Постанова
від 16.10.2018 по справі 816/1205/18
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 жовтня 2018 р. м. ХарківСправа № 816/1205/18 Харківський апеляційний адміністративний суд

у складі колегії:

головуючого судді: Сіренко О.І.

суддів: Перцової Т.С. , Жигилія С.П.

за участю секретаря судового засідання: Моісеєвої К.Ю.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Семенівської районної ради Полтавської області на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 21.06.2018, суддя К.І. Клочко, вул. Пушкарівська, 9/26, м. Полтава, 36039, повний текст складено 26.06.18 по справі № 816/1205/18

за позовом Виконавчого комітету Семенівської селищної ради Семенівського району Полтавської області

до Семенівської районної ради Полтавської області третя особа Семенівська центральна районна лікарня

про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Виконавчий комітет Семенівської селищної ради Семенівського району Полтавської області (далі - позивач), звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Семенівської районної ради Полтавської області (далі - відповідач), третя особа - Семенівська центральна районна лікарня, в якому просить суд: визнати протиправним та скасувати рішення двадцять другої позачергової сесії сьомого скликання Семенівської районної ради Полтавської області від 30.03.2018 "Про затвердження в новій редакції Статуту Семенівської ЦРЛ".

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 21.06.2018 року адміністративний позов виконавчого комітету Семенівської селищної ради Семенівського району Полтавської області до Семенівської районної ради Полтавської області третя особа - Семенівська центральна районна лікарня про визнання протиправним та скасування рішення задоволено повністю.

Визнано протиправним та скасовано рішення двадцять другої позачергової сесії сьомого скликання Семенівської районної ради Полтавської області від 30.03.2018 "Про затвердження в новій редакції Статуту Семенівської ЦРЛ".

Відповідач, не погодившись із судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, невідповідність висновків суду дійсним обставинам справи, просить суд скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги ВК Семенівської СР Семенівського району Полтавської області залишити без задоволення.

В обгрунтування вимог апеляційної скарги зазначив, що рішення двадцять другої позачергової сесії сьомого скликання Семенівської районної ради Полтавської області від 30.03.2018 "Про затвердження в новій редакції Статуту Семенівської ЦРЛ" прийнято на підставі норм діючого законодавства, а тому підстави для його скасування відсутні. Крім того, висновки суду щодо порушень статті 37 Регламенту Семенівської районної ради сьомого скликання та статті 47 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та твердження про те, що проект самого спірного рішення постійними комісіями не розглядався є безпідставними, оскільки вказані статті Закону та Регламенту не містять вимог щодо обов'язкового розгляду проектів рішень постійними комісіями, а передбачають лише вивчення, попередній розгляд і підготовку питань, які вносяться на розгляд ради. Питання внесення змін до Статуту відповідно до статті 47 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні розглядалося 28 березня 2018 року на спільному засіданні постійних комісій районної ради з питань бюджетно-фінансової та інвестиційної діяльності і з питань економічного розвитку та управління комунальним майном. Постійні комісії рекомендували головному лікарю Семенівської центральної районної лікарні ОСОБА_1 внести пропозиції щодо перереєстрації місцезнаходження закладу.

Комісії також рекомендували відділу управління майном районної ради та виконавчому апарату районної ради підготувати на розгляд пленарного засідання двадцять другої позачергової сесії районної ради проект рішення про затвердження в новій редакції Статуту Семенівської центральної районної лікарні. При цьому судом не враховано вимоги ч.9 ст. 8 Регламенту, яка передбачає, що у виняткових випадках проекти рішень ради для розгляду на пленарному засіданні можуть подаватися в день його проведення, але виключно в письмовому та електронному виглядах і яких дотрималась Семенівська районна рада при прийнятті оскаржуваного рішення.

Також при дослідженні положень Регламенту роботи Семенівської районної ради, який у встановленому порядку був наданий суду, залишено поза увагою вимоги статтей 44,46 Регламенту, які передбачають утворення президії. Президія є дорадчим органом ради, який попередньо готує узгоджені пропозиції і рекомендації з питань, що передбачається внести на розгляд ради. Засідання президії з питань, що вносяться на розгляд сесії скликається, як правило, вдень проведення або напередодні пленарного засідання. А відповідно статті 9 Регламенту готовність до розгляду питань на пленарному засіданні, як правило, узгоджується президією ради після розгляду постійними комісіями і пропонується для формування порядку денного. На засіданні президії районної ради 30.03.2018 року розглянуто як питання так і проект рішення Про затвердження в новій редакції Статуту Семенівської ЦРЛ та рекомендовано додатково внести вищевказане питання до порядку денного двадцять другої позачергової сесії районної ради, що підтверджується протоколом президії районної ради від 30.03.2018 року. Крім цього, судом не враховано, що відповідно до статті 57 Господарського кодексу України Статут (положення) затверджується власником майна (засновником) суб'єкта господарювання чи його представниками, органами або іншими суб'єктами відповідно до закону. А саме, в порушення вимог ст. 9 КАС України, суд вийшов за межі позовних вимог, оскільки позивачем в позовній заяві не зазначались такі підстави для скасування оскаржуваного рішення, як не дотримання вимог Регламенту роботи Семенівської районної ради і які суд безпідставно поклав в основу обґрунтування прийнятого рішення, не дивлячись на те, що позивач не скористався своїм правом змінити підстави позову, яке передбачене ст. 47 КАС України.

Сторони та третя особа в судове засідання не з`явились, були повідомлені належним чином.

Відповідно до ч. 2 ст. 313 КАС України, неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Враховуючи, що сторони та третя особа по справі були належним чином повідомлені про час та дату слухання справи, колегія суддів вважає можливим розглянути справу за відсутності представників сторін третьої особи.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши письмові докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що рішенням двадцять другої позачергової сесії сьомого скликання Семенівської районної ради Полтавської області від 30 березня 2018 року затверджено нову редакцію статуту Семенівської ЦРЛ (а.с. 82, 83-90).

Пунктом 1.4. Розділу 1 вказаного статуту місцезнаходженням Семенівської ЦРЛ визначено: Україна, 38254, вул. Спортивна, 37, с. Василівка, Семенівського району Полтавської області.

Не погоджуючись з вказаним рішенням позивач звернувся до суду з даним позовом про визнання його протиправним та скасування.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з їх обґрунтованості та протиправності спірного рішення відповідача.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції та зазначає.

Частинами першою - третьою статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід'ємною частиною протоколу сесії ради.

Частиною п'ятнадцятою статті 46 цього Закону встановлено, що порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради, з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Як вбачається з матеріалів справи, регламент роботи Семенівської районної ради Полтавської області сьомого скликання зі змінами внесеними рішенням 3 позачергової сесії сьомого скликання від 24.12.2015, рішенням 5 сесії сьомого скликання від 12.02.2016, 6 сесії сьомого скликання від 30.06.2017 (далі по тексту - регламент) розміщений на офіційному сайті Семенівської районної ради Полтавської області за посиланням http://semenivkrada.gov.ua/reglament-rajonnoi-radi-17-38-20-02-02-2017/, завірена копія якого залучена до матеріалів справи. ( а.с. 112 - 118)

Згідно статті 5 регламенту, розпорядження про скликання сесії доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради, стаття 6 регламенту передбачає, пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися головою районної ради, головою районної державної адміністрації, постійними комісіями, депутатами районної ради.Стаття 7 регламенту, передбачає проекти рішень, інші матеріали з питань, рекомендованих для розгляду на сесії, в міжсесійний період подаються до виконавчого апарату районної ради, але не пізніше, ніж за 10 днів до проведення чергової сесії та доводяться до відома депутатів, як правило, не пізніше, ніж за день до початку засідань постійних комісій через електронні адреси, при відсутності технічних можливостей - у день засідання постійної комісії, а у виняткових випадках - у день проведення сесії. Контроль за дотриманням термінів надання проектів рішень та інших матеріалів покладається на заступника голови районної ради.

Зі змісту Витягу з протоколу спільного засідання постійної комісії з питань бюджетно-фінансової та інвестиційної діяльності та постійної комісії з питань економічного розвитку та управління комунальним майном від 28 березня 2018 року, вбачається, що питання щодо перереєстрації Семенівської ЦРЛ не розглядалося, а було лише рекомендовано головному лікарю вказаного закладу внести до районної ради пропозиції щодо перереєстрації місцезнаходження юридичної адреси (а.с. 47-48).

Головним лікарем Семенівської ЦРЛ до Семенівської районної ради 30.03.2018 направлено лист №239 з проханням внести на розгляд 22 позачергової сесії Семенівської районної ради питання "Про затвердження у новій редакції Статуту Семенівської центральної районної лікарні" у зв'язку зі зміною місцезнаходження (а.с. 51).

Вказаний лист отримано відповідачем лише 30.03.2018, тобто, на розгляд комісіям лист не надавався.

Виходячи з положень статті 6 Регламенту роботи Семенівської районної ради Полтавської області сьомого скликання, статті 46 закону України "Про місцеве самоврядування" головний лікар Семенівської ЦРЛ не є суб'єктом, який може виносити питання на розгляд сесії районної ради.

Зі змісту Витягу з протоколу спільного засідання постійної комісії з питань бюджетно-фінансової та інвестиційної діяльності та постійної комісії з питань економічного розвитку та управління комунальним майном від 28 березня 2018 року, вбачається, що відділу управління майном спільно з виконавчим апаратом районної ради рекомендовано підготувати на розгляд пленарного засідання двадцять другої позачергової сесії районної ради проекти рішень про затвердження в новій редакції Статутів Семенівської центральної районної лікарні, КЗ "Центр первинної медико-санітарної допомоги" та КП "Семенівський райкомунгосп".

Згідно з листом Відділу управління майном Семенівської районної ради Полтавської області від 28 березня 2018 року №01-23/24, на виконання рекомендацій постійних комісій районної ради від 28.03.2018 відділом управління майном голові Семенівської районної ради направлено проекти рішень: "Про затвердження в новій редакції статуту Семенівської ЦРЛ та Статуту Комунального закладу "Семенівської центральної первинної медико-санітарної допомоги" (а.с. 49).

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що проект спірного рішення виготовлено на виконання рекомендацій постійних комісій та в порушення статті 37 Регламенту та статті 47 Закону України "Про місцеве самоврядування в України" проект спірного рішення самими комісія не розглядався.

Посилання відповідача в апеляційної скарзі на лист Василівської сільської ради Семенівського району від 29.03.2018 №112, колегія суддів вважає такими, що не заслуговують на увагу, оскільки його адресовано головному лікарю Семенівської ЦРЛ та датовано наступним днем після засідання постійних комісій. Таким чином, даний лист не міг бути розглянутий на засіданні постійних комісій (а.с. 52).

З приводу наявного в матеріалах справи договору оренди окремо індивідуально-визначеного майна комунальної власності Василівської сільської ради Семенівського району від 30.03.2018, укладеного між Семенівською ЦРЛ та Василівською сільською радою (а.с. 53-56), згідно пункту 1.1. умов якого в строкове платне користування передається приміщення площею 25,0 кв. м., розміщене за адресою вул. Спортивна 37, с. Василівка, Семенівський район, Полтавська область, на який посилається апелянт, колегія суддів зазначає наступне.

Зі змісту Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна від 03.04.2018 за адресою вул. Спортивна 37, с. Василівка, Семенівський район, Полтавська область відомості щодо речових прав на нерухоме майно відсутні (а.с. 18).

Таким чином, колегія суддів вказує, що ані право власності на нерухоме майно, ані договір оренди від 30.03.2018 року не зареєстровані.

Частиною другою статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" встановлено, що в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб зокрема про місцезнаходження юридичної особи.

Статтею 93 Цивільного кодексу України встановлено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Як вбачається з матеріалів справи, місцем ведення діяльності Семенівської ЦРЛ є Полтавська область, смт Семенівка, вул. Шевченка 78. За вказаною адресою розташовано адміністративне приміщення, ведеться прийом хворих лікарями та адміністративний персонал.

Зазначене підтверджується також кореспонденцією, адресованою Семенівською ЦРЛ суду, у якій третя особа сама зазначає свою адресу вул. Шевченка, 78, смт Семенівка, Полтавська область, 38200 (а.с. 35).

З огляду на орендовану площу приміщення згідно договору від 30.03.2018 (25 кв.м.), одночасно розміщувати адміністративний персонал та вести прийом хворих на відведеній площі у 25 кв.м. є неможливим.

Колегія суддів, вважає безпідставними доводи відповідача про те, що судом першої інстанції при прийнятті рішення не враховано вимоги ч.9 ст. 8 регламенту, яка передбачає, що у виняткових випадках проекти рішень ради для розгляду на пленарному засіданні можуть подаватись в день його проведення, але виключно в письмовому та електронному вигляді, оскільки вказані проекти повинні бути розглянуті у відповідності до регламенту в постійних комісіях. Крім того, відповідачем не зазначено які виключні обставини слугували включенню питання нової редакції статуту Семенівської ЦРЛ в порядок денний позачергової сесії Семенівської районної ради 30.03.2018 року.

Також, колегія суддів вважає безпідставними доводи відповідача про порушення судом першої інстанції норм процесуального права, зокрема ст. 9 КАС України, оскільки підставою для визнання рішення відповідача протиправним позивач зазначив порушення процедури прийняття такого рішення, про що зазначив в самому адміністративному позові.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про встановлення факту протиправності рішення двадцять другої позачергової сесії сьомого скликання Семенівської районної ради Полтавської області від 30.03.2018 "Про затвердження в новій редакції Статуту Семенівської ЦРЛ".

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцію та законами України.

Згідно з ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З огляду на встановлені у справі фактичні обставини та досліджені докази, колегія суддів вважає, що відповідач при прийнятті рішення двадцять другої позачергової сесії сьомого скликання Семенівської районної ради Полтавської області від 30.03.2018 "Про затвердження в новій редакції Статуту Семенівської ЦРЛ", діяв не на підставі та не у спосіб, що передбачені Податковим кодексом України, без дотримання вимог ч.2 ст.2 КАС України.

Частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Колегія суддів вказує на те, що відповідач ані до суду першої інстанції, ані до суду апеляційної інстанції не надав належних та допустимих доказів правомірності прийнятного ним рішення.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог, які підлягають задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

З огляду на вищевикладене, колегія суддів вважає, що оскаржуване рішення суду першої інстанції відповідає вимогам ч. 1 ст. 242 КАС України, а тому відсутні підстави для його скасування та задоволення апеляційних вимог апелянта, позивача у справі.

Згідно ст.316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 326, 327 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Семенівської районної ради Полтавської області залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 21.06.2018 по справі № 816/1205/18 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя (підпис)ОСОБА_2 Судді (підпис) (підпис) ОСОБА_3 ОСОБА_4 Повний текст постанови складено 22.10.2018.

Дата ухвалення рішення16.10.2018
Оприлюднено23.10.2018
Номер документу77284772
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/1205/18

Постанова від 16.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Постанова від 16.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Ухвала від 17.08.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Ухвала від 17.08.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Сіренко О.І.

Рішення від 21.06.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

Ухвала від 11.04.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

Ухвала від 11.04.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

К.І. Клочко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні