П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
05 березня 2019 р. Справа № 815/1528/18
Суддя П'ятого апеляційного адміністративного суду Лук'янчук О.В., розглянувши можливість відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДФС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 05 липня 2018 року по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Техтранссервіс до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.,-
В С Т А Н О В И В :
Судовим рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 05.07.2018 р. позов ТОВ Техтранссервіс задоволено.
На зазначене рішення суду Головне управління ДФС в Одеській області подало апеляційну скаргу.
Перевіривши апеляційну скаргу, суд вважає, що вона не може бути прийнята до апеляційного провадження та підлягає залишенню без руху, оскільки при поданні апеляційної скарги апелянтом пропущений строк подачі апеляційної скарги.
З матеріалів справи вбачається, що рішення Одеського окружного адміністративного суду прийнято 05.07.2018 року, а з апеляційною скаргою заявник звернувся вдруге 20.02.2019 року, тобто з пропуском строку на апеляційне оскарження.
В апеляційній скарзі апелянт порушує питання про поновлення строку на апеляційне оскарження, в обґрунтування якого зазначив, що вперше апелянтом апеляційну скаргу подано в межах строку звернення на апеляційне оскарження, однак остання 18.10.2018 року була повернута апелянту у зв'язку з несплатою судового збору, при цьому апелянт зазначає, що ним сплачено судовий збір та він бажає скористатися своїм правом та повторно подати апеляційну скаргу, у зв'язку з чим просить поновити строк на апеляційне оскарження.
Вивчивши клопотання апелянта, колегія суддів приходить до наступного.
Як вбачається з матеріалів справи апелянтом сплачено судовий збір та 20.02.2019 року, повторно, через суд першої інстанції, подано апеляційну скаргу.
Так, суд зазначає, що подача апеляційної скарги через більш як чотири місяці після її повернення П'ятим апеляційним адміністративним судом не можна визнати своєчасною та обґрунтованою.
Зазначений період часу, протягом якого відповідач усував недолік апеляційної скарги, є явно перебільшеним для вчинення такої дії і неспіврозмірним із процесуальним строком, встановленим для апеляційного оскарження судового рішення.
Вчасна первинна подача апеляційної скарги не означає, що після її повернення повторне звернення до суду можливе у будь-який довільний строк, без дотримання часових рамок, встановлених процесуальним законом, оскільки в такому разі порушуватиметься принцип юридичної визначеності.
Відповідно до рішення Європейського суду з прав людини від 19 червня 2001 року у справі Креуз проти Польщі право на суд не є абсолютним, воно може обмежуватися державою різноманітними засобами, у тому числі фінансовими.
З урахуванням наведеного та беручи до уваги, що особа, яка утримується за рахунок державного бюджету, не обмежена у праві в межах бюджетних асигнувань здійснити розподіл коштів з метою забезпечення сплати судового збору, судова колегія вважає, що невжиття суб'єктом владних повноважень заходів щодо виділення коштів для сплати судового збору чи перерозподілу наявних кошторисних призначень не може вважатися поважною причиною пропуску процесуального строку для звернення до суду.
Крім того, обставини звернення відповідача з первинною апеляційною скаргою у строк, встановлений статтею 295 КАС України, яку було залишено без руху та повернуто з підстав несплати судового збору, не можуть вважатися поважними причинами, оскільки невиконання вимог ухвали про залишення апеляційної скарги без руху не є поважною причиною пропуску строку апеляційного оскарження, адже не є такою, що не залежить від волі особи, яка її подає, і не надає такій особі права у будь-який необмежений після спливу строку апеляційного оскарження час реалізовувати право на оскарження судових рішень.
Зазначене відповідає правовій позиції Верховного Суду викладеної в постанові від 07.02.2018 року у справі №804/3801/16 (К/9901/2670/17).
У зв'язку з цим, зазначена причина пропуску строку не може бути визнана поважною, а отже, заявнику апеляційної скарги необхідно довести наявність об'єктивних перешкод, які не дозволили подати апеляційної скаргу в розумний строк без невиправданих зволікань.
Згідно ч. 3 ст. 298 КАС України апеляційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 169, 296, 298 КАС України, суддя -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Одеській області залишити без руху.
Надати апелянту строк для усунення недоліків поданої апеляційної скарги десять днів з моменту отримання даної ухвали суду.
Роз'яснити апелянту, що у разі не усунення зазначених недоліків апеляційної скарги, відповідно до ст. 299 КАС судом буде відмовлено у відкритті апеляційного провадження.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя: Лук'янчук О.В.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2019 |
Оприлюднено | 06.03.2019 |
Номер документу | 80231786 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Лук'янчук О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні