Постанова
від 27.06.2018 по справі 808/165/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

27 червня 2018 рокусправа № 808/165/18

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючий суддя: Круговий О.О.

судді: Шлай А.В. Прокопчук Т.С.

за участю секретаря судового засідання: Горшкова В.В.

за участю:

представників позивача: Юшко А.Г., Мороз С.А..

представника відповідача: Міхтієвої К.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпро апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області

на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 15 лютого 2018 року (суддя суду першої інстанції Бойченко Ю.П.), прийняту у відкритому судовому засіданні в м. Запоріжжя о 12:11 год., у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Виробництво підсиленої техніки до Головного управління ДФС у Запорізькій області про скасування податкового повідомлення - рішення, -

в с т а н о в и в :

12 січня 2018 року товариство з обмеженою відповідальністю Виробництво підсиленої техніки звернулось до суду з адміністративним позовом, в якому просило: визнати протиправним та скасувати повністю податкове повідомлення - рішення від 28 грудня 2017 року №0002715301.

Адміністративний позов обґрунтовано тим, що станом на 18.08.2017 сума податку, на яку позивач мав право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних становила 146 485,51 грн., а станом на 19.08.2017 вже дорівнювала мінус 840 068,49 грн. При цьому, як видно в електронному кабінеті платника податку, це сталося внаслідок задвоєння податкового зобов'язання після здачі податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2017 року в сумі 986 602 грн. Таким чином, позивач дотримуючись вимог законодавства щодо необхідності реєстрації податкової накладної в ЄРПН, позбавився такої можливості через неякісне функціонування самого Реєстру, збій в роботі якого призвів до порушення термінів реєстрації податкових накладних. 30.08.2017 року позивач звернувся до податкового органу з листом про усунення помилок в системі. 04 вересня 2017 року помилки були усунуті шляхом сторно, податкові накладні підприємство зареєструвало 05.09.2017 року із порушенням терміну їх реєстрації на 5 днів. Позивач зазначає, що оскільки невчасна реєстрація податкових накладених відбулась з причин незалежних від платника, до нього не можуть застосовуватись штрафні санкції.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 15 лютого 2018 року адміністративний позов задоволено: визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення ГУ ДФС у Запорізькій області від 28 грудня 2017 року №0002715301.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій посилаючи на порушення судом вимог норм матеріального та процесуального права, просить оскаржувану постанову скасувати та прийняти нову постанову про задоволення позову.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що на підставі ст. 20, 75,76 ПК України контролюючим органом було проведено перевірку ТОВ ВПТ з питань своєчасності реєстрації податкових накладених в Єдиному державному реєстрі податкових накладних за період серпень 2017 року. За наслідками проведеної перевірки встановлено порушення п. 201.10 п. 201 ПК України, згідно ст. 120 прим.1 ПК України відповідне порушення тягне за собою накладення на платника податку штрафу у розмірі 10% від суми ПДВ зазначених в таких податкових накладних. Відповідач зазначає, що під час розгляду справи судом першої інстанції було встановлено, що про неправомірне списання ліміту ПДВ у зв'язку з технічною помилкою позивач дізнався 19.08.2017 року, проте з 19.08.2017 року по 30.08.2017 року жодних дій не вчинив. 30.08.2017 року ( в останній день реєстрації податкових накладних) позивач звернувся до ГУ ДФС у Запорізькій області з проханням врегулювати ситуацію. Між тим, відповідач вважає, що якби позивач звернувся за врегулюванням ситуації завчасно, порушення термінів реєстрації податкових накладних можна було б уникнути.

Представник відповідача в судовому засіданні доводи апеляційної скарги підтримав, просив суд апеляційну скаргу задовольнити, а рішення суду першої інстанції скасувати, прийнявши нову постанову про задоволення позовних вимог.

Представники позивача в судовому засіданні проти задоволення апеляційної скарги заперечували, просили суд апеляційну скаргу відповідача залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного судового рішення норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що на підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України головним державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Оріхівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Блок Наталією Юріївною проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за серпень 2017 року з питання своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "Виробництво підсиленої техніки", результати якої викладені в акті камеральної перевірки №000023/08-01-53-01/37547090 від 30.11.2017.

За результатами камеральної перевірки відповідач дійшов висновку про порушення позивачем вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме: перевищення 15-ти денного терміну реєстрації податкової накладної, що підлягає наданню покупцю - платнику ПДВ, в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідальність платника передбачена абз.абз. 1, 2п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України.

ТОВ "Виробництво підсиленої техніки" було подано до контролюючого органу заперечення на акт камеральної перевірки №000023/08-01-53-01/37547090 від 30.11.2017, які залишені без розгляду Оріхівським управлінням ГУ ДФС у Запорізькій області, та акт перевірки без змін.

28 грудня 2017 року ГУ ДФС у Запорізькій області у відношенні ТОВ "Виробництво підсиленої техніки" на підставі висновків акту камеральної перевірки №000023/08-01-53-01/37547090 від 30.11.2017 прийнято податкове повідомлення-рішення №0002715391, яким до підприємства за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 638 370 грн. 10 коп. застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 63 837 грн. 01 коп.

Позивач, не погоджуючись з податковим повідомленням-рішенням контролюючого органу, звернувся до суду із даним позовом.

Вирішуючи спір між сторонами та задовольняючи позов суд першої інстанції виходив з того, що відсутніми є підстави для застосування до позивача штрафних санкцій за прострочення реєстрації податкових накладних, оскільки таке прострочення відбулось не з вини платника податків.

Суд апеляційної інстанції погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно п.201.4 ст.201 Податкового кодексу України, податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов'язань продавця.

Приписами п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.

Відповідно до п.120 1 .1 ст. 120 1 Податкового кодексу України, порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів.

Отже, приписами податкового законодавства на платника податків покладено обов'язок по реєстрації податкової накладної протягом 15 календарних днів, наступних за датою його складання, невиконання якого має наслідком накладення штрафних санкцій на такого платника у встановленому Законом розмірі.

Відповідно до пункту 109.1 статті 109 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

При цьому, відповідальність за бездіяльність можлива лише у тому випадку, якщо на суб'єкта покладався обов'язок діяти у певній ситуації у визначений спосіб, а він утримався від таких дій (не вчинив необхідних дій).

Як видно з роздруківки з електронного кабінету платника податків ТОВ "Виробництво підсиленої техніки", станом на 18.08.2017 сума податку, на яку позивач мав право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних становила 146 485,51 грн., а станом на 19.08.2017 вже дорівнювала мінус 840 068,49 грн.

Зазначені обставини відбулися внаслідок задвоєння податкового зобов'язання після подачі позивачем податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2017 року в сумі 986 602 грн., що визначається відповідачем як технічна помилка системи.

Листом №63 від 30.08.2017 ТОВ "Виробництво підсиленої техніки" звернулось до ГУ ДФС у Запорізькій області із повідомленням про існування програмної помилки та просило терміново вирішити дану проблему, збільшити суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму 986 602 грн. та не застосовувати штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних.

Листом №13100/10/08-01-12-01-10 від 15.09.2017 ГУ ДФС у Запорізькій області повідомило позивача, що відповідно до пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України, ЄРПН ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Також, в цьому листі вказано, що згідно з даними реєстру операцій по рахункам ПДВ інформаційної системи "Архів електронної звітності", реєстрацію перевищення ПЗ на сумою податку у розмірі 986 602 грн., що виникла 19.08.2017, зменшено сторно 04.09.2017. Станом на 13.09.2017 сума податку, на яку позивач має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН (ліміт) складає 366 727,76 грн.

Як видно з матеріалів справи, усі 96 наведені в акті перевірки податкові накладні на загальну суму 638 370,10 грн. були зареєстровані позивачем 05.09.2017, тобто після усунення технічної помилки в програмному забезпеченні ЄРПН, тобто одразу після усунення відповідачем помилки в системі.

Таким чином, з огляду на викладене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що платником податку в даному випадку було вчинено всі заходи для недопущення порушення законодавства при реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних, та забезпечено усунення помилки, яка унеможливила вчасну реєстрацію накладних.

Відтак, на думку суду апеляційної інстанції, вірним є висновок суду першої інстанції, що в діях позивача відсутні ознаки порушення податкового законодавства, відповідальність за яке передбачена ст. 120-1 ПК України.

Також, суд апеляційної інстанції зазначає, що той факт, що позивач звернувся до відповідача за вирішеннями технічної помилки саме 30.08.2017 року, в останній день реєстрації накладених, не спростовує того, що невчасна реєстрація податкових накладних відбулась не з вини платника, що виключає можливість застосування до нього штрафних санкцій. Тим більше, чинним законодавством не врегульовано термінів звернення платників до органів ДФС із вимогою усунути технічні помилки в системі, які виникають при реєстрації податкових накладених.

Таким чином, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що судом першої інстанції повно та всебічно встановлено обставини справи, вірно застосовано норми матеріального та процесуального законодавства, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстави для скасування рішення суду першої інстанції, в рамках доводів апеляційної скарги - відсутні.

Керуючись ч. 3 ст. 243, ст.308,ст. 310, ст. 315, ст. 316 КАС України суд, -

п о с т а н о в и в :

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області - залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 15 лютого 2018 року у справі №808/165/18 - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 27 червня 2018 року є остаточною та оскарженню не підлягає відповідно до п. 2 ч.5 ст.328 КАС України.

Повне судове рішення складено 02 липня 2018 року.

Головуючий суддя: О.О. Круговий

Суддя: А.В. Шлай

Суддя: Т.С. Прокопчук

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.06.2018
Оприлюднено05.07.2018
Номер документу75111922
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/165/18

Ухвала від 10.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 27.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 03.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 03.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 18.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Рішення від 15.02.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Рішення від 15.02.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 17.01.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні