Рішення
від 20.06.2018 по справі 914/489/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20.06.2018р. Справа №914/489/18

Суддя Запотічняк О.Д. при секретарі судового засідання Думин В.Я. розглянула справу

за позовом: Галицької районної адміністрації Львівської міської ради, м. Львів

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Ріел -Майно» , м. Львів,

про зобов'язання відповідача за власні кошти демонтувати приточно-витяжну вентиляцію, самовільно влаштовану по дворовому фасаді будинку №8 на вул. Гнатюка у м. Львові, та відновити віконний проріз на місці самовільно влаштованого дверного зі сторони подвір'я вул. ОСОБА_1ОСОБА_2,8.

За участю представників:

від позивача: ОСОБА_3 - представник;

від відповідача: ОСОБА_4 - представник.

Суть спору та обставини справи: Галицька районна адміністрація Львівської міської ради звернулася до Господарського суду Львівської області з позовом до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Ріел -Майно» про зобов'язання відповідача за власні кошти демонтувати приточно-витяжну вентиляцію, самовільно влаштовану по дворовому фасаді будинку №8 на вул. Гнатюка у м. Львові, та відновити віконний проріз на місці самовільно влаштованого дверного зі сторони подвір'я вул. ОСОБА_1ОСОБА_2,8.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач, порушуючи вимоги законодавства без дозволу та відповідних документів встановив на дворовому фасаді будинку № 8 на вул. Гнатюка у м. Львові приточно-витяжну вентиляцію від першого поверху до покрівлі всупереч ОСОБА_5 утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 р. № 76 .

Ухвалою суду від 20.03.2018 р. суд відкрив провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначив підготовче засідання на 10.04.2018 р.

Рух справи відображено в ухвалах суду, що містяться в матеріалах справи.

Представником відповідача 17.05.2018 р. через канцелярію суду подано відзив на позовну заяву (вх.№17505/18), в якому щодо задоволення позовних вимог заперечив повністю. Зокрема зазначив про неналежність позивача, оскільки стверджує, що своєчасне виявлення, попередження і вжиття заходів щодо припинення самочинного будівництва не входить у сферу відповідальності позивача, а є компетенцією інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області. Також у відзиві відповідач не заперечує факт здійснення перепланування/переобладнання належного йому нежитлового приміщення, однак вважає, що ним не порушено існуючого порядку проведення такого перепланування/переобладнання, так як він як власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. Стверджує, що рішення виконкому ЛМР не є законом, а актом органу місцевого самоврядування. Також вважає, що своїми діями не допустив порушень п.1.4.6. ОСОБА_5 утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 р. № 76 .

Ухвалою суду від 17.05.2018 р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

В судове засідання 20.06.2018р. з'явився представник позивача. Представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд їх задоволити в повному обсязі з підстав наведених в позовній заяві, додаткових письмових поясненнях та матеріалах справи.

Представник відповідача в судовому засіданні 20.06.2018 р. щодо задоволенні позовних вимог заперечив повністю з підстав, викладених у відзиві на позовні заяву та письмових поясненнях.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, дійшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з огляду на наступне.

Відповідно до ч.1 ст.11 Цивільного кодексу України , цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Частинами 3, 4 ст.11 Цивільного кодексу України передбачено, що цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства. У випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до свідоцтва про право власності серії № Г-03541 (копія міститься в матеріалах справи) Товариству з обмеженою відповідальністю Ріел-Майно на праві приватної власності належить об'єкт громадського харчування, що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Академіка ОСОБА_2, 8, загальною площею 321,8 кв.м.

Відповідно до ч.1, ч.2 ст. 13 Цивільного Кодексу України цивільні права особа здійснює у межах, наданих їй договором або актами цивільного законодавства. При здійсненні своїх прав особа зобов'язана утримуватися від дій, які могли б порушити права інших осіб, завдати шкоди довкіллю або культурній спадщині.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем по дворовому фасаді будинку №8 на вул. Гнатюка у м. Львові встановлено приточно-витяжну вентиляцію та дверний проріз зі сторони подвір'я вул. ОСОБА_1ОСОБА_2,8. Позивач стверджує, що дверний проріз встановлений замість віконного, а також приточно-витяжна вентиляція встановлені позивачем самовільно без будь-яких дозвільних та погоджуючи документів.

Як вбачається із матеріалів справи, ЛМКП Айсберг 26.07.2017 року було скеровано відповідачу акт-попередження, в якому зазначено, що в результаті перевірки встановлено, що на дворовому фасаді будинку № 8 на вул. ОСОБА_2 встановлено приточно-витяжну вентиляцію від першого поверху до покрівлі.

Адміністративною комісією при виконавчому комітеті Брюховецької селищної ради м. Львова винесено постанову від 23.08.2017 р. № 1 та від 20.09.2017 р. постанову № 2, відповідно до яких на гр. ОСОБА_6, який самовільно встановив вентиляцію в нежитловому приміщенні за адресою: вул. Гнатюка, 8 та самовільно влаштував дверний проріз у вказаному приміщенні, чим порушив ст. 150 Кодексу про адміністративні правопорушення, накладено адміністративні стягнення.

Львівським комунальним підприємством Айсберг відповідачу скеровувалися попередження від 05.09.2017 р. № 596 та від 10.10.2017 р. № 709, якими зобов'язували власника нежитлових приміщень за адресою: вул. Гнатюка, 8, надати дозвільні документи на влаштування приточно-витяжної вентиляції на дворовому фасаді будинку № 8 на вул.. ОСОБА_2 та заложити незаконно влаштований дверний проріз і демонтувати самовільно влаштовану витяжку.

Питання щодо демонтажу самовільно влаштованої вентиляції також розглядалось на засіданні міжвідомчої комісії Галицького району. Зокрема згідно протоколу №38 від 24.10.2017 р. (копія витягу міститься в матеріалах справи) міжвідомча комісія Галицького району вирішила зобов'язати ОСОБА_7 Ріел-Майно (засновник, керівник ОСОБА_6В.) за власні кошти демонтувати самовільно влаштовану приточно-витяжну вентиляцію по дворовому фасаді будинку № 8 на вул. ОСОБА_1 ОСОБА_2 та відновити віконний проріз на місці самовільно влаштованого дверного зі сторони подвір'я на вул. академіка ОСОБА_2, 8.

В обґрунтування позовних вимог Галицька районна адміністрація посилається на порушення відповідачем ОСОБА_5 утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 р. № 76 , зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 25.08.2005 р. за № 927/11207 та Положення про порядок розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах та зовнішніх частинах будинків і споруд на території м. Львова, затвердженого рішенням виконкому Львівської міської ради від 09.09.2011 року № 28.

Галицька районна адміністрація здійснює свою діяльність у межах повноважень, визначених Законом України Про місцеве самоврядування відповідно до Положення про Галицьку районну адміністрацію Львівської міської ради, затвердженого рішенням виконкому від 01.11.2016 №977 зі змінами внесеними рішенням від 16.06.2017 р. № 509.

Порядок та умови надання дозволу на розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах та зовнішніх частинах будинків і споруд на території м. Львова регламентуються Положенням про порядок розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах та зовнішніх частинах будинків і споруд на території м. Львова, який затверджений рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради № 28 від 01.02.2002 р. (з відповідними змінами, які були внесені рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради №833 від 09.09.2011 р.).

Відповідно до пп. 2.1.4 п. 2.1 Положення про порядок розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах та зовнішніх частинах будинків і споруд на території м. Львова, який затверджений рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради № 28 від 01.02.2002р. (з відповідними змінами, які були внесені рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради №833 від 09.09.2011р) технічними елементами (пристроями), що розміщуються ззовні на будівельних конструкціях житлової, громадської і виробничої забудови , зокрема, є пристрої та устаткування систем опалення, вентиляції і кондиціонування повітря.

Самовільним встановленням технічних елементів (пристроїв) є встановлення технічних елементів (пристроїв) ззовні будинків і споруд без оформлення у встановленому порядку дозволу на їх розміщення та без дотримання вимог Положення (п. 2.3. Положення).

Приписами п. 2.8, п. 4 вказаного Положення визначено, що дозвіл на встановлення технічних елементів (пристроїв) - це документ, виданий уповноваженим на це органом у порядку, передбаченому цим Положенням, юридичній чи фізичній особі на розміщення технічного елемента (пристрою). Дозволи на розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах, торцевих стінах, зовнішніх будівельних конструкціях будинків і споруд надає районна адміністрація на підставі звернення юридичних і фізичних осіб, з вказанням місця розміщення елемента (пристрою).

Відповідно до п.п. 3.3.2. вказаного Положення забороняється встановлення без відповідного дозволу технічних елементів (пристроїв), перелічених у підпунктах 2.1.1, 2.1.3, 2.1.4, 2.1.5, на невидимих зі сторони вулиць (площ) фасадах, стінах будинків і споруд, які знаходяться на території історичного ареалу м. Львова.

Згідно із рішенням виконкому Львівської міської ради від 09.12.2005 року № 1311 Про затвердження меж історичного ареалу та зони регулювання забудови міста Львова вул. ОСОБА_1 ОСОБА_2 знаходиться в межах історичного ареалу м. Львова.

З огляду на викладене, Положенням про порядок розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах та зовнішніх частинах будинків і споруд на території м. Львова заборонено встановлення пристроїв системи вентиляції на фасадах будинків (видимих чи невидимих зі сторони вулиць) без відповідного погодження.

Відповідно до п.1.4.1 ОСОБА_5 утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 р. № 76 , зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 25.08.2005 р. за № 927/11207 (далі ОСОБА_5), переобладнання і перепланування жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень дозволяється робити після одержання дозволу виконавчого комітету місцевої ради народних депутатів відповідно до законодавства. П 1.4.2 ОСОБА_5 передбачено, що переобладнання жилих будинків, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень містить у собі - улаштування в окремих жилих будинках, жилих і нежилих у жилих будинках приміщень індивідуального опалення та іншого інженерного обладнання, перенесення нагрівальних, сантехнічних і газових приладів; влаштування і переобладнання туалетів, ванних кімнат, вентиляційних каналів. У п 1.4.6 ОСОБА_5 вказано, що власник, наймач (орендар) жилого будинку, жилого чи нежилого у жилому будинку приміщення, що припустив самовільне переобладнання або перепланування, що призводить до порушення конструктивних елементів або засобів протипожежного захисту, зобов'язаний за свій рахунок привести це приміщення до попереднього стану.

Як вбачається з матеріалів справи, головою Галицької районної адміністрації Львівської міської ради 01.11.2017 р. прийнято Розпорядження №366 Про демонтаж приточно-витяжної вентиляції та відновлення віконного прорізу на місці самовільно влаштованого дверного зі сторони подвір'я на вул. ОСОБА_1 ОСОБА_2,8 .

Відповідно до ст. 144 Конституції України та ст. 73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Відповідно до наведених положень законодавства органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Суд зазначає, що наведеним спростовуються твердження відповідача про те, що він, як власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону, а рішення виконкому ЛМР не є законом, а актом органу місцевого самоврядування, тому відповідач вважає, що ним не порушено вимоги таких актів.

Як стверджує позивач, станом на дату подання позову до суду відповідач не виконав розпорядження №366 Про демонтаж приточно-витяжної вентиляції та відновлення віконного прорізу на місці самовільно влаштованого дверного зі сторони подвір'я на вул. ОСОБА_1 ОСОБА_2,8 .

Суд звертає увагу на те, що відповідачем не надано суду жодних дозвільних документів та жодних доказів погодження встановлення приточно-витяжної вентиляції та дверного прорізу на місці віконного на дворовому фасаді будинку № 8 по вул. Гнатюка у м. Львові відповідно до вимог законодавства, та в матеріалах справи відсутні докази протилежного. Суд також зазначає, що відповідачем не подано доказів демонтажу встановленої приточно-витяжної вентиляції.

Наведеним спростовуються заперечення відповідача про те, що ОСОБА_7 Ріел-Майно своїми діями не допустило порушень ОСОБА_5 утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 р. № 76 та Положення про порядок розміщення технічних елементів (пристроїв) на фасадах та зовнішніх частинах будинків і споруд на території м. Львова, який затверджений рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради № 28 від 01.02.2002р. (з відповідними змінами, які були внесені рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради №833 від 09.09.2011р).

Щодо тверджень відповідача про неналежність позивача у даній справі, суд вважає за необхідне зазначити таке.

Районні державні адміністрації здійснюють свою діяльність у межах повноважень, визначених Законом України Про самоврядування в Україні . Питання благоустрою в межах населених пунктів врегульовані Законом України Про благоустрій населених пунктів . Згідно з ч.1 ст.20 Закону України Про благоустрій населених пунктів організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, встановлених законом.

Відповідно до підпунктів 2, 5 пункту б частини 1 статті 30 Закону України Про місцеве самоврядування до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження, в тому числі: здійснення відповідно до законодавства контролю за належною експлуатацією та організацією обслуговування населення підприємствами житлово-комунального господарства, торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування, транспорту, зв'язку, за технічним станом, використанням та утриманням інших об'єктів нерухомого майна усіх форм власності, за належними, безпечними і здоровими умовами праці на цих підприємствах і об'єктах; прийняття рішень про скасування даного ними дозволу на експлуатацію об'єктів у разі порушення нормативно-правових актів з охорони праці, екологічних, санітарних правил, інших вимог законодавства; облік відповідно до закону житлового фонду, здійснення контролю за його використанням.

В силу ст. ст. 15, 30 Житлового кодексу виконавчі комітети міських рад здійснюють державний контроль за використанням і схоронністю житлового фонду.

Статті 15 та 154 Житлового кодексу передбачають, що виконавчі комітети міських рад здійснюють також контроль за утриманням будинків (квартир), що належать громадянам.

Відповідно до Положення про Галицьку районну адміністрацію Львівської міської ради, затвердженого рішенням Виконкому Львівської міської ради від 01.11.2016 року № 977 (далі - Положення), Галицька районна адміністрація є виконавчим органом Львівської міської ради, одним із основних її завдань є дотримання Конституції України законів України, виконання актів Президента України і Кабінету Міністрів України, ухвал міської ради, рішень виконавчого комітету, розпоряджень Львівського міського голови та інших нормативних документів; реалізація інших повноважень, наданих державою, відповідно до чинного законодавства, а також делегованих міською радою, її виконавчим комітетом та міським головою у галузі економічного, культурного та соціального розвитку, житлово-комунального господарства, будівництва, у справах захисту прав дітей, забезпечення законності, правопорядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян, у галузі цивільного захисту.

Пунктами 4.34., 4.50., 4.66. Положення визначено, що до компетенції районної адміністрації належать такі повноваження: здійснення контролю за утриманням будинків (квартир), які належать громадянам, а також прилеглих територій, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян; розгляд питань та вжиття заходів у порядку, встановленому виконавчим комітетом, щодо фактів самовільного будівництва (погодження, приведення до попереднього стану, демонтажу тощо); звернення до судових органів з позовними заявами, скаргами щодо справ про виселення громадян з жилих приміщень, у яких вони незаконно проживають; визнання осіб такими, які втратили право на користування жилими приміщеннями; щодо фактів самочинного будівництва; з інших справ, які виникають у процесі здійснення наданих районній адміністрації повноважень.

Статтею 74 ГПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідно до ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Відповідно до ст. 77 ГПК України, обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Відповідно до ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

З огляду на викладене, виходячи з положень чинного законодавства України, матеріалів та обставин справи, беручи до уваги відсутність будь-яких звернень відповідача щодо видачі дозволу на встановлення приточно-витяжної вентиляції на дворовому фасаді будинку №8 по вул. Гнатюка у м. Львові, відсутність в матеріалах справи дозволів чи погоджень згідно чинного законодавства, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Галицької районної адміністрації Львівської міської ради до відповідача ОСОБА_7 Ріел-майно про зобов'язання демонтувати приточно-витяжну вентиляцію, самовільно влаштовану по дворовому фасаді будинку №8 на вул. Гнатюка у м. Львові, та відновити віконний проріз на місці самовільно влаштованого дверного зі сторони подвір'я вул. ОСОБА_1ОСОБА_2,8, - підлягають до задоволення.

Керуючись ст.ст. 13, 74, 76, 77, 78, 86, 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

В И Р І Ш И В :

1.Позовні вимоги задоволити повністю.

2.Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю Ріел-майно (79005, м. Львів, вул. Князя Романа, 18/7; ідентифікаційний код: 31658863) демонтувати за власні кошти приточно-витяжну вентиляцію, самовільно влаштовану по дворовому фасаді будинку №8 та відновити віконний проріз на місці самовільно влаштованого дверного зі сторони подвір'я на вул. ОСОБА_1 ОСОБА_2, 8.

Стягувач: Галицька районна адміністрація Львівської міської ради (79000, м. Львів, вул. Ф. Ліста, 1, ідентифікаційний код: 20847537).

3.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Ріел-майно (79005, м. Львів, вул. Князя Романа, 18/7; ідентифікаційний код: 31658863) на користь Галицької районної адміністрації Львівської міської ради (79000, м. Львів, вул.. Ф. Ліста, 1, ідентифікаційний код: 20847537) 1762,00 грн. судового збору.

4.Накази видати після набрання рішенням законної сили.

5.Рішення набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 241 ГПК України.

6.Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Львівського апеляційного господарського суду в порядку, встановленому розділом IV ГПК України.

Повне рішення складено 27.06.2018р.

Суддя Запотічняк О.Д.

Дата ухвалення рішення20.06.2018
Оприлюднено27.06.2018

Судовий реєстр по справі —914/489/18

Постанова від 16.09.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Зварич Оксана Володимирівна

Ухвала від 22.07.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Зварич Оксана Володимирівна

Ухвала від 08.07.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Зварич Оксана Володимирівна

Ухвала від 18.06.2019

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Зварич Оксана Володимирівна

Рішення від 29.05.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Рішення від 20.05.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 15.04.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 11.03.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 18.02.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 16.01.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні