Рішення
від 03.07.2018 по справі 805/2415/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 липня 2018 р. Справа№805/2415/18-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Кочанова П.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративний позов Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю Торез - Шанс 2 про анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4883 від 29.01.2009 року,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Державна служба геології та надр України звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Торез - Шанс2 , в якому просить суд припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4883 від 29.01.2009 року наданого Товариству з обмеженою відповідальністю Торез - Шанс2 .

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що з моменту отримання спеціального дозволу у відповідача, як у надрокористувача виникли права та обов'язки, встановлені Кодексом України про надра та Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року № 615 та відповідач зобов'язаний у встановленому порядку подавати до Державного науково-виробничого підприємства Державний інформаційний геологічний фонд України щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності як підтвердження експлуатації корисних копалин.

Крім того, зазначає, що в порушення вимог угоди про умови користування надрами та ст. 24 Кодексу України про надра відповідач не подав до Державного науково-виробничого підприємства Державний інформаційний геологічний фонд України щорічні звіти відповідної форми статистичної звітності, як підтвердження експлуатації корисних копалин, за 2015 та 2016 роки.

При цьому, позивач зазначає, що оскільки ТОВ Торез - Шанс2 знаходиться на тимчасово непідконтрольній території Україні: 86600, АДРЕСА_1, Держгеонадра не маючи змоги здійснити відправлення та з метою недопущення порушення права відповідача, здійснила належне повідомлення шляхом розміщення оголошення на офіційному виданні Урядовий кур'єр .

А тому, позивач просить суд позовні вимоги задовольнити та припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 29.01.2009 року № 4883.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 08.05.2018 року відкрито провадження в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче судове засідання на 31.05.2018 року об 11 год. 00 хв.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суд від 15.06.2018 року закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 03.07.2018 року о 13 год. 00 хв.

Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, просив розглянути справу в порядку письмового провадження.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстроване місцезнаходження відповідача: 86600, АДРЕСА_1.

Відомості про наявність у відповідача електронної пошти у суду відсутні.

При цьому, щодо повідомлення відповідача суд зазначає, що його адресою реєстрації є м. Чистякове, Донецька область, яке тимчасово не підконтрольне українській владі. Відповідно до частини 1 статті 130 КАС України відповідач, третя особа, свідок, зареєстроване місце проживання (перебування), місцезнаходження чи місце роботи якого невідоме, викликається в суд через оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України, яке повинно бути розміщене не пізніше ніж за десять днів до дати відповідного судового засідання

Про дату, час і місце судового розгляду справи відповідач повідомлений шляхом розміщення оголошення про виклик до суду з одночасним повідомленням про постановлення ухвали від 08.05.2018 року та ухвали суду від 15.06.2018 року на офіційному веб-сайті Донецького окружного адміністративного суду.

Таким чином, судом вжито всіх заходів щодо належного повідомлення відповідача про дату, час та місце розгляду справи.

Відповідно до частини дев'ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи положення статті 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути дану справу в порядку письмового провадження за наявними матеріалами у справі.

Відповідно до ч. 4 статті 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов наступного.

Судом встановлено, що позивач - Державна служба геології та надр України (ідентифікаційний код 37536031) зареєстрована як юридична особа, про що 16 лютого 2011 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений запис за номером 1 074 102 0000 039016.

Товариство з обмеженою відповідальністю Торез - Шанс2 перебуває на обліку в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (ЄДРПОУ 35547117), зареєстроване за юридичною адресою: 86600, АДРЕСА_1.

29.01.2009 року Товариству з обмеженою відповідальністю Торез - Шанс2 наданий спеціальний дозвіл на користування надрами № 4883.

Як вбачається з Угоди про умови користування надрами з метою видобування запасів вугілля від 29.12.2009 року № 4883, підприємство зобов'язане у встановленому порядку надавати Мінприроди інформацію щодо користування надрами.

Згідно ст. 8 Угоди № 4883 від 29.12.2009 року державний контроль за дотриманням правил та нормативів користування ділянкою, умов Дозволу, державний нагляд за веденням робіт на ділянці надр та їх використання здійснює Мінприроди та його органи на місцях, органи місцевого самоврядування та відповідні заінтересовані центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи на містах в межах своєї компетенції. Надрокористувач зобов'язаний надавати органам зазначених у пп. 1 цієї статті необхідну для їх роботи інформацію, усні або на вимогу письмові пояснення з питань, що належать до компетенції цих органів. У разі виявлення порушень, відповідні органи мають право тимчасово зупинити провадження робіт, передбачених Дозволом, до усунення цих порушень, а також ініціювати перед Мінприроди питання зупинення, поновлення та анулювання Дозволу.

Згідно статті 10 цієї Угоди, надрокористувач зобов'язаний щороку подавати до Мінприроди інформацію щодо стану виконання Програми робіт та надавати відповідні пояснення з питань, що входять до компетенції Мінприроди. Надрокористувач зобов'язаний у встановленому порядку подавати до ДНВП Геоінформ України щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності форми 5-гр. Мінприроди зобов'язане своєчасно інформувати Надрокористувача з питань, які віднесені до його компетенції і виникають стосовно Дозволу та цієї Угоди.

Як вбачається з листа ДНВП Державний інформаційний геологічний фонд України від 26.04.2016 року № 02/302-1493, інформація щодо руху запасів ТОВ Торез - Шанс2 за формою ф. 5-гр за 2015 рік до ДНВП Геоінформ України не надходила.

Наказом № 1 від 10.01.2017 року Державної служби геології та надр України Про встановлення термінів для усунення порушень відповідно до п. 22 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 року № 615, у зв'язку з невиконанням надрокористувачами Луганської та Донецької областей особливих умов спеціальних дозволів на користування надрами, а саме щорічного звітування перед ДНВП Геоінформ України щодо руху запасів за формами №№ 5-гр, 6-гр, 7-гр за 2015 рік та враховуючи пропозиції Комісії з питань надрокористування, ТОВ Торез - Шанс2 встановлено терміни для усунення порушень законодавства про надра - термін для усунення порушень до 01.03.2017 року.

Листом від 17.02.2017 року № 03/303-0696 ДНВП Державний інформаційний геологічний фонд України надало інформацію директору Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України про надрокористувачів, які відзвітувалися за формами 5-гр, 6-гр, 7-гр за 2015 рік

Наказом № 179 від 19.04.2017 року Державної служби геології та надр України Про зупинення дії спеціальних дозволів та встановлення термінів для усунення порушень відповідно до п. 22 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 року № 615, у зв'язку з невиконанням надрокористувачами Луганської та Донецької областей особливих умов спеціальних дозволів на користування надрами, а саме щорічного звітування перед ДНВП Геоінформ України щодо руху запасів за формами №№ 5-гр, 6-гр, 7-гр за 2015 - 2016 роки та враховуючи пропозиції Комісії з питань надрокористування, зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами ТОВ Торез - Шанс2 .

Позивачем подано оголошення до офіційного вісника Урядовий кур'єр (№88 від 16.05.2017 року) в якому, Держгеонадра України інформує надрокористувача ТОВ Торез - Шанс2 , що у зв'язку з порушенням надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування надрами, передбачених дозволом та угодою про умови користування надрами, а саме: не надано звіти щодо руху запасів за формами 5-гр, 6-гр, 7-гр за 2015 рік, зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами та у разі ненадання інформації про проведення експертизи у визначений термін, буде розглянуто питання щодо припинення права на користування надрами у встановленому законодавством порядку відповідно до переліку.

Листом від 20.07.2017 року № 03/303-2912 ДНВП Державний інформаційний геологічний фонд України надало інформацію Департаменту державного геологічного контролю про суб'єктів господарювання, власників спеціальних дозволів на користування надрами, які станом на 19.07.2017 року не направили до ДНВП Геоінформ України щорічну статистичну звітність щодо руху запасів за формою 5-гр, 6-гр, 7-гр за 2016 рік.

Позивачем подано оголошення до офіційного вісника Урядовий кур'єр (№ 237 від 15 грудня 2017 року) в якому, Держгеонадра України інформує надрокористувача ТОВ Торез - Шанс2 у 15-денний строк про згоду/незгоду на припинення права користування надрами щодо спеціальних дозволів на користування надрами.

Оскільки ніяких листів чи інформації про усунення порушень від товариства з обмеженою відповідальністю Торез - Шанс2 до Державної служби геології та надр України не надходило, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Між сторонами немає розбіжностей щодо обставин справи, встановлених судом, позивач просить анулювати спеціальний дозвіл на користування надрами, наданий відповідачу.

Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до норм статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Державна служба геології та надр України є центральним органом виконавчої влади, який наділений функціями для забезпечення реалізації державної політики у сфері надрокористування та діє відповідно до Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року за № 1174.

Пунктом 4 зазначеного Положення визначено, що Державна служба геології та надр України відповідно до покладених на неї завдань, зокрема: видає в установленому порядку спеціальні дозволи на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами); зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами (у тому числі на користування нафтогазоносними надрами), поновлює їх дію у разі зупинення.

Таким чином, позивач у справі - суб'єкт владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні управлінські функції для забезпечення реалізації державної політики у сфері надрокористування.

Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також визначає процедуру продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін врегульовано Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року за № 615.

Згідно з пунктом 23 Порядку право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та Законом України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності .

Відповідно до пункту 25 Порядку про надання, продовження строку дії, зупинення, поновлення, переоформлення, видачу дубліката, анулювання дозволу та внесення змін до нього Держгеонадра видає наказ, а Рада міністрів Автономної Республіки Крим - розпорядження.

Наказ Держгеонадр та розпорядження Ради міністрів Автономної Республіки Крим про зупинення, анулювання дозволу, рішення про відмову в наданні чи продовженні строку дії дозволу можуть бути оскаржені в установленому законодавством порядку.

Згідно з частиною 1 статті 26 Кодексу України про надра підстави припинення права користування надрами визначенні статтею 26 Кодексу України про надра, відповідно до якої право користування надрами припиняється в разі якщо відпала потреба в користуванні надрами, закінчення встановленого строку користування надрами, припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано в користування, користування надрами із застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров'я населення, використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр, якщо користувач без поважних причин протягом 2 років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу 180 календарних днів не приступив до користування надрами, вилучення у встановленому законодавством порядку наданої в користування ділянки надр.

Відповідно до частини 2 статті 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється органом, який надав надра в користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, в разі незгоди користувачів - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку. Тобто, право користування надрами припиняється органом, який надав надра в користування, самостійно або в судовому порядку.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, згідно угоди про умови користування надрами з метою видобування запасів вугілля № 4883 від 29 грудня 2009 року надрокористувач зобов'язаний у встановленому порядку подавати до ДНВП Геоінформ України щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр. Таким чином, подання до ДНВП Геоінформ України щорічних звітів відповідно до форми державної статистичної звітності 5-гр обов'язкова умова спеціального користування надрами, яка прямо визначена дозволом та Угодою. Як встановлено судом, відповідач відповідні звіти протягом 2014, 2015, 2016 років не надавав.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу..

Згідно з частиною 1 статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Суд вважає, що позивачем надані належні докази порушення відповідачем норм чинного законодавства в сфері надрокористування. Оскільки відповідачем не надавалась звітність, передбачена Угодою, що є порушенням вимог, передбачених чинним законодавством та спеціальним дозволом, вжиті позивачем заходи щодо усунення порушень норм чинного законодавства до такого усунення не привели, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Отже, у даній справі судовий збір, сплачений позивачем, з відповідача не стягується.

Керуючись статтями 2-17, 19-20, 42-47, 55-60, 72-77, 90, 94-99, 122, 124-125, 132, 139, 143, 159-165, 168, 171, 173, 192-196, 224, 225-228, 229-230, 241, 243, 245, 246, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Державної служби геології та надр України (ідентифікаційний код 37536031, 03680, м. Київ, вулиця Антона Цедіка, будинок 16) до Товариства з обмеженою відповідальністю Торез - Шанс2 (код ЄДРПОУ 35547117, 86600, АДРЕСА_2) про анулювання спеціального дозволу на користування надрами задовольнити.

Припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 29 січня 2009 року № 4883, наданого Товариству з обмеженою відповідальністю Торез - Шанс2 (код ЄДРПОУ 35547117, 86600, АДРЕСА_2).

Повний текст рішення складено та підписано 03 липня 2018 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Суддя Кочанова П.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.07.2018
Оприлюднено05.07.2018
Номер документу75110333
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/2415/18-а

Рішення від 03.07.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 15.06.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 08.05.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 10.04.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Тарасенко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні