний перевізник ТОВ "Лоджістік Юкрейн", вантажовідправник СОК "Війтовецький", вантажоотримувач ТОВ "ВВТ -ГРУП"; виписка по рахунку за 19.09.2017 року, надходження коштів від ТОВ "ВВТ Груп" в сумі 243 000,00 грн.

Позивачем отримано від податкового органу квитанцію № 1 від 11 січня 2018 року, де вказано, що повідомлення не може бути прийняте у зв'язку із набранням чинності Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році" від 07 грудня №2245-VIII.

22 лютого 2018 року позивач повторно направив на адресу Головного управління ДФС України в Хмельницькій області письмові пояснення щодо проведення господарських операцій по заблокованим накладним.

05.03.2018 року на адресу позивача надійшов лист від Головного управління ДФС України в Хмельницькій області, в якому вказувалось, що підтверджуючі пояснення та додані до них документи подаються виключно в електронному вигляді.

Після цього, позивач повторно подав відповідачу пояснення щодо фактичних умов, реальності та правомірності здійснення господарських операцій по податкових накладних № 37 від 04.09.2017 року та № 41 від 18.09.2017 року в електронному вигляді.

Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС у Хмельницькій області прийняті рішення від 24.04.2018 року № 662421/37993469 та № 662486/37993469 про відмову в реєстрації податкових накладних № 41 від 18.09.2017 року та № 37 від 04.09.2017 року.

Підставою для відмови в реєстрації податкових накладних є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Зокрема, зазначається, що позивачем надано повідомлення щодо подачі документів на підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинено, в якому вказано податкову накладну № 41 від 18.09.2017 року, обсяг постачання по якій складає 97 065 грн., сума ПДВ 116 478 грн. Згідно даних ЄРПН встановлено, що СОК "Війтовецький" складено та направлено на реєстрацію податкову накладну № 41 від 18.09.2017 року загальний обсяг постачання по якій складає 116 478 грн., в т.ч. ПДВ 19 413 грн.

Також вказано, що СОК "Війтовецький" надало на розблокування податкову накладну № 37 від 04.09.2017 року на загальну суму 255 000, 24 грн., в т.ч. ПДВ 42 500,04 грн., номенклатура товару - ячмінь 3 класу. При цьому надано видаткову накладну № 23 від 05.09.2017 року на загальну суму 255 00, 24 грн., та виписку банку за 04.09.2017 року, де ТОВ "ВВП ГРУП" перераховано на рахунок СОК "Війтовецький" кошти в сумі 464 400 грн. (оплата за пшеницю). Картку рахунку 361 платником не надано, відповідно неможливо встановити дотримання платником вимог пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Податковий кодекс України (надалі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" № 1246 від 29 грудня 2010 року (далі - Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01 липня 2015 p.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У пункті 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної, затверджених наказом Міністерства фінансів України № 567 від 13 червня 2017 року міститься визначення таких критеріїв (Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями):

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;

3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

Таким чином, визначення фіскальним органом у квитанціях j 1201009 від 28.09.2017 pоку та від 04.10.2017 року конкретного критерію ризику, прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься у наказі Міністерства фінансів України № 567 від 13 червня 2017 року "Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (далі - Вичерпний перелік документів).

Згідно з пунктом 1 Вичерпного переліку документів, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії):

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання- передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Таким чином, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Судом встановлено, що у квитанціях j 1201009 від 28.09.2017 pоку та від 04.10.2017 року, відповідачем не вказано ані конкретного виду критерію оцінки ступеня ризику, ані конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений Наказом № 567.

Постановою Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" № 190 від 29 березня 2017 року (далі - Постанова № 190) визначено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Підстави для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування визначені абзацом 2 Постанови № 190, а саме: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Суд зазначає, що оскаржувані позивачем рішення, прийняті комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС у Хмельницькій області від 24.04.2018 року № 662421/37993469 та № 662486/37993469 про відмову в реєстрації податкових накладних № 41 від 18.09.2017 року та № 37 від 04.09.2017 року не містять конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття таких рішень, а лише містять загальне твердження, що причиною їх прийняття є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

У рішенні відповідача від 24.04.2018 року № 662421/37993469 зазначається, що обсяг постачання по податковій накладній № 41 від 18.09.2017 року складає 97 065 грн., сума ПДВ 116 478 грн. Згідно даних ЄРПН встановлено, що СОК "Війтовецький" складено та направлено на реєстрацію податкову накладну № 41 від 18.09.2017 року загальний обсяг постачання по якій складає 116 478 грн., в т.ч. ПДВ 19 413 грн.

Проте, у вказаному рішенні не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

При цьому, у вказаному рішенні податковий орган помилково вказав дані, які містяться у видатковій та податковій накладних, переплутавши їх місцями, оскільки ПДВ за вказаними операціями складає 19 413 грн., а не 116 478 грн., а обсяг постачання складає 116 478 грн., а не 97 065 грн., зазначене об'єктивно підтверджується випискою по рахунку за 19.09.2017 року.

Що стосується рішення відповідача від 24.04.2018 року 662486/37993469, то у ньому вказано, що СОК "Війтовецький" надало податкову накладну № 37 від 04.09.2017 року на загальну суму 255 000, 24 грн., в т.ч. ПДВ 42 500,04 грн., номенклатура товару - ячмінь 3 класу.

При цьому, надано видаткову накладну № 23 від 05.09.2017 року на загальну суму 255 00, 24 грн., та виписку банку за 04.09.2017 року, де ТОВ "ВВП ГРУП" перераховано на рахунок СОК "Війтовецький" кошти в сумі 464 400 грн. (оплата за пшеницю). Картку рахунку 361 платником не надано, відповідно неможливо встановити дотримання платником вимог пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України.

Суд критично оцінює таке обґрунтування оскаржуваного рішення, оскільки при наданні письмових пояснень до Головного управління ДФС у Хмельницькій області позивачем були надані, у тому числі видаткова накладна № 23 від 05.09.2017 року, а також виписка по рахунку за 04.09.2017 року, у якій чітко вказана графа "оплата за ячмінь 3-го класу" на суму 255 000,00 грн., що повністю відповідає сумі вказаній у податковій накладній № 37 від 04.09.2017 року.

Крім того, в ході судового розгляду позивачем надано суду фінансово - господарську документацію, що підтверджує реальність здійснених позивачем господарських операцій.

Договори поставки сільськогосподарської продукції № 96-09/17П від 14.09.2017 року та № 81-09/17Я від 04.09.2017 року не суперечить чинному законодавству України, а також пов'язані з господарською діяльністю товариства.

Враховуючи викладене, беручи до уваги наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про реальність проведення СОК "Війтовецький" господарських операцій, суд вважає, що уповноважений контролюючий орган не мав правових підстав для відмови у реєстрації податкових накладних № 41 від 18.09.2017 року та № 37 від 04.09.2017 року.

Таким чином, суд приходить до висновку, що оскаржувані рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС у Хмельницькій області № 662421/37993469 від 24.04.2018 року та № 662486/37993469 від 24.04.2018 року є протиправними та підлягають скасуванню.

Згідно з пунктом 49.13 статті 49 ПК України, у разі якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови контролюючим органом (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання контролюючим органом.

Таким чином, оскільки відповідач не довів правомірність оскаржуваних дій, а встановлені обставини справи свідчать про їх протиправність, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог СОК "Війтовецький", а тому даний адміністративний позов необхідно задовольнити.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи той факт, що судове рішення ухвалене на користь позивача та дотримуючись вимог статті 139 КАС України, суд вирішив стягнути на користь СОК "Війтовецький" за рахунок асигнувань відповідача витрати зі сплати судового збору на суму 3 524, 00 грн.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу "Війтовецький" (вул. Героїв України, 10Е, смт. Війтівці, Волочиський район, Хмельницька область,31256, код ЄДРПОУ 37993469) до Головного управління ДФС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000, код ЄДРПОУ39492190) про скасування рішень, - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС у Хмельницькій області № 662421/37993469 від 24.04.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 41 від 18.09.2017 року.

Зобов'язати Головне управління ДФС у Хмельницькій області зареєструвати податкову накладну № 41 від 18.09.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації Головного управління ДФС у Хмельницькій області № 662486/37993469 від 24.04.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 37 від 04.09.2017 року.

Зобов'язати Головне управління ДФС у Хмельницькій області зареєструвати податкову накладну № 37 від 04.09.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стягнути на користь сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу "Війтовецький" (вул. Героїв України, 10Е, смт. Війтівці, Волочиський район, Хмельницька область,31256, код ЄДРПОУ 37993469) судовий збір у сумі 3 524,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000, код ЄДРПОУ39492190).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його підписання.

Повне рішення складене 20 червня 2018 року

Головуючий суддя В.К. Блонський

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.06.2018
Оприлюднено22.06.2018
Номер документу74814174
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1817/18

Постанова від 23.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 02.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 04.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Постанова від 04.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 13.07.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Рішення від 18.06.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 24.05.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні