КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 810/4299/16 УХВАЛА про залишення апеляційної скарги без руху 11 липня 2018 року м. Київ Київський апеляційний адміністративний суд у складі судді Степанюка А.Г., перевіривши матеріали апеляційної скарги Головного управління ДФС у Київській області на постанову Київського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2017 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Агрокапітал України» до Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, - В С Т А Н О В И В: У грудні 2016 року товариства з обмеженою відповідальністю «Агрокапітал України» (далі – Позивач, ТОВ «Агрокапітал України») звернулося до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Київській області (далі – Відповідач, ГУ ДФС у Київській області) в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення від 12.12.2016 року №000409200 та №0004121404. Постановою Київського окружного адміністративного суду від 12.10.2017 року позов задоволено повністю. Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 16.04.2018 року була повернута Відповідачу вперше подана у лютому 2018 року апеляційна скарга. Не погоджуючись із вказаним рішенням суду першої інстанції, Відповідач вдруге подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати його та ухвалити рішення, яким у задоволенні позову відмовити у повному обсязі. Крім того, Апелянтом заявлено клопотання про поновлення строків на апеляційне оскарження. Відповідно до п. п. 10, 12, 13 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України у редакції, яка набрала чинності 15.12.2017 року, справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу; заяви і скарги, подані до набрання чинності цією редакцією Кодексу, провадження за якими не відкрито на момент набрання ним чинності, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу. Такі заяви чи скарги не можуть бути залишені без руху, повернуті або передані за підсудністю, щодо них не може бути прийнято рішення про відмову у прийнятті чи відмову у відкритті провадження за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу, якщо вони подані з додержанням відповідних вимог процесуального закону, які діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу; судові рішення, ухвалені судами першої інстанції до набрання чинності цією редакцією Кодексу, набирають законної сили та можуть бути оскаржені в апеляційному порядку протягом строків, що діяли до набрання ним чинності. Перевіривши апеляційну скаргу, суд вважає, що вона не може бути прийнята до апеляційного провадження та підлягає залишенню без руху, оскільки не відповідає вимогам ст. 186 КАС України у редакції, що була чинною до 15.12.2017 року, а саме – пропущено десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції. Так, при поданні апеляційної скарги, Апелянтом не було дотримано вимог ч. 2 ст. 186 КАС України, а саме – пропущено десятиденний строк апеляційного оскарження постанови суду першої інстанції. Відповідно до ч. 2 ст. 186 КАС України у редакції, яка була чинною на момент постановлення судом першої інстанції оскаржуваного рішення, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Як вбачається з матеріалів справи, копію оскаржуваної постанови ГУ ДФС у Київській області отримало 14.02.2018 року, що підтверджується наявним у матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення (т. 17 а.с. 112). Отже, останнім днем подання апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції з урахуванням вихідних днів було 26.02.2018 року. Проте апеляційну скаргу подано до суду першої інстанції 07.06.2018 року, тобто поза межами встановленого приписами КАС України процесуального строку. В обґрунтування причин поважності пропуску строку на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції Апелянт зазначив, що ГУ ДФС у Київській області не мало можливості сплатити судовий збір, оскільки було зупинено операції з бюджетними коштами за всіма рахунками, а тому, оскільки на даний момент Відповідачем забезпечено сплату судового збору, наявні підстави для поновлення пропущеного строку з поважних причин. Разом з тим, на переконання суду, такі причини пропуску процесуального строку поважними бути не можуть з огляду на таке. Як вбачається з матеріалів справи, вперше подану ГУ ДФС у Київській області апеляційну скаргу було залишено без руху у зв'язку з несплатою судового збору ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 12.03.2018 року, копію якої отримано Апелянтом 23.03.2018 року (т. 17 а.с. 142). Вказаним судовим рішенням було надано податковому органу десятиденний для усунення недоліків апеляційної скарги. У подальшому ухвалою суду від 02.04.2018 року було відмовлено у задоволенні клопотання Відповідача про відстрочення сплати судового збору та продовжено ГУ ДФС у Київській області строк для усунення недоліків – п'ять днів з моменту отримання копії даної ухвали, яку отримано Апелянтом 05.04.2018 року (т. 17 а.с. 151). При цьому ухвалу про повернення вперше поданої апеляційної скарги постановлено судом апеляційної інстанції 16.04.2018 року, одночасно відмовивши у задоволенні клопотання про продовження строків для усунення недоліків. Тобто, судом було надано більш ніж місячний термін для забезпечення сплати ГУ ДФС у Київській області судового збору. Крім іншого, суд звертає увагу на те, що додане до апеляційної скарги платіжне доручення від 17.04.2018 року №491 про сплату судового збору проведено банком 18.04.2018 року, водночас, як було встановлено раніше, апеляційну скаргу було подано до суду лише 07.06.2018 року, тобто більше ніж через тридцять днів з моменту сплати судового збору. З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про необґрунтованість твердження Апелянта про наявність достатніх правових підстав для поновлення строку на апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції. Інших причин поновлення строку звернення до суду Відповідачем не зазначено. Згідно ч. 3 ст. 298 КАС України у чинній редакції апеляційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку. Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити). Враховуючи, що Апелянтом пропущено десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції, а викладені у клопотанні причини пропуску такого строку поважними визнані не були, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про необхідність залишення апеляційної скарги без руху та надання ГУ ДФС у Київській області строку для усунення визначених у вказаній ухвалі недоліків шляхом подання заяви про поновлення на апеляційне оскарження постанови суду із зазначенням інших причин для його поновлення із зазначенням обставин неможливості подання апеляційної скарги невідкладно після забезпечення сплати судового збору. Керуючись ст.ст. 169, 248, 298, 321, 325 КАС України, суд, - У Х В А Л И В: У задоволенні клопотання Головного управління ДФС у Київській області про поновлення строків на апеляційне оскарження постанови Київського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2017 року – відмовити. Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Київській області на постанову Київського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2017 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Агрокапітал України» до Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень – залишити без руху. Вказати, що Апелянт протягом десяти днів з моменту отримання ухвали про залишення апеляційної скарги без руху має право звернутися до суду апеляційної інстанції із заявою про поновлення строку на апеляційне оскарження. Якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку апеляційного оскарження будуть визнані неповажними суд відмовляє у відкритті апеляційного провадження. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає. Суддя А.Г. Степанюк
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2018 |
Оприлюднено | 17.07.2018 |
Номер документу | 75252109 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Степанюк А.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні