Постанова
від 11.01.2010 по справі 3246/09
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 січня 2010 року № 3246/09/9104

Колегія суддів Львівськог о апеляційного адміністрати вного суду в складі:

головуючого судді Попка Я.С.

суддів Богаченка С.І., Сапіги В .П.

при секретарі судового зас ідання Наконечній М. Р.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Львові апеляційну скаргу управлінн я праці та соціального захис ту населення Золочівської ра йонної державної адміністра ції Львівської області на по станову Львівського окружно го адміністративного суду ві д 12 грудня 2008 року у справі за по зовом ОСОБА_1 до управлінн я праці та соціального захис ту населення Золочівської ра йонної державної адміністра ції Львівської області, упра вління Державного казначейс тва у Золочівському районі Л ьвівської області про стягне ння суми недоплаченої разово ї щорічної грошової допомоги , -

В С Т А Н О В И Л А:

У листопаді 2008 року позива ч - ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до управління праці та соціального захист у населення Золочівської рай онної державної адміністрац ії Львівської області, управ ління Державного казначейст ва у Золочівському районі Ль вівської області, в якому про сить стягнути на її користь с уму недоплаченої разової щор ічної грошової допомоги за 2005 -2007 роки в розмірі 3149,80 грн. як уча снику війни. Обгрунтовуючи с вої позовні вимоги позивач з азначає, що відповідно до ст. 1 4 Закону України «Про статус в етеранів війни, гарантії їх с оціального захисту», як учас нику війни, щорічно до 5 травня повинна виплачуватись разов а грошова допомога у розмірі 3-ох мінімальних пенсій за вік ом. Однак, всупереч цим вимога м грошова допомога за 2005-2007 роки виплачувалась не в повному о бсязі.

Постановою Львівського ок ружного адміністративного с уду від 12 грудня 2008 року у справ і № 2-а-6260/08 позов задоволено част ково. Зобов' язано управлінн я праці та соціального захис ту населення Золочівської ра йонної державної адміністра ції Львівської області здійс нити виплату ОСОБА_1 1175,18 грн . недоплаченої одноразової г рошової допомоги за 2007 рік. В ре шті позову відмовлено.

Постанова суду першої інст анції мотивована тим, що допо мога позивачу у 2007 році повинн а виплачуватися відповідно д о Закону України «Про статус ветеранів війни та гарантії їх соціального захисту», оск ільки Закон України «Про дер жавний бюджет в Україні на 2007 р ік», який зменшував розмір ос порюваної допомоги визнано н еконституційним. Щодо допомо ги у 2005 - 2006 р.р., то суд встановив , що позивачем без поважних пр ичин пропущено строк звернен ня до суду.

Не погодившись із постанов ою суду першої інстанції та в важаючи її такою, що


___

Головуючий у 1-й інст. суддя Б рильовський Р.М. ряд. ст. зв. № 2.31.3 суддя-доповідач Попко Я.С. справа № 2-а-6260/08/1370 справа № 3246/09/9104.doc

прийнята із порушенням нор м матеріального та процесуал ьного права, відповідач - уп равління праці та соціальног о захисту населення Золочівс ької районної державної адмі ністрації Львівської област і оскаржило її в апеляційном у порядку. У апеляційній скар зі просить скасувати постано ву Львівського окружного адм іністративного суду від 12 гру дня 2008 року та прийняти нову по станову, якою повністю відмо вити ОСОБА_1 у задоволенні позовних вимог. Обґрунтовую чи доводи апеляційної скарги , апелянт зазначає, що управлі ння праці та соціального зах исту населення Золочівської районної державної адмініст рації Львівської області є б юджетною організацію, а тому соціальні виплати проводить відповідно до законів Украї ни «Про державний бюджет Укр аїни» та рішень про місцеві б юджети на відповідні роки. Ві дповідно до ст. 17 Закону Украї ни «Про статус ветеранів вій ни, гарантії їх соціального з ахисту» фінансування витрат , пов' язаних з введенням в ді ю цього Закону здійснюється за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів, а тому правовідносини, які виникаю ть при призначенні та виплат і одноразових грошових допом ог є бюджетними відносинами в змісті ст.4 Бюджетного кодек су України. Ст.7 Бюджетного код ексу України передбачено пр инцип цільового використанн я коштів. Бюджетні кошти вико ристовуються тільки на ці, ви значені бюджетними призначе ннями. Згідно ст.23 Бюджетного кодексу України будь-які бюд жетні зобов' язання та плате жі з бюджету можна здійснюва ти лише за наявності відпові дного бюджетного призначенн я. Щодо допомоги у 2005 - 2006 р.р., то апелянт вказує на те, що вона виплачена позивачу у встанов лених Законами України Про д ержавний бюджет в Україні на відповідні роки розмірах.

Колегія суддів, заслухавш и доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справ и і обговоривши доводи апеля ційної скарги, вбачає підста ви для її задоволення :

Судом встановлено, підтвер джено матеріалами справи, що позивач відноситься до кате горії осіб, на яких поширюють ся норми Закону України «Про статус ветеранів війни, гара нтії їх соціального захисту» та яким щорічно до 5 травня ви плачується разова грошова до помога у розмірах встановлен их цим Законом.

Відповідно до Законів Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни на 2005, 2006 та 2007 роки», виплат а щорічної разової допомоги за вказані роки була визначе на сталою сумою, яку стороною позивача отримано.

Конституція України не вст ановлює пріоритету застосув ання того чи іншого закону, в т ому числі залежно від предме та правового регулювання.

Немає також закону України , який би регулював питання по долання колізії норм законів , що мають однакову юридичну с илу.

Водночас Конституційний С уд України у пункті 3 мотивува льної частини рішення від 3 жо втня 1997 року № 4-зп у справі про н абуття чинності Конституціє ю України зазначив, що конкре тна сфера суспільних відноси н не може бути водночас врегу льована однопредметними нор мативними правовими актами о днакової сили, які за змістом суперечать один одному. Звич айною є практика, коли наступ ний у часі акт містить пряме з астереження щодо повного або часткового скасування попер еднього. Загальновизнаним є й те, що з прийняттям нового ак та, якщо інше не передбачено с амим цим актом, автоматично с касовується однопредметний акт, який діяв у часі раніше.

Отже, за наявності декілько х законів, норми яких по-різно му регулюють конкретну сферу суспільних відносин, під час вирішення спорів у цих відно синах суди повинні застосову вати положення закону з урах уванням дії закону в часі за п ринципом пріоритету тієї нор ми, яка прийнята пізніше.

З огляду на наведене, Закона ми України «Про Державний бю джет України на відповідні р оки» фактично змінено положе ння Закону України «Про стат ус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», яки й діяв у часі раніше, а отже пр іоритетними в даному випадку є положення Закону України « Про Державний бюджет України ».

Суд першої інстанції подіб ного не врахував, а саме що в т ермін до 5 травня діяли Закони України «Про Державний бюдж ет України на 2005, 2006 та 2007 роки» та такі виплати проведені у від повідності до їх норм, а рішен ня Конституційного Суду Укра їни за 2007 рік, яке за змістом ч. 3 ст. 150, ч. 2 ст. 152 Конституції Украї ни є обов'язковим до виконанн я на території України, було п рийняте поза вказаним термін ом і зворотної дії в часі не ма є, тому сторона відповідача д іяла у відповідності до вимо г ч. 2 ст. 19 Конституції.

Подібне не суперечить суд овій практиці Вищого адмініс тративного суду України.

Колегія суддів вважає , що д оводи апеляційної скарги явл яються суттєвими і складають підстави для висновку про не правильне застосування судо м першої інстанції норм мате ріального та процесуального права, які призвели до неправ ильного вирішення справи, а т акож має місце невідповідніс ть висновків суду обставинам справи.

Вирішуючи питання про розп оділ судових витрат, суд апел яційної інстанції встановив , що судові витрати сторонами не понесені.

Зважаючи на викладене, та к еруючись ч. 3 ст. 160, ст.ст. 195, 196, 198, ч.ч. 3, 4 ст. 202, ст.ст. 205, 207, 254 КАС України, к олегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу управл іння праці та соціального за хисту населення Золочівсько ї районної державної адмініс трації Львівської області за довольнити.

Постанову Львівського окр ужного адміністративного су ду від 12 грудня 2008 року у справі № 2-а-6260/08 скасувати та прийняти нову постанову, якою у задово ленні позову ОСОБА_1 до уп равління праці та соціальног о захисту населення Золочівс ької районної державної адмі ністрації Львівської област і, управління Державного каз начейства у Золочівському ра йоні Львівської області про стягнення суми недоплаченої разової щорічної грошової д опомоги відмовити.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаці йному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосере дньо до суду касаційної інст анції протягом одного місяця з дня набрання нею законної с или.

Головуючий суддя Я.С. П опко

Судді С.І. Богач енко

В.П. Сапіга

Постанова виготовлена та підписана у повному обсязі 14. 01.2010 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.01.2010
Оприлюднено30.07.2010
Номер документу7511392
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —3246/09

Ухвала від 03.11.2009

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

Постанова від 11.01.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні