Рішення
від 14.06.2018 по справі 140/1300/17
НЕМИРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 140/1300/17

Провадження № 2/140/57/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14.06.2018 року Немирівський районний суд

Вінницької області

у складі: головуючого судді Науменка С.М.

за участю: секретаря судового засідання Буназів К.В.

учасників справи: представників позивача: адвоката ОСОБА_1, ОСОБА_2, представника відповідача - адвоката ОСОБА_3, представника відповідача - ОСОБА_4, представника відповідача - ОСОБА_5

розглянувши в відкритому судовому засіданні в м. Немирів, в поряду позовного провадження, цивільну справу за позовною заявою Фермерського господарства Перспектива ОСОБА_6 до Немирівської міської ради, ОСОБА_7, Немирівської районної державної адміністрації Вінницької області про визнання рішення Стрільчинецької сільської ради № 8 від 18.07.2016 року незаконним і його скасування, визнання договорів оренди недійсними, визнання договорів оренди поновленими ,-

ВСТАНОВИВ:

Фермерське господарство Перспектива ОСОБА_6, звернулося в суд з позовом про визнання рішення Стрільчинецької сільської ради № 8 від 18.07.2016 року незаконним і його скасування, визнання договорів оренди недійсними, визнання договорів оренди поновленими, мотивуючи тим, що 01.06.2009 року між позивачем і Немирівською РДА було укладено 3 договори оренди земельних ділянок на території Стрільчинецької сільської ради за межами населеного пункту, а саме: земельна ділянка № 378, кадастровий номер земельної ділянки 0523088600:01:001:0505, площею 2,5852 га, зареєстрований у відділу держкомзему Немирівського району Вінницької області 15 липня 2011 року за № 052308864001071; земельна ділянка № 379, кадастровий номер земельної ділянки 0523088600:01:001:0506, площею 2,5852 га, зареєстрований у відділі держкомзему Немирівського району Вінницької області 15 липня 2011 року за № 052308864001070; земельна ділянка № 382, кадастровий номер земельної ділянки 0523088600:01:001:0508, площею 2,0804 га, зареєстрований у відділі держкомзему Немирівського району Вінницької області 15 липня 2011 року за № 052308864001068.

Відповідні договори оренди були укладені строком на 5 років та зареєстровані у відділі Держкомзему Немирівського району Вінницької області 15.07.2011 року.

Користуючись своїми правами, передбаченими ч.6 ст. 33 Закону України Про оренду землі ФГ Перспектива ОСОБА_6 звернулась з позовом до господарського суду Вінницької області про визнання договорів оренди поновленими та зобов'язання Немирівської РДА укласти відповідні додаткові угоди.

Рішенням господарського суду Вінницької області від 05.05.2017 року, яке набрало законної сили 16.05.2017 року в задоволенні позову було відмовлено з мотивів, що обраний позивачем спосіб захисту не зможе відновити Позивача в його правах за умови наявності чинних рішення Стрільчинецької сільської ради №8 від 18.07.2016 року та укладених договорів оренди спірних земельних ділянок від 15.12.2016 року, які зареєстровані на момент прийняття рішення встановленому законом порядку.

З метою відновлення своїх порушених прав задля можливості поновлення раніше укладених договорів оренди спірних земельних ділянок у відповідності до п. 2 ч.2 ст. 16 ЦК України Позивач змушений звернутися з відповідним позовом до суду.

18.07.2016 року рішенням 7 сесії 7 скликання Стрільчинецької сільської ради було надано в оренду ОСОБА_7 ряд земельних ділянок строком на 1 рік, серед яких містилися земельні ділянки за №378, №379, №382.

Вказані земельні ділянки являються землями державної власності, що підтверджується витягами з ДЗК про земельну ділянку № НВ - 0506465642017 від 24.05.2017 р.,№ НВ 0506465492017 від 24.05.2017 р., №НВ-0506465592017 від 24.05.2017 р. та знаходяться за межами населеного пункту (с. Стрільчинці), що підтверджується як викопіюванням вказаних земельних ділянок, так і фактами встановленими рішенням суду у справі №902/209/17 від 05.05.2017 року що набрало законної сили та укладеними договорами оренди між Немирівською РДА та ФГ Перспектива від 01.06.2009 року.

Крім того - вказані земельні ділянки являються не витребуваними земельними паями, що підтверджується розпорядженням Голови Немирівської РДА від 27.05.2009 року за №291.

Відповідно до ст. 3 Закону України Про державний земельний кадастр Державний земельний кадастр базується на таких основних принципах : об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Державному земельному кадастрі;

Відповідно до п.12 Постанови Кабінету Міністрів України №1051 від 17.10.2012 року Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру - Відомості Державного земельного кадастру є офіційними і вважаються об'єктивними та достовірними, якщо інше не доведено судом.

В судовому засіданні в рамках справи № 902/209/17 представник третьої особи ОСОБА_7 та інші учасники судового процесу визнали та не заперечували того факту, що вказані земельні ділянки є державної форми власності.

Порядок надання в оренду не витребуваних земельних паїв (якими являються вказані земельні ділянки) регламентується Законом України №899-ІV від 05.06.2003 року Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) та Постановою Кабінету Міністрів України №122 від 04.02.2004 року Про організацію робіт та методику розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) .

Так ч.2 ст. 5 вказаного Закону зазначено, що Сільські, селищні, міські ради приймають рішення щодо виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) у межах населених пунктів, а районні державні адміністрації - за межами населених пунктів.

Як видно згідно розпорядження Голови Немирівської РДА №291 від 27.05.2009 року Про надання земельних ділянок в оренду ФГ Перспектива на території Стрільчинецької сільської ради передані в оренду земельні ділянки - це землі, що залишились не витребуваними громадянами с. Стрільчинці згідно доданого списку.

Тобто розпаювання землі та складання списків пайовиків відбувалось Немирівською РДА, як уповноваженого представника держави, щодо земель, які знаходяться за межами населеного пункту.

Відповідно до ст. 13 Закону №899 - Нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації можуть передаватися в оренду для використання за цільовим призначенням на строк до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку, про що зазначається у договорі оренди земельної ділянки, а власники земельних часток (паїв) чи їх спадкоємці, які не взяли участь у розподілі земельних ділянок, повідомляються про результати проведеного розподілу земельних ділянок у письмовій формі, у разі якщо відоме їх місцезнаходження.

Аналогічна норма передбачена п.12 Постанови Кабінету Міністрів України №122 від 04.02.2004 року, а саме - Нерозподілені (не витребувані) земельні ділянки передаються в

розпорядження сільських, селищних, міських рад чи райдержадміністрацій з метою надання їх в оренду.

Розмежування повноважень між відповідними сільськими радами та адміністраціями щодо розпорядження вказаними землями відбувалось на підставі аналогії Закону. А саме, як видно згідно розпорядження Немирівської РДА №291 від 27.05.2009 року рішення про передачу в оренду спірних земельних ділянок відбувалось на підставі п.12 Розділу X Перехідні положення Земельного кодексу України. У вказаних перехідних положеннях чітко зазначалось, що до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначених в абзаці третьому цього пункту) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Законом України №5245-VІ від 06.09.2012 року - відповідний розділ X Перехідних положень Земельного кодексу України було виключено.

Натомість вказаним Законом було внесено зміни до ст.122 ЗК України, в якій чітко передбачено, що в ч. 1. Сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб, а згідно ч.3 та ч.4 цієї ж статті - Районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для:

а) ведення водного господарства;

б) будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), з урахуванням вимог частини сьомої цієї статті;

в) індивідуального дачного будівництва.

Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Однак прийняттям змін до Земельного кодексу України законодавцем не було внесено відповідних змін до Закону України № 899 від 05.06.2003 року в частині повно важності розпоряджатися земельними ділянками сільськогосподарського призначення державної власності, і відповідними розпорядниками залишились, або орган місцевого самоврядування, або райдержадміністрація.

В подальшому, згідно Закону України № 365-VІІ від 02.07.2013 року Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері земельних відносин щодо спрощення процедури відведення земельних ділянок - ст. 15-1 Земельного кодексу України доповнено п. є1 про те, що До повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, належить розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом".

Відповідно до п.31 ч.4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №15 від 14.01.2015 року - Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань: розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в межах,призначених Земельним кодексом України, безпосередньо або через визначені в установленому порядку його територіальні органи.

Тобто, згідно вказаного нормативного акту Держгеокадастр наділений в повноваженнями розпоряджатися землями державної власності сільськогосподарського призначення в межах, визначених Земельним кодексом України.

Проте згідно ч.4 ст.4 Закону України Про оренду землі - Орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у державній власності, є органи виконавчої влади, які відповідно до закону передають земельні ділянки у власність або користування. До таких органів за своїм

визначенням можуть підпадати як відповідні управління Держгеокадастру так райдержадміністрації, оскільки останні також являються органами виконавчої влади.

Але в будь-якому випадку Земельним кодексом України та Законом України Про оренду землі чітко вказано, що відповідні територіальні громади (органи місцевого самоврядування) можуть розпоряджатися виключно землями комунальної власності.

Розпоряджатися ж землями державної власності сільськогосподарського призначення належить виключно до компетенції райдержадміністрацій, або управління Держгеокадастру. В свою чергу згідно Закону України № 899 від 05.06.2003 року з вказаних двох суб'єктів владних повноважень відповідними повноваженнями щодо розпорядження не витребуваними паями наділено виключно райдержадміністрацію.

Таким чином, приймаючи оскаржуване рішення №8 від 18.07.2016 року про надання земельних ділянок в оренду ОСОБА_7, які являються не витребуваними паями та є землями сільськогосподарського призначення державної форми власності, що розташовані за межа населеного пункту, Стрільчинецька сільська рада розпорядилася землями державної власності не маючи на те жодних повноважень, цим самим порушивши право ФГ

Перспектива на поновлення договорів оренди землі, що встановлено рішенням суду, яке набрало законної сили.

Таким чином вказане рішення №8 від 18.07.2016 року Стрільчинецької сільської ради підлягає скасуванню як незаконне, оскільки прийняте в порушення вимог ч.4 ст. 4 Закону України Про оренду землі , ст. 122 Земельного кодексу України.

На виконання вимог вказаного незаконного рішення Стрільчинецької сільської ради Немирівського району Вінницької області 15.12.2016 року між ОСОБА_7 та Стрільчинецькою сільською радою були укладені наступні договори оренди землі:

земельна ділянка №378, кадастровий номер земельної ділянки 0523088600:01:001:0505 площею 2,5852 га, зареєстрований в книзі записів про державну реєстрацію договорів оренди землі Стрільчинецької сільської ради запис №27 та зареєстрований в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 24.04.2017 року - номер запису про речове право №20107204;

земельна ділянка №379, кадастровий номер земельної ділянки 0523088600:01:001:0506, площею 2,5852 га зареєстрований в книзі записів про державну реєстрацію договорів оренди землі Стрільчинецької сільської ради запис №31 та зареєстрований в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 24.04.2017 року - номер запису про речове право №20106992;

земельна ділянка №382 кадастровий номер земельної ділянки 0523088600:01:001:0508 площею 2,0804 га зареєстрований в книзі записів про державну реєстрацію договорів оренді землі Стрільчинецької сільської ради запис №28 та зареєстрований в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 24.04.2017 року - номер запису про речове право №20106616.

Відповідно договори оренди землі від 15.12.2016 року (ділянка №378, №379, №382), які укладені між Стрільчинецькою сільською радою та ОСОБА_7 на виконання вказаного рішення сесії ради є також недійсними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки укладені неправомочним суб'єктом розпорядження цими земельними ділянками.

Окрім того додатковими підставами визнання вказаних договорів оренди недійсними слугують наступні обставини:

Як видно зі змісту рішення №8 від 18.07.2016 року Стрільчинецької сільської ради, відповідні договори оренди земельних ділянок надавались ОСОБА_7, хай навіть незаконно, проте лише на 1 рік. Однак як видно зі змісту пункту 8 договорів оренди землі відповідних земельних ділянок - вказані договори укладено на термін до моменту отримання власником земельної ділянки правовстановлюючого документу на земельну ділянку. Тобто зміст договору оренди не відповідає умовам розпорядчого акту на підставі якого вказаний договір оренди укладався. Строк дії договору оренди землі - є істотною умовою договору, а отже укладенням такого договору сторони фактично підтвердили, що не досягли згоди з усіх істотних умов договору, так як Стрільчинецький сільський голова ОСОБА_8 уклав договір оренди в порушення волевиявлення сільської ради в інтересах якої він би мав укладати цей договір.

Відповідно до п.2 договору оренди землі оскаржуваних земельних ділянок (вказані договори є типовими) Сторони свідомо внесли в договір недостовірну інформацію, зазначивши,що в оренду передаються не успадковані земельні ділянки на території Стрільчинецької сільської ради за межами населенного пункту села Стрільчинці, в той час, як передані в оренду земельні ділянки є не витребуваними паями, і розпорядження ними передбачено виключно Законом України №899-ІV від 05.06.2003 року Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв) , Постановою Кабінету Міністрів України №122 від 04.02.2004 року Про організацію робіт та методику розподілу є земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) ч.4 ст.4 Закону України Про оренду землі та ст. 15-1, ст. 122 ЗК України.

Відповідно до положень ст.ст. 203, 215 ЦК України підставою недійсності правочину є -недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами 1-3, 5, 6 ст. 203 цього Кодексу.

Згідно ч. 1 ст. 203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Згідно ч. 2 ст. 15 Закону України Про оренду землі відсутність у договорі оренди землі однієї з істотних умов, передбачених цією статтею, є підставою для відмови в державній реєстрації та визнання договору оренди недійсним.

З огляду на те, що оспорювані договори оренди підписані неналежною стороною з боку Орендодавця, так як Стрільчинецька сільська рада не може розпоряджатися сільськогосподарськими землями державної форми власності, вказаний в оспорюваних договорах строк дії не відповідає визначеному строку дії договорів, встановлених в рішенні ради, на підставі якого вони укладались,-- вказані договори оренди землі підлягають визнанню недійсними в силу ч. 1 ст.203, ст. 215 ЦК України та ч.2 ст.15 Закону України Про оренду землі .

Згідно ст. 19 Закону України „ Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень рішення суду про задоволення позову про повернення майна, переданого за недійсним правочином, чи витребування майна із чужого незаконного володіння є підставою для здійснення державної реєстрації права власності на майно, що підлягає державній реєстрації, за

власником, а також скасування попередньої реєстрації.

Відповідно до ст. 26 Закону України „ Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень у разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав державним реєстратором до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної

реєстрації прав.

Таким чином, у разі визнання правочину недійсним підлягає скасуванню відповідна відповідна державна реєстрація речових прав за вказаним правочином.

Стосовно відновлення прав ФГ Перспектива ОСОБА_6 в частині поновлення договорів оренди спірних земельних ділянок зазначаю наступне.

01 червня 2009 року фермерське господарство Перспектива ОСОБА_6 уклало з Немирівською районною державною адміністрацією Вінницької області - договір оренди землі

сільськогосподарського призначення площею 2,5852 га, номер ділянки №378, договір оренди землі сільськогосподарського призначення площею 2,5852 га, номер ділянки №379, договір оренди землі сільськогосподарського призначення площею 2,0804 га, номер ділянки №382 на території Стрільчинецької сільської ради строком на 5 років.

Дані договори були зареєстровані у відділі Держкомзему Немирівського району Вінницької області 15 липня 2009 року, номер запису №0523088640001071, №052308864001070

та № 052308864001068 відповідно (копії договорів додаються).

Відповідно до вказаних договорів оренди, Немирівська РДА передала ФГ Перспектива дані земельні ділянки, про що 16 липня 2009 року складені акти прийому-передачі земельних ділянок.

Прикінцевими положеннями договорів зазначено, що договора набувають чинності після підписання сторонами і державної реєстрації.

За весь час користування вищезазначеними земельними ділянками з 2009 року, ФГ Перспектива ОСОБА_6 належним чином виконувало та продовжує виконувати умови вказаних договорів оренди. Користування земельними ділянками здійснюється

виключно за цільовим призначенням - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, своєчасно та в повному обсязі проводиться сплата орендної плати.

Термін дії договорів оренди закінчився 16 липня 2016 року. ФГ Перспектива ОСОБА_6 продовжувало користуватися земельними ділянками після закінчення строку дії договорів, сплачувати орендну плату за них.

Відповідно до ст. 33 частина 6 Закону України Про оренду землі , у разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа- повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі, такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором.

Стаття 764 ЦК України передбачає можливість поновлення договору найму, яких зводиться по суті до автоматичного продовження попередніх договірних відносин на той самий строк без укладення нового договору за умови, що наймач продовжує користуватися майном після закінчення строку дії договору найму та немає заперечень наймодавця протягом одного місяця після закінчення строку договору.

Частиною четвертою статті 124 Земельного кодексу України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок, які перебувають у власності громадян і юридичних осіб, здійснюється за договором оренди між власником земельної ділянки і орендарем.

Згідно із частиною першою статті 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав і обов'язків.

Сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості (частина перша статті 627 ЦК України).

За частиною другою статті 792 ЦК України відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом, зокрема ЗК України, Законом України Про оренду землі .

Законом України Про оренду землі визначаються умови укладення, зміни, припини поновлення договору оренди землі.

Таким чином для поновлення договору оренди землі з підстав, передбачених ч.6 ст. 33 Закону України Про оренду землі , враховуючи правовий висновок, що міститься постанові Верховного Суду України від 25.02.2015 року у справі №6-219цс14 необхідна наявність наступних юридичних фактів:

орендар продовжує користуватися виділеною земельною ділянкою;

орендар належно виконує свої обов'язки за договором;

відсутнє письмове повідомлення орендодавця про відмову у поновленні договору оренди;

сторони укладають додаткову угоду про поновлення договорів оренди.

Як видно зі змісту матеріалів справи перші три юридичних факти є наявними та ніким не оспорюють ся, а саме ФГ Перспектива ОСОБА_6 після 15.07.2016 року - по завершенню строку дії договорів оренди землі продовжує користуватись вказаними земельними ділянками, своєчасно сплачує орендну плату за землю, зі сторони орендодавця на адресу ФГ Перспектива впродовж місяця після завершення строку дії договорів оренди (з 16 липня 2016 року по 15 серпня 2016 року) не надходило ніяких письмових заперечень відповідно до положень ч. 6 ст. 33 Закону України Про оренду землі щодо поновленя договорів оренди. Таким чином, своїми конклюдентними діями як Орендар так і Орендодавець фактично виразили своє бажання поновити раніше укладені договори оренди.

Однак Немирівська РДА відмовляється укласти додаткову угоду про поновлення строку дії договору, формально підмінюючи підстави такого поновлення, а саме не визнаючи підстави, передбаченої ч.6 ст.33 Закону України Про оренду землі та наполягаючи на єдиній підставі поновлення договору оренди, а саме ч.1-5 ст. 33 Закону України Про оренду землі .

Відповідно до правової позиції Верховного Суду України у справі №6-2540цс16 від 23.11.2016 року, щодо поновлення договору оренди земельної ділянки судом касаційної інстанції зазначив про таке. За відсутності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі з попереднім добросовісним орендарем та за відсутності попереднього повідомлення останнього щодо наміру укладення нового договору оренди з новим орендарем, право особи на реалізацію свого переважного права, що передбачено ст.777 ЦК України та ст.33 Закону України Про оренду землі , буде порушено, а така поведінка орендодавця відносно переднього орендаря буде недобросовісною.

ФГ Перспектива звертається до суду за захистом свого права на поновлення договору оренди землі, передбаченого ч.6 ст.33 Закону України Про оренду землі . У вказаній ч.6 ст.33 Закону вказано, що за вказаною підставою укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється із: уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі.

Згідно ч.8 ст.33 Закону України Про оренду землі додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов'язковому порядку.

Відповідно до частини 11 статті 33 Закону України Про оренду землі відмова, а також наявне зволікання в укладенні додаткової угоди до договору оренди землі може бути оскаржено в суді.

З огляду на такі протиправні дії зі сторони Орендодавця, щодо небажання підписати додаткову угоду про поновлення дії договору оренди, ФГ Перспектива вимушена звертатись до суду за захистом своїх прав.

В судовому засіданні представник позивача ОСОБА_2 позовні вимоги підтримує, просить їх задовольнити з мотивів викладених в позовній заяві

В судовому засіданні представник Немирівської міської ради ОСОБА_4, позовні вимоги не визнає, заперечує проти їх задоволення.

В судовому засіданні представник відповідача ОСОБА_7 - адвокат ОСОБА_3, позовні вимоги Фермерського господарства Перспектива не визнає заперечує проти їх задоволення, просить відмовити у задоволенні позову.

Представник Немирівської районної державної адміністрації Вінницької області, в судове засідання не з'явився, хоча своєчасно і належним чином був повідомлений про час і місце розгляду справи.

Суд заслухавши пояснення сторін, вивчивши матеріали цивільної справи, приходить до висновку, що в задоволенні позовних вимог слід відмовити з наступних підстав.

В судовому засіданні було встановлено, що 01.06.2009 року між позивачем і Немирівською РДА було укладено 3 договори оренди земельних ділянок на території Стрільчинецької сільської ради за межами населеного пункту, а саме: земельна ділянка № 378, кадастровий номер земельної ділянки 0523088600:01:001:0505, площею 2,5852 га, зареєстрований у відділу держкомзему Немирівського району Вінницької області 15 липня 2011 року за № 052308864001071; земельна ділянка № 379, кадастровий номер земельної ділянки 0523088600:01:001:0506, площею 2,5852 га, зареєстрований у відділі держкомзему Немирівського району Вінницької області 15 липня 2011 року за № 052308864001070; земельна ділянка № 382, кадастровий номер земельної ділянки 0523088600:01:001:0508, площею 2,0804 га, зареєстрований у відділі держкомзему Немирівського району Вінницької області 15 липня 2011 року за № 052308864001068.

Відповідні договори оренди були укладені строком на 5 років та зареєстровані у відділі Держкомзему Немирівського району Вінницької області 15.07.2011 року.

18.07.2016 року рішенням 7 сесії 7 скликання Стрільчинецької сільської ради було надано в оренду ОСОБА_7 ряд земельних ділянок строком на 1 рік, серед яких містилися земельні ділянки за №378, №379, №382.

Позивач вже звертався до Господарського суду Вінницької області з позовом до тих же самих відповідачів та третіх осіб про визнання договорів оренди поновленими та зобов'язання підписати додаткові угоди про продовження терміну дії вказаних договорів. Відповідно до рішення вказаного суду від 05.05.2017 року в задоволенні позовних вимог було повністю відмовлено. Вказане рішення набрало законної сили.

Правова позиція суду полягала в тому, що в порушення вимог чинного законодавства та умов п.8 Договору оренди, позивач не повідомив орендодавця про свій намір скористатися переважним правом на укладення договорів оренди земельних ділянок №378,379,382 на новий строк та не надіслав проект додаткової угоди, обов'язковість надсилання якого передбаченого ст.33 Закону України Про оренду землі .

Так, відповідно до ч.ч.1,3 ст.33 Закону України Про оренду землі в редакції на час укладення договору після закінчення строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки відповідно до умов договору, має за інших рівних умов переважне право на поновлення договор

Для поновлення договору оренди з підстав, передбачених частиною шостою статті 33 Закону України Про оренду землі ,необхідна наявність таких юридичних фактів: орендар належно виконує свої обовязки за договором оренди; до закінчення строку дії він повідомив орендодавця в установлені строки про свій намір скористатися переважним правом на укладення договору на новий строк; до листа повідомлення орендар додав проект додаткової угоди, продовжує користуватися виділеною земельною ділянкою, орендодавець письмово не повідомив орендаря про відмову в поновленні договору оренди.

Оскільки обставини, щодо визнання поновленими договорів оренди землі укладених між Немирівською районною державною адміністрацією та фермерським господарством Перспектива ОСОБА_6 встановлені судовим рішенням у господарській справі, що набрало законної сили, а тому вони перевірці та доказуванню не підлягають при розгляді даної справи.

На підставі наведеного, суд приходить до висновку, що позивач всупереч вимог ст.33 Закону України Про оренду землі до закінчення строку дії договору не повідомив орендодавця в установлені строки про свій намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди на новий строк, до листа-повідомлення не додав проект додаткової угоди, а тому втратив своє переважне право на укладення договору оренди на новий строк, а тому в задоволенні позовних вимог в цій частині слід відмовити.

Стосовно позовних вимог в частині визнання незаконним та скасування рішення №8 Стрільчинецької сільської ради 7 сесії 7 скликання від 18.07.2016 року про надання в оренду земельних ділянок ОСОБА_7 в частині земельних ділянок №378,№379,№382 та визнання недійсними вказаних договорів оренди, суд вважає також слід відмовити, так як вищезазначене рішення сільської ради було винесено 18.07.2016 року, після закінчення строку дії договору оренди землі, укладеного між ФГ Перспектива ОСОБА_6 та Немирівською РДА.., Стрільчинецька сільська рада 16.06.2016 року зверталася до Немирівської РДА з письмовим запитом про те, чи скористалося ФГ Перспектива свої переважним правом на продовження договору оренди, на що отримала відповідь, що позивач до райдержадміністрації не звертався. Спірні земельні ділянки, які відносяться до категорії не успадкованих земельних ділянок, знаходяться на території Стрільчинецької сільської ради Немирівського району, а тому суд приходить до висновку що підстави для визнання незаконним та скасування рішення №8 Стрільчинецької сільської ради 7 сесії 7 скликання від 18.07.2016 року про надання в оренду земельних ділянок ОСОБА_7 в частині земельних ділянок №378,№379,№382 та визнання недійсними вказаних договорів оренди землі - відсутні.

Керуючись ст. ст. 258,259,263-265,268 ЦПК, Законом України Про оренду землі , суд , -

ВИРІШИВ :

В задоволенні позовних вимог Фермерського господарства Перспектива ОСОБА_6 до Немирівської міської ради, ОСОБА_7, Немирівської районної державної адміністрації Вінницької області про визнання рішення Стрільчинецької сільської ради № 8 від 18.07.2016 року незаконним і його скасування, визнання договорів оренди недійсними, визнання договорів оренди поновленими - відмовити.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку передбаченому ст.ст.351-356 ЦПК України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закритті апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.

Повний текст рішення виготовлений 19.06.2018 року.

Суддя:(підпис)

Копія вірна ОСОБА_9

Суддя:

СудНемирівський районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення14.06.2018
Оприлюднено23.06.2018
Номер документу74844058
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —140/1300/17

Постанова від 21.09.2018

Цивільне

Апеляційний суд Вінницької області

Оніщук В. В.

Постанова від 21.09.2018

Цивільне

Апеляційний суд Вінницької області

Оніщук В. В.

Ухвала від 21.08.2018

Цивільне

Апеляційний суд Вінницької області

Оніщук В. В.

Ухвала від 03.08.2018

Цивільне

Апеляційний суд Вінницької області

Оніщук В. В.

Рішення від 14.06.2018

Цивільне

Немирівський районний суд Вінницької області

Науменко С. М.

Ухвала від 03.10.2017

Цивільне

Немирівський районний суд Вінницької області

Науменко С. М.

Ухвала від 09.06.2017

Цивільне

Немирівський районний суд Вінницької області

Науменко С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні