Справа № 815/1168/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 липня 2018 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Танцюри К.О.,
за участю секретаря Потурнак А.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Одесі справу за адміністративним позовом Державної екологічної інспекції в Одеській області до Комунального підприємства «Миколаївський комунгосп» про негайне призупинення використання свердловини до отримання дозволу на спеціальне водокористування,-
ВСТАНОВИВ:
Державна екологічна інспекція в Одеській області звернулась до суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства «Миколаївський комунгосп» про негайне призупинення використання Комунальним підприємством «Миколаївський комунгосп» артсвердловини, яка знаходиться за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н., с.Миколаївка, вул. Шкільна, 155 до отримання дозволу на спеціальне водокористування.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у період з 01.03.2018р. по 07.03.2018р. було проведено планову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища суб'єктом господарювання Комунальним підприємством Миколаївський комунгосп , у ході якої встановлено факт провадження господарської діяльності без дозволу на спеціальне водокористування. Позивач, керуючись ст.16 Конституції України, ст.20-2 ЗУ Про охорону навколишнього природного середовища та ч.5. ст.4 ЗУ Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та зазначивши, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду, просив суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Представник позивача, посилаючись на обґрунтування викладені у позовній заяві, просив суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Ухвалою суду від 11.04.2018р. відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження.
16.05.2018р. до суду надійшов відзив на адміністративний позов, згідно якого відповідач просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі, посилаючись на те, що відповідно до рішення Миколаївської сільської ради Овідіопольського району Одеської області №318-У11 від 21.12.2017 року ОСОБА_1 був прийнятий на посаду начальника КП Миколаївський комунгосп і з ним був укладений контракт терміном з 22.12.2017р. по 22.06.2018р., який у зв'язку з відсутністю робітників, великою заборгованістю населення за воду, не переданими документами від попереднього начальника, за такий короткий термін не встиг організувати належним чином діяльність КП Миколаївський комунгосп . Разом з тим, на думку представника відповідача, позивачем не надано доказів того, що КП Миколаївський комунгосп забирає та використовує більше 5 куб. м. води за добу, а тому повинен отримати дозвіл на спецводокористування.
31.05.2018р. від Державної екологічної інспекції в Одеській області до суду надійшла відповідь на відзив згідно якої позивач зазначив, що Державна екологічна інспекція в Одеській області, на його думку, подала усі необхідні докази, які підтверджують, що відповідач забирає та використовує більше 5 куб. м. води за добу, а саме акт перевірки, протокол про вчинення адміністративного правопорушення та звіт про використання води та зазначив, що з моменту призначення на посаду начальника КП Миколаївський комунгосп ОСОБА_1 до моменту перевірки пройшло більше 2 місяців, тобто достатньо часу щоб звернутися з заявою про видачу дозволу на спеціальне водокористування, чого зроблено не було.
Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши докази по справі, судом встановлено наступне.
Як вбачається з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань до видів діяльності КП Миколаївський комунгосп відносяться: Код КВЕД 81.29 Інші види діяльності із прибирання (основний);
Код КВЕД 36.00 Забір, очищення та постачання води; Код КВЕД 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель
У період з 01.03.2018р. по 07.03.2018р. державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища в Одеській області ОСОБА_2 та ОСОБА_3 була проведена планова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища Комунальним підприємством Миколаївський комунгосп , за результатами якої складено акт перевірки №09/11(а.с.11-14).
Під час проведення перевірки державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища в Одеській області ОСОБА_2 та ОСОБА_3 встановлено порушення КП Миколаївський комунгосп ст.ст. 44,110 Водного кодексу України, -здійснення забору води з артезіанської свердловини без дозволу на спецводокористування та ст. 44 Водного кодексу України,- не ведення первинного обліку води.
Усі води (водні об'єкти) на території України є національним надбанням Українського народу, однією з природних основ його економічного розвитку і соціального добробуту. Водні ресурси забезпечують існування людей, тваринного і рослинного світу і є обмеженими та уразливими природними об'єктами. В умовах нарощування антропогенних навантажень на природне середовище, розвитку суспільного виробництва і зростання матеріальних потреб виникає необхідність розробки і додержання особливих правил користування водними ресурсами, раціонального їх використання та екологічно спрямованого захисту. Водний кодекс, в комплексі з заходами організаційного, правового, економічного і виховного впливу, сприяє формуванню водно-екологічного правопорядку і забезпеченню екологічної безпеки населення України, а також більш ефективному, науково обгрунтованому використанню вод та їх охороні від забруднення, засмічення та вичерпання.
Так, статтею 42 Водного кодексу України передбачено, що водокористувачами в Україні можуть бути підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, іноземні юридичні особи.
Відповідно до п.9 ч.1 ст.44 Водного кодексу України водокористувачі зобов'язані здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу.
Згідно з ч.1 та ч.2 ст. 48 Водного кодексу України спеціальне водокористування - це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів. Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських (у тому числі для цілей аквакультури) та інших державних і громадських потреб.
Частиною 1 ст.49 Водного кодексу України визначено, що спеціальне водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування.
Відповідно до положень ч.6,7 ст.7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності 05.04.2007р. № 877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт. На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Разом з тим, Державна екологічна інспекція України та її територіальні органи, зокрема Державна екологічна інспекція в Одеській області є повноважним органом щодо реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
При цьому, відповідно до ч.5 ст.4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Відповідно до акту перевірки №09/11 КП Миколаївський комунгосп було надано дозвіл на водокористування Державним управлінням охорони наволишнього водного середовища в Одеській області від 21.08.2012р. №УКР 3453-А/Оде терміном дії до 14.10.2016р. одна арт свердловина №155 та міськводопровід. Ціль користування-забезпечення водою населення. Забір води з міськводопроводу 36 тис. м.куб/рік-98,6м. куб/добу та забір води з підземних джерел -23,5 тис.м.куб/рік-64,4 куб/добу. Також, у акті зазначено, що на момент перевірки КП Миколаївський комунгос здійснювало забір води з артезіанської свердловини без дозволу на спецводокористування. Журнал первинного обліку забору води надано не було. Керівництвом КП Миколаївський комунгосп надано довідку від 07.03.2018р. №б/н про те, що об'єм води забраний з артезіанської свердловини №155 у період з 15.10.2016р. по 07.03.2018р. склав 11159 м? .
Зазначений акт перевірки №09/11 підписаний керівником КП Миколаївський комунгосп ОСОБА_4 без зауважень.
У ході офіційного з'ясування обставин справи відповідачем не спростовано відсутність у КП «Миколаївський комунгосп» дозволу на спеціальне водокористування щодо артсвердловини, яка знаходиться за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н., с.Миколаївка, вул. Шкільна, 155. Разом з тим, відповідно до звіту про використання води за 2017 рік, підписаного директором КП Миколаївський комунгосп ОСОБА_1, об'єм води, забраної з водного об'єкта, що врахований засобами вимірювальної техніки первинних водокористувачів 9,165тис.куб.м (а.с.22-23).
Також, судом встановлено, що Державною екологічною інспекцією в Одеській області було складено протокол про адміністративне правопорушення від 07.03.2018р., а саме порушення ОСОБА_1 правил ведення первинного обліку води з артезіанської свердловини (а.с.100). Постановою Державної екологічної інспекції в Одеській області від 07.03.2018р. визнано винним ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення та накладено штраф за порушення правил ведення первинного обліку води з артезіанської свердловини (а.с.99). Постановою Овідіопольського районного суду Одеської області від 20.04.2018р. по справі №509/928/18 було закрито провадження у справі про адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст. 164 КУпАП порушення порядку провадження господарської діяльності, а саме, щодо порушення правил ведення первинного обліку кількості води з артезіанської свердловини №158, відносно ОСОБА_1 за відсутністю в його діях події і складу адміністративного правопорушення (а.с.98).
Однак, суд не приймає до уваги посилання представника відповідача на наявність підстав для відмови у задоволенні адміністративного позову Державної екологічної інспекції в Одеській області у зв'язку із прийнням вказаної постанови Овідіопольського районного суду Одеської області від 20.04.2018р. по справі №509/928/18, оскільки зазначені обставини не спростовують відсутність дозволу на спеціальне водокористування у КП «Миколаївський комунгосп» та наявність підстав для зупинення використання ним артсвердловини, яка знаходиться за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, село Миколаївка, вул. Шкільна, 155 до отримання дозволу на спеціальне водокористування.
Враховуючи викладене та те, що Комунальним підприємством «Миколаївський комунгосп» , всупереч вимогам ст.ст.44,110 Водного кодексу України здійснюється господарська діяльність щодо забору води з артезіанської свердловини без дозволу на спецводокористування, суд вважає позовні вимоги Державної екологічної інспекції в Одеській області про зупинення використання КП «Миколаївський комунгосп» артсвердловини до отримання дозволу на спеціальне водокористування є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Щодо посилання представника КП «Миколаївський комунгосп» на те, що ОСОБА_1 був призначений на посаду начальника комунального підприємства лише 21.12.2017р. та не встиг організувати належним чином діяльність КП Миколаївський комунгосп суд зазначає, що зазначені представником позивача обставини не спростовують встановлені під час перевірки порушення та не звільняють суб'єкта господарювання від обов'язку отримання відповідного дозволу.
Докази отримання КП Миколаївський комунгосп дозволу на спеціальне водокористування артсвердловини, яка знаходиться за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, село Миколаївка, вул. Шкільна, 155, до суду надано не було.
Частиною 1 ст.77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Державної екологічної інспекції в Одеській області задоволенню не підлагає.
Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Державної екологічної інспекції в Одеській області -задовольнити.
Зупинити використання Комунальним підприємством «Миколаївський комунгосп» (код ЄДРПОУ 32695471, Одеська область, Овідіопольський район, село Миколаївка, вул. Набережна,24) артсвердловини, яка знаходиться за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, село Миколаївка, вул. Шкільна, 155 до отримання дозволу на спеціальне водокористування.
Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення виготовлено 09.07.2018р.
Суддя К.О. Танцюра
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2018 |
Оприлюднено | 12.07.2018 |
Номер документу | 75225090 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Танцюра К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні