Рішення
від 23.06.2018 по справі 826/3246/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

23 червня 2018 року № 826/3246/18

Окружний адміністративний суд м. Києва у складі: головуючого судді Шевченко Н.М., розглянувши у письмовому порядку за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Торговельний Дім Каліпсо до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,

У С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю Торговельний Дім Каліпсо (надалі по тексту також - позивач, ТОВ Торговельний Дім Каліпсо ) звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, у якому просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 566496/38144381 від 22.01.2018 про відмову реєстрації податкової накладної від 08.12.2017 № 4, рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 566497/38144381 від 22.01.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної від 28.12.2017 № 11 та рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 569660/38144381 від 24.01.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної від 28.12.2017 № 12;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні № 4 від 08.12.2017, № 11 від 28.12.2017, № 12 від 28.12.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданих Товариством з обмеженою відповідальністю Торговельний Дім Каліпсо .

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що комісія Державної фіскальної служби України, відмовляючи у реєстрації податкових накладних, у своїх рішеннях не зазначила підставу, на якій така відмова ґрунтується, рішення не містять конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття таких у відповідності до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567.

12.04.2018 до суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому представник Державної фіскальної служби України наголосив, що позивачем надано не всі документи на підтвердження реальності здійснених операцій, з огляду на що, у відповідача були відсутні підстави для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, складених та поданих ТОВ Торговельний Дім Каліпсо .

23.05.2018 до суду від представника позивача подано клопотання про продовження розгляду справи у порядку письмового провадження.

У судове засідання 20.06.2018 сторони не з'явились, будучи належним чином повідомлені про дату і час судового засідання.

На підставі ч. 3 ст. 194 Кодексу адміністративного судочинства України 20.06.2018 суд перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.

Вивчивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступного.

Як убачається з матеріалів справи, Товариством з обмеженою відповідальністю Торговельний Дім Каліпсо відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (надалі по тексту також - ПК України) складено наступні податкові накладні:

- № 4 від 08.12.2017, яку направлено 28.12.2017 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- № 11 від 28.12.2017, яку направлено 29.12.2017 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- № 12 від 28.12.2017, яку направлено 29.12.2017 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманих квитанцій № 1 за податковими накладними № 4 від 08.12.2017 , № 11 від 28.12.2017, № 12 від 28.12.17: документ доставлено до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена та зазначено підстави зупинення, де вказано, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України № 567 від 13.06.2017. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1005 (для ПН № 4 від 08.12.17) та 46.19 ПН № 11 від 28.12.17, ПН № 12 від 28.12.17. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. (а. с. 19, 21, 23)

16.01.2018 відповідно до підп. 201.16.2. п. 201.16. ст. 201 ПК України позивачем направлені щодо податкових накладних № 4, № 11 в електронному вигляді до ДФС України:

- повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковим накладним № 4, № 11, № 12, реєстрація яких зупинена;

- копії документів довільного формату із зазначеним переліком документів, що підтверджують реальність здійснення операцій по відповідним податковим накладним. (а. с. 24 - 61)

17.01.2018 позивачем направлені щодо податкової накладної № 12 в електронному вигляді до ДФС:

- повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій щодо податкової накладної № 12;

- копії документів довільного формату із зазначеним переліком документів, що підтверджують реальність здійснення операцій щодо податкової накладної № 12. (а. с. 62 - 92)

Надалі, рішеннями комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, які з'явилися в електронному кабінеті ТОВ Торговельний Дім Каліпсо :

- № 566496/38144381 від 22.01.2018 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 4 від 08.12.2017;

- № 566497/38144381 від 22.01.2018 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 11 від 28.12.2017;

- № 569660/38144381 від 24.01.2018 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 12 від 28.12.2017. (а. с. 93 - 98)

Не погоджуючись з вказаними рішеннями, 29.01.2018 позивачем оскаржено рішення відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних в адміністративному порядку. (а. с. 99 - 106)

За результатом розгляду скарги позивач отримав рішення комісії з питань розгляду скарг № 12482/38144381, № 12483/38144381, № 12484/38144381 від 06.02.2018 щодо залишення скарги без задоволення та рішення Комісії ДФС без змін. (а. с. 107 - 109)

Не погоджуючись з рішенням Комісії Державної фіскальної служби України про відмову в реєстрації податкових накладних, ТОВ Торговельний Дім Каліпсо звернулось до суду за захистом своїх прав.

Суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з огляду на наступне.

Відповідно до положень ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Відповідно до приписів п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За положеннями п. 201.7. ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. (п. 201.10 ст. 201 ПК України)

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п. 201.1 цієї статті та/або п. 192.1 ст. 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до положень п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

За приписами п. 74.2. ст. 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. (п. 201.16.1. ст. 201 ПК України)

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (надалі по тексту також - Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п. 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 (надалі по тексту також - Критерії оцінки ступня ризиків).

Згідно пункту 6 Критеріїв містить у собі визначення трьох різних критеріїв. Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;

3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

Суд звертає увагу на те, що критерій який визначений відповідачем у квитанціях № 9280777618 від 28.12.2017, № 9282676556 від 29.12.2017, № 9282677882 від 29.12.2017 як невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД у п. 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків не передбачений. (а. с. 19, 21, 23)

Відповідно до положень п. 201.16.2 ст. 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Комісія приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

На виконання вимог пп. 201.16.2. п. 201.16. ст. 201 ПК України та пропозиціях викладених у квитанціях позивачем надані всі наявні документи, на підтвердження реальності здійснення операцій, що не спростовано відповідачем під час розгляду судом даної справи.

Також, відповідачем всупереч вимогам п. п. в п. 201.16.1 ст. 201 ПК України, не було визначено вичерпного переліку документів, надання якого дало б позивачеві можливість реєстрації податкової накладної.

Відмова у прийнятті до реєстрації податкової накладної з підстав недостатності документів для прийняття рішення можлива виключно за умови наявності вичерпного переліку таких документів (п. п. в п. 201.16.1. ст. 201 ПК України).

Слід звернути увагу на те, що при відмові у прийнятті до реєстрації податкових накладних з посиланням на ненадання платником податків достатніх документів, комісія має навести дані щодо документів, надання яких дасть можливість прийняти податкових накладних до реєстрації.

З оскаржуваних позивачем рішень відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних, судом установлено, що підставою для відмови у такій реєстрації стало надання позивачем копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. (а. с. 93 - 98)

Таким чином, необхідно зауважити, що відповідачем в оскаржуваних рішеннях не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, та які вимоги законодавства порушено позивачем при складанні документів, яких документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних № № 4, 11, 12.

Суд зазначає, що посилання на таку підставу в обґрунтування прийняття рішень про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи подані є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність таких рішень.

У той же час, важливо розуміти, що головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність (чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб'єктами владних повноважень, які видають такі акти; розв'язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, настанов для їх розв'язання що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; чітка відповідність такого акту нормам чинного законодавства.

Тобто, оскаржувані рішення фіскального органу не відповідають наведеним вище вимогам щодо чіткості та зрозумілості, та породжують їх неоднозначне трактування, що, у свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов'язку платником податків виконати волевиявлення суб'єкта владних повноважень.

Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарської операції, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Також, Товариством з обмеженою відповідальністю Торговельний Дім Каліпсо на підтвердження реальності господарських операцій, за наслідком яких складено вищезазначені податкові накладні, суду надано:

- Договір комісії № 1707/01-2 від 01.07.2017, укладений між ТОВ Торговельний Дім Каліпсо та ТОВ Орлівське , доручення № 1 від 01.07.2017 до договору комісії № 1707/01-2 від 01.07.2017, звіт комісіонера від 28.12.2017 до договору комісії № 1707/01-2 від 01.07.2017, акт здачі - приймання (надання послуг) № 292 від 28.12.2017; (а. с. 110 - 115)

- Договір поставки № 13/10/2017 від 13.10.2017, укладений між ТОВ Плантагро та ТОВ Торговельний Дім Каліпсо , додаток № 01-Н від 13.10.2017 до договору поставки № 13/10/2017 від 13.10.2017, додаткову угоду № 1 від 29.12.2017 до договору поставки № 13/10/2017 від 13.10.2017, рахунок на оплату № 97 від 13.10.2017, платіжне доручення № 318 від 18.10.2017, видаткову накладну № 100 від 08.12.2017, рахунок на оплату № 18/11-2 від 18.12.2017, акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № 18/12-2 від 18.12.2017, видаткову накладну (на комісію) № 286 від 08.12.2017, видаткову накладну № 107 від 27.12.2017, видаткову накладну (на комісію) № 289 від 27.12.2017; (а. с. 116 - 130)

- Договір купівлі продажу № ДГ-0000286 від 31.08.2017, укладеного між ТОВ Гросдорф та ТОВ Торговельний Дім Каліпсо , специфікацію № 2 від 18.12.2018, платіжне доручення № 420 від 18.12.2017, видаткову накладну № РН - 00026686 від 20.12.2017, видаткову накладну (на комісію) № 288 від 20.12.2017; (а. с. 131 - 137)

- Договір поставки № АІ-01342 від 10.07.2017, укладений між ТОВ Торговий дім Агроімпорт ЛТД та ТОВ Торговельний Дім Каліпсо , специфікацію № СП-АІ-01342/4 до договору поставки № АІ-01342 від 10.07.2017, платіжне доручення № 381 від 23.11.2017, видаткову накладну № АІ-00027410 від 04.12.2017, видаткову накладну (на комісію) № 280 від 04.12.2017; (а. с. 138 - 148)

- Договір комісії № 1707/01-1 від 01.07.2017, укладений між ТОВ Торговельний Дім Каліпсо та ПП Агрофірма Чорний ріг , доручення № 1 від 01.07.2017 до договору комісії № 1707/01-1 від 01.07.2017, звіт комісіонера від 28.12.2017 до договору комісії № 1707/01-1 від 01.07.2017, акт здачі - приймання робіт (надання послуг) № 291 від 28.12.2017, сертифікат на насіння серії ІН № 0029149, сертифікат на насіння серії ІН № 0029130, сертифікат на насіння серії ІН № 0029127,сертифікат якості, заключення про якість мінеральних добрив № 158-22/03.02/1560, виписки по рахункам. (а. с. 149 - 167)

Щодо аналізу господарських операцій між позивачем та його контрагентами, суд звертає увагу на те, що в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки дане питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до п. 61.1 ст. 61 ПК України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Суд не враховує посилання представника відповідача у відзиві на позовну заяву про те, що позивачем надано не всі документи на підтвердження реальності здійснених операцій, з огляду на те, що суду не наведено перелік документів, яких саме недостатньо для реєстрації податкових накладних № № 4, 11, 12 та яких ТОВ Торговельний Дім Каліпсо не надав після зупинення реєстрації податкових накладних.

Ураховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено правомірності оскаржуваних рішень, у зв'язку з чим наявні підстави для визнання рішень комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації протиправними та їх скасування.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно зі ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, суд вважає, що позовні вимоги є обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, понесені позивачем судові витрати підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.

Керуючись статтями 72 - 78, 90, 241, 244, 246, 255, 293, 295 - 297 КАС України,

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Торговельний Дім Каліпсо задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України № 566496/38144381 від 22.01.2018, № 566497/38144381 від 22.01.2018, № 569660/38144381 від 24.01.2018 про відмову в реєстрації податкових накладних № 4 від 08.12.2017, № 11 від 28.12.2017, № 12 від 28.12.2017.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України (ЄДРПОУ 39292197, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) зареєструвати податкові накладні № 4 від 08.12.2017, № 11 від 28.12.2017, № 12 від 28.12.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданих Товариством з обмеженою відповідальністю Торговельний Дім Каліпсо (ЄДРПОУ 38144381, бульвар Т. Шевченка, 33-б, м. Київ, 01032).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Торговельний Дім Каліпсо (ЄДРПОУ 38144381, бульвар Т. Шевченка, 33-б, м. Київ, 01032) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 10572, 00 (десять тисяч п'ятсот сімдесят дві гривні) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (ЄДРПОУ 3929219, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053).

Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 255 КАС України та може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно.

Суддя Н.М. Шевченко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.06.2018
Оприлюднено24.06.2018
Номер документу74878565
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/3246/18

Ухвала від 01.03.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 26.09.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Василенко Я.М.

Ухвала від 27.08.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Василенко Я.М.

Ухвала від 27.08.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Василенко Я.М.

Рішення від 23.06.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 23.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 14.03.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

Ухвала від 02.03.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шевченко Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні