ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 липня 2018 року м. Одеса Справа № 815/2450/18
Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Іванова Е.А.,
за участю: секретаря Ягенської К.О., представників позивача Іскри Г.С., відповідача Бутрик А.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Одесі адміністративну справу за позовом Селянського (фермерського) господарства Пегас до Державної фіскальної служби України про визнання дій протиправними та скасування рішення Комісії Державної фіскальної служби України №2808/32429604/2 від 05.05.2018р. та зобов'язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №5 від 07.10.2017року,
ВСТАНОВИВ:
Селянське (фермерське) господарство Пегас (далі - позивач), обґрунтовує позовні вимоги тим, що 07.10.2017 року за результатами фінансово-господарської діяльності було виписано на покупця Приватне підприємство СІС ГРУП податкову накладну за №5 на суму ПДВ у розмірі 120 384,17 (сто двадцять тисяч триста вісімдесят чотири гривні 17 копійок) номенклатура товару кукурудза власного вирощування. 30.10.2017 року податкову накладну було направлено до ДФС для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно отриманої квитанції №1, яка була отримана 30.10.2017 року, податкову накладну прийнято,але реєстрацію зупинено, та зазначені підстави зупинення, зокрема вказано, що відповідно до п.201,16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 р №567. 3а результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:1005, та запропоновано надати пояснення та/або копії документів достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п. 201.16 ст. 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу. 10.04.2018 року відповідно до п.и.201.16.2 п.201.16. ст..201 ПКУ позивачем було направлено в електронному вигляді до ДФС - повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по відмовній податковій накладній від 07.10.2017 року №5, де було зазначено, що СФГ Пегас є сільгоспвиробником і займається обробкою землі і вирощуванням зернових та технічних культур та станом на 31.12.2016 року перебувало на спеціальному режимі оподаткування ПДВ, має основні засоби та техніку для обробки та збирання урожаю, та найманих працівників. Також було надано первинні документи, а саме: видаткова накладна №9 від 07.10.2017 року, рахунок №9 від 09.10.2017р., платіжне доручення №542 від 09.10.2017 р. про 80% оплату, договір купівлі-продажу №8610/60 від 06.18.2017р, товарно-транспортні накладні, довіреність №935 від 07.10.2017р.,таблиця даних платника податків. Також були надано копії документів, що підтверджують факт покупки насіння кукурудзи та засобів захисту, а саме: договір поставки №75-2017 від 24.03.2017р., специфікація до договору №2 від 24.03.2017 р., видаткова накладна №ПА-0000167 від 24.03.2017р,та №ПА-0000412 від 3.05.2017р, платіжні доручення №60 від 28.03.2017, №77 від 12.05.2017р., №54 від 11.10.2017 р. Отже було надано усі необхідні документи, які безперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податковій накладній №5 від 07.10.2017 року. Однак рішенням комісії ДФС №651633/32429604 від 17.04.2018 року, у реєстрації податкової накладної №5 від 07.10.2017 року було відмовлено, та вказана підстава: ненадання платником податків копій документів, а саме банківські виписки з особових рахунків. Не погоджуючись з вказаним рішенням позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення позову та надав до суду письмовий відзив, який мотивований тим, що СФГ Пегас направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкових накладних податкову накладну № 5 від 07.10.2017. За отриманою квитанцією з єдиного вікна приймання звітності ДФС України від 30.10.2017 № 1 підприємству було повідомлено, що реєстрація відповідної податкової накладної зупинена, оскільки відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567. За результатами опрацювання виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1005. Надалі платник податку 10.04.2018 року направив засобами електронного зв'язку повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК. Однак, за рішенням комісії Головного управління ДФС в Одеській області № 651633/32429604 від 17.04.2018 року платнику відмовлено в реєстрації податкової накладної № 5 від 07.10.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідне рішення було оскаржено платником до ДФС України та за результатами розгляду рішенням від 05.05.2018 року № 2808/32429604/2 - залишено без змін. Так, Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII було внесено ряд суттєвих змін до ПК України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю. В рішенні Комісії Головного управління ДФС в Одеській області було чітко зазначено саме які документи не було надано підприємством СФГ Пегас разом із повідомленням, а саме: розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, оскільки надані платіжні доручення по сумі не співпадають з наданою копією видаткової накладної, виписаної на адресу ПП СІС Груп щодо поставки кукурудзи. З огляду на не надання СФГ Пегас разом із повідомленням від 10.04.2018 року всіх необхідних документів, Головним управлінням ДФС в Одеській області було винесено обґрунтоване рішення № 651633/32429604 від 17.04.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 07.10.2017 року, виписаної на адресу контрагента-покупця Приватного підприємства СІС Груп із обсягом постачання на суму 601920,83 грн. (в т.ч. ПДВ у розмірі 120384,17 грн.). Обґрунтованість відповідного рішення підтверджено ДФС України за винесеним рішенням від 05.05.2018 року № 2808/32429604/2, яке оскаржується в рамках даної справи. Таким чином, рішення комісії ДФС України про відмову в задоволенні скарги СФГ Пегас - є повністю правомірним.
Ухвалою суду від 25.05.2018 року позов залишений без руху.
Ухвалою суду від 06.06.2018 року суд відкрив спрощене провадження по справі з повідомленням (викликом) сторін.
Дослідивши документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
06 жовтня 2017 року між СФГ Пегас (продавець) та Приватним підприємством СІС ГРУП (Покупець) укладено Договір купівлі-продажу №0610/60, відповідно до умов якого продавець зобов'язується передати належний йому товар у власність покупцеві, а покупець зобов'язується прийняти товар та сплатити за нього на умовах Договору.
Згідно п. 4.1 Договору ціна за одиницю товару вказується в накладній або рахунку - фактурі.
Відповідно до п. 4.2 Договору покупець здійснює 80% оплати за товар в українських гривнях шляхом банківського переведення на розрахунковий рахунок продавця протягом трьох робочих днів з моменту отримання рахунку на оплату поставленого товару.
Згідно п. 4.3 Договору кінцева оплата 20% за відповідну партію поставленого товару здійснюється протягом трьох робочих днів з моменту отримання документів передбачених п. 5.1.5 Договору.
Відповідно до умов п. 5.1.5 Договору продавець зобов'язується передати засобами факсимільного зв'язку або по електронній пошті серед іншого, наступні документи: податкову накладну на кожну відповідну партію поставленого товару (або на передплату) у електронному вигляді, належним чином оформлену у відповідності до правил, які встановлені п. 201.1 ст. 201 ПК України, зокрема із обов'язковим зазначенням коду товару згідно УКТ ЗЕД, та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних через систему електронного документообігу в момент першої події протягом двох днів з дати першої події.
Відповідно до видаткової накладної від 07 жовтня 20117 року №9, позивачем поставлено товар на загальну суму 722305 грн. з ПДВ (а.с. 28).
Оплата 80% товару у сумі 577844 грн. здійснена 09 жовтня 2017 року, відповідно до платіжного доручення від 09 жовтня 2017 року №542 (а.с. 31).
Відповідно, 07 жовтня 2017 року позивачем складено податкову накладну №5 та 30 жовтня 2017 року направлено її на реєстрацію (а.с. 82).
Проте, позивачем отримано квитанцію від 30 жовтня 2017 року з результатом обробки: документ прийнято, реєстрація зупинена (а.с. 83).
Зазначено виявлені помилки: відповідно до п. 201.16. статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 р. № 567 (далі - Критерії оцінки ступеня ризиків). За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 1005. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
10 квітня 2018 року подано повідомлення із поясненнями позивача та доданими до них документами відносно проведення спірних операцій та реєстрацій вищезгаданої податкової накладної (а.с. 84).
Рішенням комісії від 17 квітня 2018 року №651633/32429604 відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстави: не падання платником податку копій документів, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.
Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.
В силу вимог частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до підпункту 16.1.2 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Слід зазначити, що відповідно до підпункту 14.1.60. пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
З наведеного вбачається, що обов'язком продавця є складання та надіслання податкової накладної для реєстрації в ЄРПН за правилом "першої події".
У свою чергу, відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з положеннями пункту 20.2 статті 20 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 201.16.1. пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
З аналізу даних норм законодавства вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Згідно з положеннями підпункту 201.16.2. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (п/п. 201.16.3. ПК України).
Зазначена комісія приймає рішення про:
реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Слід зазначити, що відповідно до постанови КМ України від 29.03.2017 р. № 190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.
Слід зазначити, що відповідно до п. 6 Критеріїв, на який посилається ДФСУ, моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями, зокрема (п. 1): обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
У той же час, відповідно до Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений наказом МФУ 13 червня 2017 року № 567, Селянським (фермерським) господарством Пегас подано пояснення та документи, копії яких додані до матеріалів справи, зокрема: видаткова накладна №9 від 07.10.2017 року, рахунок №9 від 09.10.2017р., платіжне доручення №542 від 09.10.2017 р. про 80% оплату, договір купівлі-продажу №8610/60 від 06.18.2017р, товарно-транспортні накладні, довіреність №935 від 07.10.2017р., таблиця даних платника податків. Також були надано копії документів ,що підтверджують факт покупки насіння кукурудзи та засобів захисту, а саме: договір поставки №75-2017 від 24.03.2017р., специфікація до договору №2 від 24.03.2017 р., видаткова накладна №ПА-0000167 від 24.03.2017р,та №ПА-0000412 від 03.05.2017р, платіжні доручення №60 від 28.03.2017р., №77 від 12.05.2017р.,№54 від 11.10.2017 р.
Із сукупності доданих до матеріалів справи документів вбачається, що позивачем, на підставі укладеного із Приватним підприємством СІС ГРУП (Покупець) договору від 06 жовтня 2017 року №0610/60 поставлено товар на загальну суму 577844 грн. з ПДВ, в свою чергу, Приватним підприємством СІС ГРУП відповідно до платіжного доручення від 09 жовтня 2017 року №542 оплачено товар (80%), а решта підлягала сплаті після отримання електронної податкової накладної з ПДВ, яку позивач не зміг зареєструвати в Реєстрі через отриману відмову.
При цьому, податкова накладна №5 від 07 жовтня 2017 року містить детальний перелік товару, який поставлено Приватному підприємству СІС ГРУП .
Судом встановлено, що позивач вказаний в договорі товар, виростив особисто, що підтверджується звітом про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду СФК Пегас , довідкою Виконавчого комітету Смолянської сілької ради Кодимського району Одеської області, договором поставки №75-2017 від 24.03.2017 року, згідно якого СФК Пегас придбало у ПП Поділля-Агрохімсервіс насіння кукурудзи, видатковими накладними до договору, платіжними дорученнями та специфікацією.
В порядку виконання обов'язку, встановленого частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідачем не спростовано фактичне виконання спірної операції та не доведено зворотне.
За висновком суду, надані позивачем до відповідача пояснення та додані документи, які також подані до суду, у повній мірі підтверджують господарську діяльність позивача із ПП СІС ГРУП . Судом не встановлено обставин, які б свідчили про невідповідність поданих до ДФСУ документів чи їх неповноту.
Таким чином, беручи до уваги те, що: податкова накладна видана в межах операції, яка є об'єктом оподаткування; фактичне виконання даної операції підтверджується матеріалами справи та в порядку ч. 2 ст. 77 КАС України відповідачем наведене не спростовано та не доведено зворотне; покупець/продавець є платниками ПДВ; податкова накладна подана для реєстрації у встановлений п. 201.10 ПК України строк, а також враховуючи те, що відповідачем не доведено наявності інших підстав для зупинення реєстрації і відмови у реєстрації податкової накладної та судом не встановлено обставин, які б перешкоджали у її реєстрації, суд приходить до висновку про відсутність у відповідача підстав для відмови у реєстрації податкової накладної шляхом прийняття оскаржуваного рішення, яке прийнято без врахування всіх обставин, що мали суттєве значення для оцінки реальності господарських операцій та для цілей прийнятті оспорюваного рішення, а також без врахування наведених вище норм податкового законодавства.
Судом також враховується, що у квитанції № 1 по суті не зазначено конкретних причин зупинення реєстрації податкової накладної, критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної, а міститься загальне посилання на невідповідність обсягів постачання обсягам придбання. Спірне рішення, у свою чергу, не містить чіткої підстави для відмови у реєстрації - чи то подані документи складені з порушенням законодавства, чи то не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової (зазначено "та/або") накладної.
У той же час, головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб'єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв'язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акту нормам чинного законодавства.
Натомість, оскаржуване рішення фіскального органу не відповідає наведеним вище вимогам щодо чіткості та зрозумілості, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов'язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб'єкта владних повноважень.
Відтак, оскільки в порядку виконання обов'язку, передбаченого ч. 2 ст. 77 КАС України, відповідачем не доведено законності та обґрунтованості спірного рішення, суд, приходить до висновку про задоволення позову в цій частині шляхом визнання протиправним та скасування оскаржуваного рішення від 05 травня 2018 року №2808/32429604/2.
Що стосується позовних вимог про реєстрацію податкової накладної, слід зазначити, що відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, відповідно до п. 19, п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (із змінами; далі - Порядок № 1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:
1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).
Відтак, оскільки рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 05 травня 2018 року №2808/32429604/2 підлягає скасуванню то, відповідно, з урахуванням положень підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201, пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, пункту 19, пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29 грудня 2010 р. № 1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в цій частині зобов'язання відповідача зареєструвати вищезгадану податкову накладну датою її фактичного подання 30.10.2017 року.
Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 та ч. 1 ст. 73 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Під час перевірки правомірності оскаржуваних рішень суд враховує, чи прийняті вони з використанням повноважень та спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискредитації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь яким несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З огляду на зазначене та оцінюючи у сукупності встановлені обставини і перевіривши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача.
Судові витрати розподілити за правилами ст. 139 КАС України .
Керуючись ст.ст.9, 139, 241-246 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Селянського (фермерського) господарства Пегас до Державної фіскальної служби України задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України №2808/32429604/2 від 05.05.2018р.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну виписану Селянським (фермерським) господарством Пегас №5 від 07.10.2017року датою її фактичного подання -30.10.2017р.
Стягнути з Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197 місцезнаходження: м.Київ, Львівська площа 8) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Селянського (фермерського) господарства Пегас (код ЄДРПОУ 32429604, місцезнаходження: Одеська обл.. м.Кодимавул.Мічуріна б.1) витрати по сплаті судового збору у сумі 1762грн. сплачені по платіжному дорученню №216 від 04.06.2018р.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки встановлені ст..255 КАС України.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення з урахуванням положень п.15-5 Перехідних положень КАС України.
Суддя Іванов Е.А.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2018 |
Оприлюднено | 10.07.2018 |
Номер документу | 75190787 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Іванов Е. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні