Ухвала
від 09.07.2018 по справі 0840/2736/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

З ПИТАНЬ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПОЗОВУ

09 липня 2018 рокуСправа № 0840/2736/18 м.Запоріжжя

Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Прасов О.О., розглянувши у м.Запоріжжі матеріали адміністративного позову

ОСОБА_1 (71503, АДРЕСА_1; РНОКПП НОМЕР_1)

до Енергодарської міської виборчої комісії Запорізької області (71500, м. Енергодар, вул. Курчатова, буд. 11, кім. 311; код ЄДРПОУ 33926006)

про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 (надалі - позивач) до Енергодарської міської виборчої комісії Запорізької області (надалі - відповідач), в якому позивач просить суд: 1) визнати протиправною бездіяльність Енергодарської міської виборчої комісії Запорізької області, яка полягає в порушенні порядку розгляду скарг, передбаченого ст.97 Закону України Про місцеві вибори ; 2) зобов'язати Енергодарську міську виборчу комісію Запорізької області у дводенний строк з дня прийняття судом рішення по даній справі розглянути скаргу ОСОБА_1 від 26.06.2018 вх.№280 (суб'єкти оскарження: ОСОБА_2, ОСОБА_3, заінтересована особа - ОСОБА_4) в порядку, передбаченому ст.97 Закону України Про місцеві вибори .

Позивачем подано заяву про забезпечення позову, в якій позивач просить суд: 1) заборонити Енергодарській міській виборчій комісії Запорізької області до ухвалення рішення в даній адміністративній справі приймати від офіційного представника ініціативної групи для збирання підписів виборців єдиного одномандатного виборчого округу з виборів Енергодарського міського голови Запорізької області на підтримку пропозиції про відкликання за народною ініціативою Енергодарського міського голови Запорізької області ОСОБА_1 ОСОБА_5 ОСОБА_6 будь-які документи, що стосуються процедури відкликання за народною ініціативою Енергодарського міського голови Запорізької області ОСОБА_1, а саме: протокол зборів виборців єдиного одномандатного виборчого округу з виборів Енергодарського міського голови Запорізької області від 21.06.2018, всі письмові заяви про згоду кожної особи, включеної до ініціативної групи, на входження до її складу, письмову заяву про згоду ОСОБА_4 бути офіційним представником ініціативної групи, заповнені підписні листи для збирання підписів виборців на підтримку пропозиції про відкликання за народною ініціативою Енергодарського міського голови Запорізької області ОСОБА_1, тощо; 2) заборонити Енергодарській міській виборчій комісії Запорізької області до ухвалення рішення в даній адміністративній справі приймати будь-які рішення та подання, які передбачені ст.79 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та ст.41 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", щодо відкликання за народною ініціативою Енергодарського міського голови Запорізької області ОСОБА_1.

Заява вмотивована позивачем тим, що не погоджуючись із рішеннями, прийнятими на зборах виборців, та вважаючи, що дані збори виборців взагалі були проведені безпідставно, незаконно із порушенням встановленої процедури їх проведення, 26.06.2018 позивач звернувся до Енергодарської міської виборчої комісії Запорізької області зі скаргою (вх.№280 від 26.06.2018, суб'єкти оскарження: ОСОБА_2, ОСОБА_3, заінтересована особа - ОСОБА_4). 03.07.2018 позивач отримав письмову відповідь за підписом голови виборчої комісії ОСОБА_7 (Щодо скарги від 26.06.2018 за вих.№283 від 03.07.2018) за змістом якої позивача повідомлено, що: … Згідно з Постановою Центральної виборчої комісії Про формування складу обласних, районних (крім районів в АРК), міських (міст обласного значення та міста Києва), районних у місті Києві виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів від 06.09.2017 №230, Енергодарська міська виборча комісія Запорізької області була утворена у складі 18 (вісімнадцяти) членів (додаток №184 до вказаної постанови ЦВК). Отже, для того, щоб засідання виборчої комісії було повноважним, на ньому мають бути присутніми щонайменше 10 (десять) членів виборчої комісії. З метою розгляду Вашої скарги, мною як головою Енергодарської міської виборчої комісії Запорізької області було скликано засідання Енергодарської міської виборчої комісії Запорізької області на 15 годину 00 хвилин 28 червня 2018 року. Але у призначений час з'явилися лише 3 членів Енергодарської міської виборчої комісії Запорізької області, суб'єкт оскарження ОСОБА_3 та заінтересована особа ОСОБА_4 Відтак, провести засідання виборчої комісії та розглянути Вашу скаргу не було можливим у зв'язку із відсутністю кворуму. … . Таким чином, позивач вважає, що виборча комісія допустила бездіяльність, не розглянувши у строк, передбачений ч.4 ст.97 Закону України Про місцеві вибори , по суті скаргу, подану позивачем 26.06.2018. Внаслідок чого були, на думку позивача, порушені його права на своєчасний, об'єктивний та справедливий розгляд його скарги і, таким чином, позивач був позбавлений можливості захистити свої права, передбачені ст.34 Конституції України. Якщо 24.07.2018, на тридцятий день строку збору підписів, офіційний представник ініціативної групи ОСОБА_8 подасть до виборчої комісії усі необхідні матеріали, то 25.07.2018 розпочнеться їх перевірка виборчою комісією. При цьому, враховуючи, що виборча комісія, на думку позивача, допустила протиправну бездіяльність, не розглядаючи його скаргу, щодо незаконності проведення зборів виборців, виборча комісія протиправно буде перевіряти і подані матеріали: протокол зборів виборців багатомандатного виборчого округу з виборів депутатів Енергодарської міської ради Запорізької області, письмові заяви про згоду кожної особи, включеної до ініціативної групи, на входження до її складу, письмову заяву про згоду визначеної особи бути офіційним представником ініціативної групи, заповнені підписні листи, що прошиті та скріплені підписами офіційного представника та не менше трьох членів ініціативної групи із зазначенням кількості зібраних підписів, тощо. Як наслідок, на думку позивача, буде заподіяна шкода його правам, свободам та інтересам, а для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат. З метою недопущення очевидної, на думку позивача, небезпеки заподіяння шкоди його правам, свободам та інтересам для відновлення яких необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, він вважає наявними ознаки протиправності бездіяльності виборчої комісії.

Дослідивши матеріали адміністративної справи суд вважає, що заява позивача не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно з ч.5 ст.79 Закону України №280/97-ВР від 21.05.1997 Про місцеве самоврядування в Україні сільський, селищний, міський голова може бути відкликаний з посади за народною ініціативою в порядку, визначеному Законом України Про статус депутатів місцевих рад з особливостями, передбаченими частинами шостою - десятою цієї статті, не раніше як через рік з моменту набуття ним повноважень.

Право вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (не раніше ніж через рік з моменту набуття таких повноважень) мають громадяни України, які відповідно до закону про місцеві вибори є виборцями відповідного виборчого округу (ч.1 ст.38 Закону України №93-IV від 11.07.2002 Про статус депутатів місцевих рад ).

Відповідно до ч.1 ст.39 Закону України №93-IV від 11.07.2002 Про статус депутатів місцевих рад у триденний строк після дня проведення зборів виборців, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, особа, визначена офіційним представником ініціативної групи, повідомляє відповідну територіальну виборчу комісію про факт проведення зборів. До повідомлення додається витяг з протоколу зборів, в якому зазначається зміст звернення виборців про відкликання депутата місцевої ради, зміст обговорення, прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради, персональний склад ініціативної групи. Голова, а у разі його відсутності - заступник голови, а у разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії на наступний день з дня одержання повідомлення щодо проведення зборів виборців, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, інформує депутата, відповідні місцеву організацію партії, партію (у разі якщо депутат був обраний шляхом висування його місцевою організацією партії) та місцеву раду.

Згідно з ч.1 ст.41 Закону України №93-IV від 11.07.2002 Про статус депутатів місцевих рад після завершення збирання підписів, але не пізніше дня закінчення строку збору підписів, передбаченого частиною другої статті 40 цього Закону, заповнені підписні листи збираються офіційним представником ініціативної групи, прошиваються та скріплюються підписами офіційного представника та не менше трьох членів ініціативної групи із зазначенням кількості зібраних підписів та не пізніш як на другий день разом з протоколом зборів виборців, що утворили відповідну ініціативну групу, передаються до відповідної територіальної виборчої комісії.

Як передбачено ч.2 ст.41 Закону України №93-IV від 11.07.2002 Про статус депутатів місцевих рад , Голова, а у разі його відсутності - заступник голови, а у разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії, не пізніше наступного дня з дня отримання підписних листів та протоколу зборів виборців, скликає засідання комісії для організації перевірки отриманих матеріалів. На цьому засіданні територіальна виборча комісія перевіряє дотримання вимог статей 38-40 цього Закону при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, правильність оформлення підписних листів, кількість підписів, що встановлена частиною першою статті 40 цього Закону, а також із залученням органів ведення Державного реєстру виборців здійснює перевірку достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, та із залученням правоохоронних органів - вибіркову перевірку їхніх підписів (не менше 10 відсотків від загальної кількості) у такі строки: 1) у разі відкликання депутата сільської, селищної, міської (міста районного значення) ради - протягом десяти днів з дня отримання матеріалів; 2) у разі відкликання депутата районної, міської (міста обласного значення), районної в місті ради - протягом двадцяти днів з дня отримання матеріалів; 3) у разі відкликання депутата обласної, Київської, Севастопольської міської ради - протягом тридцяти днів з дня отримання матеріалів.

Відповідно до ч.5 ст.41 Закону України №93-IV від 11.07.2002 Про статус депутатів місцевих рад , якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону, оформлення підписних листів та кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, відповідає вимогам цього Закону, територіальна виборча комісія приймає рішення про відкликання депутата за народною ініціативою (у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування) або про звернення до вищого керівного органу партії, місцева організація якої висувала відповідного депутата, щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

За змістом позову, поданої заяви про забезпечення позову Енергодарською міською виборчою комісією Запорізької області рішення, у порядку ст.41 Закону України №93-IV від 11.07.2002 Про статус депутатів місцевих рад , ч.5 ст.79 Закону України №280/97-ВР від 21.05.1997 Про місцеве самоврядування в Україні , ще не прийнято.

Предметом оскарження є неналежний, на думку позивача, розгляд його скарги (вх.№280 від 26.06.2018), а не порядок його відкликання, у порядку ст.41 Закону України №93-IV від 11.07.2002 Про статус депутатів місцевих рад , ч.5 ст.79 Закону України №280/97-ВР від 21.05.1997 Про місцеве самоврядування в Україні . Відтак, заходи щодо забезпечення позову, викладені позивачем в заяві про його забезпечення є передчасними та перешкоджатимуть народній ініціативі виборців м.Енергодара, місцевої громади.

Відповідно до ч.1-ч.2 ст.150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову. Забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Згідно з ч.4 ст.150 КАС України подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.

Як зазначено у ч.1 ст.154 КАС України, заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

Про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову суд постановляє ухвалу (ч.5 ст.154 КАС України).

Позивачем в обґрунтування заяви не наведено та не надано доказів у підтвердження того, що: невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або очевидними є ознаки протиправності рішення суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням.

Приймаючи до уваги викладене, суддя відмовляє в задоволенні заяви про забезпечення адміністративного позову.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.150-154, 241-243, 248 КАС України, суддя,

УХВАЛИВ:

Відмовити у задоволенні заяви ОСОБА_1 про забезпечення адміністративного позову.

Ухвалу про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову може бути оскаржено (ч.8 ст.154 КАС України).

Ухвала набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.256 КАС України.

Ухвала оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.294, 295 КАС України.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2018
Оприлюднено10.07.2018
Номер документу75169456
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0840/2736/18

Рішення від 05.11.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 04.10.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 10.09.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 09.07.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 09.07.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні