Постанова
від 26.06.2018 по справі 820/1939/18
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Головуючий І інстанції: Панченко О.В.

26 червня 2018 р. м. ХарківСправа № 820/1939/18 Харківський апеляційний адміністративний суд

у складі колегії:

головуючого судді: Старосуда М.І.

суддів: Яковенка М.М. , Лях О.П.

при секретарі судового засідання Жданюк А.О.

за участю представника відповідача - Зінченка В.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 19.04.2018, повний текст складено 25.04.18 по справі № 820/1939/18

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ АГРАНТА"

до Головного управління ДФС у Харківській області

про скасування податкового повідомлення - рішення,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просив суд: визнати незаконним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС в Харківській області №0101591215 від 14.12.2017р. в частині донарахування штрафу за порушення термінів реєстрації податкової накладної №20 від 28.02.2017р. в Єдиному реєстрі податкових накладних по взаємовідносинах з селянським (фермерським) господарством "Воля" в розмірі 40250,00 грн.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 19.04.2018р. адміністративний позов задоволено.

Не погоджуючись із прийнятим рішенням, відповідач звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржуване рішення суду є незаконним та необґрунтованим, прийнятим з порушенням вимог матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову в повному обсязі. В обґрунтування апеляційної скарги апелянт посилається на те, що суд першої інстанції не надав належної уваги доводам відповідача, оскільки пунктом 201.10 ст.201 Податкового кодексу України передбачено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. Отже, позивачем порушено граничні строки реєстрації податкової накладної.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи та дослідивши докази, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, 28.02.2017 року між ТОВ "ТД АГРАНТА" та СФГ "ВОЛЯ" укладено договір купівлі продажу №82 на поставку сільськогосподарської продукції, відповідно якого продавець - ТОВ "ТД АГРАНТА" зобов'язується передати у власність покупця - СФГ "ВОЛЯ", а покупець прийняти та оплатити на умовах даного договору продукцію.

28.02.2017р. покупець - СФГ "Воля" відповідно до п.3.2 Договору здійснив 100% передоплату за товар у сумі 805000,00 грн., а позивач в свою чергу виписав податкову накладну №20 на загальну суму 805000,00 грн., у тому числі ПДВ у розмірі 134166,6 грн.

Позивачем 17.03.2017 року о 11:08 год. було складено та направлено до ЄРПН податкову накладну №20 на виконання приписів ст.201 ПК України та на підставі договору про визнання електронних документів №09082016 від 09.08.2016 року. Однак, вказаний документ не прийнято у зв'язку з закінченням дії форми - березень 2017р. Порушено п.3 Порядку заповнення податкової накладної, а саме: документ складено за формою, не чинною на дату реєстрації в ЄРПН.

Після отримання такої відповіді позивач в цей же день - 17.03.2017р. о 11:26 год. вдруге здійснив дії по реєстрації податкової накладної №20 від 28.02.2017р. та знову отримав квитанцію про відмову в реєстрації, але вже з іншої підстави: - "Порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 №233, а саме: - ЄДРПОУ: '40646958'. Можливо, припинено дію Договору про визнання електронної звітності".

Листом від 14.04.2017 позивач звернувся до Східної ОДПІ м.Харкова ГУ ДФС України у Харківській області, в якому повідомив, що договір про визнання електронної звітності від 09.08.2016р. №090820161 є діючим, у зв'язку з чим позивач просив відновити дію договору для подальшого ведення трудової діяльності підприємства.

24.04.2017р. о 22:04 год. податкова накладна №20 від 28.02.2017р. була прийнята ДФС України та проведено її реєстрацію, однак ніяких пояснень щодо попередніх відмов у реєстрації позивачу надано не було.

28.11.2017р. фахівцями ГУ ДФС у Харківській області складено акт №21526/20-40-12-15-17/40646958 про результати камеральної перевірки ТОВ "ТД АГРАНТА" з питання дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних, яким виявлено порушення п.201.10 ст.201 ПК України, а саме порушення термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Позивачем 05.12.2017р. направлено на адресу ГУ ДФС у Харківській області лист з повідомленням про те, що несвоєчасна реєстрація податкових накладних в ЄРПН відбулася не з вини підприємства, а в результаті відмови у проведенні реєстрації ДФС без зазначення причини такої відмови.

14.12.2017р. ГУ ДФС в Харківській області склало та направило на адресу позивача податкове повідомлення - рішення №0101591215 від 14.12.2017р. про донарахування штрафу в розмірі 73515,63 грн. за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних.

Не погоджуючись частково з податковим повідомленням - рішенням ГУ ДФС в Харківській області №0101591215 від 14.12.2017р. в частині донарахування штрафу за порушення термінів реєстрації податкової накладної №20 від 28.02.2017р. в Єдиному реєстрі податкових накладних по взаємовідносинах з селянським (фермерським) господарством "ВОЛЯ" в розмірі 40250 грн., позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог суд першої інстанції виходив з того, що позивачем в даному випадку було вчинено всі можливі і допустимі заходи для недопущення порушення законодавства при реєстрації у ЄРПН, належно та своєчасно було вжито всіх заходів щодо реєстрації податкової накладної, правові підстави для застосування до позивача відповідальності відсутні.

Колегія суддів частково погоджується з таким висновком суду першої інстанції з наступних підстав.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї до ЄРПН, звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у ЄРПН регулюється Порядком ведення реєстру податкових накладних, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010р. №1246 (далі Порядок №1246).

Відповідно до пункту 2 Порядку №1246 внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до ЄРПН здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до ЄРПН. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.

Пунктом 9 Порядку №1246 визначено, що причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є:

1)наявність помилок під час заповнення податкової накладної;

2)відсутність в ЄРПН відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

3)факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

4)порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків

коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

5)порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України.

Пунктом 201.10 ст.201 Податкового кодексу України передбачено, що якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/ розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Як підтверджено матеріалами справи, відповідач 17.03.2017р. о 11:26 год. вдруге здійснив дії по реєстрації податкової накладної №20 від 28.02.2017р. але відповідач безпідставно відмовив у реєстрації зазначеної податкової накладної, а тому колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що податкова накладна №20 від 28.02.2017р. була зареєстрована саме 17.03.2017р., тобто в день фактичного відправлення її до органів державної податкової служби засобами електронного зв'язку шляхом реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В той же час, колегія суддів зазначає, що пунктом 201.10 ст.201 Податкового кодексу України, чинним на час надіслання позивачем податкової накладної за № 20, передбачено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Як встановлено судом, податкова накладна №20 від 28.02.2017р. була зареєстрована в день фактичного відправлення її 17.03.2017 року до органів державної податкової служби засобами електронного зв'язку шляхом реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, тобто з порушенням вимог пункту 201.10 ст.201 Податкового кодексу України.

Відповідно до п.120- -1 ст.120-1 Податкового кодексу України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.

Однак, як вбачається з розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних, до позивача застосовано штраф у розмірі 30% від суми податку на додану вартість в сумі 40 250 грн. за порушення термінів у кількості 40 днів реєстрації податкової накладної №20 від 28.02.2017 року.

З огляду на наведене, колегія суддів приходить до висновку, що податкове повідомлення - рішення ГУ ДФС в Харківській області №0101591215 від 14.12.2017р. в частині донарахування штрафу за порушення термінів реєстрації податкової накладної №20 від 28.02.2017р. в Єдиному реєстрі податкових накладних по взаємовідносинах з селянським (фермерським) господарством "ВОЛЯ" в розмірі 40250 грн. підлягає скасуванню, оскільки відповідач безпідставно застосував до позивача штраф у розмірі 30% від суми податку на додану вартість.

Зважаючи на встановлені обставини справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з підстав, наведених в даній постанові.

Керуючись ст.ст. 242, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Харківській області залишити без задоволення .

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 19.04.2018 по справі № 820/1939/18 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, а у випадках, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України, постанова може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення - з 02.07.2018 року.

Головуючий суддя (підпис)М.І. Старосуд Судді (підпис) (підпис) М.М. Яковенко О.П. Лях

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.06.2018
Оприлюднено03.07.2018
Номер документу75025357
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/1939/18

Ухвала від 18.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 09.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 26.06.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Постанова від 26.06.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 01.06.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 01.06.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Ухвала від 30.05.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Старосуд М.І.

Постанова від 19.04.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 19.04.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 20.03.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні