12.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
09 липня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1580/18
Луганський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Борзаниці С. В.
за участю секретаря - Жданової Г. Є.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Краснодонської районної державної адміністрації про розірвання трудового договору,-
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі за текстом - позивач) до Краснодонської районної державної адміністрації (далі - відповідач, Краснодонська РДА), в якій позивач просить розірвати трудовий договір, укладений між нею та Краснодонською РДА, з ініціативи працівника на підставі статті 38 Кодексу законів про працю України.
В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що 24 липня 2012 року згідно розпорядження голови Краснодонської РДА від 24.07.2012 № 39-о позивача призначено на посаду головного спеціаліста з питань мобілізаційної, оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами апарату Краснодонської районної державної адміністрації.
ОСОБА_2 розпорядження від 04.11.2014 № 156-0 позивач була відправлена у відпустку у зв'язку з вагітністю та пологами.
В результаті та з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту ОСОБА_1 була змушена залишити місце свого постійного проживання та реєстрації в м. Краснодон і перемістилась до м. Сєвєродонецьк Луганської області, де стала на облік внутрішньо переміщених осіб.
На виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 595 «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей» та розпорядження голови облдержадміністрації від 29.09.2014р. № 16 С «Про деякі організаційні заходи щодо роботи райдержадміністрацій, які опинилися в зоні проведення антитерористичної операції в Луганській області» в Краснодонській РДА проведено скорочення штатної чисельності працівників, а її місцезнаходження змінено на м. Старобільськ Луганської області.
Скорочення працівників райдержадміністрації та подальша невизначеність її функцій призвели до повного звільнення працівників апарату райдержадміністрації, за виключенням деяких осіб, які знаходяться у відпустці по догляду за дитиною. Це призвело до того, що рахунки Краснодонської РДА так й не було відкрито у Державному казначействі.
З метою подальшого звільнення або вирішення питання про подовження праці 06.11.2017 позивач звернулась до Луганської обласної державної адміністрації з листом, в якому просила зазначити фактичне місцезнаходження Краснодонської РДА.
Листом від 08.11.2017 Луганська обласна державна адміністрація повідомила, що на теперішній час Краснодонська РДА не функціонує, не здійснює свої повноваження, визначені законодавством України.
04.12.2017 позивач направив цінним листом із описом вкладення заяву про звільнення за власним бажанням з 18.12.2017 р. відповідно до ст. 38 Кодексу законів про працю України.
09.12.2017 повернувся лист назад із позначкою неправильно зазначена (відсутня) адреса одержувача. На конверті зазначено, що у м. Старобільськ немає такої організації та конверт містить в собі оригінал заяви про звільнення.
Повторно, 26.03.2018 позивачем направлений листа із заявою про звільнення за власним бажанням на адресу Відповідача відповідно до ст. 38 Кодексу законів про працю України.
Таким чином, на теперішній момент позивач не може самостійно розірвати трудові відносини з Краснодонською РДА, що порушує реалізацію трудових прав, зокрема, щодо можливості влаштування на роботу.
Позивач заявлені вимоги підтримав у повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду справи повідомлявся належним чином шляхом своєчасного надсилання повістки про виклик до суду на адресу, зазначену у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, однак на адресу суду повернувся конверт із позначкою пошти «за закінченням встановленого строку зберігання» . Відповідно до ч. 8 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином (ч. 11 ст. 126 КАС України). З огляду на вищевикладене, суд вважає, що вжив всіх залежних від нього заходів для належного повідомлення відповідача про дату, час та місце судового засідання. Відзив на адміністративний позов на адресу суду не надійшов.
Ухвалою суду від 11.06.2018 відкрито провадження у справі, вирішено справу розглядати за правилами спрощеного з повідомлення (викликом) сторін, призначено відкрите судове засідання на 27 червня 2018 року (а. с. 1-2).
27 червня 2018 року оголошено перерву в судовому засіданні до 09 липня 2018 року у зв'язку з необхідністю надання додаткових пояснень позивачем (а. с. 69).
Розглянувши і дослідивши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Судом встановлено, що Позивач з 24 липня 2012 року працювала в Краснодонській районній державній адміністрації на посаді головного спеціаліста з питань мобілізаційної, оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами апарату райдержадміністрації.
З 20.09.2014 позивач на підставі розпорядження голови райдержадміністрації від 20.03.2014 № 44-о переведена на посаду головного спеціаліста з питань мобілізаційної роботи апарату райдержадміністрації за безстроковим трудовим договором згідно ст. 39-1 КЗпП України, що підтверджується копією трудової книжки (а. с. 9-16).
З 04.06.2014 по 09.03.2015 ОСОБА_1 перебувала у відпустці у зв'язку з вагітністю та пологами на підставі розпорядження голови райдержадміністрації від 04.11.2014 № 156-о (а. с. 11).
З 16.11.2017 ОСОБА_1 зареєстрована за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1 (а. с. 12).
ОСОБА_2 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на час розгляду даної адміністративної справи Краснодонська районна державна адміністрація була зареєстрована як юридична особа 21.08.1995, 02.11.2005.
Відомості про перебування юридичної особи у процесі припинення відсутні; запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи відсутній (а. с. 25-26).
Позивач звернулася до Луганської обласної державної адміністрації - Луганської обласної військово-цивільної адміністрації з питання надання інформації щодо місцезнаходження Краснодонської районної державної адміністрації та отримала відповідь від 08.11.2017 № 01-14/1399-с, в додатку до якої вказано, що за даними Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, місцезнаходженням Краснодонської районної державної адміністрації є: 92703, Луганська область, Старобільський район, м. Старобільськ, вул. Комунарів, буд. 35. Відповідно до статті 1 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою. Повноваження Краснодонської районної державної адміністрації як місцевого органу виконавчої влади поширюються на територію Краснодонського району Луганської області. Вказана райдержадміністрація знаходиться в населеному пункті, на території якого органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085-р, Краснодонська районна державна адміністрація Луганської області на даний час не здійснює своїх повноважень, визначених Законом України Про місцеві державні адміністрації .
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі від 11.06.2018 зобов'язано Луганську обласну державну адміністрацію надати суду:
- Положення, Регламент Луганської обласної державної адміністрації тощо;
- інформацію, чи проводились Луганською обласною державною адміністрацією заходи щодо врегулювання спірних відносин щодо оформлення трудових відносин осіб, які працювали в міських та районних адміністраціях на території тимчасово непідконтрольній українській владі;
- інформацію щодо повноважених осіб, які відповідають за врегулювання відносин з працівниками, які перебувають у трудових відносинах з Краснодонською районною державною адміністрацією;
- інформацію, де знаходиться апарат Краснодонської районної державної адміністрації;
- зазначити штатний розклад Краснодонської районної державної адміністрації, контактні телефони з посадовими особами.
27 червня 2018 року від Луганської обласної державної адміністрації - Луганської обласної військово-цивільної адміністрації надійшла відповідь, в якій повідомлено, що заходи щодо врегулювання спірних питань в частині оформлення трудових відносин осіб, які працювали в райдержадміністраціях на територіях, тимчасово непідконтрольних українській владі, облдержадміністрацією не проводилися, оскільки Краснодонська райдержадміністрація не є її структурним підрозділом. Також через відсутність за законом повноважень не призначалися особи, відповідальні за врегулювання відносин з працівниками цієї райдержадміністрації.
На виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 29.09.2014 № 16С Про деякі організаційні заходи щодо роботи райдержадміністрацій, які опинилися в зоні проведення антитерористичної операції в Луганській області (далі - розпорядження № 16С) виконуючим обов'язки голови Краснодонської райдержадміністрації вжито заходів щодо визначення нового місцезнаходження райдержадміністрації поза межами території проведення антитерористичної операції в області.
ОСОБА_2 з відомостями, які містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Краснодонська райдержадміністрація (ідентифікаційний код 04051514) розташована за адресою: вул. Комунарів, 35, м. Старобільськ, Старобільський район, Луганська обл. Контакті телефони райдержадміністрації відсутні.
Водночас повідомлено, що з метою узгодження актів облдержадміністрації з вимогами чинного законодавства розпорядженням голови облдержадміністрації від 22.12.2014 № 114С скасовані розпорядження № 16С.
Відповідно до статті 1 Закону України Про місцеві державні адміністрації місцева державна адміністрація в межах повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.
Повноваження Краснодонської райдержадміністрацїї як місцевого органу виконавчої влади поширюються на територію Краснодонського району Луганської області (відповідно до підпункту 2 пункту 1 постанови Верховної Ради України від 12.05.2016 № 1351-УІІІ Про перейменування окремих населених пунктів та районів на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей Краснодонський район Луганської області перейменовано на Сорокинський район).
Сорокинський район включено до Переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085-р.
На цей час Краснодонська райдержадміністрація не здійснює повноважень, визначених Законом України Про місцеві державні адміністрації .
З метою врегулювання питань щодо діяльності Краснодонської, Перевальської, Антрацитівської, Лутугинської та Слов'яносербської райдержадміністрацій облдержадміністрація зверталася до Президента України листом від 21.01.2015 № 1/4-129, однак відповіді до цього часу немає.
Крім того, згідно зі статтями 5 та 47 Закону України Про місцеві державні адміністрації голови місцевих державних адміністрацій формують склад, визначають структуру місцевих державних адміністрацій, граничну чисельність, фонд оплати праці працівників їх структурних підрозділів (у межах виділених асигнувань).
Статтею 1 Конституції України встановлено, що Україна є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава.
ОСОБА_2 статті 2 Конституції України суверенітет України поширюється на всю її територію. Україна є унітарною державою. Територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.
Відповідно до статті 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.
Частиною 1 статті 38 КЗпП України (розірвання трудового договору, укладеного на невизначений строк, з ініціативи працівника) встановлено, що працівник має право розірвати трудовий договір, укладений на невизначений строк, попередивши про це власника або уповноважений ним орган письмово за два тижні. У разі, коли заява працівника про звільнення з роботи за власним бажанням зумовлена неможливістю продовжувати роботу (переїзд на нове місце проживання; переведення чоловіка або дружини на роботу в іншу місцевість; вступ до навчального закладу; неможливість проживання у даній місцевості, підтверджена медичним висновком; вагітність; догляд за дитиною до досягнення нею чотирнадцятирічного віку або дитиною-інвалідом; догляд за хворим членом сім'ї відповідно до медичного висновку або інвалідом I групи; вихід на пенсію; прийняття на роботу за конкурсом, а також з інших поважних причин), власник або уповноважений ним орган повинен розірвати трудовий договір у строк, про який просить працівник.
ОСОБА_2 частини 3 статті 38 КЗпП України працівник має право у визначений ним строк розірвати трудовий договір за власним бажанням, якщо власник або уповноважений ним орган не виконує законодавство про працю, умови колективного чи трудового договору.
Статтею 39-1 КЗпП України передбачено, що якщо після закінчення строку трудового договору (пункти 2 і 3 статті 23) трудові відносини фактично тривають і жодна із сторін не вимагає їх припинення, дія цього договору вважається продовженою на невизначений строк.
Трудові договори, що були переукладені один чи декілька разів, за винятком випадків, передбачених частиною другою статті 23, вважаються такими, що укладені на невизначений строк.
Судом встановлено, що позивач знаходиться у трудових відносинах з відповідачем, що підтверджується записами її трудової книжки.
Також судом встановлено, що Краснодонська районна державна адміністрація станом на момент розгляду справи не припинена у встановленому законодавством порядку. Відповідач перемістився на підконтрольну українській владі територію (у м. Старобільськ, Луганської області), однак свої повноваження не здійснює.
У зв'язку з чим в наявності підстави, передбачені ч. 3 ст. 38 КЗпП України, оскільки відповідач відносно позивача зовсім не виконує законодавство про працю.
Таким чином, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, а саме: розірвання безстрокового трудового договору, укладеного між ОСОБА_1 та Краснодонською районною державною адміністрацією, на підставі частини третьої статті 38 КЗпП України (за власним бажанням).
При зверненні до суду з позовом позивачем сплачено судовий збір в розмірі 704,80 грн, з урахуванням повного задоволення позовних вимог, на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягає стягненню 704,80 грн.
Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 18, 19, 69-72, 86, 87, 94, 143, 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги ОСОБА_1 до Краснодонської районної державної адміністрації про розірвання трудового договору задовольнити.
Розірвати безстроковий трудовий договір, укладений між ОСОБА_1 та Краснодонською районною державною адміністрацією, на підставі частини третьої статті 38 КЗпП України (за власним бажанням).
Стягнути на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1, адреса проживання: 93400, АДРЕСА_1) з Краснодонськї районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 04051514, місцезнаходження: 92703, Луганська область, Старобільський район, м. Старобільськ, вул. Комунарів, буд. 35) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 704,80 грн. (сімсот чотири гривні 80 коп.)
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення складено та підписано у повному обсязі 11 липня 2018 року.
Суддя ОСОБА_3
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2018 |
Оприлюднено | 12.07.2018 |
Номер документу | 75225720 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Борзаниця
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні