копія
ЄУН справи 678/200/16-ц
Провадження № 2-678-3/18
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 травня 2018 року смт. Летичів
Летичівський районний суд Хмельницької області в складі:
головуючого судді Лазаренка А.В.
за участю секретаря Непийводи Л.Д.
прокурора Христик Н.П., Гуменного Д.А.
відповідача ОСОБА_1
представників відповідачів: ОСОБА_2, ОСОБА_3
ОСОБА_4
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Летичів справу за позовною заявою заступника керівника Хмельницької місцевої прокуратури в інтересах держави до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, ОСОБА_1 про визнання недійсними наказів Головного управління Держземагенства в Хмельницькій області та договорів оренди, укладених на їх підставі,
ВСТАНОВИВ:
Заступник керівника Хмельницької місцевої прокуратури в інтересах держави, посилаючись на ч. 2 ст. 19 Конституції України, ст.ст. 16, 21, 203, 215, 216 ЦК України, ст.ст. 116, 124, 125, 126, 135, 188 ЗК України, ст.ст. 1,7, 8 Закону України «Про фермерське господарство», Закон України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)», Закон України «Про ринок земель», ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень»,ст.ст. 5, 6 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», звернувся до суду з позовом в якому вказав, що згідно наказів Головного управління Держземагенства в Хмельницькій області від 03.04.2015 року №22-2285/14-15-сг, №22-2284/14-15-сг, №22-2286/14-15-сг та від 08.04.2015 року №22-2352/14-15-сг ОСОБА_1 надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) з метою передачі в оренду за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності за межами населених пунктів Грушковецької, Ялинівської та Голенищівської сільських рад Летичівського району Хмельницької області загальною площею 504,466 га.
На підставі заяв ОСОБА_1 наказами Головного управління Держземагенства в Хмельницькій області від 09.04.2015 року №22-2452-сг, №22-2455-сг, №22-2458-сг, №22-2462-сг, №22-2457-сг, №22-2460-сг, №22-2459-сг, №22-2463-сг, №22-2456-сг, №22-2461-сг, №22-2453-сг затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Ялинівської, Голенищівської та Грушковецької сільських рад Летичівського району Хмельницької області та передано в оренду ОСОБА_1 земельні ділянки загальною площею 504,466 га.
20.04.2015 року між відділом Держземагенства у Летичівському районі та ОСОБА_1 укладені договори оренди земельних ділянок загальною площею 504,466 га.
Прокурор вважає, що вказані накази Головного управління Держземагенства в Хмельницькій області прийнято з порушенням вимог земельного законодавства, а тому вони є незаконними та підлягають скасуванню з тих підстав, що у заявах про надання земельних ділянок в оренду ОСОБА_1 не обґрунтував їх розміри з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства, не надав підтвердження наявності техніки та інших засобів обробітку земель великих площ, не зазначено наявності права у членів новоствореного фермерського господарства на безоплатне одержання земельних ділянок у власність. Тобто, вказаний орган державної влади формально підійшов до вирішення заяв ОСОБА_1, не пересвідчившись в дійсності його волевиявлення, наявність у нього бажання створити фермерське господарство та спроможність вести господарство такого виду – виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, займатися її переробкою та реалізацією з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих для ведення фермерського господарства, адже самостійно здійснювати обробіток виділених земельних ділянок площею 504 га ОСОБА_1 не зміг би, за ним зареєстровано лише один колісний трактор.
Крім того, передані ОСОБА_1 в оренду для ведення фермерського господарства 11 земельних ділянок знаходяться в різних місцях на значній відстані одна від одної та розташовані на території трьох сільських рад, мають різних суміжних землекористувачів та власників земель, а також окремі кадастрові номери і не є єдиним масивом.
Фермерське господарство створене через чотири місяці після прийняття спірних наказів та укладення договорів оренди земельних ділянок, що також свідчить про формальне створення господарства «Родовід», учасником якого є ОСОБА_1 та ОСОБА_5, і вказує на дійсний намір ОСОБА_1 на штучне використання процедури створення фермерського господарства як пільгового порядку одержання земель державної власності в оренду поза передбаченою процедурою земельних торгів.
Враховуючи зазначене просить визнати недійними: накази Головного управління Держземагенства в Хмельницькій області від 03.04.2015 року №22-2285/14-15-сг, №22-2284/14-15-сг, №22-2286/14-15-сг та від 08.04.2015 року №22-2352/14-15-сг «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» якими ОСОБА_6М. надано дозволи на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в оренду за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності; накази Головного управління Держземагенства в Хмельницькій області від 09.04.2015 року №22-2452-сг, №22-2455-сг, №22-2458-сг, №22-2462-сг, №22-2457-сг, №22-2460-сг, №22-2459-сг, №22-2463-сг, №22-2456-сг, №22-2461-сг, №22-2453-сг «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки в оренду» якими затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Ялинівської, Голенищівської та Грушковецької сільських рад Летичівського району Хмельницької області та передано в оренду ОСОБА_1 земельні ділянки загальною площею 504,466 га; договори оренди земельних ділянок від 20.04.2015 року (б/н) загальною площею 504,466 га, укладених між відділам Держземагенства у Летичівському районі та ОСОБА_1 та припинити їх дію на майбутнє; стягнути судові витрати з ОСОБА_1 та Головного управління Держгеокадастру в Хмельницькій області в сумі 4134 грн.
В судовому засіданні представники прокуратури ОСОБА_7 та ОСОБА_8 позовні вимоги підтримали, просили їх задовольнити з підстав, зазначених у позові.
ОСОБА_1 в судове засідання не з‘явився, проте його представник ОСОБА_4 позовні вимоги не визнав та заперечує проти їх задоволення, посилаючись на те, що Законом України «Про фермерське господарство» не передбачено заборон стосовно права особи звертатися за отриманням земельної ділянки для ведення фермерського господарства як до, так і після його створення; фермерське господарство з дотриманням норм земельного законодавства використовує земельні ділянки відповідно до цільового призначення, належно і в повному обсязі сплачує відповідні податки і збори.
Представник Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області ОСОБА_2 позовні вимоги не визнав та пояснив, що дотримання ОСОБА_1 вимог Закону України «Про фермерське господарство» було перевірено і на підставі поданих документів були видані оспорювані накази від 03.04.2018 року якими ОСОБА_1 надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) з метою передачі в оренду, а в подальшому наказами від 09.04.2015 року технічна документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для ведення фермерського господарства була затверджена та земельні ділянки загальною площею 504,466 га за межами населених пунктів Ялинівської, Голенищівської та Грушковецької сільських рад Летичівського району.
Представник Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області ОСОБА_3 вказала, що при вирішенні позову покладається на думку суду.
Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, вивчивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Згідно з положеннями ст. 14 Конституції України та ст. 1 ЗК України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.
Відповідно до ст.ст. 22, 31, 93, 124 ЗК України землі сільськогосподарського призначення можуть надаватися громадянам для ведення фермерського господарства та використовуватися цим господарством, зокрема, на умовах оренди.
За правилом ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок державної або комунальної власності здійснюється за результатами проведення земельних торгів.
У ч. 2 та ч. 3 ст. 134 ЗК України визначені випадки, коли земельні торги не проводяться, а передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється в порядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу. Зокрема, земельні торги не проводяться при передачі громадянам земельних ділянок для ведення фермерського господарства.
Відповідно до ч. 2 ст. 123 ЗК України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, в якому зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Органам, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 ЗК України, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
В ч . 3 ст. 123 ЗК України передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Разом з тим відносини, пов'язані зі створенням, діяльністю та припиненням діяльності фермерських господарств, регулюються, крім ЗК України, Законом України «Про фермерське господарство» та іншими нормативно-правовими актами України (ст.2 цього Закону). У таких правовідносинах Закон України «Про фермерське господарство» є спеціальним нормативно-правовим актом, а ЗК України - загальним.
Закон України «Про фермерське господарство» визначає обов'язкові вимоги до змісту заяви про надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства, які дещо відрізняються від загальних вимог, передбачених статтею 123 ЗК України, до змісту клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
У заяві зазначаються: бажаний розмір і місце розташування ділянки, кількість членів фермерського господарства та наявність у них права на безоплатне одержання земельних ділянок у власність, обґрунтування розмірів земельної ділянки з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства. До заяви додаються документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (абз. 2 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про фермерське господарство»).
Таким чином, за змістом ст.ст. 1, 7, 8 Закону України «Про фермерське господарство» заява громадянина про надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства повинна містити комплекс передбачених ч. 1 ст. 7 цього Закону вимог та умов. У свою чергу, розглядаючи заяву громадянина по суті, орган виконавчої влади чи місцевого самоврядування (а в разі переданого на розгляд суду спору - суд) повинен надати оцінку обставинам і умовам, зазначеним у заяві, перевірити доводи заявника, наведені на обґрунтування розміру земельної ділянки, з урахуванням перспектив діяльності фермерського господарства, в тому числі щодо наявності трудових і матеріальних ресурсів.
За наслідками зазначеної перевірки орган державної виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування повинен пересвідчитися в дійсності волевиявлення заявника, наявності в нього бажання створити фермерське господарство та спроможності вести господарство такого виду - виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, займатися її переробкою та реалізацією з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих для ведення фермерського господарства. У протилежному випадку відсутність належної перевірки, формальний підхід до вирішення заяви громадянина створює передумови для невиправданого, штучного використання процедури створення фермерського господарства як спрощеного, пільгового порядку одержання іншими приватними суб'єктами в користування земель державної чи комунальної власності поза передбаченою законом обов'язковою процедурою - без проведення земельних торгів.
Судом встановлено, що 24.03.2015 року ОСОБА_1 подав заяви до Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області і просив для створення фермерського господарствапередати в оренду земельні ділянки державної власності сільськогосподарського призначення: на території Грушковецької сільської ради Летичівського району – площею 28,7471 га кадастровим номером 6823082400:03:009:0001, площею 33,5119 га кадастровим номером 6823082400:04:013:0030, площею 491471 га кадастровим номером 6823082400:04:019:0002; на території Голенищівської сільської ради Летичівського району- площею 60,2228 га кадастровим номером 6823080400:07:001:0001, площею 66,9750 га кадастровим номером 6823080400:09:005:0002, площею 53,2022 га кадастровим номером 6823080400:09:018:001; на території Ялинівської сільської ради Летичівського району- площею 39,1803 га кадастровим номером 6823087000:11:015:0001, площею 20,7086 га кадастровим номером 6823087000:11:002:0002, площею 15,3900 га кадастровим номером 682308700:08:006:001, площею 56,3885 га кадастровим номером 682308700:07:008:0033, площею 81,3927 га кадастровим номером 6823087000:09:005:0010, площею 34,2475 га кадастровим номером 6823082400:04:013:0028. Вказав, що має на меті створити фермерське господарство на території Летичівського району, займатися вирощуванням сільськогосподарської продукції. Для вказаний цілей має необхідний досвід роботи, освіту та техніку.
До заяв додав копію паспорта, довідку про присвоєння ідентифікаційного номера, графічний матеріал на якому зазначено місце розташування земельної ділянки, нотаріально посвідчені копії диплому і трудової книжки, обґрунтування створення фермерського господарства і перелік його членів.
Тобто, заяви ОСОБА_1 подані з дотриманням вимог ч. 1 ст. 7 Закону України «Про фермерське господарство», адже ним чітко зазначені розмір і місце розташування ділянки, надано перелік членів фермерського господарства, вказано обґрунтування створення фермерського господарства.
Із матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 має відповідну освіту, що підтверджується дипломом серії А№289603 відповідно до якого він закінчив у 2001 році Подільську державну аграрно-технічну академію і отримав повну вищу освіту за спеціальністю «Агрономія» та здобув кваліфікацію вченого агронома, працював агрономом в ТОВ «Яровит Інвест» з 02.02.2015 року. До переліку техніки, яка буде використовуватися при здійсненні господарської діяльності, відноситься трактор ХТЗ-17021, власником якого згідно свідоцтва про реєстрацію машини серії ІС№ 028989 з 2014 року є ОСОБА_1, сівалка СЗ-5,4, сівалка KUHN MAXIMA2.
Водночас, Закон України «Про фермерське господарство» не вимагає надання доказів наявності сільськогосподарської техніки, інших засобів для обробітку землі для отримання земельної ділянки для ведення фермерського господарства.
На підставі поданих заяв ОСОБА_1 Головним управлінням Держземагенства в Хмельницькій області видано накази від 03.04.2015 року №22-2284/14-15-сг, №22-2285/14-15-сг, № 22-2286/14-15-сг «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» якими ОСОБА_1 надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) з метою передачі в оренду за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, які розташовані за межами населених пунктів Голенищівської, Ялинівської та Грушковецької сільських рад Летичівського району Хмельницької області.
Зокрема, за межами населених пунктів Голенищівської сільської ради Летичівського районурозмір земельних ділянок становить 180,0000 га, з них: площею 66,5750 га кадастровим номером 6823080400:09:005:0002, площею 53,2022 га кадастровим номером 6823080400:09:018:0001; площею 60,2228 га кадастровим номером 6823080400:07:001:0001. Цільове призначення – для ведення фермерського господарства.
За межами населених пунктів Ялинівської сільської ради Летичівського районурозмір земельних ділянок становить 213,0601 га, з них: площею 81,3927 га кадастровим номером 6823087000:09:005:0010, площею 15,3900 га кадастровим номером 6823087000:08:006:0001, площею 56,3885 га кадастровим номером 6823087000:07:008:0033, площею 39,1803 га кадастровим номером 6823087000:11:015:0001, площею 20,7086 га кадастровим номером 6823087000:11:002:0002. Цільове призначення – для ведення фермерського господарства.
За межами населених пунктів Грушковецької сільської ради Летичівського району розмір земельних ділянок становить 62,2588 га, з них: площею 28,7471 га кадастровим номером 6823082400:03:009:0001, площею 33,5117 га кадастровим номером 6823082400:04:013:0031. Цільове призначення – для ведення фермерського господарства.
07.04.2015 року ОСОБА_1 подав до Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області заяви в яких просив затвердити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності площею 60,2228 га, 53,2022 га, 66,5750 га за межами населених пунктів Голенищівської сільської ради, площею 33,5117 га, 28,7471 га за межами населених пунктів Грушковецької сільської ради, площею 15,3900 га, 39,1803 га, 20,7086 га, 56,3885 га, 81,3927 га за межами населених пунктів Ялинівської сільської ради Летичівського району Хмельницької області та передати їх йому в оренду для ведення фермерського господарства.
08.04.2015 року Головним управлінням Держземагенства в Хмельницькій області видано наказ №22-2352/14-15-сг, який є аналогічним по змісту із наказами за 03.04.2015 року. Наказом надано дозвіл на розроблення технічної документації по земельній ділянці площею 49,1471 га кадастровим номером 6823082400:04:019:0002, яка розташована за межами населених пунктів Грушковецької сільської ради Летичівського району.
09.04.2015 року Головним управлінням Держземагенства в Хмельницькій області видано накази №22-2452-сг, №22-2453-сг, №22-2455-сг, №22-2456-сг, №22-2457-сг, №22-2458-сг, №22-2459-сг, №22-2460-сг, №22-2461-сг, №22-2462-сг, №22-2463-сг «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки в оренду». Цими наказами затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для ведення фермерського господарства ОСОБА_1, які розташовані за межами населених пунктів Голенищівської, Ялинівської та Грушковецької сільських рад Летичівського району Хмельницької області.Надано в користування ОСОБА_1 для ведення фермерського господарства строком на 25 років земельні ділянки: площею 60,2228 га кадастровим номером 6823080400:07:001:0001, площею 53,2022 га кадастровим номером 6823080400:09:018:0001, площею 66,5750 га кадастровим номером 6823080400:09:005:0002 (за межами населених пунктів Голенищівської сільської ради), площею 33,5117 га кадастровим номером 6823082400:04:013:0031, площею 49,1471 га кадастровим номером 6823082400:04:019:0002, площею 28,7471 га кадастровим номером 6823082400:03:009:0001 (за межами населених пунктів Грушковецької сільської ради), площею 15,3900 га кадастровим номером 6823087000:08:006:0001, площею 39,1803 га кадастровим номером 6823087000:11:015:0001, площею 20,7086 га кадастровим номером 6823087000:11:002:0002, площею 56,3885 га кадастровим номером 6823087000:07:008:0033, площею 81,3927 га кадастровим номером 6823087000:09:005:0010, (за межами населених пунктів Ялинівської сільської ради). Постановлено начальнику відділу Держземагентства у Летичівському районі Хмельницької області в трьохмісячний термін укласти з ОСОБА_1 договори оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності від імені Головного управління Держземагентства у Хмельницькій області.
20.04.2015 року між орендодавцем – Головне управління Держземагентства у Хмельницькій області в особі начальника відділу Держземагентства у Летичівському районі Хмельницької області ОСОБА_9, яка діє на підставі довіреності з одного боку, та орендарем – ОСОБА_1 укладено договори оренди земельної ділянки (б/н) строком на 25 років – з 20.04.2015 року по 20.04.2040 року, які зареєстровані Реєстраційною службою Летичівського районного управління юстиції Хмельницької області, згідно яких орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельні ділянки сільськогосподарського призначення із земель державної власності на підставі наказів Головного управління Держземагенства в Хмельницькій області №22-2452-сг, №22-2453-сг, №22-2455-сг, №22-2456-сг, №22-2457-сг, №22-2458-сг, №22-2459-сг, №22-2460-сг, №22-2461-сг, №22-2462-сг, №22-2463-сг, які знаходяться на території Голенищівської, Ялинівської та Грушковецької сільських рад Летичівського району,за межами населеного пункту. Встановлено орендну плату у грошовій формі з розрахунку 4% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Закон України «Про фермерське господарство», зокрема ч. 7 ст. 7, до єдиного масиву відносить земельні ділянки з розташованими на них водними джерелами та лісовими угіддями, наближеними до існуючих шляхів, електро- і радіотелефонних мереж, газо- і водопостачальних систем та інших видів інженерної інфраструктури.
Тобто, означений Закон не містить заборони щодо надання для ведення фермерського господарства окремих земельних ділянок розташованих на відстані одна від одної.
Таким чином, посилання прокурора, що земельні ділянки розташовані не єдиним масивом судом відхиляються.
Крім того, рішенням Летичівського районного суду Хмельницької області від 24.12.2014 року договори оренди укладені 26 грудня 2012 року між Летичівською районною державною адміністрацією Хмельницької області та ОСОБА_10, щодо земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення фермерського господарства, яка знаходиться на території Грушковецької сільської ради Летичівського району Хмельницької області (за межами населеного пункту) площами 49,1471 га, кадастровий номер 6823082400:04:019:0002, 28,7471 га кадастровий номер 6823082400:03:009:0001, 33,5119 га кадастровий номер 6823082400:04:013:0030 розірвано і тому, з метою їх подальшого цільового використання дані земельні ділянки, відповідно до поданих ОСОБА_1 заяв, були надані в йому оренду, що свідчить про намагання органів державної влади раціонально використовувати земельні ділянки за їх цільовим призначенням.
Окрім того, ОСОБА_1 за його заявами були передані в оренду інші земельні ділянки на території інших сільських рад, які протягом тривалого часу не використовувалися, що могло призвести до знецінення землі у зв»язку із нераціональним їх використанням.
У ст. 8 Закону України «Про фермерське господарство» передбачено, що фермерське господарство підлягає державній реєстрації після одержання засновником державного акта на право власності на земельну ділянку або укладення договору оренди земельної ділянки та його державної реєстрації.
Як вже зазначалось, ОСОБА_1 звертався із заявами від 24.03.2015 року про надання в оренду земельних ділянок державної власності сільськогосподарського призначення, що розташовані на території трьох сільських рад Летичівського району для створення фермерського господарства, а в заявах від 07.04.2015 року просив затвердити технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та передати земельні ділянки в оренду для ведення фермерського господарства.
20.04.2015 року були укладені договори оренди земельних ділянок, які зареєстровані реєстраційною службою Летичівського районного управління юстиції Хмельницької області 21.04.2015 року, 05.05.2015 року, 14.05.2015 року, 27.05.2015 року, 02.06.2015 року, 03.07.2015 року.
17.08.2015 року було зареєстровано Фермерське господарство «Родовіт» (скорочено – ФГ «Родовіт»), засновником якого є ОСОБА_1
Отже, після укладення договорів оренди земельних ділянок та їх державної реєстрації ОСОБА_1 зареєстрував фермерське господарство, що відповідає вимогам ст. 8 Закону України «Про фермерське господарство».
Матеріали справи містять довідки від 22.12.2016 року ФГ «Родовіт» про те, що у користуванні господарства перебувають 6 транспортних засобів – автомобіль, 3 трактори, культиватор, комбайн зернозбиральний. Підприємством на деяких земельних ділянках, що перебувають в користуванні на підставі договорів оренди від 20.04.2015 року, здійснюється обробіток та вирощування сільськогосподарських культур, а на окремих земельних ділянках здійснюються підготовчі роботи до їх подальшого використання у сільському господарстві – проводиться очищення території земельних ділянок від чагарників, кущів, каменів тощо, заборгованість по сплаті орендних платежів відсутня.
Відповідно до висновку експерта за результатами проведення земельно-технічної експертизи та експертизи з питань землеустрою № 14492/17-41 від 19.04.2018 року за результатами дослідження наданих копій технічних документацій із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі, розроблених на підставі наказів ГУ Держземагенства у Хмельницькій області від 03.04.2015 року №22-2285/14-15-сг, №22-2284/14-15-сг, №22-2286/14-15-сг, від 08.04.2015 року №22-2352/14-15-сг та які затверджені наказами ГУ Держземагенства у Хмельницькій області від 09.04.2015 року №22-2452-сг, №22-2455-сг, №22-2458-сг, №22-2462-сг, №22-2457-сг, №22-2460-сг, №22-2459-сг, №22-2463-сг, №22-2456-сг, №22-2461-сг, №22-2453-сг встановлено, що вказані технічні документації із землеустрою мають несуттєві невідповідності вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування за складом, які не впливають на результати заходів, передбачених цими технічними документаціями із землеустрою. Фактичне використання земельних ділянок з кадастровими номерами 6823080400:09:018:0001, 6823080400:09:005:0002, 6823082400:04:013:0031, 6823082400:04:019:0002, 6823082400:03:009:0001, 6823087000:08:006:0001, 6823087000:11:015:0001, 6823087000:11:002:0002, 6823087000:07:008:0033, 6823087000:09:005:0010, відповідає основному цільовому призначенню (категорії земель) цих земельних ділянок згідно наказів Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області від 09.04.2015 року №22-2455-сг, №22-2458-сг, №22-2462-сг, №22-2457-сг, №22-2460-сг, №22-2459-сг, №22-2463-сг, №22-2456-сг, №22-2461-сг, №22-2453-сг та правовстановлюючим документам на них, оскільки по факту вказані земельні ділянки використовуються для виробництва сільськогосподарської продукції, на земельній ділянці з кадастровим номером 6823080400:07:001:0001 на момент обстеження – ведуться роботи з розчищення від чагарників і дрібнолісся.
Аналізуючи все в сукупності, суд приходить до висновок, що оспорювані накази Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області та укладені на їх підставі договори оренди землі відповідають вимогам чинного законодавства, оскільки фермерське господарство є діючим і використовує земельні ділянки за цільовим призначенням, тому підстав для задоволення позовних вимог прокурора немає.
Керуючись ст.ст. 2, 10, 12, 13, 43, 49, 76-83, 89, 141, 258, 259, 263-265, 272, 273, 351, 352, 354 ЦПК України,
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову заступника керівника Хмельницької місцевої прокуратури в інтересах держави до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, ОСОБА_1 про визнання недійсними наказів Головного управління Держземагенства в Хмельницькій області від 03.04.2015 року № 22-2285/14-15-сг, № 22-2284/14-15-сг, № 22-2286/14-15-сг та від 08.04.2015 року № 22-2352/14-15-сг «Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою» якими ОСОБА_1 надано дозволи на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); наказів Головного управління Держземагенства в Хмельницькій області від 09.04.2015 року № 22-2452-сг, № 22-2455-сг, № 22-2458-сг, № 22-2462-сг, № 22-2457-сг, № 22-2460-сг, № 22-2459-сг, № 22-2463-сг, № 22-2456-сг, № 22-2461-сг, № 22-2453-сг «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки в оренду», якими затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) для ведення фермерського господарства за межами населених пунктів Ялинівської, Голенищівської та Грушковецької сільських рад Летичівського району та передано в оренду ОСОБА_1 земельні ділянки загальною площею 504,466 га, та визнання недійсними договорів оренди земельних ділянок від 20.04.2015 року (б/н) загальною площею 504, 466 га, укладених між відділам Держземагенства у Летичівському районі та ОСОБА_1 відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційна скаргу не було подано.
На рішення судуможе бути поданаапеляційна скарга до Апеляційного суду Хмельницької області через Летичівський районний суд Хмельницької області протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Суддя: підпис ОСОБА_11
Суддя Летичівського
районного суду ОСОБА_11
Суд | Летичівський районний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2018 |
Оприлюднено | 26.06.2018 |
Номер документу | 74916526 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Летичівський районний суд Хмельницької області
Лазаренко А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні