Справа № 815/1528/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 липня 2018 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Танцюри К.О.,
за участю секретаря Потурнак А.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю “ТЕХТРАНССЕРВІС” до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю “ТЕХТРАНССЕРВІС” звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 14.12.2017р. №0047131405.
В обґрунтування позовних вимог позивач у позовній заяві зазначав, що ГУ ДФС в Одеській області було проведено документальну планову виїзну перевірку ТО«ТЕХТРАНССЕРВІС» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з з 01.01.2014р. по 31.12.2016р., валютного - за період з 01.01.2014р. по 31.12.2016р., єдиного внеску на загальнооб'язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2014р. по 31.12.2016р., про що було складено акт № 1631/15-32-14- 05/32623433 від 15.11.2017р. та на підставі вказаного акту відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 14.12.2017р. №0047131405. Позивач зазначав, що обґрунтовуючи свій висновок щодо діяльності товариства в 2015 році, особи, що здійснювали перевірку, посилаючись на п.181.1 ст.188 ПКУ (у редакції, що діяла у період з 01.01.2015р. по 31.12.2015р.), зробили висновок про заниження товариством бази оподаткування операцій з постачання транспортних послуг внаслідок їх постачання за ціною нижче собівартості, у результаті чого товариством занижене податкове зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 483462грн. Разом із цим представник позивача зазначав, що ціни автотранспортних послуг товариством були встановлені вище рівня собівартості, а доходи від реалізації послуг за період, що перевірявся, перевищили суму витрат на створення таких послуг, що підтверджується відповідними деклараціями з податку на прибуток підприємства за 2014, 2015 та 2016 роки, які товариство подавало як податкову звітність у порядку, передбаченому законодавством України, що, на думку позивача, свідчить про помилковість висновку відповідача за наслідками перевірки стосовно реалізації послуг нижче їхньої собіварності. Водночас, представник позивача зазначав, що відповідач, обгрунтовуючи свій висновок щодо діяльності товариства в 2016 році, посилаючись на п.181.1 ст.188 ПКУ (у редакції, що діяла у період з 01.01.2016 по 31.12.2016), зробив висновок про заниження товариством бази оподаткування операцій з постачання транспортних послуг внаслідок заниження звичайної ціни роботи автотранспорту, у результаті чого товариством занижене податкове зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 603840,00грн. Однак, встановлювати ціни, які не підлягають державному регулюванню, на продукцію або товари, належить виключно самим суб'єктам підприємницької діяльності, тобто учасникам договірних відносин та ціна послуг товариства визначена сторонами договору була звичайною та відповідала рівню ринкових цін.
Представник позивача, посилаючись на обґрунтування викладені у позовній заяві, просив суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Ухвалою суду від 10.04.2018р. відкрито провадження по справі за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 05.06.2018р. закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи до судового розгляду по суті.
Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог ТОВ“ТЕХТРАНССЕРВІС” з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, зазначивши що ГУ ДФС в Одеській області було проведено планову виїзну перевірку ТО«ТЕХТРАНССЕРВІС» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2014р. по 31.12.2016р., валютного - за період з 01.01.2014р. по 31.12.2016р., єдиного внеску на загальнооб'язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2014р. по 31.12.2016р., за результатами якої складено акт №1631/15-32-14-05/32623433 від 15.11.2017р. та на підставі вказаного акту відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 14.12.2017р. №0047131405. Так, представник відповідача зазначив, що перевіркою встановлено те, що за період з 01.01.2015р. по 31.12.2015р. до складу адміністративних витрат віднесено витрати в сумі 196098, грн.(без урахування ПДВ) на оренду автомобілів, які використовувались підприємством для надання транспортних послуг замовникам з метою отримання доходу, замість віднесення вказаних витрат на оренду до складу виробничої собівартості наданих послуг, відповідно додатку №13 до акту перевірки ТОВ «ТТС», у зв'язку з чим підприємством завищено суму адміністративних витрат та, відповідно, занижено собівартість наданих транспортних послуг за 2015рік у розмірі 196098,20грн. Крім цього, підприємством у 2015 році в окремих випадках надавались транспортні послуги за ціною, яка нижче собівартості, розрахунок перевищення собівартості наданих послуг над їх договірною вартістю наведено в додатку №14 до акту перевірки ТОВ «ТТС». Підприємством самостійно донараховано податкове зобов'язання з ПДВ в розмірі 5100,96грн. за травень відповідно до п.188.1. ст.188 згідно податковій накладній №15 від 31.05.2015р. Щодо періоду з 01.01.2016р. по 31.12.2016р. представник відповідача зазначив, що у порушення п.181.1 ст.188 ПКУ (у редакції, що діяла у період з 01.01.2016р. по 31.12.2016р.), ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС” занижено базу оподаткування операцій з постачання транспортних послуг внаслідок заниження звичайної ціни роботи автотранспорту.
30.05.2018р. до суду від позивача надійшла відповідь на відзив, згідно якої ТОВ“ТЕХТРАНССЕРВІС” вважає, що у своєму відзиві відповідач не спростував жодного твердження та аргументу позивача, які були викладені у позовній заяві.
Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
У період з 26.09.2017р. по 07.11.2017р., з урахуванням продовження терміну проведення перевірки з 26.10.2017р. по 07.11.2017р. на підставі наказу Головного управління ДФС в Одеській області від 24.10.2017р. №5342, Головним управлінням ДФС в Одеській області було проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ“ТЕХТРАНССЕРВІС” з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2014р. по 31.12.2016 р., валютного - за період з 01.01.2014р. по 31.12.2016р., єдиного внеску на загальнооб'язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2014р. по 31.12.2016р., за результатами якої складено акт № 1631/15-32-14-05/32623433 від 15.11.2017р. (а.с.13-24 т.1).
У ході перевірки були встановлені порушення ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС”:
-п. 44.2, п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187, п.188.1 ст.188 Податкового кодексу України, в редакції що діяла у період з 01.01.2015р. по 31.12.2015р., п.11, п.14, п.18 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999р. №318, у результаті чого занижено податок на додану вартість , у період січень 2015 року - грудень 2016 року у розмірі 1 087 302,00грн.
На підставі висновків акту перевірки ГУ ДФС в Одеській області № 1631/15-32-14-05/32623433 від 15.11.2017р. прийнято податкове повідомлення-рішення №0047131405 від 14.12.2017р., яким збільшено суму грошового зобов'язання по податку на додану вартість у розмірі 1087302,00грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 271826,00грн. (а.с.66)
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Як вбачається з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань до видів діяльності ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС” відносяться: Код КВЕД 49.31 Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення (основний); Код КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.
Судом встановлено, що 30.12.2004р. між ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС” та ТО«ГАЛІОН» укладено договір про надання послуг по транспортному обслуговуванню №34, відповідно до п.п.1 якого замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов'язання по наданню послуг з транспортного обслуговування підприємства замовника, а замовник зобов'язується прийняти надані послуги та сплатити їх на умовах вказаного договору(а.с.70 т.1).
Пунктом 3.1 вказаного договору №34 від 30.12.2004р. визначено, що вартість послуг, наданих виконавцем замовнику згідно вказаного договору, визначається на умовах тарифів, вказаних у додатках №1 до вказаного договору. Відповідні тарифи зазанчені у наданому до суду Переліку транспортних засобів та тарифів для розрахунку вартості послуг, додатку №1 до договороу №34 від 30.12.2014р..(зворотній лист а.с.71 т.1)
30.01.2015р. між ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС” та ТОВ «ГАЛІОН» укладено додаткову угоду до договору про надання послуг по транспортному обслуговуванню №34 (а.с.72), яким внесено зміни до додатку №1 «Переліку транспортних засобів та тарифів для розрахунку вартості послуг» (зворотній лист а.с.72т.1).
31.08.2016р. між ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС” та ТОВ «ГАЛІОН» укладено додаткову угоду до договору про надання послуг по транспортному обслуговуванню №34 (а.с.72), яким внесено зміни до додатку №1 «Переліку транспортних засобів та тарифів для розрахунку вартості послуг» (а.с.72т.1).
Судом встановлено, що 01.08.2016р. між ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС” та ТО«АЛЬБІОН КОММОДИТИЗ» укладено договір про надання послуг по транспортному обслуговуванню №04/16, відповідно до п.п.1 якого замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов'язання по наданню послуг по транспортному обслуговуванню підприємства замовника, а замовник зобов'язується прийняти надані послуги та сплатити їх на умовах вказаного договору (а.с.74-75 т.1).
Пунктом 3.1 вказаного договору №04/16 від 01.08.2016р. визначено, що вартість послуг, наданих виконавцем замовнику згідно вказаного договору, визначається на умовах тарифів, вказаних у додатках №1 «Переліку транспортних засобів та тарифів для розрахунку вартості послуг» до вказаного договору.
Так, у додатку №1 до договору №04/16 визначені відповідні тарифи у «Переліку транспортних засобів та тарифів для розрахунку вартості послуг»(а.с.75 т.1).
31.08.2016р. між ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС” та ТОВ «АЛЬБІОН КОММОДИТИЗ» укладено додаткову угоду до договору про надання послуг по транспортному обслуговуванню №04/16, яким внесено зміни до «Переліку транспортних засобів та тарифів для розрахунку вартості послуг» (а.с.76т.1).
Судом встановлено, що 30.12.2004р. між ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС” та Підприємством з іноземними інвестиціями «АЛЬБІОН» укладено договір про надання послуг по транспортному обслуговуванню №32, відповідно до п.п. 1 якого замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов'язання по наданню послуг по транспортному обслуговуванню підприємства замовника, а замовник зобов'язується прийняти надані послуги та оплатити їх на умовах вказаного договору(а.с.77-78 т.1).
Пунктом 3.1 вказаного договору №32 від 30.12.2004р. визначено, що вартість послуг, наданих виконавцем замовнику згідно вказаного договору, визначається на умовах тарифів, вказаних у додатках №1 до вказаного договору.
Так, у додатку № 1 до договору №32 від 30.12.2004р. визначені відповідні тарифи у «Переліку транспортних засобів та тарифів для розрахунку вартості послуг»(а.с.зворотній лист а.с. 78 т.1).
30.04.2015р. між ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС” та Підприємством з іноземнити інвестиціями «АЛЬБІОН» укладено додаткову угоду до договору про надання послуг по транспортному обслуговуванню №32, яким внесено зміни до додатку №1 до договору, а саме «Переліку транспортних засобів та тарифів для розрахунку вартості послуг»(а.с.80 т.1).
31.01.2014р. між ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС” та Підприємством з іноземнити інвестиціями «АЛЬБІОН» укладено додаткову угоду до договору про надання послуг по транспортному обслуговуванню №32, яким внесено зміни до додатку №1 до договору, а саме «Переліку транспортних засобів та тарифів для розрахунку вартості послуг»(а.с.81 т.1).
30.10.2015р. між ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС” та Підприємством з іноземнити інвестиціями «АЛЬБІОН» укладено додаткову угоду до договору про надання послуг по транспортному обслуговуванню №32, яким внесено зміни до додатку до договору, а саме «Переліку транспортних засобів та тарифів для розрахунку вартості послуг»(а.с.79 т.1).
Судом встановлено, що 30.12.2004р. між ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС” та Закритим акціонерним товариством з іностранними інвестиціями «СИНТЕЗ ТРАНЗИТ» укладено договір про надання послуг по транспортному обслуговуванню №31, відповідно до п.п. 1 якого замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов'язання по наданню послуг по транспортному обслуговуванню підприємства замовника, а замовник зобов'язується прийняти надані послуги та оплатити їх на умовах вказаного договору(а.с.82-83 т.1).
Пунктом 3.1 вказаного договору №31 від 30.12.2004р. визначено, що вартість послуг, наданих виконавцем замовнику згідно вказаного договору, визначається на умовах тарифів, вказаних у додатках №1 до вказаного договору.
Так, у додатку № 1 до договору №31 від 30.12.2004р. визначені відповідні тарифи у «Переліку транспортних засобів та тарифів для розрахунку вартості послуг»(а.с.зворотній лист а.с. 83 т.1).
Разом з тим, 30.10.2013р., 30.01.2015р. та 31.08.2016р. між ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС” та Закритим акціонерним товариством з іностранними інвестиціями «СИНТЕЗ ТРАНЗИТ» укладались додаткові угоди до договору про надання послуг по транспортному обслуговуванню №31, якими вносились зміни до переліку транспортних засобів та тарифів.(а.с.84-85 т.1)
Судом встановлено, що 30.12.2004р. між ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС” та ТО«УКРЛОУДСИСТЕМ» укладено договір про надання послуг по транспортному обслуговуванню №33, відповідно до п.п. 1 якого замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов'язання по наданню послуг по транспортному обслуговуванню підприємства замовника, а замовник зобов'язується прийняти надані послуги та оплатити їх на умовах вказаного договору(а.с.86-88 т.1).
Пунктом 3.1 вказаного договору №33 від 30.12.2004р. визначено, що вартість послуг, наданих виконавцем замовнику згідно вказаного договору, визначається на умовах тарифів, вказаних у додатках №1 до вказаного договору.
Так, у додатку №1 до договору №33 від 30.12.2004р. визначені відповідні тарифи у «Перелік транспортних засобів та тарифів для розрахунку вартості послуг» (а.с. 89 т.1).
Разом з тим, 28.02.2014р.,31.03.2014р., 24.06.2014р., 28.08.2015р., 30.09.2015р. 30.10.2015р., 31.09.2016р. між ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС” та ТОВ «УКРЛОУДСИСТЕМ» укладались додаткові угоди до договору про надання послуг по транспортному обслуговуванню №31, якими вносились зміни до переліку транспортних засобів та тарифів.(а.с.90-96 т.1)
Судом встановлено, що 30.12.2004р. між ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС” та Закритим акціонерним товариством з іноземними інвестиціями «СИНТЕЗ ОЙЛ» укладено договір про надання послуг по транспортному обслуговуванню №30, відповідно до п.п. 1 якого замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов'язання по наданню послуг по транспортному обслуговуванню підприємства замовника, а замовник зобов'язується прийняти надані послуги та оплатити їх на умовах вказаного договору (а.с.97-99 т.1).
Пунктом 3.1 вказаного договору №30 від 30.12.2004р. визначено, що вартість послуг, наданих виконавцем замовнику згідно вказаного договору, визначається на умовах тарифів, вказаних у додатках №1 до вказаного договору.
Так, у додатку № 1 до договору №30 від 30.12.2004р. визначені відповідні тарифи у «Переліку транспортних засобів та тарифів для розрахунку вартості послуг» (а.с. 100-103 т.1).
Разом з тим, 31.01.2014р.,01.07.2014р., 30.01.2015р., 30.10.2015р., 31.08.2016р. 27.12.2016р. між ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС” та Закритим акціонерним товариством з іноземними інвестиціями «СИНТЕЗ ОЙЛ» було укладено додаткові угоди до договору про надання послуг по транспортному обслуговуванню №30, якими вносились зміни до переліку транспортних засобів та тарифів.(а.с.104-114 т.1)
Судом встановлено, що 01.03.2013р. між ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС” та Публічним акціонерним товариством «ЕКСИМНЕФТЕПРОДУКТ» укладено договір про надання послуг по транспортному обслуговуванню №02/13/53, відповідно до п.п. 1 якого замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов'язання по наданню послуг по транспортному обслуговуванню підприємства замовника, а замовник зобов'язується прийняти надані послуги та оплатити їх на умовах вказаного договору(а.с.115-117 т.1).
Пунктом 3.1 вказаного договору №02/13/53 від 01.03.2013р. визначено, що вартість послуг, наданих виконавцем замовнику згідно вказаного договору, визначається на умовах тарифів, вказаних у додатках №1 до вказаного договору.
Так, у додатку № 1 до договору №02/13/53 від 01.03.2013р. визначені відповідні тарифи у «Переліку транспортних засобів та тарифів для розрахунку вартості послуг» (а.с. 118 т.1).
Разом з тим, 28.02.2014р., 31.03.2014р., 30.04.2014р., 30.01.2015р.,30.04.2015р., 30.10.2015р., 11.12.2013р., 31.08.2016р., 01.03.2016р. між ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС” та Публічним акціонерним товариством «ЕКСИМНЕФТЕПРОДУКТ» було укладено додаткові угоди до договору про надання послуг по транспортному обслуговуванню №30, якими вносились зміни до переліку транспортних засобів та тарифів (а.с.119-134 т.1).
Судом встановлено, що 01.08.2011р. між ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС” та Публічним акціонерним товариством «ОДЕСНЕФТЕПРОДУКТ» укладено договір про надання послуг по транспортному обслуговуванню №140, відповідно до п.п. 1 якого замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов'язання по наданню послуг по транспортному обслуговуванню підприємства замовника, а замовник зобов'язується прийняти надані послуги та оплатити їх на умовах вказаного договору(а.с.135 т.1).
Пунктом 3.1 вказаного договору №140 від 01.08.2011р. визначено, що вартість послуг, наданих виконавцем замовнику згідно вказаного договору, визначається на умовах тарифів, вказаних у додатках №1 до вказаного договору.
Разом з тим, 30.01.2015р., 31.08.2015, 30.10.2015р. між ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС” та Публічним акціонерни товариством «ОДЕСНЕФТЕПРОДУКТ»було укладено додаткові угоди до договору про надання послуг по транспортному обслуговуванню №140, якими вносились зміни до переліку транспортних засобів та тарифів.(а.с.136-137т.1)
Позивачем на підтвердження виконання зазначених договорів про надання послуг по транспортному обслуговуванню надано до суду Свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів зазначених у «Переліку транспортних засобів та тарифів для розрахунку вартості послуг» (а.с.90-111 т.2), звіти про сплачені послуги (а.с.112-121 т.2), акти надання автотранспортних послуг за договорами (а.с. 122-200 т.2), реєстри виданих та отриманих податкових накладних за 2015,2016 роки (а.с.201-259 т.2), баланс (звіти про фінансовий стан) товариства та звіти про фінансовий результат.
Також, позивачем надано до суду податкові декларації з податку на прибуток товариства ТОВ“ТЕХТРАНССЕРВІС”, зокрема податкову декларацію з податку на прибуток за звітний (податковий) період за 2014 рік, згідно якої дохід підприємства складав 10097402грн. (а.с.77-78т.2); податкову декларацію з податку на прибуток за звітний (податковий) період за 2015 рік, згідно якої дохід підприємства складав 13261410,00грн. (а.с.81-82 т.2); податкову декларацію з податку на прибуток за звітний (податковий) період за 2016 рік, згідно якої дохід підприємства складав 12998033,00грн.(а.с.85-86 т.2)
Згідно п.44.1 ст. 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Відповідно до п. 44.2 ст. 44 Податкового кодексу України для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.
Згідно з п.п.14.1.36 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Відповідно до п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України (в редакції чинній у період з 01.01.2016р. по 31.12.2016р.) об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Відповідно до п.187.1. ст.187 Податкового кодексу України передбачено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Пунктом 188.1. ст.188 Податкового кодексу України(в редакції чинній у період з 01.01.2016р. по 31.12.2016р.) база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни)
Підпунктом 14.1.71 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що звичайна ціна - ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено цим Кодексом. Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін.
Статтею 627 Цивільного кодексу України передбачено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Відповідно ст.189 Господарського кодексу України ціна в цьому Кодексі є вираженим у грошовій формі еквівалентом одиниці товару (продукції, робіт, послуг, матеріально-технічних ресурсів, майнових та немайнових прав), що підлягає продажу (реалізації), який повинен застосовуватися як тариф, розмір плати, ставки або збору, крім ставок і зборів, що використовуються в системі оподаткування.Ціна є істотною умовою господарського договору. Ціна зазначається в договорі у гривнях. Ціни у зовнішньоекономічних договорах (контрактах) можуть визначатися в іноземній валюті за згодою сторін. Суб'єкти господарювання використовують у своїй діяльності вільні та державні регульовані ціни.
Статтею 190 Господарського кодексу України визначено, що вільні ціни визначаються на всі види продукції (робіт, послуг), за винятком тих, на які встановлено державні регульовані ціни.Вільні ціни визначаються суб'єктами господарювання самостійно за згодою сторін, а у внутрішньогосподарських відносинах - також за рішенням суб'єкта господарювання.
Пунктом 18 Положення бухгалтерського обліку 16 "Витрати", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 1999 р. N 318 визначено, щодо адміністративних витрат відносяться такі загальногосподарські витрати, спрямовані на обслуговування та управління підприємством: загальні корпоративні витрати (організаційні витрати, витрати на проведення річних зборів, представницькі витрати тощо); витрати на службові відрядження і утримання апарату управління підприємством та іншого загальногосподарського персоналу; витрати на утримання основних засобів, інших матеріальних необоротних активів загальногосподарського використання (операційна оренда, страхування майна, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, водопостачання, водовідведення, охорона); винагороди за професійні послуги (юридичні, аудиторські, з оцінки майна тощо); витрати на зв'язок (поштові, телеграфні, телефонні, телекс, факс тощо); амортизація нематеріальних активів загальногосподарського використання; витрати на врегулювання спорів у судових органах; податки, збори та інші передбачені законодавством обов'язкові платежі (крім податків, зборів та обов'язкових платежів, що включаються до виробничої собівартості продукції, робіт, послуг); плата за розрахунково-касове обслуговування та інші послуги банків, а також витрати, пов'язані з купівлею-продажем валюти; інші витрати загальногосподарського призначення.
За нормами Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” №996-ХІУ від 16.07.1999р. бухгалтерський та податковий облік базується на даних первинних документів, які підтверджують здійснення господарських операцій. Згідно визначення, яке наведено у статті 1 Закону України №996-ХІУ, первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
У статті 9 даного Закону зазначено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Дотримання наведених вимог дає можливість підтвердити виконання договору.
Жодного належного доказу та обґрунтування, з відповідним посиланням на первинні документи, того, що господарські операції Товариства з обмеженою відповідальністю “ТЕХТРАНССЕРВІС” по вищевказаним договорам з контрагентами не були здійснені перевіряючим не зазначено в акті перевірки.
Між тим, у позивача наявні первинні документі, які підтверджують здійснення вказаних господарських операцій та обґрунтованість їх відображенняу вказаному розмірі у бухгалтерському та податковому обліку та, з урахуванням виду діяльності позивача, пов'язані з його господарською діяльністю.
Як вбачається з акту перевірки від 15.11.2017р., під час перевірки контролюючим органом було встановлено що у 2015 році, в окремих випадках товариством надавались транспортні послуги за ціною, яка нижче собівартості.
Однак, відповідні докази у підтвердження дійсності заниження собівартості наданих транспортних послуг до суду надано не було, а встановлені порушення спростовуються податковими деклараціями з податку на прибуток ТОВ“ТЕХТРАНССЕРВІС” за 2015, 2016 роки, у яких задекларовано, що доходи від реалізації послуг за період, що перевірявся перевищує суми витрат на зазначені послуги. Щодо додатку №14 на який посилається представник відповідача на підтвердження дійсності перевищення собівартості наданих послуг, суд зазначає що вказані складові розрахунку собівартості, зазначені перевіряючими у додатку (прямі матеріальні витрати, амортизація та інші витрати) не підтверджені жодними доказами, а грунтуються на припущеннях та не можуть враховуватись судом під час вирішення справи.
Разом з тим, контролюючий орган, зазначивши в акті перевірки що ТОВ“ТЕХТРАНССЕРВІС” занижено базу оподаткування від операцій з постачання автотранспортних послуг внаслідок заниження звичайної ціни роботи окремих автотранспортних засобів, визначених як в акті перевірки так і в додатку №15, не зазначив чим саме керувався податковий орган під час прийняття таких висновків. При цьому, щодо складеного під час перевірки розрахунку заниження вартості роботи автотранспортних засобів та встановлених у ході проведення перевірки висновків щодо заниження сум податкових зобов'язань з податку на додану вартість (додаток №15 а.с.158-165 т.1), суд зазначає, що з вказаного розрахунку не вбачається чим керувався перевірючий під час визначення його складових.
Натомість, ціни, які не підлягають державному регулюванню встановлюються суб'єктами господарювання на договірних відносинах. Так, як свідчать матеріали справи, позивач, ціну щодо надання вказаних автотранспортних послуг визначав із своїми контрагентами за згодою сторін на підставі додаткових угод.
При цьому, доказів того, що встановлені між ТОВ “ТЕХТРАНССЕРВІС” та його контрагентами ціни на вказані послуги не відповідали рівню ринкових цін, відповідачем до суду надано не було.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю “ТЕХТРАНССЕРВІС” підлягає задоволенню, а податкове повідомлення-рішення від 14.12.2017р. №0047131405 - скасуванню.
Частиною 1 ст. 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як вбачається з платіжного доручення №141 від 03.04.2018р. позивачем сплачено судовий збір за подання вказаного адміністративного позову у загальному розмірі 20386,92грн.
Враховуючи те, що суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю “ТЕХТРАНССЕРВІС”, суд приходить до висновку про наявність підстав для стягнення з Головного управління ДФС в Одеській області на користь позивача 20386,92грн. сплаченого судового збору.
Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю “ТЕХТРАНССЕРВІС” - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області податкове повідомлення-рішення від 14.12.2017р. №0047131405.
Стягнути з Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, м. Одеса, вул. Семінарська,5) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю “ТЕХТРАНССЕРВІС” (код ЄДРПОУ 32623433, м.Одеса, вул. Наливна,15) сплачений судовий збір у сумі 20386,92грн.(двадцять тисяч триста вісімдесят шість гривень дев'яносто дві копійки ).
Рішення набирає законної сили згідно ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст.293,295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення виготовлено 10.07.2018р.
Суддя К.О. Танцюра
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2018 |
Оприлюднено | 17.07.2018 |
Номер документу | 75249672 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Танцюра К.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні