ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№2/95-34/84
У Х В А Л А
з питань заміни сторони виконавчого провадження
13 липня 2018 року
Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого-судді Гулкевич І.З., розглянув у письмовому провадженні заяву Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області про заміну сторони (стягувача) щодо примусового виконання виконавчого документа №2/95-34/84, виданого Господарським судом Львівської області 26.05.2002 року,-
в с т а н о в и в:
Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області звернулось до Львівського окружного адміністративного суду із заявою про заміну сторони – стягувача, з примусового виконання рішення Господарського суду Львівської області від 26.02.2002 року у справі № 2/95-34/84, його правонаступником – Головним управлінням Пенсійного фонду України у Львівській області.
Заява обґрунтована тим, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 821 “Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України” від 08.11.2017 року, заявник припинив свою діяльність, Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області є правонаступником позивача у згаданій судовій справі.
Суд розглянув подану заяву, дослідив матеріали справи, встановив таке.
Рішенням Господарського суду Львівської області від 26.02.2002 у справі № 2/95-34/84 позовні вимоги задоволено повністю та звернуто стягнення на майно ДВАТ шахта «Червоноградська» в сумі 6663,65 грн.
На виконання цього рішення Господарським судом Львівської області 26.02.2002 року видано наказ.
Ухвалою господарського суду Львівської області від 21.09.2004 р здійснено заміну відповідача на його правонаступника «державне підприємство «Львіввугілля».
27.07.2017 постановою начальника Сокальського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області повернуто виконавчий документ стягувачу.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №1055 “Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України” від 16.12.2015 р Управління пенсійного фонду України в Радехівському районі та Управління пенсійного фонду України в Кам'янка-Бузькому районі реорганізовано шляхом злиття в Кам'янка-Бузьке об'єднане управління Пенсійного фонду України Львівської області.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 821 “Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України” від 08.11.2017 року Кам'янка-Бузьке об'єднане управління Пенсійного фонду України Львівської області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області.
01.03.2018 здійснено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи Сокальського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Львівської області, в результаті реорганізації.
Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області зареєстроване як юридична особа, ідентифікаційний код 13814885, не перебуває в процесі припинення.
Згідно зі ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.
Разом з тим, суд зазначає таке.
Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України “Про виконавче провадження” № 1404-VIII від 02.06.2016 сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник.
В разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов'язковими тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив (ч. 5 ст. 15 цього Закону України “Про виконавче провадження”).
Відповідно до ч. 1 ст. 327 Господарсько-процесуального кодексу України виконання судового рішення здійснюється на підставі наказу, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.
Згідно з ч. 1 ст. 334 Господарсько-процесуального кодексу України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником.
З врахуванням викладеного, у випадку розгляду справи в порядку господарського судочинства, саме господарський суд замінює сторону виконавчого провадження при примусовому виконанні судового рішення за виконавчим документом, виданим таким судом.
Судом з'ясовано, що приймаючи рішення від 26.02.2002 у справі № 2/95-34/84 Господарський суд Львівської області керувався ст.ст. 43, 49, 82-83 ГПК України.
При цьому, 01.09.2005 набрав чинності Кодекс адміністративного судочинства України від 06.07.2005 № 2747-ІV. Цей Кодекс набрав чинності з урахуванням особливостей, визначених в розділі VІІІ “Прикінцеві та перехідні положення” КАС України.
Відповідно до пункту 6 розділу VІІІ “Прикінцеві та перехідні положення” КАС України до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України. Після початку діяльності окружного адміністративного суду адміністративні позови, подані до відповідних місцевих господарських судів у справах, що підсудні окружному адміністративному суду, передаються цими судами до окружного адміністративного суду, якщо провадження у справі ще не відкрито.
Таким чином, після початку діяльності окружних адміністративних судів повноваження господарських судів щодо розгляду справ адміністративної юрисдикції припинено. Тому процесуальні питання щодо виконання судових рішень, постановлених господарськими судами після 01.09.2005 при розгляді адміністративних справ після фактичного початку роботи окружних адміністративних судів підлягають вирішенню останніми.
Відповідно до приписів статті 1 КАС України, в редакції Закону України № 2147-VІІІ від 03.10.2017 (набрав чинності 15.12.2017) Кодекс адміністративного судочинства України визначає юрисдикцію та повноваження адміністративних судів, встановлює порядок здійснення судочинства в адміністративних судах. Розділом IV КАС України врегульовано процесуальні питання, пов'язані з виконанням судових рішень в адміністративних справах.
Згідно з ч.ч. 1, 4 ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Отже, КАС України встановлює порядок заміни адміністративним судом сторони виконавчого провадження (боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження) її правонаступником лише у разі, якщо адміністративний суд розглянув по суті спір за участі цих осіб та видав на виконання рішення суду виконавчий лист.
Зі змісту рішення господарського суду Львівської області від 26.02.2002 у справі № 2/95-34/84 очевидно, що господарський спір розглянув та вирішив цей спір в порядку, визначеному ГПК України. Оскільки розгляд справи № 2/95-34/84 здійснено в порядку господарського судочинства, ця обставина виключає можливість розгляду заяви стягувача про заміну сторони виконавчого провадження в порядку адміністративного судочинства, - ця заява підлягає розгляду в порядку, визначеному Господарським процесуальним кодексом України. Тому у задоволенні цієї заяви, поданої до окружного адміністративного суду в порядку КАС України, слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 243, 248, 379 КАС України, пп. 15.5 п. 15 розділу VІІ “Перехідні положення” КАС України, суд -
постановив:
У задоволенні заяви Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області про заміну сторони виконавчого провадження з примусового виконання наказу Господарського суду Львівської області № 2/95-34/84 від 26.02.2002 відмовити.
Копію ухвали направити сторонам.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвала може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги у п'ятнадцятиденний строк з дати складання ухвали.
Суддя Гулкевич І.З.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.07.2018 |
Оприлюднено | 17.07.2018 |
Номер документу | 75276602 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гулкевич Ірена Зіновіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні