Постанова
від 30.01.2019 по справі 815/1168/18
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 січня 2019 р.м.ОдесаСправа № 815/1168/18

Категорія: 5.1 Головуючий в 1 інстанції: Танцюра К.О.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді -Кравченка К.В., судді -Джабурія О.В., судді -Вербицької Н.В. при секретарі -Поповій К.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу комунального підприємства Миколаївський комунгосп на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03 липня 2018 року у справі за позовом Державної екологічної інспекції в Одеській області до комунального підприємства Миколаївський комунгосп про негайне призупинення використання свердловини до отримання дозволу на спеціальне водокористування,-

В С Т А Н О В И В:

В березні 2018 року Державна екологічна інспекція в Одеській області (надалі - позивач) звернулась до суду з позовом до комунального підприємства Миколаївський комунгосп (надалі - відповідач), в якому (з врахуванням уточнень позовних вимог від 06.04.2018 року) просила прийняти постанову, якою негайно призупинити використання відповідачем артезіанської свердловини, яка знаходиться за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н., с.Миколаївка, вул. Шкільна, 155 до отримання дозволу на спеціальне водокористування.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначає, що в ході проведення планової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища суб'єктом господарювання - відповідачем, було встановлено факт провадження господарської діяльності без дозволу на спеціальне водокористування.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 03.07.2018 року позовні вимоги задоволено повністю.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій вказуючи на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти по справі нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань до видів діяльності КП Миколаївський комунгосп відносяться: Код КВЕД 81.29 Інші види діяльності із прибирання (основний); Код КВЕД 36.00 Забір, очищення та постачання води; Код КВЕД 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.

З 21.12.2017 року на посаду директора КП Миколаївський комунгосп був призначений Болсун С.О. (надалі - директор КП Миколаївський комунгосп ).

У період з 01.03.2018 року по 07.03.2018 року державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища в Одеській області була проведена планова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища КП Миколаївський комунгосп , за результатами якої складено акт перевірки №09/11 (надалі - акт перевірки).

Під час проведення перевірки державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища в Одеській області встановлено порушення КП Миколаївський комунгосп ст.ст.44, 110 Водного кодексу України, - здійснення забору води з артезіанської свердловини без дозволу на спецводокористування та ст.44 Водного кодексу України - не ведення первинного обліку води.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що КП Миколаївський комунгосп всупереч вимогам діючого законодавства здійснюється господарська діяльність щодо забору води з артезіанської свердловини без дозволу на спецводокористування.

Колегія суддів погоджується з цим висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно до п.9 ч.1 ст.44 Водного кодексу України водокористувачі зобов'язані здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу.

Згідно з ч.1 та ч.2 ст.48 Водного кодексу України спеціальне водокористування - це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів. Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських (у тому числі для цілей аквакультури) та інших державних і громадських потреб.

Частиною 1 ст.49 Водного кодексу України визначено, що спеціальне водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування.

Згідно акту перевірки Державним управлінням охорони навколишнього водного середовища в Одеській області було надано дозвіл від 21.08.2012 року №УКР 3453-А/Оде КП Миколаївський комунгосп на водокористування, терміном дії до 14.10.2016 року, одна артезіанська свердловина №155 та міськводопровід. Ціль користування: забезпечення водою населення. Забір води з міськводопроводу: 36 тис.м.куб/рік - 98,6 м.куб/добу та забір води з підземних джерел - 23,5 тис.м.куб/рік - 64,4 м.куб/добу.

Також, у акті перевірки зазначено, що на момент перевірки КП Миколаївський комунгосп здійснювало забір води з артезіанської свердловини без дозволу на спецводокористування. Журнал первинного обліку забору води надано не було. Керівництвом КП Миколаївський комунгосп надано довідку від 07.03.2018 року №б/н про те, що об'єм води забраний з артезіанської свердловини №155 у період з 15.10.2016 року по 07.03.2018 року склав 11159 м.куб..

Акт перевірки підписаний керівником КП Миколаївський комунгосп без зауважень.

Разом з тим, відповідно до звіту про використання води за 2017 рік, підписаного директором КП Миколаївський комунгосп , об'єм води, забраної з водного об'єкта, що врахований засобами вимірювальної техніки первинних водокористувачів 9,165 тис.м.куб..

Враховуючи наведене, колегія суддів робить висновок, що КП Миколаївський комунгосп , всупереч вимогам ст.ст.44, 110 Водного кодексу України здійснює господарську діяльність щодо забору води з артезіанської свердловини без дозволу на спецводокористування, а тому вимога позивача є обґрунтованою, що також вірно було встановлено судом першої інстанції.

У відзиві на позовну заяву та в апеляційній скарзі апелянт посилаючись на рішення Овідіопольського районного суду Одеської області від 20.04.2018 року по справі №509/928/18 вважає, що акт перевірки є протиправним, а позов необгрунтованим.

Так, з наведеної справи вбачається, що Державною екологічною інспекцією в Одеській області було складено протокол про адміністративне правопорушення від 07.03.2018 року про порушення директором КП Миколаївський комунгосп правил ведення первинного обліку води з артезіанської свердловини. Постановою Державної екологічної інспекції в Одеській області від 07.03.2018 року визнано винним директора КП Миколаївський комунгосп у вчиненні адміністративного правопорушення та накладено штраф за порушення правил ведення первинного обліку води з артезіанської свердловини. Постановою Овідіопольського районного суду Одеської області від 20.04.2018 року було закрито провадження у справі про адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.164 КУпАП - порушення порядку провадження господарської діяльності, а саме, щодо порушення правил ведення первинного обліку кількості води з артезіанської свердловини №158, відносно директора КП Миколаївський комунгосп за відсутністю в його діях події і складу адміністративного правопорушення.

Колегія суддів вважає такі посилання відповідача безпідставними, оскільки зазначені обставини не спростовують відсутність дозволу на спеціальне водокористування у КП Миколаївський комунгосп та наявність підстав для зупинення використання ним артезіанської свердловини, яка знаходиться за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, село Миколаївка, вул. Шкільна, 155 до отримання дозволу на спеціальне водокористування.

Відповідач також посилався на те, що директор КП Миколаївський комунгосп був призначений на посаду начальника комунального підприємства лише 21.12.2017 року та не встиг організувати належним чином діяльність КП Миколаївський комунгосп . Проте колегія суддів зазначає, що такі обставини не спростовують встановлені під час перевірки порушення та не звільняють суб'єкта господарювання від обов'язку отримання відповідного дозволу.

Таким чином, суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень матеріального та процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують.

За таких обставин апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.315, ст.316, ст.321, ст.322, ст.325, ст.329 КАС України, апеляційний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу комунального підприємства Миколаївський комунгосп - залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03 липня 2018 року - без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати його прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено та підписано 04 лютого 2019 року.

Головуючий суддя Кравченко К.В. Судді Джабурія О.В. Вербицька Н. В.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.01.2019
Оприлюднено05.02.2019
Номер документу79582868
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/1168/18

Постанова від 30.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Постанова від 30.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 28.08.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 28.08.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 09.07.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 14.05.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 11.04.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 30.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 22.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні