П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 822/2043/17
Головуючий у 1-й інстанції: Ковальчук О.К.
Суддя-доповідач: Гонтарук В. М.
19 червня 2018 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Гонтарука В. М.
суддів: Граб Л.С. Білої Л.М. ,
секретар судового засідання: Аніщенко А.О.,
за участю:
представника позивача: Білого Валентина Вікторовича
представника відповідача: Кундиловської Марії Михайлівни
розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби України у Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 27 березня 2018 року (ухвалене в м. Хмельницькому) у справі за адміністративним позовом публічного акціонерного товариства "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" до Головного управління Державної фіскальної служби України у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
В С Т А Н О В И В :
в липні 2017 року позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби України у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
В обґрунтування позовної заяви позивач зазначив, що позапланова виїзна документальна перевірка ПАТ "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство", призначена наказом від 02 лютого 2017 року №201, проведена відповідачем з порушення процедури, визначеної Податковим кодексом України, без вручення (надіслання) позивачу до її проведення направлення та наказу на перевірку. Вважає податкові повідомлення-рішення протиправними, оскільки прийняті в результаті протиправних дій відповідача щодо проведення перевірки, а розмір податкового зобов'язання визначений цими рішеннями з порушенням пункту 288.1 статті 288 Податкового кодексу України, відповідно до якої підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.
Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 27 березня 2018 року адміністративний позов задоволено.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що під час розгляду справи відповідач не надав докази користування позивачем спірними земельними ділянками в період з дати набрання законної сили рішеннями господарського суду Хмельницької області від 02.10.2014 року у справі №924/1184/14, від 29.09.2014 року у справі № 924/1234/14 і від 02.12.2014 року у справі №294/1741/14 про розірвання договорів оренди земельних ділянок з ДП СГЦР Поділля , до державної реєстрації за позивачем права оренди на ці земельні ділянки в період з січня по березень 2015 року та не довів правомірність податкових повідомлень-рішень.
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, у якій просив скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог. В обґрунтування апеляційної скарги апелянт вказує на те, що судом першої інстанції неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи, порушено норми матеріального та процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення справи. Так, апелянт зазначає, що копія наказу і направлення на перевірку вручені представнику вказаного товариства за дорученням Задворному Ю.В. до початку перевірки з дотриманням вимог статті 78 Податкового кодексу України, службові особи ГУ ДФС неодноразово виїздили на податкову адресу позивача з метою проведення перевірки, призначеної наказом №201 від 02 лютого 2017 року на виконання ухвали слідчого судді Красилівського районного суду Хмельницької області по справі № 677/1985/16-к від 25 січня 2017 року, однак посадові особи ПАТ "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" були відсутні. До перевірки позивач не надав жодних первинних та інших документів, звітної податкової інформації, пов'язаної із сплатою податків. Підставою для нарахування позивачу орендної плати за земельні ділянки слугували рішення господарського суду Хмельницької області від 02.10.2014 року №924/1184/14, від 29.09.2014 року № 9241234 і від 02.12.2014 року №294/1741/14, якими розірвані договори оренди земельних ділянок з попереднім орендарем - ДП СГЦР Поділля .
29 травня 2018 року до суду надійшов відзив на апеляційну скаргу від позивача, в якому останній заперечив проти доводів апеляційної скарги та просив залишити рішення суду першої інстанції без змін, посилаючись на необґрунтованість доводів апеляційної скарги.
Представник відповідача в судовому засіданні вимоги апеляційної скарги підтримала та просила суд їх задовольнити.
Представник позивача щодо задоволення апеляційної скарги заперечував, просив суд апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи апеляційної скарги та відзиву на апеляційну скаргу, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін, виходячи з наступного.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного перегляду справи неоспорені факти про те, що 25 січня 2017 року слідчий суддя Красилівського районного суду Хмельницької області у кримінальному провадженні №42016241220000055 від 14 грудня 2016 року за частиною 1 статті 364-1 Кримінального кодексу України виніс ухвалу по справі № 677/1985/16-к, якою призначив позапланову документальну перевірку ПАТ "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" з питань достовірності, повноти нарахування та сплати всіх передбачених Податковим кодексом України податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства за період з 01 січня 2014 року по 31 грудня 2016 року, виконання якої доручив Головному управлінню Державної фіскальної служби у Хмельницькій області.
02 лютого 2017 року на виконання ухвали слідчого судді від 25 січня 2017 року, ГУ ДФС у Хмельницькій області у відповідності до статті 20, пункту 75.1 статті 75, підпункту 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, видало наказ "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПАТ "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько - рибоводне підприємство" та направлення на перевірку № 164, № 165, № 166, № 167 і № 168.
Накази та направлення на перевірку вручені представнику ПАТ "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько - рибоводне підприємство" за дорученням № 5 від 20 січня 2017 року Задворному Юрію Васильовичу 03 лютого 2017 року.
На підставі наказу від 02 лютого 2017 року службові особи Красилівської ОДПІ ГУ ДФС в Хмельницькій області провели документальну позапланову невиїзну перевірку ПАТ "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" з питань достовірності, повноти нарахування та сплати всіх передбачених Податковим кодексом України податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства за період з 01 січня 2014 року по 31 грудня 2016 року.
За результатами перевірки складений акт від 20 лютого 2017 року № 0199/22-01-14-04/00476808.
На підставі акту перевірки Головне управління ДФС у Хмельницькій області 23.03.2017 року прийняло податкові повідомлення - рішення форми "Р":
№0001751404 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в розмірі 364 907,03 грн, у тому числі 243 271,35 грн. податкового зобов'язання та 121 635,68 грн штрафних (фінансових) санкцій за користування земельною ділянкою на території Маначинської сільської ради;
№0001761404 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в розмірі 117 058,73 грн, у тому числі 78 039,15 грн податкового зобов'язання та 39 019,58 грн за штрафних (фінансових) санкцій за користування земельною ділянкою на території Тарнарудської сільської ради;
№ 0001771404 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в розмірі 51 586,65 грн, у тому числі 34 391,10 грн податкового зобов'язання та 17 195,55 грн штрафних (фінансових) санкцій за користування земельною ділянкою на території Копачівської сільської ради;
№ 0001781404 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" на суму в розмірі 477 566,52 грн, у тому числі 318 377,68 грн податкового зобов'язання та 159 188,84 грн штрафних (фінансових) санкцій за користування земельною ділянкою на території Полянської сільської ради;
№ 0001791404 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в розмірі 9 490,46 грн, у тому числі 6 326,97 грн податкового зобов'язання та 3 163,49 грн штрафних (фінансових) санкцій на території Бронівської сільської ради;
№ 0001801404 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в розмірі 89 193,02 грн, у тому числі 59 462,01 грн податкового зобов'язання та 29 731,01 грн штрафних (фінансових) санкцій за користування земельною ділянкою на території Порохнянської сільської ради;
№ 0001811404 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" в розмірі 73 449,32 грн, у тому числі 48 966,21 грн податкового зобов'язання та 24 483,11 грн штрафних (фінансових) санкцій за користування земельною ділянкою на території Сарнівської сільської ради;
№ 0001821404 про збільшення грошового зобов'язання за платежем "орендна плата з юридичних осіб" на суму з розмірі 285 692,75 грн, утому числі 190 461,83 грн податкового зобов'язання та 95 230,92 грн штрафних (фінансових) санкцій за користування земельною ділянкою на території Наркевицькій сільської ради, які позивач оскаржив до суду.
Не погоджуючись з прийнятими рішеннями позивач звернувся до суду для їх скасування.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія враховує наступне.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Згідно зі статтею 1 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1998 року №161-XIV (далі - Закон № 161-XIV) оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
За змістом Земельного кодексу України та Закону № 161-XIV користування землею в Україні є платним.
Відповідно до підпункту 269.1.2 пункту 269.1 статті 269 ПК України платниками податку є землекористувачі.
За визначенням підпункту 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 ПК України землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.
Згідно з підпунктом 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 ПК України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (орендна плата).
Підпунктом 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 ПК України передбачено, що об'єктом оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.
За змістом пункту 288.1 статті 288 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.
Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду (пункт 288.3 статті 288 ПК України).
Системний аналіз положень підпункту 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 та пункту 288.3 статті 288 ПК України вказує на те, що об'єктом оподаткування є земельна ділянка, передана в оренду відповідно до договору оренди, зареєстрованого у встановленому законодавством порядку, яка перебуває у платника податку в користуванні.
У відповідності до пункту 288.7 статті 288 ПК України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.
Згідно з пунктом 287.1 статті 287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Таким чином, у відповідності до Податкового кодексу України обов'язок щодо сплати орендної плати виникає з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою, в тому числі і на умовах оренди, і діє протягом строку фактичного користування земельною ділянкою.
Вказані вищи правові норми чітко встановлюють, що встановлений ПК України обов'язок орендаря земельної ділянки щодо сплати орендної плати за земельну ділянку, яка перебувала в його користуванні, виникає та припиняється з моменту припинення фактичного користування орендованою земельною ділянкою та її передачі орендодавцю. В цьому випадку, у відповідності до положень п. 287.1 ст. 287 ПК України податковим періодом є фактичний період перебування землі в оренді у поточному році.
Аналізуючи доводи апелянта щодо правомірності винесення оскаржуваних податкових повідомлень рішень, суд апеляційної інстанції зазначає слідуюче.
Як встановлено з матеріалів справи та підтверджено під час апеляційного розгляду справи, публічне акціонерне товариство "Хмельницьке виробниче сільськогосподарсько-рибоводне підприємство" перебуває на обліку як платник податків в Красилівській об'єднаній державній податковій інспекції ГУ ДФС (Волочиське відділення).
17.05.2008 року ВАТ "Хмельницькрибгосп" та Волочиська районна державна адміністрація уклали ряд договорів оренди землі, згідно яких в оренду строком на 49 років передаються земельні ділянки водного фонду, що знаходяться на території Копачівської сільської ради за межами населеного пункту с.Копачівка, Тарнарудської сільської ради за межами населеного пункту с.Тарнаруда, Сарнівської сільської ради за межами населеного пункту с.Сарнів, Наркевицької селищної ради за межами населеного пункту с.Юхимівці, Порохнянської селищної ради за межами населеного пункту с.Порохня, Полянської сільської ради за межами населеного пункту с.Поляни, Маначинської селищної ради за межами населеного пункту с. Маначин, Бронівської сільської ради за межами населеного пункту с.Бронівка. Вказані договори зареєстровані у Волочиському відділі Хмельницької регіональної філії Центру Державного земельного кадастру.
Розпорядженням від 06.05.2011 року № 300/2011-р Волочиська РДА Хмельницької області надала дозвіл ДП "СГЦР "Поділля" на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів про передачу в оренду земель водного фонду за межами населених пунктів на території Копачівської сільської ради площею 25,94 га, Порохнянської сільської ради площею 33,45 га, Маначинської сільської ради площею 179,7 га, Бронівської сільської ради площею 9,95 га, Полянської сільської ради площею 218,06 га, Сарнівецької сільської ради площею 37,89 га, Тарнорудської сільської ради площею 57,81 га, Наркевицької селищної ради площею 44,15 га. Цим же розпорядженням укладені між ВАТ "Хмельницькрибгосп" та Волочиською РДА договори оренди на спірні земельні ділянки розірвані.
Розпорядженням № 825/2011-р від 05.10.2011 року Волочиська РДА затвердила технічні документації із землеустрою, що посвідчують право користування земельними ділянками водного фонду ДП "СГЦР "Поділля" для рибогосподарських потреб за межами вище вказаних населених пунктів. Рішенням Волочиської районної ради Хмельницької області № 6-9/2011 від 15.11.2011 року (пункти 5-14) також затверджена технічна документація із нормативно-грошової оцінки земельних ділянок водного фонду що надаються на умовах оренди ДП "СГЦР "Поділля" для рибогосподарських потреб.
Постановою Хмельницького окружного адміністративного суду по справі № 2270/13314/11 від 20.06.2012 року, залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду по справі № 2270/13314/11 від 19.09.2012 року визнані протиправними та скасовані розпорядження Волочиської районної державної адміністрації Хмельницької області №300/2011-р від 06.05.2011 року, № 825/2011-р від 05.10.2011 року, п. 5-14 рішення Волочиської міської ради Хмельницької області № 6- 9/2011 від 15.11.2011 року. Постанова суду набрала законної сили 19.09.2012 року.
Додатковою угодою від 25.12.2014 року про розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного між Волочиською РДА та ДП "СГРЦ" Поділля припинене право користування земельною ділянкою держаної власності земель водного фонду площею 25,94 га. на території Копачівської сільської ради. Згідно з інформаційною довідкою № 95599278 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право оренди на дану земельну ділянку з кадастровим в„– 6820983500:04:032:0001 за ДП "СГЦР "Поділля" припинено 15.01.2015 року.
Право оренди на цю земельну ділянку за ПАТ "Хмельницькрибгосп" зареєстроване 10.03.2015 року.
Додатковою угодою від 25.12.2014 року, про розірвання договору оренди земельної ділянки, укладеного між Волочиською РДА та ДП "СГРЦ" Поділля припинене право користування земельною ділянкою держаної власності із земель водного фонду площею 9,95га. на території Бронівської сільської ради. Згідно з інформаційною довідкою № 95595616 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право оренди на дану земельну ділянку з кадастровим в„– 6820981200:04:015:0002 за ДП "СГЦР "Поділля" припинене 15.01.2015 року.
Право оренди на цю земельну ділянку за ПАТ "Хмельницькрибгосп" зареєстроване 10.03.2015 року.
Додатковою угодою від 25.12.2014 року про розірвання договорів оренди земельних ділянок, укладених між Волочиською РДА та ДП "СГРЦ" Поділля припинено право користування земельними ділянками держаної власності із земель водного фонду площами 19,28га., та 14,17га. на території Порохнянської сільської ради. Згідно з інформаційними довідками № 95596432 та № 95597128 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право оренди на дані земельні ділянки з кадастровими № 6820986300:02:003:0003 та № 6820986300:02:003:0001 за ДП "СГЦР "Поділля" припинене 15.01.2015 року.
Право оренди на ці земельні ділянки за ІІАТ "Хмельницькрибгосп" зареєстроване 05.03.2015 року.
Додатковою угодою від 25.12.2014 року про розірвання договору оренди земельних ділянок, укладених між Волочиською РДА та ДП "СГРЦ" Поділля припинене право користування земельною ділянкою держаної власності із земель водного фонду площею 44,15га. на території Наркевицької сільської ради. Згідно з інформаційною довідкою № 95607314 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право оренди на дану земельну ділянку з кадастровим № 6820955700:03:014:0001 за ДП "СГЦР "Поділля" припинене 15.01.2015 року.
Право оренди на цю земельну ділянку, за ПАТ "Хмельницькрибгосп" зареєстроване 10.03.2015 року.
Рішенням Господарського суду Хмельницької області по справі №924/1184/14 від 02.10.2014 року договір оренди на земельну ділянку на території Сарнівської сільської ради площею 37,88 га., укладений між Волочиською РДА та ДП "СГЦР "Поділля" розірваний. Рішення набрало законної сили 12.10.2014 pоку.
Згідно з інформаційною довідкою № 95594680 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право оренди на дану земельну ділянку з кадастровим № 6820987200:04:014:0001 за ДП "СГЦР "Поділля" припинене 15.01.2015 року.
Право оренди на цю земельну ділянку за ПАТ "Хмельницькрибгосп" зареєстроване 10.03.2015 року.
Рішенням Господарського суду Хмельницької області по справі №924/1741/14 від 02.12.2014 року договір оренди на земельну ділянку на території Тарнарудської сільської ради площею 57,81 га., укладений між Волочиською РДА та ДП "СГЦР "Поділля" розірваний. Рішення набрало законної сили 12.12.2014 pоку.
Згідно з інформаційною довідкою № 95605716 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право оренди на дану земельну ділянку з кадастровим № 6820987600:02:001:0001 за ДП "СГЦР "Поділля" припинене 15.01.2015 року.
Право оренди на цю земельну ділянку за ПАТ "Хмельницькрибгосп" зареєстроване 10.03.2015 року.
Рішенням Господарського суду Хмельницької області по справі №924/1234/14 від 29.09.2014 року договір оренди на земельну ділянку на території Полянської сільської ради площею 199,64 га., укладений між Волочиською РДА та ДП "СГЦР "Поділля" розірваний. Рішення набрало законної сили 08.10.2014 pоку.
Згідно з інформаційної довідки № 95602311 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право оренди на дану земельну ділянку з кадастровим № 6820985900:05:022:0001 за ДП "СГЦР "Поділля" припинено 19.12.2014 року.
Право оренди, на цю ж земельну ділянку за ПАТ "Хмельницькрибгосп" зареєстровано 06.03.2015 року.
Рішенням Господарського суду Хмельницької області по справі №924/851/14 від 24.07.2014 року договір оренди на земельну ділянку на території Маначинської сільської ради площею 169,71 га., укладений між Волочиською РДА та ДП "СГЦР "Поділля" розірваний. Рішення набрало законної сили 29.10.2014 pоку.
Згідно з інформаційною довідкою № 95577683 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право оренди на дану земельну ділянку з кадастровим № 6820984200:02:004:0001 за ДП "СГЦР "Поділля" припинене 19.12.2014 року.
Право оренди на цю земельну ділянку за ПАТ "Хмельницькрибгосп" зареєстроване 10.03.2015 року.
Колегія суддів вважає необгрнутовані доводи апелянта, що, оскільки рішеннями господарського суду Хмельницької області від 02.10.2014 року №924/1184/14, від 29.09.2014 року № 9241234 і від 02.12.2014 року №294/1741/14 розірвані договори оренди земельних ділянок з попереднім орендарем - ДП СГЦР Поділля , тому вказане є підставою для нарахування позивачу спірними податковими повідомленнями-рішеннями орендної плати за земельні ділянки водного фонду, враховуючи наступне.
Так, пунктом 20 договорів оренди землі від 17.05.2008 року, укладених позивачем з Волочиською РДА, передбачено, що передача земельної ділянки здійснюється за актом її приймання-передачі.
Отже, документом, який підтверджує факт передачі земельної ділянки в оренду або повернення її орендодавцю після припинення договору оренди землі є відповідний акт приймання-передачі земельної ділянки. Тому, саме з дати підписання такого акту приймання-передачі земельної ділянки, яким орендодавець та орендар засвідчують факт передачі земельної ділянки, виникає обов'язок орендаря щодо сплати орендної плати за землю.
Тобто, на думку суду апеляційної інстанції, позивач зобов'язаний сплатити плату за орендовану земельну ділянку за фактичний період перебування землі в оренді, який починається та завершується підписанням відповідних актів приймання - передачі земельних ділянок водного фонду.
Як вбачається з матеріалів справи, спірні земельні ділянки на підставі розпоряджень Волочиської РДА від 06.05.2011 року № 300/2011-р № 825/2011-р від 05.10.2011 року та договорів оренди земельних ділянок, укладених між Волочиською РДА та ДП "СГРЦ" Поділля та розірваних додатковими угодами від 25.12.2014 року, перебували в оренді у вказаного підприємства.
Право оренди ДП "СГЦР "Поділля" на спірні земельні ділянки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно припинене 15.01.2015 року.
Водночас, право оренди вказаних земельних ділянок водного фонду за позивачем зареєстроване лише 10.03.2015 року.
При цьому, суд зауважує, що факт отримання позивачем спірних земельних ділянок в оренду до 10.03.2015 року перевіркою не встановлений.
Разом з тим, під час розгляду справи судом першої інстанції було встановлено, що до 10.03.2015 року позивач не користувався зазначеними земельними ділянками водного фонду.
Таким чином, враховуючи наведені вище пояснення та наявні в матеріалах справи докази, колегія суддів вважає, що встановлений ПК України обов'язок щодо сплати орендної плати за земельні ділянки водного фонду виник у позивача лише з 10.03.2015 року, тобто з дати державної реєстрації права оренди.
У зв'язку з чим, на переконання колегія суддів апеляційної інстанції, доводи апелянта щодо необхідності сплати позивачем плати за оренду спірних земельних ділянок до 10.03.2015 року суперечить пункту 87.1 статті 287 ПК України.
При цьому, колегія суддів вважає безпідставними посилання апелянта, як на підставу для нарахування орендної плати, на рішення господарського суду Хмельницької області від 02.10.2014 року у справі №924/1184/14, від 29.09.2014 року у справі № 924/1234/14 і від 02.12.2014 року у справі №294/1741/14, якими розірвані договори оренди земельних ділянок з ДП СГЦР Поділля , оскільки розірвання договорів з попереднім орендарем не означає автоматичну передачу цих ділянок позивачу.
Частиною 2 статті 77 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Проте, всупереч вищезазначеній нормі, відповідачем будь яких належних доказів того, що позивач став фактичним користувачем земельних ділянок водного фонду з вересня - грудня 2014 року, ні суду першої інстанції, ні суду апеляційної інстанції не надано.
За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 23.03.2017 року є протиправними та підлягають скасуванню.
Частиною 2 ст. 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Закон України "Про судоустрій і статус суддів" встановлює, що правосуддя в Україні функціонує на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів та спрямоване на забезпечення права кожного на справедливий суд.
Відповідно до ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.
Судова колегія зазначає, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини, зокрема, в рішенні по справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Колегія суддів зазначає, що відповідно до ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
На переконання колегії суддів, суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку, що виявлені в ході перевірки порушення позивачем положень чинного законодавства, які стали підставою для прийняття відповідачем оскаржуваних податкових повідомлень - рішень, не підтверджені в ході судового розгляду.
Підсумовуючи викладене, судова колегія, враховуючи, що доводи апеляційної скарги відповідача не ґрунтуються на вимогах законодавства та не спростовують висновків суду першої інстанції, вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, та ухвалив судове рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби України у Хмельницькій області залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 27 березня 2018 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Постанова суду складена в повному обсязі 25 червня 2018 року.
Головуючий Гонтарук В. М. Судді Граб Л.С. Біла Л.М.
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2018 |
Оприлюднено | 26.06.2018 |
Номер документу | 74900121 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Гонтарук В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні