ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м.Харків, пр. Науки, 5
У Х В А Л А
ПРО ВІДКРИТТЯ ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВІ ПРО БАНКРУТСТВО
04.07.2018р. Справа № 905/1171/18
за заявою боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРГОРМАШ" (код ЄДРПОУ 39287255), м.Краматорськ, Донецька область
про порушення справи про банкрутство на підставі ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"
Головуючий суддя Тарапата С.С.
при секретарі судового засідання Гайдар М.А.
Присутні:
представник боржника - Хорошилов І.І. (за довіреністю)
Ухвалою господарського суду Донецької області від 25.06.2018р. прийнято до розгляду заяву про порушення справи про банкрутство боржника, що ліквідується власником, - Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРГОРМАШ", м.Краматорськ, Донецька область, підготовче засідання призначено на 04.07.2018р.
Враховуючи клопотання голови ліквідаційної комісії Бабіна Юрія Олександровича про покладання на нього обов'язків ліквідатора, беручи до уваги відсутність у боржника майнових активів, окрім грошових коштів в сумі 600,00грн., суд визнав клопотання обґрунтованим та, керуючись ч.2 ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", при прийнятті заяви не здійснював заходи для автоматичного визначення кандидатури арбітражного керуючого.
04.07.18р. до канцелярії господарського суду Донецької області надійшло клопотання боржника б/н від 04.07.18р. про долучення до матеріалів справи копії листа про надання первинних документів б/н від 26.06.18р., з доказами направлення адресатам; копії квитанції №26421221 від 06.06.18р.; копії довідки АТ УКРСИББАНК №81-21-27/307 від 06.06.18р. про закриття рахунку боржника.
Розглянувши у судовому засіданні 04.07.18р. заяву боржника та додані до неї документи, суд встановив:
В силу ч.6 ст. 12 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом з врахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Відповідно до ч.1 ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" якщо вартості майна боржника-юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Порядок ліквідації юридичної особи регламентовано ст.ст. 105, 110, 111 Цивільного кодексу України, ст.ст.17, 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" (в редакції, чинній на момент прийняття власником ТОВ ІНТЕРГОРМАШ , м.Краматорськ, рішення щодо припинення (ліквідації) товариства).
На підтвердження проведення досудової процедури ліквідації заявником надано:
- протокол №10 від 10.04.18р. загальних зборів учасників ТОВ ІНТЕРГОРМАШ , м.Краматорськ, на яких прийнято рішення припинити діяльність та ліквідувати товариство, та призначено головою ліквідаційної комісії Бабіна Ю.О.
- витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1004074843 станом на 11.06.18р., із зазначенням відомостей про перебування боржника з 10.04.18р. в стані припинення за рішенням засновників та про визначений засновниками строк для заявлення кредиторами своїх вимог;
- витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна від 06.06.18р. №55935153;
- інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта від 06.06.18р. №126600808;
- перелік кредиторів ТОВ ІНТЕРГОРМАШ , м.Краматорськ станом на 15.06.18р.;
- докази направлення повідомлення про припинення підприємницької діяльності та про необхідність проведення перевірки на адресу органів Пенсійного фонду України та Фонду соціального страхування та на адресу податкового органу (заява форми №8-ОПП);
- докази проведення інвентаризації;
- довідка Краматорського управління Головного управління ДФС у Донецькій області №18821/10/05-99-44-20 від 03.05.18р. та довідка Головного управління ДФС у м.Києві №22177/10/26-15-17-05-19 від 14.05.18р. про наявність заборгованості боржника - ТОВ ІНТЕРГОРМАШ , м.Краматорськ з податків,зборів, платежів, що контролюються органами ДФС в сумі 1318,23грн. (яка погашена боржником відповідно до квитанції №26421221 від 06.06.18р. на суму 1320,00грн.);
- лист Краматорського управління Головного управління ДФС у Донецькій області №10/05-15/08 від 02.05.18р. та лист Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м.Києві "Про надання інформації" №12893/10/26-59-08-01-23 від 08.05.18р. з відомостями про банківські рахунки ТОВ ІНТЕРГОРМАШ , м.Краматорськ;
- довідка АТ УКРСИББАНК №81-21-27/307 від 06.06.18р. про закриття рахунку боржника;
- проміжний ліквідаційний баланс боржника на 15.06.18р.;
- протокол загальних зборів учасників ТОВ ІНТЕРГОРМАШ , м.Краматорськ №11 від 15.06.18р., на яких прийнято рішення про затвердження проміжного ліквідаційного балансу та про звернення до господарського суду Донецької області із заявою про порушення справи про банкрутство;
- інші документи.
Так, зі змісту вказаних документів судом встановлено наступне:
10.04.18р. загальними зборами учасників ТОВ ІНТЕРГОРМАШ , м.Краматорськ було прийнято рішення про припинення діяльності юридичної особи та призначення головою ліквідаційної комісії Бабіна Юрія Олександровича (протокол від 10.04.18р.).
За змістом ч.ч.1, 3, 5 ст.105 Цивільного кодексу України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.
Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.
Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.
Приписи ст.11 Закону України "Про реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань" №755-IV від 15.05.2003р. (із змінами та доповненнями) визначають, що відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, є відкритими і загальнодоступними для всіх суб'єктів господарювання та контролюючих органів.
10.04.18р. проведено запис про внесення відомостей про припинення підприємницької діяльності товариства за рішенням засновників та про строк, визначений засновниками для заявлення кредиторами своїх вимог до 11.06.18р., що підтверджується в тому числі, витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 11.06.18р.
Як вбачається із наданих суду документів, головою ліквідаційної комісії проведені заходи, передбачені чинним законодавством, які передують зверненню до суду із заявою про порушення справи про банкрутство на підставі ч.1 ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а саме:
Голова ліквідаційної комісії письмово повідомив про прийняття засновниками рішення про припинення діяльності товариства орган доходів і зборів та звернувся з листами про припинення підприємницької діяльності боржника від 24.04.18р. до Головного управління ДФС у Донецькій області листом №7, Державної податкової інспекції у м.Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області листом №1 , також направлені листи від 27.04.18р. про проведення перевірок підприємства до Головного управління ДФС у м.Києві, Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м.Києві, органів Пенсійного фонду України та фонду соціального страхування України , відповіді на які додані до заяви.
Головою ліквідаційної комісії складений перелік кредиторів, вимоги яких визнано ТОВ ІНТЕРГОРМАШ , м.Краматорськ, до якого включені вимоги ТОВ ДАРТ ПРОЕКТ в сумі 150320,00грн. Заборгованість з податку на додану вартість в сумі 1318,23грн. повністю погашена 06.06.18р., що підтверджено наданими боржником документами.
Частиною 4 ст.111 Цивільного кодексу України встановлено, що ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна яке перебуває у третіх осіб .
Ліквідаційною комісією проведена інвентаризація майнових активів ТОВ ІНТЕРГОРМАШ , м.Краматорськ, в результаті якої встановлена відсутність будь-яких майнових активів, окрім грошових коштів в сумі 600,00грн., що підтверджено доданими до заяви документами (наказом №1 про проведення інвентаризації від 15.06.18р.; інвентаризаційним описом товарно-матеріальних цінностей від 15.06.18р. по рахунку №20 "виробничі запаси", інвентаризаційним описом товарно-матеріальних цінностей від 15.06.18р. по рахунку №22 "малоцінні та швидкозношувані предмети", інвентаризаційним описом товарно-матеріальних цінностей від 15.06.18р. по рахунку №26 "готова продукція", актом інвентаризації розрахунків з покупцями, постачальниками та іншими дебіторами і кредиторами від 15.06.18р.
Частиною 3 ст.111 Цивільного кодексу України встановлено, що під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.
Поточний рахунок, який використовувався для проведення ліквідаційної процедури, закривається ліквідатором на підставі його заяви про закриття поточного рахунку.
Відкритий рахунок боржника, вказаний в листах Краматорського управління Головного управління ДФС у Донецькій області №10/05-15/08 від 02.05.18р. та Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м.Києві "Про надання інформації" №12893/10/26-59-08-01-23 від 08.05.18р., закритий ліквідатором, що підтверджено довідкою АТ УКРСИББАНК №81-21-27/307 від 06.06.18р. про закриття рахунку боржника.
Згідно з відомостями наданими боржником та доданими до заяви документами, фінансовий стан характеризується неплатоспроможністю, кредиторська заборгованість, що не оспорюється, складає150320,00грн.
Відповідно до ч.8 ст.111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
На виконання вимог ч.8 ст.111 Цивільного кодексу України після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційною комісією складений проміжний ліквідаційний баланс (фінансовий звіт) станом на 15.06.18р., який затверджений загальними зборами учасників ТОВ ІНТЕРГОРМАШ , м.Краматорськ (протокол від 15.06.18р.).
Отже, враховуючи зазначені вимоги Закону про банкрутство, необхідними передумовами для звернення зі заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку ст.95 Закону є: згідно з вимогами ст.ст.105-111 ЦК України - виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства, складання проміжного ліквідаційного балансу за наслідком проведених ліквідаційною комісією дій в ліквідаційній процедурі та затвердження його компетентним органом юридичної особи боржника.
Що стосується виконання вимог п.7, 10, 11 ст.111 ЦК України, суд зазначає наступне:
Стаття 111 Цивільного кодексу України передбачає здійснення певних дій комісією з ліквідації (ліквідатором) щодо добровільної ліквідації юридичної особи, які включають в себе наступні етапи:
- внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи;
- вжиття всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується;
- письмове повідомлення кожного з боржників про припинення юридичної особи в установлені цим Кодексом строки;
- повідомлення учасників юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, про її участь в інших юридичних особах та/або надання відомостей про створені нею господарські товариства, дочірні підприємства;
- до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів закриття рахунків, відкритих у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи;
- вжиття заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах;
- виявлення та вжиття заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб;
- вжиття заходів щодо закриття відокремлених підрозділів юридичної особи (філій, представництв) та відповідно до законодавства про працю звільнення працівників юридичної особи, що припиняється.
- повернення органам державної влади, органам місцевого самоврядування ліцензій, документів дозвільного характеру та інших документів, а також печаток та штампів, які підлягають поверненню;
- надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.
- до моменту затвердження ліквідаційного балансу складення та подання органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітності за останній звітний період.
- після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складення проміжного ліквідаційного балансу, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.
- затвердження проміжного ліквідаційного балансу учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
- складення та подання органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітності за останній звітний період до затвердження ліквідаційного балансу.
- після завершення розрахунків з кредиторами складення ліквідаційного балансу, затвердження його учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, та подання органам доходів і зборів.
- передання документів, що підлягають обов'язковому зберіганню, в установленому законодавством порядку відповідним архівним установам.
- подання державному реєстраторові документів, передбачених законом, для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в установлений законом строк.
Приписи п.1 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" які, у цьому випадку, мають спеціальних характер перед нормами іншими законодавчих актів зобов`язують ліквідатора у випадку виявлення факту недостатності активів для задоволення вимог кредиторів припинити процедуру позасудової ліквідації та звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство.
За змістом вищевикладених етапів ліквідаційної процедури факт недостатності активів може бути виявлений саме після закінчення терміну для заявлення вимог кредиторів, проведення інвентаризації майнових активів, складення за затвердження власником проміжного ліквідаційного балансу.
Суд зауважує, що факт відкриття судової процедури банкрутства не позбавляє органи доходів та зборів, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, як права на проведення перевірок будь якої фінансової звітності боржника ( і не звільняє боржника від обов`язку надання такої звітності) так і права, за наявності заборгованості боржника перед бюджетом, звернутись до суду із заявою про визнання кредитором після винесення постанови про визнання боржника банкрутом.
Виходячи з вищевикладеного, суд дійшов висновку, що неподання актів перевірок органів доходів та зборів, Пенсійного фонду України, фондам соціального страхування, не може бути підставою для відмови у відкритті провадження у справі про банкрутство.
Дослідивши в судовому засіданні 04.07.18р. надані боржником документи, заслухавши представника боржника, судом встановлено дотримання заявником порядку добровільної ліквідації юридичної особи, визначеної чинним законодавством України, який передує зверненню до суду із заявою про порушення справи про банкрутство на підставі ч.1 ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Факти, які б свідчили про недостовірність наданих ліквідатором документів, судом не встановлені.
Недостатність активів ТОВ ІНТЕРГОРМАШ , м.Краматорськ необхідних для погашення кредиторської заборгованості, підтверджена проміжним ліквідаційний балансом банкрута станом на 15.06.18р. та матеріалами справи.
15.06.18р. учасниками ТОВ ІНТЕРГОРМАШ , м.Краматорськ прийнято рішення про звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство (протокол загальних зборів №11 від 15.06.18р.).
В силу ч.2 ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.
Згідно ч.6 ст. 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" за наслідками розгляду заяви про порушення справи про банкрутство та відзиву боржника господарський суд виносить ухвалу про: відкриття провадження у справі про банкрутство; відмову у відкритті провадження у справі про банкрутство.
Стаття 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", яка регламентує особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником, регулює спрощений порядок розгляду справ про банкрутство, оскільки положення вказаної статті не передбачають застосування процедур розпорядження майном боржника та санації.
Відповідно до ч.9 ст.16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в ухвалі про відкриття провадження у справі про банкрутство зазначається про відкриття провадження у справі про банкрутство та введення мораторію на задоволення вимог кредиторів.
З огляду на зазначене, суд встановив наявність підстав для відкриття провадження у справі про банкрутство, передбачених ст.ст. 10, 16, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", та введення мораторію на задоволення вимог кредиторів.
Суд зауважує, що відкриття судом провадження у справі про банкрутство не перешкоджає здійсненню контролюючими органами перевірок на виконання ч.7 ст.111 Цивільного кодексу України.
В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини ухвали.
Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 1, 2, 8, 10, 11, 16, 19, 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", в редакції від 22.12.11р., ст.3, ч.6 ст.12, ст.ст. 42, 46, 73, 86, 234 Господарського процесуального кодексу України, в редакції Закону № 2147-VIII від 03.10.17р., господарський суд
У Х В А Л И В:
Відкрити провадження у справі №905/1171/18 за заявою боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРГОРМАШ" (код ЄДРПОУ 39287255, адреса: 84333, Донецька обл., м.Краматорськ, вул. Румянцева, буд. 24) про порушення провадження у справі про банкрутство на підставі ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Призначити справу до розгляду в судовому засіданні на 17.07.18 року о 14:20 год . Засідання суду відбудеться в приміщенні господарського суду Донецької області, каб.№ 322 .
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені господарським процесуальним кодексом України, шляхом подання апеляційної скарги через господарський суд Донецької області.
Повний текст ухвали складено 09.07.18р.
Суддя С.С. Тарапата
Ухвалу про відкриття провадження у справі про банкрутство надіслати:
- боржнику;
- державному органу з питань банкрутства;
- державному реєстратору за місцезнаходженням боржника;
- державній виконавчій службі за місцезнаходженням боржника;
- державній податковій інспекції за місцезнаходженням боржника.
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2018 |
Оприлюднено | 09.07.2018 |
Номер документу | 75163456 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
С.С. Тарапата
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні