Справа № 815/3044/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 липня 2018 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі :
головуючої судді Потоцької Н.В.
за участю секретаря Сердюк І.С.
сторін:
представника позивача Гавриленка М.О.
представника відповідача ОСОБА_6
розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження (у відкритому судовому засіданні) справу за адміністративним позовом Головного управління ДСНС України в Одеській області до Приватної установи Одеський навчальний виховний комплекс Ступені (загальноосвітня вальдорфська школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок) про застосування заходів реагування,-
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДСНС України в Одеській області звернулося до суду із адміністративним позовом до Приватної установи Одеський навчальний виховний комплекс Ступені (загальноосвітня вальдорфська школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок) в якому просить:
застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення роботи Приватної установи Одеський навчальний виховний комплекс Ступені (загальноосвітня вальдорфська школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок), розташованої за адресою 65104, м. Одеса, вул. Ільфа і Петрова, 31-А, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, наведених в Акті перевірки № 10 від 22.03.2018 року за номерами: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,16,17,18,19.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у період з 21 по 22 березня 2018 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 627 від 24.11.2017 року "Про затвердження річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) на підставі Посвідчення на проведення перевірки від 19.03.2018 року № 11 провідним інспектором Київського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області капітаном служби цивільного захисту ОСОБА_3, у присутності Директора гр. ОСОБА_6, заступника директора з гр. ОСОБА_4, здійснено планову перевірку Приватної установи Одеський навчальний виховний комплекс Ступені (загальноосвітня вальдорфська школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок), розташованої за адресою: 65104, м. Одеса, вул. Ільфа і Петрова, 31-А, під час якої перевірено: будівлі, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.
За результатами перевірки складено Акт№10 від 22.03.2018 року, яким встановлено 19 порушень нормативно - правових актів.
Як зазначає позивач, порушення визначені в пунктах 1 - 19 акту перевірки №10 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, оскільки впливає:
на забезпечення безпеки роботи Приватної установи Одеський навчальний виховний комплекс Ступені (загальноосвітня вальдорфська школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок), безпеки співробітників та обслуговуючого персоналу у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту;
на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі;
на ліквідацію пожежі, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків;
на евакуацію людей та їх захисту від наслідків пожежі, надзвичайної ситуації, , у зв'язку з чим позивач звернувся до суду з позовом про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до відповідача, шляхом зупинення роботи Приватної установи Одеський навчальний виховний комплекс Ступені (загальноосвітня вальдорфська школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок) до повного усунення порушень законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, вказаних у акті перевірки № 10 від 22.03.2018 року.
Ухвалою судді від 22.06.2018 року відкрито спрощене позовне провадження у справі.
Вказаною ухвалою для відповідача встановлено 15-денний строк з дня вручення цієї ухвали на подання відзиву на позовну заяву.
Відповідач отримав ухвалу 23.06.2018 р. засобами електронного зв'язку.
09.07.2018 р. за вхід. №19500/18 відповідач подав відзив на адміністративний позов який обґрунтований наступним.
Закладом застосовуються всі необхідні заходи для усунення правопорушення:
замовлено проект автоматичної пожежної сигналізації та системи сповіщення про пожежу;
протипожежні двері замовлено;
проводяться ремонтні роботи електророзеток та вимикачів;
знято глухі металеві решітки;
проводяться роботи з переоформлення плану (схеми) евакуації;
закуплені фільтрувальні пристрої;
вчиняються дії по введенню закладу в експлуатацію після проведення реконструкції.
Заслухавши вступне слово учасників справи та дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість адміністративного позову та наявність підстав для його задоволення, виходячи з наступного.
Відповідно п.п. 57 п. 4 Указу Президента України Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій №20/2013 від 16.01.2013 року, ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних - ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.
Відповідно до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області затвердженого наказом ДСНС України №507 від 21.09.2017 року ГУ ДСНС України в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань, на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
У відповідності до п.п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємстві окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежо-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до ч. 1ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.
Згідно з ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Як встановлено частиною 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:
1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;
3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;
4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;
5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;
6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;
7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;
8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;
9) відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;
10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання;
11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Судом встановлено, що відповідачем у справі є Приватна установа Одеський навчальний виховний комплекс Ступені (загальноосвітня вальдорфська школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок) ідентифікаційний код юридичної особи-26541532, юридична адреса: 65104, м. Одеса, вул. Ільфа і Петрова, 31-А.
Судом встановлено, що у період з 21 по 22 березня 2013 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 627 від 24.11.2017 року "Про затвердження річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) на підставі Посвідчення на проведення перевірки від 19.03.2018 року № 11 провідним інспектором Київського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області капітаном служби цивільного захисту ОСОБА_3, у присутності директора гр. ОСОБА_6, заступника директора з гр. ОСОБА_4, здійснено планову перевірку Приватної установи Одеський навчальний виховний комплекс Ступені (загальноосвітня вальдорфська школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок), розташованої за адресою: 65104, м. Одеса, вул. Ільфа і Петрова, 31-А, під час якої перевірено: будівлі, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.
За результатами перевірки складено Акт№10 від 22.03.2018 року, яким встановлено 19 порушень нормативно - правових актів, зокрема:
приміщення не обладнано системою автоматичної пожежної сигналізації;
приміщення не обладнані системою оповіщення про пожежу та керуванням евакуюванням людей;
не наданий акт прийняття виконаних робіт з вогнезахисного обробляння дерев'яних елементів змонтованої частини даху в лівому крилі будівлі;
на стінах 1-го та 2-го поверху на шляхах евакуації влаштовано горюче опорядження;
система внутрішнього протипожежного водопроводу знаходиться в непрацездатному стані;
на території закладу не відремонтовано зовнішній пожежний гідрант (зрізано);
не проведено ідентифікацію потенційно небезпечного об'єкта;
допускається експлуатація приміщень, які не введено в експлуатацію після проведеної реконструкції та інші.
Як очевидно вбачається, порушення визначені в пунктах 1 - 19 акту перевірки №10 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, оскільки впливає на забезпечення безпеки роботи Приватної установи Одеський навчальний виховний комплекс Ступені (загальноосвітня вальдорфська школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок), безпеки співробітників та обслуговуючого персоналу у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту, а також школярів та дітей дошкільного віку.
Як вбачається з акту, під час проведення перевірки території, будівель та приміщень Приватної установи Одеський навчальний виховний комплекс Ступені (загальноосвітня вальдорфська школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок) за адресою 65104, м. Одеса, вул. Ільфа і Петрова, 31-А було виявлено порушення нормативно-правових актів у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, а саме: Кодексу цивільного захисту України №5403-VІ, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МНС України № 1417 від 30.12.2014 року, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за №252/26697 та інших діючих нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту.
Абсолютно очевидним є той факт, що порушення визначені в пунктах 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 акту перевірки №10 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
Судом встановлено, що відносно винної посадової особи Приватної установи Одеський навчальний виховний комплекс Ступені (загальноосвітня вальдорфська школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок) директора ОСОБА_6 за виявлені порушення було складено протокол ОД №004604 від 22.03.2018 року про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 188 8 КУпАП. Постановою ОД №003260 №10 від 22.03.2018 року про накладення адміністративного стягнення, ОСОБА_6 притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 136 грн. 00 коп. Протокол та постанова у справі про адміністративне правопорушення ОСОБА_6 не оскаржувались (а/с. 18-19).
З огляду на встановлені в акті порушення, суд приходить до висновку, що подальша робота Приватної установи Одеський навчальний виховний комплекс Ступені (загальноосвітня вальдорфська школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок) з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей. Не усунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров'ю людей, оскільки впливає: на забезпечення безпеки роботи Приватної установи Одеський навчальний виховний комплекс Ступені (загальноосвітня вальдорфська школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок), безпеки її учнів, дітей дошкільного віку, викладачів, співробітників та обслуговуючого персоналу у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі; на ліквідацію пожежі, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків.
На час розгляду справи залишаються не усунутими відповідачем порушення нормативно-правових актів у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, які створюють реальну загрозу життю та здоров'ю дітей, а саме:
не обладнано усі приміщення закладу системою автоматичної пожежної сигналізації та своєчасного введення її в експлуатацію;
в деяких приміщеннях зірвані пожежні сповіщувачі системи АПС. Не проведено технічне обслуговування та ремонт системи АПС. Не укладений договір на проведення технічного обслуговування системи АПС з організацією, що має ліцензію на проведення даного виду робіт;
приміщення не обладнані системою оповіщення про пожежу та керуванням евакуюванням людей;
приміщення з кухонним обладнанням з використанням гарячого процесу (кухні) не обладнані модульною системою локального пожежогасіння;
не наданий акт прийняття виконання робіт з вогнезахисного оброблення дерев'яних елементів змонтованої частини даху в лівому крилі будівлі;
не наданий акт прийняття виконання робіт з вогнезахисного покриву (просочування) та оброблення сценічного оформлення (за навісів тощо) та сценічної коробки в музичному залі відповідно;
на стінах 1-го та 2-го поверху на шляхах евакуації влаштовано горюче спорядження;
система внутрішнього протипожежного водопроводу знаходиться в непрацездатному стані;
приміщення не в повному обсязі забезпечені відповідними знаками безпеки згідно ДСТУ ISO 6309:2007 та ГОСТ 12.4.026-76;
не надані декларації відповідності матеріально - технічної бази суб'єкта господарювання вимог законодавства з питань пожежної безпеки, що дають право на початок роботи використання суб'єктами господарювання (орендарями) орендованих приміщень або їх частини;
на території закладу не відремонтований зовнішній пожежний гідрант (зрізаний);
працівників закладу та учасників навчального процесу не забезпечено фільтрувальними пристроями для само рятування під час пожежі;
не проведено ідентифікацію потенційно небезпечного об'єкту;
допускається експлуатація приміщень, які не введені в експлуатацію у відповідності до законодавства після проведення реконструкції.
Таким чином з вищевикладеного вбачається, що вказані порушення, визначені в акті перевірки № 10 від 22.03.2018 року не усунуті відповідачем .
При цьому, твердження відповідача відносно неможливості усунення усіх порушень виявлених під час перевірки, у зв'язку з відсутністю необхідної суми коштів, оцінюються судом критично, оскільки виявлені порушення створюють реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей та не усунення зазначених порушень впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що може спричинити загрозу життю та здоров'ю людей.
Відповідно до ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.
Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Визначення поняття дитина так само як і поняття дорослий вік змінюється в залежності від культурних особливостей кожної країни. Конвенція з прав дитини визначає дитину як людську істоту, що не досягла віку вісімнадцяти років. Але пріоритет у цій сфері залишається за національними законодавствами. У Сімейному кодексі України вказано, що правовий статус дитини має особа до досягнення нею повноліття , і відповідно неповнолітньою вважається дитина у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років , малолітньою вважається дитина до досягнення нею чотирнадцяти років .
Відповідно до Конвенції ООН про права дитини, діти мають не тільки особливі потреби, а й громадські, політичні, соціальні, культурні та економічні права. Держави-учасниці визнають права дитини на відпочинок і дозвілля, право брати участь в іграх та розважальних заходах, що відповідають її віку, вільно брати участь у культурному житті та займатися мистецтвом. Одним із найважливіших стратегічних завдань нашої держави в забезпеченні соціального захисту дитинства є реалізація права дитини на оздоровлення та відпочинок.
Дитина - це людська істота до досягнення нею 18 - річного віку. людина, яка зростає. Діти - це люди на шляху в доросле життя. Всі діти потребують повноцінних умов для розвитку і зростання (стаття 1).
Конвенція містить повний перелік прав дитини, зокрема: на життя, право бути заслуханою у ході будь-якого розгляду, що стосується дитини; право користуватися найдосконалішими послугами системи охорони здоров'я; благами соціального забезпечення; на рівень життя, необхідний для її розвитку; на освіту.
Метою цієї Конвенції є встановлення стандартів для захисту дітей від зневаги та образ, з якими вони стикаються до певної міри щодня в усіх країнах. В ній беруться до уваги різні культурні, політичні та економічні особливості держав, що є дуже важливим фактором. На першому плані у цьому документі стоять права дитини. Права, викладені в Конвенції, умовно можна поділити на три частини.
Забезпечення: право володіти певними речами, отримувати певні послуги та мати доступ до того й того (мова йде про ім'я та громадянство, медичний догляд, освіту, відпочинок та ігри, опікування інвалідами, сиротами та біженцями).
Захист: право бути захищеним від дій, що завдають шкоди дитині (наприклад, від розлучення з батьками, залучення до воєнних дій, комерційної, економічної чи сексуальної експлуатації, фізичного чи психічного знущання тощо).
Участь: Дитина має право бути почутою, коли приймаються рішення, що стосуються її життя. Підростаючи, дитина повинна мати дедалі більше можливостей брати участь у житті суспільства, готуватися до самостійного життя, користуватися правами свободи думки та слова, вибору культури, релігії та мови.
Згідно частини 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Відповідно до преамбули Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", цей Закон визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Частиною 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.
Частиною 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначає, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.
Частина 10 зазначеної статті також передбачає, що у разі якщо обґрунтованість заходів реагування, зазначених у розпорядчих документах щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходів державного нагляду (контролю), відповідно до закону має бути підтверджена адміністративним судом, зазначені в таких документах строки усунення виявлених порушень, застосування до суб'єкта господарювання санкцій обраховуються з дня набрання законної сили постановою адміністративного суду про підтвердження обґрунтованості вжиття заходів реагування.
Наведена норма визначає наступну процедуру реалізації контролюючим органом своїх повноважень. У випадку наявності підстав для застосування одного з таких заходів як: 1) повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), 2) реалізації продукції, 3) виконання робіт, 4) надання послуг, будь-який орган контролю без попереднього прийняття розпорядчого документа безпосередньо звертається до суду із адміністративним позовом, предметом якого є застосування одного з вищенаведених заходів.
Крім того, оцінюючі дії відповідача щодо усунення порушень, зазначених в акті №10 від 22.03.2018 року, з урахуванням положень ст. 2 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка гарантує, що право кожного на життя охороняється законом та обов'язок захищати право на життя за ст. 2 цієї Конвенції визначається у поєднанні із загальним обов'язком держави за ст. 1 Конвенції, яка визначає гарантування кожному, хто перебуває під юрисдикцією, права і свободи, визначені в Конвенції, суд вважає, що дії відповідача не є пропорційними відносно шкоди, яка може настати в майбутньому для дітей.
При цьому, суд вважає необхідним зазначити, що звернення до депутата Одеської обласної ради ОСОБА_5 та усі інші аргументи відповідача, наведені суду, які за наміром покликані забезпечити безпечне функціонування закладу системи освіти, не дають можливості суду прийти до висновку відносно того, що існуюча загроза життю та здоров'ю дітей може бути усунута в інший спосіб ніж ліквідація передумов цих шкідливих наслідків шляхом застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення роботи Приватної установи Одеський навчальний виховний комплекс Ступені (загальноосвітня вальдорфська школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок) до їх повного усунення.
З огляду на викладене, суд враховуючи приписи ст. 3 Конституції України, яка визначає, що людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю і вважає що позовні вимоги позивача щодо застосування до позивача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є законними обґрунтованими та відповідають легітимній меті, а отже, підлягають повному задоволенню.
Керуючись ст. ст.2, 6, 7, 19, 242, 246, 250, 251, 255, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДСНС України в Одеській області до Приватної установи Одеський навчальний виховний комплекс Ступені (загальноосвітня вальдорфська школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок) про застосування заходів реагування - задовольнити повністю.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення роботи Приватної установи Одеський навчальний виховний комплекс Ступені (загальноосвітня вальдорфська школа І-ІІІ ступенів-дитячий садок), розташованої за адресою: 65104, м. Одеса, вул. Ільфа і Петрова, 31-А до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, наведених в Акті перевірки №10 від 22.03.2018 року за номерами: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11,12, 13, 16, 17, 18, 19.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст.ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Пунктом 15.5 розділу VII "Перехідні положення" КАС України від 03 жовтня 2017 року визначено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи зберігаються порядок подачі апеляційних скарг та направлення їх до суду апеляційної інстанції, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06 липня 2005 року.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Головне управління ДСНС України в Одеській області - адреса: 65091, м.Одеса, вул.Прохорівська, 6, код ЄДРПОУ 38643633, телефон: (048) 725 13 16, е-mail:odesa@mns.gov.ua
Приватна установа Одеський навчальний виховний комплекс Ступені (загальноосвітня вальдорфська школа І-ІІІ ступенів - дитячий садок) - адреса: 65104, м. Одеса, вул. Ільфа і Петрова, 31-а, код ЄДРПОУ 26541532, факс: 747-05-42, е-mail:stupeni@te.net.ua
Головуючий суддя Потоцька Н.В.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2018 |
Оприлюднено | 14.07.2018 |
Номер документу | 75277288 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні