Постанова
від 17.07.2018 по справі 905/1171/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м.Харків, пр.Науки, 5

ПОСТАНОВА

ПРО ВИЗНАННЯ БОРЖНИКА БАНКРУТОМ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.07.2018р. Справа № 905/1171/18

за заявою боржника ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРГОРМАШ» (код ЄДРПОУ 39287255), м.Краматорськ, Донецька область

про порушення справи про банкрутство на підставі ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»

Головуючий суддя Тарапата С.С.

при секретарі судового засідання Кухтик С.Ю.

Присутні:

представник боржника - ОСОБА_2 (за довіреністю)

Ухвалою господарського суду Донецької області від 25.06.2018р. прийнято до розгляду заяву про порушення справи про банкрутство боржника, що ліквідується власником, - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРГОРМАШ» , м.Краматорськ, Донецька область, підготовче засідання призначено на 04.07.2018р.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 04.07.18р. за результатами підготовчого засідання відкрито провадження у справі №905/1171/18 за заявою боржника - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРГОРМАШ» , м.Краматорськ; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; справа призначена до розгляду в судовому засіданні на 17.07.18р.

17.07.18р. в судовому засіданні представник боржника клопотав про долучення до матеріалів справи заяви про поштову адресу ОСОБА_3 та копії витягу з ЄДР.

Розглянувши в судовому засіданні 17.07.18р. надані документи та інші матеріали справи, заслухавши представника боржника, господарський суд встановив:

Згідно частини першої статті 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про відкриття справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

10.04.18р. загальними зборами учасників ТОВ «ІНТЕРГОРМАШ» , м.Краматорськ прийнято рішення припинити діяльність товариства, ліквідувати юридичну особу та призначити головою ліквідаційної комісії ОСОБА_3 (протокол №10 від 10.04.18р.).

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 11.06.18р. №1004074843 внесено запис про перебування юридичної особи в стані припинення з 10.04.18р. за рішенням засновників та про строк, визначений засновниками для заявлення кредиторами своїх вимог.

З наданих суду документів вбачається проведення головою ліквідаційної комісії заходів, передбачених чинним законодавством, які передують зверненню до суду із заявою про порушення справи про банкрутство на підставі ч.1 ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» . Так:

Головою ліквідаційної комісії проведена інвентаризація майнових активів ТОВ «ІНТЕРГОРМАШ» , м.Краматорськ в результаті якої встановлена відсутність активів боржника, окрім грошових коштів в сумі 600,00грн.

На виконання вимог ч.7 ст.111 Цивільного кодексу України голова ліквідаційної комісії письмово повідомив про прийняття засновниками рішення про припинення підприємницької діяльності та про необхідність проведення перевірки органи Пенсійного фонду України і Фонду соціального страхування та податкові органів (Головне управління ДФС в Донецькій області, Головне управління ДФС у м.Києві, Державну податкову інспекцію у м.Краматорськ Головного управління ДФС в Донецькій області та Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м.Києві) разом з запитами про відсутність/наявність відкритих рахунків.

За результатами розгляду поданої заяви головою ліквідаційної комісії визнані вимоги кредитора ТОВ «ДАРТ ПРОЕКТ» (код ЄДРПОУ 40107312), м.Київ в сумі 150320,00грн. Вказана заборгованість внесена головою ліквідаційної комісії до реєстру кредиторів та проміжного ліквідаційного балансу станом на 15.06.18р.

Згідно довідки Краматорського управління Головного управління ДФС у Донецькій області №18821/10/05-99-44-20 від 03.05.18р. та довідки Головного управління ДФС у м.Києві №22177/10/26-15-17-05-19 від 14.05.18р. за боржником значилась заборгованість з податків,зборів, платежів, що контролюються органами ДФС в сумі 1318,23грн. Вказана заборгованість повністю погашена, що підтверджено квитанцією №26421221 від 06.06.18р. на суму 1320,00грн.

В листі ДПІ у м.Краматорськ ГУ ДФС в Донецькій області №535/10/05-15-08-013 від 02.05.18р. та листі Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м.Києві «Про надання інформації» №12893/10/26-59-08-01-23 від 08.05.18р. зазначено, що станом на 02.05.18р. та відповідно на 03.04.18р. ТОВ «ІНТЕРГОРМАШ» , м.Краматорськ має відкриті рахунки в АТ «УкрСиббанк» . Данні рахунки закриті, що підтверджено довідкою АТ «УКРСИББАНК» №81-21-27/307 від 06.06.18р. про закриття рахунку боржника.

Рахунки, на яких обліковуються цінні папери, у боржника відсутні.

На виконання вимог ч.8 ст.111 Цивільного кодексу України після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторів головою ліквідаційної комісії складений проміжний ліквідаційний баланс станом на 15.06.18р., який затверджений учасником ТОВ «ІНТЕРГОРМАШ» , м.Краматорськ, (протокол загальних зборів учасників №11 від 15.06.18р.).

В силу ст.1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» банкрутство - це визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів не інакше, як через застосування ліквідаційної процедури.

Відповідно до витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна №55935153 від 06.06.18р. рухоме майно за боржником не значиться. В державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Державному реєстрі Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна від 06.06.18р. №1266008008 інформація стосовно боржника відсутня.

Згідно з відомостями, наданими боржником, та доданими до заяви документами, рухоме та нерухоме майно за боржником не значиться, фінансовий стан характеризується неплатоспроможністю, кредиторська заборгованість, що не оспорюється, складає 150320,00грн.

На підставі вищевикладеного в судовому засіданні встановлена наявність ознак неплатоспроможності боржника.

Відповідно до ч.3 ст.110 Цивільного кодексу України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа ліквідується в порядку, встановленому законом про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.

Частина 4 ст.205 Господарського кодексу України передбачає, що у разі неспроможності суб'єкта господарювання через недостатність його майна задовольнити вимоги кредиторів він може бути оголошений за рішенням суду банкрутом.

Згідно ч.1 ст. 37 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.

Приписи п.1 ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , які мають спеціальних характер перед нормами інших законодавчих актів зобов`язують ліквідатора у випадку виявлення факту недостатності активів для задоволення вимог кредиторів припинити процедуру позасудової ліквідації та звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство.

Суд вважає, що визнання боржника банкрутом не перешкоджає здійсненню контролюючими органами перевірок на виконання ч.7 ст.111 Цивільного кодексу України в ході ліквідаційної процедури, тобто до складання ліквідатором остаточного ліквідаційного балансу банкрута, а відсутність актів перевірок органів доходів і зборів, Пенсійного фонду України та Фонду соціального страхування України, не може бути підставою для винесення судом постанови про визнання боржника банкрутом.

В постанові від 10.05.18р. у справі №922/2431/17 Верховний суд також зазначив, що перехід боржника до ліквідаційної процедури не перешкоджає органу ДФС можливості вжити заходи щодо перевірки діяльності боржника, звернувшись до ліквідатора банкрута з наказом про проведення такої перевірки.

Відповідно до ст.40 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Законом, з числа арбітражних керуючих, якщо інше не передбачено цим Законом.

В силу ч.2 ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності в нього статусу арбітражного керуючого.

В заяві про порушення справи про банкрутство та в доданому до неї клопотанні голови ліквідаційної комісії ОСОБА_3 останній просить покласти на нього обов'язки ліквідатора ТОВ «ІНТЕРГОРМАШ» , м.Краматорськ.

Враховуючи клопотання голови ліквідаційної комісії ОСОБА_3 про покладання на нього обов'язків ліквідатора, беручи до уваги відсутність у боржника майнових активів, окрім грошових коштів в сумі 600,00грн., суд визнав клопотання обґрунтованим та, керуючись ч.2 ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , при прийнятті заяви не здійснював заходи для автоматичного визначення кандидатури арбітражного керуючого.

Вирішуючи питання щодо призначення ліквідатора боржника, суд виходить з наступного:

Стаття 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", яка регламентує особливості застосування процедури банкрутства до боржника, що ліквідується власником, регулює спрощений порядок розгляду справ про банкрутство, оскільки положення вказаної статті не передбачають застосування процедур розпорядження майном боржника та санації.

Згідно ст.115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду. Грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород.

Враховуючи, що розміром середньомісячної заробітної плати керівника боржника не може бути менш ніж встановлений законодавством розмір мінімальної заробітної плати, то мінімально можливий розмір оплати послуг арбітражного керуючого (ліквідатора) становить дві мінімальні заробітні плати, а саме 7446,00грн. - на час слухання справи (3723,00 х 2 = 7446,00). Беручи до уваги, що майнові активи боржника складаються виключно з грошових коштів в сумі 600,00грн., а термін ліквідаційної процедури, виходячи з вимог закону щодо переліку дій, які необхідно здійснити ліквідатору становить 12 місяців, суд приходить до висновку, що у разі призначення ліквідатором боржника арбітражного керуючого, наявні активи (грошові кошти) не задовольнять вимоги з оплати послуг арбітражного керуючого навіть без обов`язкових витрат (сплата послуг банка, отримання відповідних довідок щодо майна боржника, поштові витрати, тощо).

Натомість, закон не встановлює обов`язкових вимог щодо розмірів оплати послуг (заробітної плати) голови ліквідаційної комісії, що надасть змогу здійснювати її за наявності коштів пропорційно з обов`язковими витратами у ліквідаційній процедурі. Судом також приймається до уваги, що враховуючі склад майнових активів боржника (виключно грошові кошти) ліквідатор не буде зобов`язаний здійснювати дії, виконання яких потребує спеціальних знань арбітражного керуючого як то: оцінка майна, організація процедури продажу і т.п.

Враховуючи викладене, суд, беручи до уваги недостатність майнових активів у боржника, що у разі призначення ліквідатором боржника арбітражного керуючого може призвести до неможливості задовольнити в повному обсязі вимоги з оплати послуг арбітражного керуючого та інших обов'язкових витрат, визнає за можливе покласти обов'язки ліквідатора на голову ліквідаційної комісії - ОСОБА_3 .

З огляду на зазначене та приймаючи до уваги дотримання заявником порядку ліквідації юридичної особи у відповідності з вимогами ст.ст.105, 110, 111 ЦК України, наявність кредиторської заборгованості та недостатність майнових активів для її задоволення, наявність ознак неплатоспроможності, господарський суд дійшов висновку про необхідність визнання банкрутом ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРГОРМАШ» , м.Краматорськ, та відкриття ліквідаційної процедури.

В судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 105, 110, 111 Цивільного кодексу України, ст.ст.1, 2, 8, 37, 38, 40, 41, 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , ст.205 Господарського кодексу України, ст.3, ч.6 ст.12, ст.ст. 46, 73, 86, 238, 254 Господарського процесуального кодексу України, в редакції Закону №2147-VIII від 03.10.17р., господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

Визнати боржника - ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРГОРМАШ» (код ЄДРПОУ 39287255), м.Краматорськ банкрутом.

Відкрити ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.

Ліквідатором ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРГОРМАШ» (код ЄДРПОУ 39287255), м.Краматорськ призначити голову ліквідаційної комісії - ОСОБА_3 (ІПН НОМЕР_1, адреса реєстрації: 83001, АДРЕСА_1; поштова адреса: 85401, Донецька обл., м.Селидове, а/с 97).

Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання банкрутом ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРГОРМАШ» (код ЄДРПОУ 39287255, адреса: 84333, Донецька обл., м.Краматорськ, вул. Румянцева, буд. 24) і відкриття ліквідаційної процедури.

Ліквідатору по закінченні ліквідаційної процедури представити суду звіт про проведену роботу, ліквідаційний баланс банкрута та документи, передбачені ст.46 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .

Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені господарським процесуальним кодексом України, шляхом подання апеляційної скарги через господарський суд Донецької області.

Повний текст ухвали складено 18.07.18р.

Суддя С.С. Тарапата

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення17.07.2018
Оприлюднено19.07.2018
Номер документу75364292
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/1171/18

Ухвала від 07.11.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 07.11.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 25.10.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Постанова від 17.07.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 04.07.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

Ухвала від 25.06.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.С. Тарапата

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні