Постанова
від 19.06.2018 по справі 808/1854/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

"19" червня 2018 р. справа 808/1854/17

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:                                                   головуючий суддя Суховаров А.В.

                     судді Ясенова Т.І. Головко О.В.

                              при секретарі Троянові А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Іноземного підприємства «Торговий дім «ЄПК Запоріжжя» на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 19.10.2017 (суддя Татаринов Д.В.) в адміністративній справі за позовом Іноземного підприємства «Торговий дім «ЄПК Запоріжжя» до Головного управління Державної фіскальної служби в Запорізькій області про скасування податкового повідомлення-рішення

ВСТАНОВИВ:

          Іноземне підприємство «Торговий дім «ЄПК Запоріжжя» 19.06.2017 звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби в Запорізькій області, в якому просить визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення №0002481405 від 11.04.2017 про накладання штрафу в розмірі 535' 920гр за неподання звіту про контрольовані операції після спливу 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати штрафу (ас5,16,23).

          Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 19.10.2017 в задоволенні позову відмовлено (ас71).

В апеляційній скарзі підприємство просить постанову суду скасувати та позовні вимоги задовольнити. Посилаються на те, що на момент вчинення правопорушень в 2013, 2014 роках законодавством не передбачався штраф за неподання звіту про контрольовані операції після спливу 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати штрафу (ас80).

          

Переглядаючи справу, колегія суддів виходить з наступного:

          Згідно акту №100/08-30-22-01/35300916 від 28.10.2015 позапланової виїзної перевірки Іноземного підприємства «ТД ЄПК Запоріжжя» з питань дотримання пункту 39.4.2 статті 39 Податкового Кодексу України в 2013-2014 роках, проведеної ДПІ в Шевченківському районі м.Запоріжжя, засновником Іноземного підприємства «ТД ЄПК Запоріжжя» є російське підприємство ТОВ «Торговий дім ЄПК», а тому вони є пов'язаними особами у відповідності до пункту 14.1.159 статті 14 Податкового Кодексу України.

За укладеними контрактами №109/904/12 від 03.04.2012, №267/902/12 від 20.12.2012, №141/902/13 від 06.05.2013 Іноземне підприємство «ТД ЄПК Запоріжжя» придбало у ТОВ «ТД ЄПК» підшипники в 2013 році на загальну суму 115' 218' 919гр74коп, в 2014 році на загальну суму 86' 935' 051гр67коп.

Звіти про контрольовані операції за 2013 і 2014 роки не подавались (ас115).

Відповідно до пункту 39.2.1.1 статті 39 Податкового Кодексу України в редакції, що діяла з 01.09.2013 до 01.01.2015, для цілей цього Кодексу контрольованими операціями є господарські операції з придбання (продажу) товарів (робіт, послуг), що здійснюються платниками податків з пов'язаними особами – нерезидентами.

Відповідно до підпункту «а» пункту 39.2.1.1 статті 39 Податкового Кодексу України в редакції, що діє з 01.01.2015, контрольованими операціями є господарські операції платника податків, що можуть впливати на об'єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, а саме, господарські операції, що здійснюються з пов'язаними особами – нерезидентами, в тому числі у випадках, визначених пунктом 39.2.1.5.

Відповідно до пункту 39.2.1.4 статті 39 Податкового Кодексу України в редакції, що діяла з 01.09.2013 по 30.05.2014, операції, передбачені в підпунктах 39.2.1.1 і 39.2.1.2 цієї статті, визнаються контрольованими за умови, що загальна сума здійснених операцій платника податків з кожним контрагентом дорівнює або перевищує 50 мільйонів гривень (без урахування податку на додану вартість) за відповідний календарний рік.

Відповідно до пункту 39.2.1.4 статті 39 Податкового Кодексу України в редакції, що діяла з 30.05.2014 по 01.01.2015, господарські операції, передбачені в пунктах 39.2.1.1 і 39.2.1.2 цієї статті, визнаються контрольованими за умови, що загальна сума таких операцій платника податків з кожним контрагентом дорівнює або перевищує 50 мільйонів гривень (без урахування податку на додану вартість) за відповідний звітний календарний рік.

Відповідно до пункту 39.4.2 статті 39 Податкового Кодексу України в редакції, що діяла з 01.09.2013 по 01.01.2015, платники податків (крім Національного банку України), які протягом звітного періоду здійснювали контрольовані операції, зобов'язані подавати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, до 1 травня року, наступного за звітним, засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Відповідно до пункту 39.4.2 статті 39 Податкового Кодексу України в редакції, що діяла з 01.01.2015 по 01.01.2017, платники податків, обсяг контрольованих операцій яких з одним контрагентом перевищує 5 мільйонів гривень (без урахування податку на додану вартість), зобов'язані подавати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, до 1 травня року, що настає за звітним, засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису. Форма звіту про контрольовані операції встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Відповідно до пункту 39.4.2 статті 39 Податкового Кодексу України в редакції, що діє з 01.01.2017, платники податків, які у звітному році здійснювали контрольовані операції, зобов'язані подавати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, до 1 жовтня року, що настає за звітним, засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Відповідно до прикінцевих положень Закону України від 28.12.2014 «Про внесення змін до Податкового Кодексу України щодо удосконалення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням», який набрав чинності з 01.01.2015, звіт про контрольовані операції за 2014 рік подається до 1 травня 2015 року і формується з урахуванням норм статті 39 Податкового Кодексу України, в редакції, що діяла до 01.01.2015.

Відповідно до абзаців 1, 2 пункту 120.3 статті 120 Податкового Кодексу України в редакції, що діяли з 01.09.2013 по 30.05.2014, неподання платником податків звіту або обов'язкової документації про проведені ним протягом року контрольовані операції відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, - тягне за собою накладання штрафу в розмірі 5 відсотків загальної суми контрольованих операцій - в разі неподання звіту про контрольовані операції.

Відповідно до абзаців 1, 2 пункту 120.3 статті 120 Податкового Кодексу України в редакції, що діяли з 30.05.2014 по 01.01.2015, неподання платником податків звіту або обов'язкової документації про проведені ним протягом року контрольовані операції відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, - тягне за собою накладання штрафу 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року - в разі неподання звіту про контрольовані операції.

Відповідно до абзаців 1, 2 пункту 120.3 статті 120 Податкового Кодексу України в редакції, що діяли з 01.01.2015 по 13.08.2015 неподання платником податків звіту або обов'язкової документації про здійснені ним протягом року контрольовані операції або невключення до такого звіту інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, - тягне за собою накладення штрафу 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року - в разі неподання (несвоєчасного подання) звіту про контрольовані операції.

          Відповідно до абзаців 1, 2 пункту 120.3 статті 120 Податкового Кодексу України в редакції, що діяли з 13.08.2015 по 01.01.2017, неподання платником податків звіту про контрольовані операції або документації з трансфертного ціноутворення або невключення до такого звіту інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу, - тягне за собою накладення штрафу 300 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року - в разі неподання (несвоєчасного подання) звіту про контрольовані операції.

Відповідно до абзаців 1, 2 пункту 120.3 статті 120 Податкового Кодексу України в редакції, що діють з 01.01.2017, неподання платником податків звіту про контрольовані операції (уточнюючого звіту) або документації з трансфертного ціноутворення або невключення до такого звіту інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу, - тягне за собою накладення штрафу 300 розмірів прожиткового мінімум4у для працездатної особи, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року - в разі неподання звіту про контрольовані операції.

ДПІ в Шевченківському районі м.Запоріжжя прийнято податкове повідомлення-рішення №0001722201 від 17.11.2015, яким до Іноземного підприємства «ТД «ЄПК Запоріжжя» застосовані штрафні санкції в сумі 709' 500гр за неподання звіту про контрольовані операції (ас10).

Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 28.03.2016 відмовлено в задоволенні позову Іноземного підприємства «ТД ЄПК Запоріжжя» про скасування податкового повідомлення-рішення №0001722201 від 17.11.2015 (ас54).

Відповідно до абзаців 6, 7 пункту 120.3 статті 120 Податкового Кодексу України в редакції, що діють з 01.01.2017, неподання платником податків звіту про контрольовані операції (уточнюючого звіту) або документації з трансфертного ціноутворення після спливу 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати штрафу, передбаченого цим пунктом, - тягне за собою накладення штрафу 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожен календарний день неподання звіту про контрольовані операції (уточнюючого звіту) або документації з трансфертного ціноутворення.

Згідно акту №178/08-01-14-05/35300916 від 31.03.2017 документальної позапланової невиїзної перевірки Іноземного підприємства «ТД ЄПК Запоріжжя» з питань неподання звіту про контрольовані операції за 2014 рік, проведеної ГУ ДФС в Запорізькій області, граничний строк сплати штрафу за податковим повідомленням-рішенням №0001722201 від 17.11.2015 сплив 07.04.2016, однак звіт про контрольовані операції не поданий (ас12).

ГУ ДФС в Запорізькій області прийнято податкове повідомлення-рішення №0002481405 від 11.04.2017 про накладання штрафу в розмірі 535' 920гр за неподання звіту про контрольовані операції після спливу 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати штрафу, передбаченого цим пунктом (ас8).

Проаналізувавши фактичні обставини справи та правове регулювання спірних правовідносин, колегія суддів дійшла висновку, що доводи апеляційної скарги є безпідставними.

З прийняттям з 01.09.2013 нової редакції статті 39 Податкового Кодексу України, у платників податків, які здійснювали контрольовані операції, виник обов'язок подавати звіт про такі операції до 1 травня року, наступного за звітним, а з 01.01.2017 – до 1 жовтня.

Після 2013 року названий обов'язок є безальтернативним та поки особа не подасть звіт, вона вважається такою, що не виконала цей обов'язок незалежно від часу проведення контрольованої операції.

З огляду на викладене, окружний суд обгрунтовано послався на абзац 5 пункту 120.3 статті 120 Податкового Кодексу України в редакції, що діє з 13.08.2015, відповідно до якого, сплата фінансових санкцій не звільняє платників податків від обов'язку подання звіту про контрольовані операції або документації з трансфертного ціноутворення.

Неподаючи звіт про контрольовані операції за 2014 рік, Іноземне підприємство «ТД ЄПК Запоріжжя» перебуває у стані триваючого правопорушення і такий стан припиниться тільки після подання звіту.

Відтак ГУ ДФС в Запорізькій області правомірно прийняло податкове повідомлення-рішення №0002481405 від 11.04.2017 про застосування до позивача штрафу, передбаченого абзацами 6, 7 пункту 120.3 статті 120 Податкового Кодексу України.

Від названого штрафу підприємство було би звільнено, якби подало звіт про контрольовані операції за 2014 рік до 01.01.2017, тобто до дати початку дії абзаців 6, 7 пункту 120.3 статті 120 Податкового Кодексу України.

З урахуванням доводів і заперечень сторін, наданих ними доказів, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 316, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

          Апеляційну скаргу Іноземного підприємства «Торговий дім «ЄПК Запоріжжя» залишити без задоволення, а постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 19.10.2017 – без змін.

Постанова набирає законної сили з 19.06.2018 та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складання повної постанови.

Вступну та резолютивну частини постанови проголошено 19.06.2018.

          Повну постанову складено 20.06.2018.

Головуючий:                                                            А.В. Суховаров

          Суддя:                                                            Т.І. Ясенова

          Суддя:                                                            О.В. Головко

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2018
Оприлюднено26.06.2018
Номер документу74869772
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/1854/17

Постанова від 24.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 23.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 03.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 19.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 23.02.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 17.01.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Постанова від 19.10.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Постанова від 19.10.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 19.10.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 26.09.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні