Рішення
від 26.06.2018 по справі 815/1432/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/1432/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 червня 2018 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гусева О.Г.,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "В.В.С" про стягнення штрафу за порушення законодавства про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції у розмірі 5100, 00 грн., -

В С Т А Н О В И В :

Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області звернулося до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "В.В.С" за результатом якого просить суд: стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "В.В.С" (юридична адреса: 65012, Одеська область, м.Одеса, вул. Троїцька, буд.31, код ЄДРПОУ: 32234689) до Державного бюджету України: УК у м.Одеса/Приморський район, р/р 31111106700008, код ЄДРПОУ 38016923, МФО 828011, код бюджетної класифікації 210811 штраф за порушення законодавства про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції у розмірі 5100 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що на підставі Доручення Держпродспоживслужби від 31.05.2017 року № Вих-ЦА-151/4864-17, наказу Головного Управління Держпродспоживслужби в Одеській області від 13 листопада 2017 року №583 та направлення на проведення перевірки від 13 листопада 2018 року № 53 було проведено позапланову перевірку характеристик продукції ТОВ "В.В.С" за фактичною адресою: 65012, Одеська область, м.Одеса, вул. Тираспільська, буд. 27/29. За результатами перевірки ТОВ "В.В.С." складено акт перевірки характеристик продукції від 20 листопада 2018 року № 244 про виявлені порушення, а саме: на продукцію (позиції 1-2 Акту - Палички кукурудзяні Лисичка з іграшкою для хлопчика. Маса нетто 140 гр. Вироблено: ТОВ Бумкорн Черкаська обл., Городищенський р-н, смт. Вільшана, вул. Шевченка, 180; Палички кукурудзяні Спайдер з іграшкою для хлопчика. Маса нетто 100 гр. Вироблено: ТОВ Бумкорн Черкаська обл., Городищенський р-н, смт. Вільшана, вул. Шевченка, 180) на якій відсутній знак відповідності технічним регламентам. Що порушує п.44, 52 Технічного регламенту безпечності іграшок, затверджений Постановою КМУ від 11.07.2013 року №515. На підставі акту перевірки №244, стосовно ТОВ "В.В.С" були прийняті такі рішення:

- Рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 20.11.2017 року №285, яким застосовано обмежувальний (корегувальний) захід: обмеження надання продукції на ринку до усунення формальної невідповідності, стосовно продукції Палички кукурудзяні Спайдер з іграшкою для хлопчика. Маса нетто 100 гр. Вироблено: ТОВ Бумкорн Черкаська обл., Городищенський р-н, смт. Вільшана, вул. Шевченка, 180 - позиція 2 Акту.

- Рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 20.11.2017 року №286, яким застосовано обмежувальний (корегувальний) захід: обмеження надання продукції на ринку до усунення формальної невідповідності, стосовно продукції Палички кукурудзяні Лисичка з іграшкою для хлопчика. Маса нетто 140 гр. Вироблено: ТОВ Бумкорн Черкаська обл., Городищенський р-н, смт. Вільшана, вул. Шевченка, 180- позиція 1 Акту.

За виявлені порушення ТОВ "В.В.С" в ході позапланової перевірки було складено протокол № 83 від 22 листопада 2017 року про порушення вимог п. 1 ч.3 ст. 44 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" та передано матеріали перевірки керівнику. За результатами розгляду справи було винесено постанову про накладення штрафних санкцій № 95 від 30 листопада 2017 року, якою до ТОВ "В.В.С" за порушення п. 1 ч. 3 ст. 44 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" застосовано штрафні санкції у сумі 5100 грн. З огляду на те, що в добровільному порядку відповідачем не виконано постанову Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області № 95 від 30 листопада 2017 року, позивач вважає, що штраф повинен бути стягнутий з відповідача у судовому порядку.

Ухвалою судді від 11 травня 2018 року прийнято позову заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено справу розглядати за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання по справі на 05 червня 2018 року.

Протокольною Ухвалою суду від 19 червня 2018 року було закрито підготовче засідання та призначено справу до розгляду по суті на 26 червня 2018 року

Від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, відзив на позов до суду не подав.

Відповідно до п.6 ст.162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Суд також вважає необхідним зазначити, що виклик відповідача по справі здійснювався всіма можливими засобами, а саме: за зареєстрованим місцем реєстрації ТОВ В.В.С - вул. Троїцька, 31, м.Одеса, 65012, за телефоном НОМЕР_2, який зазначено в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, встановлено що зазначений номер не обслуговується. Також виклик здійснювався за зазначеним у листі ГУ ДФС в Одеській області №9692/9/15-32-08-01-13 від 24.10.2017 року (а.с. 28) номером телефону керівника ТОВ В.В.С - ОСОБА_2 - НОМЕР_1, яка повідомила суд про те, що вона не являється керівником ТОВ В.В.С .

Судова кореспонденція про виклик ТОВ В.В.С поверталась до суду з відмітками про те, що організація вибула або організація не зареєстрована .

Відповідно до п.4 ст.124 КАС України у разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.

Відповідно до вимог ч. 9 ст. 205 КАС України суд вирішив розглянути справу у письмовому провадженні.

Вивчивши матеріали справи, а також дослідивши обставини, якими обґрунтовувалися позовні вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

Судом встановлено, що на підставі Доручення Держпродспоживслужби від 31.05.2017 року № Вих-ЦА-151/4864-17, наказу Головного Управління Держпродспоживслужби в Одеській області від 13 листопада 2017 року №583 та направлення на проведення перевірки від 13 листопада 2018 року № 53 було проведено позапланову перевірку характеристик продукції ТОВ "В.В.С" за фактичною адресою: 65012, Одеська область, м.Одеса, вул. Тираспільська, буд. 27/29.

За результатами перевірки ТОВ "В.В.С." складено акт перевірки характеристик продукції від 20 листопада 2018 року № 244 про виявлені порушення, а саме: на продукцію (позиції 1-2 Акту - Палички кукурудзяні Лисичка з іграшкою для хлопчика. Маса нетто 140 гр. Вироблено: ТОВ Бумкорн Черкаська обл., Городищенський р-н, смт. Вільшана, вул. Шевченка, 180; Палички кукурудзяні Спайдер з іграшкою для хлопчика. Маса нетто 100 гр. Вироблено: ТОВ Бумкорн Черкаська обл., Городищенський р-н, смт. Вільшана, вул. Шевченка, 180) на якій відсутній знак відповідності технічним регламентам. Що порушує п.44, 52 Технічного регламенту безпечності іграшок, затверджений Постановою КМУ від 11.07.2013 року №515

На підставі акту перевірки №244, стосовно ТОВ "В.В.С" були прийняті такі рішення:

- Рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 20.11.2017 року №285, яким застосовано обмежувальний (корегувальний) захід: обмеження надання продукції на ринку до усунення формальної невідповідності, стосовно продукції Палички кукурудзяні Спайдер з іграшкою для хлопчика. Маса нетто 100 гр. Вироблено: ТОВ Бумкорн Черкаська обл., Городищенський р-н, смт. Вільшана, вул. Шевченка, 180 - позиція 2 Акту.

- Рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів від 20.11.2017 року №286, яким застосовано обмежувальний (корегувальний) захід: обмеження надання продукції на ринку до усунення формальної невідповідності, стосовно продукції Палички кукурудзяні Лисичка з іграшкою для хлопчика. Маса нетто 140 гр. Вироблено: ТОВ Бумкорн Черкаська обл., Городищенський р-н, смт. Вільшана, вул. Шевченка, 180- позиція 1 Акту.

За виявлені порушення ТОВ "В.В.С" в ході позапланової перевірки було складено протокол № 83 від 22 листопада 2017 року про порушення вимог п. 1 ч.3 ст. 44 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" та передано матеріали перевірки керівнику.

За результатами розгляду справи було винесено постанову про накладення штрафних санкцій № 95 від 30 листопада 2017 року, якою до ТОВ "В.В.С" за порушення п. 1 ч. 3 ст. 44 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" застосовано штрафні санкції у сумі 5100 грн.

Зазначену постанову № 95 було направлено засобами поштового зв'язку на адресу ТОВ "В.В.С" (65012, Одеська область, м.Одеса, вул. Тираспільська, буд. 27/29) з рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 65001 37293719, яке було повернене у зв'язку з закінченням терміну зберігання.

Також, позивачем було направлено 25 січня 2018 року Лист №498/05/26 від 19.01.2018 року та Постанову №95 від 30.11.2017 року до ТОВ В.В.С за адресою: м.Одеса, вул..Троїцька, 31. Однак лист повернувся з відміткою, що такої адреси не існує.

Організація та порядок здійснення державного ринкового нагляду, а також державного контролю продукції під час її ввезення на митну територію України визначаються Законом України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" від 02.12.2012р. №2735-ІУ (із змінами і доповненнями) (далі - Закон №2735-ІУ).

Відповідно до ст. 3 Закону №2735-ІУ законодавство України про державний ринковий нагляд і контроль продукції складається з цього Закону, Закону України "Про загальну безпечність нехарчової продукції", інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини в цій сфері, у тому числі технічних регламентів.

Згідно абз.8 ст.1 Закону №2735-ІУ державний ринковий нагляд (далі - ринковий нагляд) - діяльність органів ринкового нагляду з метою забезпечення відповідності продукції встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загроз суспільним інтересам.

Метою здійснення ринкового нагляду є вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів з відповідним інформуванням про це громадськість щодо продукції, яка при її використанні за призначенням або за обґрунтовано передбачуваних умов і при належному встановленні та технічному обслуговуванні становить загрозу суспільним інтересам чи яка в інший спосіб не відповідає встановленим вимогам (ч. 1 ст.4 Закону №2735-ІУ).

Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 10 Закону №2735-ІУ ринковий нагляд здійснюється органами ринкового нагляду в межах сфер їх відповідальності. Сфери відповідальності органів ринкового нагляду включають види продукції, що є об'єктами технічних регламентів, і можуть включати види продукції, що не є об'єктами технічних регламентів.

Згідно з п.4 ч. 1 ст.11 Закону №2735-ІУ до повноважень органів ринкового нагляду, зокрема, належить проведення перевірок характеристик продукції.

Відповідно до п.п. 3 п.8 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області, затверджене наказом Держпродспоживслужби від 25.02.2016 року №22, Головне управління Держпродспоживслужби, відповідно до покладених на нього завдань у сфері здійснення державного ринкового нагляду, проводить перевірки характеристик продукції.

В свою чергу, Законом №2735-ІУ встановлено загальний порядок проведення перевірок характеристик продукції, що визначається в ст.23 цього закону. Так, частиною третьою ст.23 Закону №2735-ІУ передбачено, що органи ринкового нагляду проводять планові та позапланові перевірки характеристик продукції.

Планові перевірки характеристик продукції проводяться у розповсюджувачів цієї продукції, а позапланові, - у розповсюджувачів та виробників такої продукції.

Під час таких перевірок перевіряються характеристики лише того виду продукції, що є предметом перевірки (ч.4 ст.23 Закону №2735-ІУ).

Перевірки характеристик продукції проводяться на підставі наказів органів ринкового нагляду та посвідчень (направлень) на проведення перевірки, що видаються та оформлюються відповідно до закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності"(ч.5 ст.23 Закону №2735-ІУ).

Перевірка характеристик продукції може бути невиїзною (за місцезнаходженням органу ринкового нагляду) або виїзною. У разі потреби органи ринкового нагляду для перевірки характеристик продукції можуть поєднувати невиїзні та виїзні перевірки (ч.6 ст.23 Закону №273 5-ІУ).

Під час виїзної перевірки характеристик продукції може проводитися перевірка документів (їх копій) та інформації, зазначених у ч. 7 ст .23 Закону № 2735-ІУ, а також обстеження, відбір і експертиза (випробування) зразків продукції (ч.8 ст.23 Закону № 2735- IV).

Строк проведення виїзної перевірки характеристик продукції не може перевищувати у розповсюджувача цієї продукції двох робочих днів, у виробника такої продукції - трьох робочих днів. Продовження строку проведення виїзної перевірки не допускається (ч. 10 ст.23 Закону № 2735-ІУ).

У разі якщо суб'єктом господарювання надано висновки експертизи, протоколи випробувань продукції або сертифікати відповідності, видані акредитованими органами з оцінки відповідності, органи ринкового нагляду беруть до уваги ці документи при проведенні перевірок характеристик продукції. (ч. 13 ст.23 Закону № 2735-ІУ ).

Органи ринкового нагляду проводять планові перевірки характеристик продукції у її розповсюджувачів згідно із секторальними планами ринкового нагляду (п.1 ч. 1 ст.24 Закону №2735-ІУ).

Відповідно до вимог ч.2 ст.24 Закону № 2735-ІУ, - під час проведення перевірки характеристик продукції у її розповсюджувачів на підставах, визначених пунктом 1 і підпунктом "а" пункту 2 частини першої цієї статті:

1) на початковому етапі перевірки об'єктами перевірки є: а) наявність на продукції знака відповідності технічним регламентам (у тому числі ідентифікаційного номера призначеного органу з оцінки відповідності), якщо його нанесення на продукцію передбачено технічним регламентом на відповідний вид продукції, та додержання правил застосування і нанесення знака відповідності технічним регламентам; б) наявність супровідної документації, яка має додаватися до відповідної продукції (зокрема інструкція з користування продукцією), етикетки, маркування, інших позначок, якщо це встановлено технічними регламентами, та їх відповідність встановленим вимогам; в) наявність декларації про відповідність, якщо згідно з технічним регламентом на відповідний вид продукції продукція при її розповсюдженні має супроводжуватися такою декларацією;

2) на наступних етапах перевірки можуть бути проведені: а) обстеження зразків відповідної продукції та ідентифікація виробника продукції; б) відбір та експертиза (випробування) зразків продукції (у разі якщо є підстави вважати, що продукція є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам).

Відповідно до вимог ч. 1 ст.29 Закону №2735-ІУ, у разі якщо органом ринкового нагляду встановлено, що продукція не відповідає встановленим вимогам (крім випадків, передбачених статтею 28 цього Закону, та формальної невідповідності), орган ринкового нагляду невідкладно вимагає від відповідного суб'єкта господарювання вжити протягом визначеного строку заходів щодо приведення такої продукції у відповідність із встановленими вимогами.

Відповідно до вимог ч. 3 ст.29 Закону №2735-ІУ, орган ринкового нагляду невідкладно вимагає від відповідного суб'єкта господарювання вжити протягом визначеного строку заходів щодо усунення формальної невідповідності, якщо цей орган встановить будь-яку таку невідповідність: - знак відповідності технічним регламентам було нанесено з порушенням вимог, визначених у відповідному технічному регламенті; - не було нанесено знак відповідності технічним регламентам, якщо його нанесення передбачено відповідним технічним регламентом; - не було складено декларацію про відповідність або декларація про відповідність не супроводжує продукцію, якщо її складення чи супроводження нею продукції передбачено відповідним технічним регламентом; - декларацію про відповідність було складено з порушенням вимог; - органу ринкового нагляду не надано доступу до технічної документації або вона є неповною; - вчинено інші порушення встановлених вимог, визначених у відповідному технічному регламенті як формальна невідповідність.

Відповідно п. 2 ч. 1 ст. 25 "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції", органи ринкового нагляду проводять перевірки характеристик продукції у її виробників за зверненнями споживачів (користувачів) відповідної продукції, а також органів виконавчої влади, виконавчих органів місцевих рад, правоохоронних органів, громадських організацій споживачів (об'єднань споживачів), у яких міститься інформація про введення в обіг продукції, що завдала шкоди суспільним інтересам чи має недоліки, які можуть завдати такої шкоди (із зазначенням суб'єкта введення в обіг такої продукції, документального підтвердження завдання такої шкоди, опису відповідного недоліку тощо), а також інформація, за якою виробника такої продукції може бути ідентифіковано.

До суду відповідачем не надано доказів щодо добровільного виконання ТОВ "В.В.С" постанови Головного Управління Держпродспоживслужби в Одеській області № 95 від 30 листопада 2018 року про накладення штрафу, а тому суд приходить до висновку, що штраф за порушення законодавства про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції у розмірі 5100 грн. повинен бути стягнутий з відповідача в судовому порядку.

Таким чином, на підставі ст. 8 КАС України, згідно якої, усі учасники адміністративного процесу є рівними та ст. 9 КАС України, згідно якої розгляд і вирішення справ у адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, з'ясувавши обставини у справі; перевіривши всі доводи і заперечення сторін та надавши правову оцінку наданим доказам, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Судові витрати розподілити за правилами ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 242-246 КАС України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Задовольнити позовну заяву Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "В.В.С" про стягнення штрафу за порушення законодавства про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції у розмірі 5100, 00 грн.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "В.В.С" (юридична адреса: 65012, Одеська область, м.Одеса, вул. Троїцька, буд.31, код ЄДРПОУ: 32234689) до Державного бюджету України: УК у м.Одеса/Приморський район, р/р 31111106700008, код ЄДРПОУ 38016923, МФО 828011, код бюджетної класифікації 210811 штраф за порушення законодавства про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції у розмірі 5100 грн.

Рішення може бути оскаржено безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів в порядку приписів ст. 295 КАС України.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Суддя: О.Г. Гусев

Повний текст Рішення складено та підписано суддею 26 червня 2018 року.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.06.2018
Оприлюднено27.06.2018
Номер документу74933335
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/1432/18

Ухвала від 26.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л.М.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Рішення від 26.06.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Гусев О. Г.

Ухвала від 11.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Гусев О. Г.

Ухвала від 23.04.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Гусев О. Г.

Ухвала від 03.04.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Гусев О. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні