Рішення
від 21.06.2018 по справі 816/1205/18
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 червня 2018 року м. ПолтаваСправа №816/1205/18

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Клочка К.І.,

за участю:

секретаря судового засідання - Вязун К.Ю.,

представника позивача - ОСОБА_1,

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом виконавчого комітету Семенівської селищної ради Семенівського району Полтавської області до Семенівської районної ради Полтавської області, третя особа - Семенівська центральна районна лікарня, про визнання протиправним та скасування рішення.

В С Т А Н О В И В:

10 квітня 2018 року виконавчий комітет Семенівської селищної ради Семенівського району Полтавської області звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Семенівської районної ради Полтавської області, третя особа - Семенівська центральна районна лікарня, про визнання протиправним та скасування рішення двадцять другої позачергової сесії сьомого скликання Семенівської районної ради Полтавської області від 30.03.2018 "Про затвердження в новій редакції Статуту Семенівської ЦРЛ".

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що відповідач приймаючи спірне рішення фактично позбавив Семенівську селищну раду можливості отримувати передбачені Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", статтею 9 Податкового кодексу України та статтею 64 Бюджетного кодексу України, доходів у вигляді податку на доходи фізичних осіб, які перераховуються до бюджету об'єднаної територіальної громади за місцем реєстрації юридичної особи та які були заплановані при формуванні та прийнятті бюджету на 2018 рік. Отже, спірне рішення має ознаки прямого втручання в бюджетний процес Семенівської селищної ради. Стверджував, що приймаюче вказане рішення районна рада грубо порушила вимоги Цивільного кодексу України та іншого законодавства України /а.с. 4-10/.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити позов.

Відповідач явку уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив, надіслав суду клопотання про перенесення розгляду справи на іншу дату /а.с. 123/.

У своєму відзиві на позовну заяву відповідач просив у задоволенні позову відмовити, посилаючись на те, що спірне рішення прийнято у відповідності до вимог чинного законодавства та після отримання усіх необхідних погоджень /а.с. 68-70/.

08.06.2018 до суду надійшла відповідь на відзив, згідно якої позивач стверджував, що питання щодо перереєстрації комунальних установ на засіданні постійних комісій з питань бюджетно-фінансової та інвестиційної діяльності та з питань економічного розвитку та управління комунальним майном не розглядалося, а лише було рекомендовано головному лікарю Семенівської центральної районної лікарні внести до районної ради пропозиції щодо перереєстрації місцезнаходження юридичної особи. Вказував на те, що витяг з протоколу засідання постійних комісій від 28 березня 2018 року не може свідчити про розгляд проекту рішення "Про затвердження в новій редакції Статуту Семенівської ЦРЛ" Семенівської районної ради на спільному засіданні комісій з питань бюджетно-фінансової та інвестиційної діяльності та з питань економічного розвитку та управління комунальним майном /а.с. 106-110/.

Третя особа явку свого уповноваженого представника в судове засідання не забезпечила, надала до суду заяву про розгляд справи без його участі /а.с. 101/.

Частиною першою статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Згідно пункту 2 частини третьої статті 205 цього ж Кодексу якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника), незалежно від причин неявки .

З урахуванням наведеного, суд визнав за можливе розглядати справу за даної явки та наявними у справі матеріалами.

Суд, вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив такі факти та відповідні до них правовідносини.

Судом встановлено, що рішенням двадцять другої позачергової сесії сьомого скликання Семенівської районної ради Полтавської області від 30 березня 2018 року "Про затвердження в новій редакції Статуту Семенівської ЦРЛ" затверджено Статут Семенівської ЦРЛ /а.с. 82, 83-90/.

Пунктом 1.4. Розділу 1 вказаного Статуту місцезнаходженням Семенівської ЦРЛ визначено: Україна, 38254, вул. Спортивна, 37, с. Василівка, Семенівського району Полтавської області.

Не погоджуючись з вказаним рішенням позивач звернувся до суду з позовом про визнання його протиправним та скасування.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Частинами першою - третьою статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід'ємною частиною протоколу сесії ради.

Частиною п'ятнадцятою статті 46 цього Закону встановлено, що порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради, з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Регламент роботи Семенівської районної ради Полтавської області сьомого скликання зі змінами внесеними рішенням 3 позачергової сесії сьомого скликання від 24.12.2015, рішенням 5 сесії сьомого скликання від 12.02.2016, 6 сесії сьомого скликання від 30.06.2017 (далі по тексту - Регламент) розміщений на офіційному сайті Семенівської районної ради Полтавської області за посиланням http://semenivkrada.gov.ua/reglament-rajonnoi-radi-17-38-20-02-02-2017/, завірена копія якого залучена до матеріалів справи /а.с. 112-118/.

Статтею 7 Регламенту встановлено, що проекти рішень, інші матеріали з питань, рекомендованих для розгляду на сесії, в міжсесійний період подаються до виконавчого апарату районної ради, але не пізніше, ніж за 10 днів до проведення чергової сесії та доводяться до відома депутатів, як правило, не пізніше, ніж за день до початку засідань постійних комісій через електронні адреси, при відсутності технічних можливостей - у день засідання постійної комісії, а у виняткових випадках - у день проведення сесії. Контроль за дотриманням термінів надання проектів рішень та інших матеріалів покладається на заступника голови районної ради.

Зі змісту Витягу з протоколу спільного засідання постійної комісії з питань бюджетно-фінансової та інвестиційної діяльності та постійної комісії з питань економічного розвитку та управління комунальним майном від 28 березня 2018 року, судом встановлено, що питання щодо перереєстрації Семенівської ЦРЛ не розглядалося, а було лише рекомендовано головному лікарю вказаного закладу внести до районної ради пропозиції щодо перереєстрації місцезнаходження юридичної адреси /а.с. 47-48/.

Крім того, суд звертає увагу на те, що головним лікарем Семенівської ЦРЛ до Семенівської районної ради 30.03.2018 направлено лист №239 з проханням внести на розгляд 22 позачергової сесії Семенівської районної ради питання "Про затвердження у новій редакції Статуту Семенівської центральної районної лікарні" у зв'язку зі зміною місцезнаходження /а.с. 51/. Водночас, вказаний лист отримано відповідачем лише 30.03.2018, тобто, на розгляд комісіям лист не надавався.

Більш того, виходячи з положень статті 6 Регламенту роботи Семенівської районної ради Полтавської області сьомого скликання, статті 46 закону України "про місцеве самоврядування" головний лікар Семенівської ЦРЛ є суб'єктом, який може виносити питання на розгляд сесії районної ради.

Також, зі змісту Витягу з протоколу спільного засідання постійної комісії з питань бюджетно-фінансової та інвестиційної діяльності та постійної комісії з питань економічного розвитку та управління комунальним майном від 28 березня 2018 року, судом встановлено, що відділу управління майном спільно з виконавчим апаратом районної ради рекомендовано підготувати на розгляд пленарного засідання двадцять другої позачергової сесії районної ради проекти рішень про затвердження в новій редакції Статутів Семенівської центральної районної лікарні, КЗ "Центр первинної медико-санітарної допомоги" та КП "Семенівський райкомунгосп".

Судом досліджено лист Відділу управління майном Семенівської районної ради Полтавської області від 28 березня 2018 року №01-23/24 та встановлено, що на виконання рекомендацій постійних комісій районної ради від 28.03.2018 відділом управління майном голові Семенівської районної ради направлено проекти рішень: "Про затвердження в новій редакції статуту Семенівської ЦРЛ та Статуту Комунального закладу "Семенівської центральної первинної медико-санітарної допомоги" /а.с. 49/.

Отже, проект спірного рішення виготовлено на виконання рекомендацій постійних комісій та в порушення статті 37 Регламенту та статті 47 Закону України "Про місцеве самоврядування в України" проект спірного рішення самими комісія не розглядався.

ОСОБА_2 сільської ради Семенівського району від 29.03.2018 №112, не може вважатися належним доказом, оскільки його адресовано головному лікарю Семенівської ЦРЛ та датовано наступним днем після засідання постійних комісій, а тому зазначений лист не міг бути розглянутий на засіданні постійних комісій /а.с. 52/.

Судом оцінюється критично наданий договір оренди окремо індивідуально-визначеного майна комунальної власності ОСОБА_2 сільської ради Семенівського району від 30.03.2018, укладений між Семенівською ЦРЛ та ОСОБА_2 сільською радою /а.с. 53-56/, згідно пункту 1.1. умов якого в строкове платне користування передається приміщення площею 25,0 кв. м., розміщене за адресою вул. Спортивна 37, с. Василівка, Семенівський район, Полтавська область, виходячи з наступного.

Зі змісту Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна від 03.04.2018 за адресою вул. Спортивна 37, с. Василівка, Семенівський район, Полтавська область відомості щодо речових прав на нерухоме майно відсутні /а.с. 18/.

Тобто, ані право власності на нерухоме майно, ані договір оренди від 30.03.2018 не зареєстровані.

Разом з тим, частиною другою статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" встановлено, що в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб зокрема про місцезнаходження юридичної особи.

Статтею 93 Цивільного кодексу України встановлено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Із пояснень представника позивача у судовому засіданні встановлено, що місцем ведення діяльності Семенівської ЦРЛ є Полтавська область, смт Семенівка, вул. Шевченка 78. За вказаною адресою розташовано адміністративне приміщення, ведеться прийом хворих лікарями та адміністративний персонал.

Зазначене підтверджується також кореспонденцією, адресованою Семенівською ЦРЛ суду, у якій третя особа сама зазначає свою адресу вул. Шевченка, 78, смт Семенівка, Полтавська область, 38200 /а.с. 35/.

З огляду на орендовану площу приміщення згідно договору від 30.03.2018 (25 кв.м.), одночасно розміщувати адміністративний персонал та вести прийом хворих на відведеній площі у 25 кв.м. фізично не видається можливим.

Крім того, суд звертає увагу на те, що відповідач спірним рішенням позбавив Семенівську селищну раду можливості отримання передбачених Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", Податковим кодексом України та Бюджетним кодексом України, доходів у вигляді податку на доходи фізичних осіб, які враховані позивачем при формуванні та прийняті бюджету територіальної громади на 2018 рік.

Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідачем в ході розгляду справи не доведено правомірності прийнятного ним рішення.

З огляду на викладене, вимоги позивача є правомірними і обґрунтованими. А відтак, позов належить задовольнити у повному обсязі.

Згідно з частиною другою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволені позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертизи.

Позивачем суду не надано доказів понесення витрат пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертизи, а тому підстави для розподілу судових витрат відсутні.

На підстав вищевикладеного, керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 72-77, 90, 139, 243-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов виконавчого комітету Семенівської селищної ради Семенівського району Полтавської області (вул. Незалежності, буд. 44-А, смт Семенівка, Семенівський район, Полтавська область, 38200, ідентифікаційний код 41074681) до Семенівської районної ради Полтавської області (вул. Незалежності, буд. 44, смт Семенівка, Семенівський район, Полтавська область, 38200, ідентифікаційний код 22533292), третя особа - Семенівська центральна районна лікарня (вул. Шевченка, 78, смт Семенівка, Семенівський район, Полтавська область, 38200, ідентифікаційний код 01999494) про визнання протиправним та скасування рішення задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення двадцять другої позачергової сесії сьомого скликання Семенівської районної ради Полтавської області від 30.03.2018 "Про затвердження в новій редакції Статуту Семенівської ЦРЛ".

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 26 червня 2018 року.

Суддя ОСОБА_3

Дата ухвалення рішення21.06.2018
Оприлюднено27.06.2018
Номер документу74938246
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —816/1205/18

Постанова від 16.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Постанова від 16.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Ухвала від 17.08.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Ухвала від 17.08.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Рішення від 21.06.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

Ухвала від 11.04.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

Ухвала від 11.04.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні