Рішення
від 01.06.2018 по справі 804/399/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 червня 2018 року Справа № 804/399/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Рябчук О.С.

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні адміністративну справу за адміністративним позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області до Приватного підприємства ЕКО-РЕАЛ про стягнення заборгованості, -

ВСТАНОВИВ:

10.01.2018р.Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області (далі - позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного підприємства ЕКО-РЕАЛ (далі - відповідач) з вимогами про стягнення з відповідача на користь позивача фінансових (штрафних) санкцій у сумі 13 966,45 грн.

Позивач в обґрунтування позовних вимог в позові посилався на те, що за результатами проведеної перевірки використання страхових коштів Фонду за період з 13.11.2006р. по 31.12.2016р. було складено акт №174 від 21.02.2017р. за висновками якого встановлено, що відповідачем було порушено: п. 5 ч. 1 ст. 23 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на суму 7 844,30 грн. в частині призначення і виплати за рахунок коштів Фонду допомоги по тимчасовій непрацездатності застрахованій особі - ОСОБА_1 у зв'язку з травмою, що сталася внаслідок алкогольного сп'яніння; ч. 1 ст. 45, ч. 4 ст. 51 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням на суму 2 200,00 грн. на призначення і виплату допомоги застрахованій особі на поховання члена сім'ї без наявності довідки з місця проживання про перебування померлого на утриманні застрахованої особи. На підставі акту перевірки було прийнято Рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності №091 від 10.03.2017р. на загальну суму 13 966,45 грн. Відповідач відмовляється від добровільного виконання вказаного вище рішення, у зв'язку з чим позивач звернувся з даним позовом до суду.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.03.2018 р. відкрито спрощене провадження у адміністративній справі та призначено її розгляд без виклику сторін.

Згідно з ч.ч. 5, 8 ст. 261 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Приватне підприємство ЕКО-РЕАЛ зареєстроване 03.11.2006р. та включено до Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом 34685030.

01.02.2017р. та 21.02.2017р. посадовою особою Криворізької міжрайонної виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності було проведено планову перевірку правильності використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за період з 13.11.2006р. по 31.12.2016р. відповідача, за результатами якої складено акт №174 від 21.02.2017р.

За висновками вказаного вище акту було встановлено, що сума неправомірно витрачених страхових коштів Фонду склала 10044,30 грн., в тому числі 01.01.2015р - 7844, 30грн.: по тимчасовій непрацездатності - 7844,30 грн., на поховання - 2 200,00 грн., а також відповідно до ч. 6 ст. 15 Закону України №1105 за порушення порядку використання страхових коштів Фонду, допущених після 01.01.2015р. передбачено штраф у розмірі 50% неправомірно витраченої суми страхових коштів.

Не погоджуючись з висновками, викладеними у акті перевірки, відповідач подав заперечення за №1 від 27.02.2017р., які рішенням №01-19-855 від 10.03.2017р. залишено без задоволення та винесено Рішення №91 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, яким до відповідача застосовано фінансові санкції в таких розмірах: неправомірні витрати - 10 044, 30 грн., штраф - 3 922,15 грн.

13.04.2017р. рішенням Криворізької міжрайонної виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №1 у задоволенні скарги щодо скасування рішення Криворізької міжрайонної виконавчої дирекції Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 10.03.2017р. №91 відмовлено.

25.07.2017р. Виконавча дирекція Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності рішенням № 07-07-2849 залишила без розгляду скаргу відповідача.

Правовідносини, що виникли між сторонами до 01.01.2015р. врегульовані Законом України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням від18.01.2001р. №2240-III (далі - Закон №2240), а у період з 01.01.2015р. Законом України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 23.09.1999р №1105-XIV (далі - Закон №1105).

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченні Конституцією та законами України.

Згідно до ст.67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до ч.1 ст.4 Закону №1105 Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.

Відповідно до ч. 4 ст. 51 Закону №2240 допомога на поховання застрахованої особи призначається сім'ї померлого або особі, яка здійснила поховання, на підставі свідоцтва про смерть, виданого центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів громадянського стану, виконавчим органом сільської, селищної чи міської (крім міст обласного значення) ради.

Допомога на поховання члена сім'ї застрахованої особи призначається застрахованій особі на підставі свідоцтва про смерть, виданого центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів громадянського стану, виконавчим органом сільської, селищної чи міської (крім міст обласного значення) ради, та довідки з місця проживання про перебування померлого члена сім'ї на утриманні застрахованої особи.

За змістом ч. 5 ст. 52 Закону №2204 надміру виплачені суми матеріальної забезпечення за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, внаслідок зловживань з боку застрахованої особи або членів її сім'ї стягуються з них у судовому порядку.

Як встановлено судом допомогу на поховання ОСОБА_2 призначено та виплачено донці лише на підставі свідоцтва про смерть і витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання без надання документу, підтверджуючого родинний зв'язок та довідки з місця проживання померлого про перебування на утриманні застрахованої особи.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 23 Закону №1105 допомога по тимчасовій непрацездатності не надається у разі тимчасової непрацездатності у зв'язку із захворюванням або травмою, що сталися внаслідок алкогольного, наркотичного, токсичного сп'яніння або дій, пов'язаних з таким сп'янінням.

Частиною 3 статті 30 Закону №1105 передбачено, що комісія (уповноважений) із соціального страхування здійснює контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення, приймає рішення про відмову в його призначенні, про припинення виплати матеріального забезпечення (повністю або частково), розглядає підставу і правильність видачі листків непрацездатності та інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг.

З акту перевірки вбачається, що по чотирьох листках непрацездатності, виданих ОСОБА_1, відповідачем призначено і виплачено кошти у сумі 7844,30 грн. Проте, в графі Примітка первинного листка непрацездатності серія АГС №732546 від 18.05.2015р. здійснено запис Аналіз видихаємого повітря на алкоголь від 17.05.2015р. - 0,34% , проте Комісією із соціального страхування прийняла рішення про призначення допомоги.

Відповідно до ч.6ст.15 ЗУ Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість доводів позивача, викладених у заявленому адміністративному позові та підтвердження їх доказами, з боку позивача, а також про відсутність спростування зазначених доводів будь-якими належними доказами в розумінні ст.70 КАС України з боку відповідача, що дозволяє суду прийти до висновку, що адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області до приватного підприємства ЕКО-РЕАЛ підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 242-246, 250, 255, 262, 293,295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області до Приватного підприємства ЕКО-РЕАЛ про стягнення заборгованості - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Приватного підприємства ЕКО-РЕАЛ (50025, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Модрівська, буд. 89-А, код ЄДРПОУ 34685030) фінансові (штрафні) санкції у сумі 13 966,45 грн. на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області (р/р 37175100007340 в Головному управлінні Державної казначейської служби України в Дніпропетровській області, код ЄДРПОУ 41418493, МФО 805012, одержувач коштів - Криворізьке відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області)

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тесту судового рішення.

Рішення суду набуває законної сили у відповідності до положень ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

.

Суддя ОСОБА_3

Дата ухвалення рішення01.06.2018
Оприлюднено24.06.2018

Судовий реєстр по справі —804/399/18

Ухвала від 01.09.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Савченко Артур Владиславович

Ухвала від 04.08.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Савченко Артур Владиславович

Рішення від 01.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 02.02.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 12.01.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні