Постанова
від 27.06.2018 по справі 909/796/17
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"27" червня 2018 р. Справа № 909/796/17

Львівський апеляційний господарський суд, в складі колегії:

Головуючого (судді-доповідача) Якімець Г.Г.,

Суддів: Бойко С.М., Матущак О.І.,

за участю секретаря судового засідання Коростенської О.І.,

та представників:

від позивача (скаржника) - ОСОБА_1

від відповідача - ОСОБА_2

від третьої особи-1 - не з'явився

від третьої особи-2 - ОСОБА_3

розглянувши апеляційну скаргу ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю Рибгосп Бурштинський , б/н від 27 квітня 2018

на рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 27 березня 2018 року (підписане 05.04.2018 року), головуючий суддя Гриняк Б.П., судді: Булка В.І., Рочняк О.В.

у справі №909/796/17

за позовом ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю Рибгосп Бурштинський , м. Бурштин, Івано-Франківська область

до відповідача ОСОБА_5 відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській області, м. Івано-Франківськ

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю Спеціалізоване сільськогосподарське мисливсько-риболовне господарство Бабин Калуської районної організації Українського товариства мисливців та рибалок, м. Калуш Івано-Франківська область

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_6 агентство рибного господарства України, м. Київ

про визнання недійсним та скасування п.11 рішення конкурсної комісії - протоколу №1 від 08.06.2017 року засідання конкурсної комісії по передачі в оренду державного нерухомого майна

в с т а н о в и в :

15 серпня 2017 року ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю Рибгосп Бурштинський звернулося до Господарського суду Івано-Франківської області з позовом до ОСОБА_5 відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській області про визнання недійсним та скасування п.11 рішення конкурсної комісії - протоколу №1 від 08.06.2017 року засідання конкурсної комісії по передачі в оренду державного нерухомого майна - гідротехнічних споруд інвентарних об'єктів (46-ти ставів та водоподаючого каналу) загальною площею 217,7 га (Івано-Франківська область, Калуський район, на території Студінської сільської ради), що перебувають на балансі Державного підприємства Укрриба .

Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 12 вересня 2017 року до участі у справі залучено третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю Спеціалізоване сільськогосподарське мисливсько-риболовне господарство Бабин Калуської районної організації Українського товариства мисливців та рибалок і ОСОБА_6 агентство рибного господарства України.

Рішенням Господарського суду Івано-Франківської області від 27 березня 2018 року у справі №909/796/17 відмовлено в задоволенні позову.

Рішення суду мотивоване тим, що орган, уповноважений управляти відповідним державним майном, наділений повноваженнями пропонувати конкурсній комісії інші умови на проведення конкурсу оренди державного майна, ніж ті, які віднесено Порядком до обов'язкових та визначених ним можливих умов, при цьому, перелік умов, які можуть пропонуватися конкурсній комісії органом, уповноваженого управляти державним майном, Порядком не визначено. З огляду на наведене, місцевий господарський суд дійшов висновку, що прийнята за пропозицією представника органу, уповноваженого управляти державним майном - Державного агентства рибного господарства України, умова конкурсу про відсутність у заявника динаміки зростання заборгованості зі сплати податків та інших обов'язкових платежів до державного та місцевих бюджетів за попередній фінансовий рік , не суперечить чинному законодавству. Суд у рішенні зазначив, що при організації і проведенні конкурсу комісія не виходила за межі повноважень, включивши до умов конкурсу спірну умову, передбачену п.11 протоколу №1 від 08.06.2017 року засідання конкурсної комісії.

Не погоджуючись з рішенням місцевого господарського суду, ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю Рибгосп Бурштинський звернулося до Львівського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 27 березня 2018 року у справі №909/796/17 та прийняти нове рішення, яким позов задоволити: визнати недійсним та скасувати п.11 рішення конкурсної комісії - протоколу №1 від 08.06.2017 року засідання конкурсної комісії по передачі в оренду державного нерухомого майна. Зокрема, зазначає, що спірна вимога, яку внесено до умов конкурсу направлена не на виключення можливого обмеження кола потенційних учасників конкурсу, як вказано у п.11 протоколу засідання комісії, а навпаки, така вимога обмежує коло потенційних учасників, та виключає попередню вимогу, запропоновану агентством (щодо наявності позитивного досвіду використання цього або подібного майна) при цьому, суперечить меті включення такої вимоги до умов конкурсу.

Представник позивача (скаржника) в судовому засіданні вимоги апеляційної скарги підтримав, просив задоволити в повному обсязі: скасувати рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 27 березня 2018 року у справі №909/796/17 та прийняти нове рішення про задоволення позову.

Представник відповідача в судовому засіданні проти вимог апеляційної скарги заперечив, просив оскаржуване рішення залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення, з підстав, наведених у відзиві на апеляційну скаргу (вих.№10-06-00984 від 17 травня 2018 року). Зокрема, зазначав, що органом, уповноваженим управляти державним майном запропоновано включити до переліку умов спірну умову, що не суперечить чинному законодавству, тому, підстави для визнання недійсним і скасування п.11 протоколу комісії №1 від 08.06.2017 року - відсутні.

Представник третьої особи-2 (Державного агентства рибного господарства України) в судовому засіданні проти вимог апеляційної скарги заперечив, просив оскаржуване рішення залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення, з підстав, вказаних у письмових поясненнях на апеляційну скаргу (б/н від 15 червня 2018 року). Серед іншого, зазначав, що спірна умова була врахована та включена до умов проведення конкурсу та з такою умовою погодились всі члени комісії (протокол засідання комісії №1 від 08.06.2017 року).

Представник третьої особи-1 (ТзОВ Спеціалізоване сільськогосподарське мисливсько-риболовне господарство Бабин Калуської районної організації Українського товариства мисливців та рибалок) в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча належним чином повідомлений про розгляд справи (ухвала суду від 12 червня 2018 року надіслана на адресу, вказану у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань). Поряд з тим, в судове засідання з'явився представник третьої особи-1, який не є адвокатом та відповідно не може представляти інтереси останньої у Львівському апеляційному господарському суді. Вказаний представник третьої особи-1 взяв участь у судовому засіданні як вільний слухач. У поясненнях на апеляційну скаргу (б/н від 22 травня 2018 року) третя особа-1 проти вимог апеляційної скарги заперечила, просила оскаржуване рішення залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення. Зокрема, зазначила, що представником Державного агентства рибного господарства України внесено спірну умову з метою можливого обмеження кола потенційних учасників конкурсу, при цьому, така умова не суперечить п.5 Порядку, відповідно до якого інші умови включаються до умов конкурсу з урахуванням пропозицій органу уповноваженого управляти відповідним державним майном.

Оскільки явка представника третьої особи-1 в судове засідання не визнавалась обов'язковою, зважаючи на повідомлення останньої про судове засідання, колегія суддів вважає за можливе розглянути справу за відсутності її представника.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи-2, розглянувши доводи апеляційної скарги та дослідивши наявні докази по справі, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з наступного:

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, до регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській області звернулися потенційні орендарі щодо оренди державного нерухомого майна гідротехнічних споруд 42 ставів та водоподаючого каналу загальною площею 217,7 га (Івано-Франківська область, Калуський р-н, на території Студінської сільської ради), що перебувають на балансі державного підприємства Укрриба, строком на 2 роки 11 місяців, з метою ведення рибного господарства, а саме: 1) ТзОВ Рибгосп Бурштинський (звернення від 15.03.2017 року №14); 2) громадська організація Калуська районна організація Українського товариства мисливців та рибалок (звернення від 28.03.2017 року №03-01).

Листом №08-05-00917 від 31 березня 2017 року регіональне відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській області звернулося до органу, уповноваженого управляти майном підприємства - Державного агентства рибного господарства України, щодо надання дозволу на оренду та погодження умов договору оренди.

Листом №3-11.1-13/2193-17 від 24 квітня 2017 року ОСОБА_6 агентство рибного господарства України надало дозвіл на оренду терміном на 2 роки 11 місяців гідротехнічних споруд 42 ставів та водоподаючого каналу загальною площею 217,7 га, з певними пропозиціями щодо умов договору оренди та умов конкурсу.

У вказаному листі ОСОБА_6 агентство рибного господарства України запропонувало передбачити умовами конкурсу на оренду гідротехнічних споруд рибогосподарських технологічних водойм наступні вимоги до потенційного орендаря: - наявність позитивного досвіду використання цього або подібного майна; - наявність рибогосподарського виду діяльності (відповідний КВЕД); - наявність у штаті спеціаліста з риборозведення; - проведення щорічних протиповеневих заходів та додержання правил технічної експлуатації гідротехнічних споруд рибоводних господарств; - розроблення виробничої програми використання державного майна з дотриманням рибопродуктивності відповідно до встановлених зон аквакультури; - подання необхідної статистичної та галузевої звітності.

Поряд з тим, у листі агентством запропоновано у разі проведення конкурсу, включити до складу конкурсної комісії кандидатуру начальника відділу державного майна та договірних відносин ДП Укрриба - ОСОБА_7.

Регіональне відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській області наказом №311 від 07 червня 2017 року прийняло рішення про проведення конкурсу на право оренди державного нерухомого майна - гідротехнічних споруд 42-х інвентарних об'єктів, загальною площею 217,7 га (Івано-Франківська область, Калуський район, на території Студінської сільської ради), що перебувають на балансі Державного підприємства Укрриба та створення відповідної конкурсної комісії.

08 червня 2017 року проведено засідання конкурсної комісії щодо визначення умов проведення конкурсу, а також термінів проведення останнього і прийняття документів. Вказане засідання оформлене Протоколом №1.

На засіданні комісії запропоновано відповідний перелік умов конкурсу, серед яких і наявність у заявника позитивного досвіду використання майна, яке пропонується до передачі в оренду, або подібного до об'єкту оренди майна (п.11 запропонованих умов).

Поряд з тим, представник від органу, уповноваженого управляти державним майном - Державного агентства рибного господарства України ОСОБА_7 (начальник відділу державного майна та договірних відносин ДП Укрриба ), серед іншого, запропонував з метою виключення можливого обмеження кола потенційних учасників конкурсу, пункт 11-ий запропонованих умов конкурсу викласти в наступній редакції: відсутність у заявника динаміки зростання заборгованості зі сплати податків та інших обов'язкових платежів до державного та місцевих бюджетів за попередній фінансовий рік .

Після обговорення запропонованих умов конкурсу комісія ухвалила визначити умови проведення конкурсу на право оренди державного нерухомого майна, серед яких, і запропонована представником Державного агентства рибного господарства України умова щодо відсутності у заявника динаміки зростання заборгованості зі сплати податків та інших обов'язкових платежів до державного та місцевих бюджетів за попередній фінансовий рік (п.11 умов конкурсу).

У серпні 2017 року ТзОВ Рибгосп Бурштинський звернулося до суду з цим позовом до ОСОБА_5 відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській області про визнання недійсним та скасування рішення конкурсної комісії - протоколу №1 від 08.06.2017 року засідання конкурсної комісії по передачі в оренду державного нерухомого майна - гідротехнічних споруд інвентарних об'єктів (46-ти ставів та водоподаючого каналу) загальною площею 217,7 га (Івано-Франківська область, Калуський район, на території Студінської сільської ради), що перебувають на балансі Державного підприємства Укрриба в частині визначення умов конкурсу, а саме: п.11 відсутність у заявника динаміки зростання заборгованості зі сплати податків та інших обов'язкових платежів до державного бюджету та місцевих бюджетів за попередній фінансовий рік .

Організаційні відносини, пов'язані з передачею в оренду майна державних підприємств, установ та організацій, підприємств, заснованих на майні, що належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності (далі - підприємства), їх структурних підрозділів та іншого окремого індивідуально визначеного майна, що перебуває в державній та комунальній власності, а також майнові відносини між орендодавцями та орендарями щодо господарського використання державного майна, майна, що належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності, регулює Закон України Про оренду державного та комунального майна .

Відповідно до ч.2 ст.2 вказаного Закону державну політику у сфері оренди здійснюють: Кабінет Міністрів України, а також Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва - щодо державного майна; органи, уповноважені Верховною Радою Автономної Республіки Крим, - щодо майна, яке належить Автономній Республіці Крим; органи місцевого самоврядування - щодо майна, яке перебуває в комунальній власності.

Згідно з ч.1 ст.9 ЗУ Про оренду державного та комунального майна фізичні та юридичні особи, які бажають укласти договір оренди, направляють заяву, проект договору оренди, а також інші документи згідно з Переліком документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності, затвердженим наказом Фонду Державного майна України №201 від 15 лютого 2013 року та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 березня 2013 року за №346/22878, відповідному орендодавцеві, зазначеному у статті 5 цього Закону.

Частиною 4 ст.9 ЗУ Про оренду державного та комунального майна передбачено, що орендодавець протягом п'яти днів після погодження умов договору оренди з органом, уповноваженим управляти відповідним майном (у випадках, передбачених цим Законом, - органом Антимонопольного комітету України), а в разі якщо заява про оренду майна не потребує узгодження (щодо оренди окремого індивідуально визначеного майна, крім нерухомого), протягом 15 днів після дати її реєстрації розміщує в офіційних друкованих засобах масової інформації та на веб-сайтах орендодавців оголошення про намір передати майно в оренду або відмовляє в укладенні договору оренди і повідомляє про це заявника. Протягом 10 робочих днів після розміщення оголошення орендодавець приймає заяви про оренду відповідного майна. Протягом трьох робочих днів після закінчення строку приймання заяв орендодавець своїм наказом ухвалює рішення за результатами вивчення попиту на об'єкт оренди. У разі якщо подано лише одну заяву, конкурс на право оренди не проводиться і договір оренди укладається із заявником. У разі надходження двох і більше заяв орендодавець оголошує конкурс на право оренди.

Порядок проведення конкурсу визначається: Кабінетом Міністрів України - для об'єктів, що перебувають у державній власності; органами, визначеними Верховною Радою Автономної Республіки Крим, - для об'єктів, що належать Автономній Республіці Крим; органами місцевого самоврядування - для об'єктів, що перебувають у комунальній власності (ч.6 ст.9 ЗУ Про оренду державного та комунального майна ).

Так, постановою Кабінету Міністрів України №906 від 31 серпня 2011 року затверджено Порядок проведення конкурсу на право оренди державного майна, який визначає процедуру проведення конкурсу на право оренди державного майна, зокрема цілісних майнових комплексів державних підприємств, установ, організацій, їх структурних підрозділів (філій, цехів, дільниць), нерухомого майна (будівель, споруд, нежитлових приміщень) та іншого окремого індивідуально визначеного майна, що перебуває у державній власності.

Відповідно до п.4 зазначеного вище Порядку оголошення про конкурс публікується щодо цілісних майнових комплексів підприємств, організацій, їх структурних підрозділів не пізніше ніж за 40 календарних днів до дати проведення конкурсу; щодо нерухомого майна (будівель, споруд, нежитлових приміщень) та іншого окремого індивідуально визначеного майна - не пізніше ніж за десять календарних днів до дати проведення конкурсу і повинне містити, серед інших відомостей, умови конкурсу та перелік документів, які подаються претендентами для участі в конкурсі.

Пунктом 5 Порядку встановлено, що умовами конкурсу є: стартовий розмір орендної плати; ефективне використання об'єкта оренди за цільовим призначенням (у разі оренди цілісного майнового комплексу - відповідно до напряму виробничої діяльності підприємства); дотримання вимог щодо експлуатації об'єкта; компенсація переможцем конкурсу витрат, пов'язаних з проведенням незалежної оцінки об'єкта оренди, опублікуванням оголошення про конкурс у відповідних засобах масової інформації (у разі відсутності бюджетного фінансування таких витрат).

Умови конкурсу можуть також передбачати зобов'язання щодо: виконання певних видів ремонтних робіт; виконання встановлених для підприємства мобілізаційних завдань; виготовлення продукції в обсягах, необхідних для задоволення потреб регіону; збереження (створення) нових робочих місць; вжиття заходів для захисту навколишнього природного середовища з метою дотримання екологічних норм експлуатації об'єкта; створення безпечних умов праці; дотримання умов належного утримання об'єктів соціально-культурного призначення.

Інші умови включаються до умов конкурсу з урахуванням пропозицій органу, уповноваженого управляти відповідним державним майном.

Орендодавець не має права змінювати умови проведення конкурсу після опублікування оголошення про конкурс (п.5 Порядку).

Як зазначалось вище, на засіданні комісії 08 червня 2017 року (Протокол №1) запропоновано відповідний перелік умов конкурсу, серед яких і наявність у заявника позитивного досвіду використання майна, яке пропонується до передачі в оренду, або подібного до об'єкту оренди майна (п.11 запропонованих умов). Поряд з тим, представник від органу, уповноваженого управляти державним майном - Державного агентства рибного господарства України ОСОБА_7 (начальник відділу державного майна та договірних відносин ДП Укрриба ), серед іншого, запропонував з метою виключення можливого обмеження кола потенційних учасників конкурсу, пункт 11-ий запропонованих умов конкурсу викласти в наступній редакції: відсутність у заявника динаміки зростання заборгованості зі сплати податків та інших обов'язкових платежів до державного та місцевих бюджетів за попередній фінансовий рік .

Після обговорення запропонованих умов конкурсу комісія ухвалила визначити умови проведення конкурсу на право оренди державного нерухомого майна, серед яких, і запропонована представником Державного агентства рибного господарства України умова щодо відсутності у заявника динаміки зростання заборгованості зі сплати податків та інших обов'язкових платежів до державного та місцевих бюджетів за попередній фінансовий рік (п.11 умов конкурсу).

Колегія суддів звертає увагу, що у листі №3-11.1-13/2193-17 від 24 квітня 2017 року ОСОБА_6 агентство рибного господарства України (орган, уповноважений управляти державним майном) запропонувало передбачити умовами конкурсу на оренду гідротехнічних споруд рибогосподарських технологічних водойм наступні вимоги до потенційного орендаря: - наявність позитивного досвіду використання цього або подібного майна ; - наявність рибогосподарського виду діяльності (відповідний КВЕД); - наявність у штаті спеціаліста з риборозведення; - проведення щорічних протиповеневих заходів та додержання правил технічної експлуатації гідротехнічних споруд рибоводних господарств; - розроблення виробничої програми використання державного майна з дотриманням рибопродуктивності відповідно до встановлених зон аквакультури; - подання необхідної статистичної та галузевої звітності.

З наведеного вище вбачається, що представник вказаного органу на засіданні комісії змінив свою ж запропоновану умову конкурсу, при цьому обґрунтувавши таку зміну виключенням можливого обмеження кола потенційних учасників конкурсу, при цьому, що на час проведення засідання вже були відомі 2 потенційні учасники конкурсу.

Колегії суддів в даному випадку не зрозуміло яким же чином представник Державного агентства рибного господарства України, запропонувавши спірну умову конкурсу ( відсутність у заявника динаміки зростання заборгованості зі сплати податків та інших обов'язкових платежів до державного та місцевих бюджетів за попередній фінансовий рік ) замість тієї, яка була запропонована цим органом раніше (наявність позитивного досвіду використання цього або подібного майна) намагався виключити можливе обмеження кола потенційних учасників конкурсу, тим самим обмеживши коло останніх, шляхом внесення пропозиції щодо спірної умови конкурсу.

В судовому засіданні представник Державного агентства рибного господарства України не зміг пояснити з якою метою відбулася зміна однієї з умов конкурсу саме таким чином.

Відповідно до п.п.1, 2 Положення про ОСОБА_6 агентство рибного господарства України, затверджене указом Президента України №484/2011 від 16 квітня 2011 року, ОСОБА_6 агентство рибного господарства України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері рибного господарства та рибної промисловості, охорони, використання та відтворення водних біоресурсів, регулювання рибальства, безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства . Держрибагентство у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Основними завданнями Держрибагентства є: 1) реалізація державної політики у сфері рибного господарства та рибної промисловості, охорони, використання та відтворення водних біоресурсів, регулювання рибальства, безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства; 2) внесення на розгляд Міністра аграрної політики та продовольства пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у сфері рибного господарства та рибної промисловості, охорони, використання та відтворення водних біоресурсів, регулювання рибальства, безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства (п.3 Положення).

Колегія суддів приймає до уваги, що відповідно до п.5 Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна орган, уповноважений управляти відповідним державним майном, яким в даному випадку є ОСОБА_6 агентство рибного господарства України, може давати пропозиції щодо інших умов конкурсу, проте, такі пропозиції повинні бути правомірними, переслідувати законну мету та не виходити за межі сфери діяльності цього органу.

З матеріалів справи вбачається, що один з потенційних учасників конкурсу не відповідав пропозиції, яка першочергово внесена Держрибагентством як умова конкурсу (а саме: наявність позитивного досвіду використання цього або подібного майна), оскільки таке товариство зареєстроване в реєстрі лише 13 квітня 2017 року, разом з тим, інший потенційний учасник відповідав такій умові, однак, після її зміни комісія не допустила останнього до участі у конкурсі.

Так, судом апеляційної інстанції встановлено, що 04 липня 2017 року на засіданні конкурсної комісії по передачі в оренду державного нерухомого майна комісія вирішила не допустити до участі у конкурсі ТзОВ Рибгосп Бурштинський , з огляду на невідповідність конкурсних пропозицій останнього умовам конкурсу, а саме: поданий звіт про фінансові результати за 2016 рік не завірений належним чином, у зв'язку з чим останній не може розглядатися конкурсною комісією як документ, що підтверджує відсутність динаміки зростання заборгованості зі сплати податків та інших обов'язкових платежів до державного та місцевих бюджетів за попередній фінансовий рік.

Вказане засідання комісії оформлене Протоколом №2 від 04 липня 2017 року. За результатами засідання комісія вирішила рекомендувати РВ ФДМУ по Івано-Франківській області укласти договір на право оренди державного нерухомого майна з ТзОВ Спеціалізоване сільськогосподарське мисливсько-риболовне господарство Бабин Калуської районної організації Українського товариства мисливців та рибалок, яке зареєстроване 13 квітня 2017 року, а отже і без відповідного досвіду, оскільки на участь у конкурсі подано 2 заяви, а умовам конкурсу відповідають пропозиції лише одного претендента.

Колегією суддів також встановлено, що ТзОВ Рибгосп Бурштинський оскаржило до суду таке рішення комісії (оформлене протоколом №2 від 04 липня 2017 року). Станом на час вирішення цього спору, рішення у справі №909/660/17 Господарським судом Івано-Франківської області не прийнято.

Статтею 73 ГПК України передбачено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.

Згідно з ч.1 ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів (ч.1 ст.86 ГПК України).

Дослідивши всі докази, що знаходяться у матеріалах справи, надавши оцінку доводам усіх учасників справи, з огляду на обставини, встановлені судом вище, колегія суддів дійшла висновку про неправомірність зміни умов конкурсу, що призвело до порушення прав потенційних учасників конкурсу, у зв'язку з чим позовна вимога ТзОВ Рибгосп Бурштинський про визнання недійсним та скасування рішення конкурсної комісії - протоколу №1 від 08.06.2017 року засідання конкурсної комісії по передачі в оренду державного нерухомого майна - гідротехнічних споруд інвентарних об'єктів (46-ти ставів та водоподаючого каналу) загальною площею 217,7 га (Івано-Франківська область, Калуський район, на території Студінської сільської ради), що перебувають на балансі Державного підприємства Укрриба в частині визначення умов конкурсу, а саме: п.11 відсутність у заявника динаміки зростання заборгованості зі сплати податків та інших обов'язкових платежів до державного бюджету та місцевих бюджетів за попередній фінансовий рік , є підставною, обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.

Статтею 277 ГПК України передбачено, що підставами для скасування судового рішення повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни судового рішення є, зокрема, неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи та недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим, колегія суддів дійшла висновку про задоволення апеляційної скарги, скасування рішення місцевого господарського суду та прийняття нового рішення про задоволення позову.

Щодо судового збору, колегія суддів зазначає наступне:

У зв'язку з скасуванням рішення місцевого господарського суду та прийняттям нового рішення про задоволення позову, з відповідача на користь позивача слід стягнути 4 000 грн. - у відшкодування витрат по сплаті судового збору (з яких: 1 600 грн. - за подання позову та 2 400 грн. - за подання та розгляд апеляційної скарги).

Керуючись ст.ст.129, 270, 275, 277, 282 ГПК України, Львівський апеляційний господарський суд,

постановив:

Апеляційну скаргу ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю Рибгосп Бурштинський задоволити.

Рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 27 березня 2018 року у справі №909/796/17 скасувати.

Прийняти нове рішення. Позов задоволити.

Визнати недійсним та скасувати рішення конкурсної комісії, оформлене протоколом №1 від 08.06.2017 року засідання конкурсної комісії по передачі в оренду державного нерухомого майна - гідротехнічних споруд інвентарних об'єктів (46-ти ставів та водоподаючого каналу) загальною площею 217,7 га (Івано-Франківська область, Калуський район, на території Студінської сільської ради), що перебувають на балансі Державного підприємства Укрриба , в частині визначення умов конкурсу, а саме: п.11 відсутність у заявника динаміки зростання заборгованості зі сплати податків та інших обов'язкових платежів до державного бюджету та місцевих бюджетів за попередній фінансовий рік .

Стягнути з ОСОБА_5 відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській області (76019, м. Івано-Франківськ, вул. Василіянок, 48, код ЄДРПОУ 13660726) на користь ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю Рибгосп Бурштинський (77111, Івано-Франківська область, Галицький район, м. Бурштин, вул. Міцкевича, 51, код ЄДРПОУ 38521540) 4 000 грн. - у відшкодування витрат по сплаті судового збору.

На виконання постанови місцевому господарському суду видати наказ.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена у касаційному порядку відповідно до вимог ст.ст.286-291 ГПК України.

Матеріали справи №909/796/17 повернути до Господарського суду Івано-Франківської області .

Повну постанову складено 05.07.2018 року

Головуючий (суддя-доповідач) Якімець Г.Г.

Суддя Бойко С.М.

Суддя Матущак О.І.

СудЛьвівський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення27.06.2018
Оприлюднено06.07.2018
Номер документу75135057
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —909/796/17

Постанова від 21.08.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Вронська Г.О.

Ухвала від 09.08.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Вронська Г.О.

Ухвала від 30.07.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Вронська Г.О.

Ухвала від 30.07.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Вронська Г.О.

Постанова від 27.06.2018

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Якімець Ганна Григорівна

Ухвала від 12.06.2018

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Якімець Ганна Григорівна

Ухвала від 29.05.2018

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Якімець Ганна Григорівна

Ухвала від 21.05.2018

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Якімець Ганна Григорівна

Ухвала від 07.05.2018

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Якімець Ганна Григорівна

Рішення від 27.03.2018

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Гриняк Б.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні