Постанова
від 06.07.2018 по справі 804/5706/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

06 липня 2018 рокусправа № 804/5706/17

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючий суддя:                    Добродняк І.Ю.

           судді:                     Бишевська Н.А. Семененко Я.В.

за участю секретаря судового засідання: Кязимовій Д.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі

апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Логістика Дніпро»

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 березня 2018 року (головуючий суддя Турлакова Н.В.)

у справі № 804/5706/17

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Логістика Дніпро»,

до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області,

про визнання протиправним та скасування наказу,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Логістика Дніпро»звернулось до суду з адміністративним позовом, в якому просило визнати протиправним та скасувати наказ «Про продовження строків проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Логістика Дніпро»» №4757-п від 05.09.2017.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що наказом Головного управління ДФС у Дніпропетровській області №4115-п від 02.08.2017 призначено документальну планову виїзну перевірку ТОВ «Логістика Дніпро» з питань дотримання вимог валютного та іншого законодавства за період з 30.11.2016 по 30.06.2017 тривалістю 10 робочих днів, яку розпочато працівниками Головного управління ДФС у Дніпропетровській області з 21.08.2017. 05.09.2017 директору ТОВ «Логістика Дніпро» вручено під підпис наказ ГУ ДФС у Дніпропетровській області «Про продовження строків проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Логістика Дніпро» за №4757-п від 05.09.2017. Позивач вважає, що оскаржуваний наказ суперечить положенням Податкового кодексу України та має бути скасований, оскільки винесений податковим органом за відсутності передбачених законом обставин, так як передбачений законодавством 10-денний строк проведення перевірки закінчився 01.09.2017, у зв'язку з чим, відсутні підстави для її продовження.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 березня 2018 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Рішення суду мотивовано тим, що відповідач правомірно у відповідності до вимог Податкового кодексу України скористався наданим законом правом на продовження строків проведення перевірки на 5 робочих днів шляхом прийняття наказу №4757-п від 05.09.2017.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду як таке, що винесено з порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нове рішення, яким адміністративний позов задовольнити в повному обсязі. Позивач наполягає на обставинах, наведених в позовній заяві, вважає, що судом першої інстанції обставини, що мають значення для справи, досліджені не в повному обсязі, висновки суду ґрунтуються на припущеннях.

В судовому засіданні представник позивача підтримав вимоги апеляційної скарги.

Відповідач проти задоволення апеляційної скарги заперечує, в поданому суду відзиві на апеляційну скаргу просить відмовити в задоволенні апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції – залишити без змін. Відповідач наполягає, що відповідно до пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.77.1, п.77.4 ст.77 Податкового кодексу України та наказу від 02.08.2017 №4115-п відповідачем правомірно винесено оскаржуваний Наказ «Про продовження строків проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Логістика Дніпро»» №4757-п від 05.09.2017. При цьому, з урахуванням перенесення святкових днів, оскаржуваний наказ прийнято в межах визначених ПК України 10-ти денного строку проведення перевірки відповідно до наказу від 02.08.2017 №4115-п.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, внаслідок наступного.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи, у зв'язку з включенням до плану-графіка проведення документальних планових перевірок суб'єктів господарювання на ІІІ квартал 2017 року ТОВ «Логістика Дніпро» та на підставі пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, п. 77.1, п. 77.4 ст. 77 Податкового кодексу України, в.о. заступника начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області виданий наказ «Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Логістика Дніпро»» №4115-п від 02.08.2017, згідно якому наказано провести документальну планову виїзну перевірку ТОВ «Логістика Дніпро» з 21.08.2017 тривалістю 10 робочих днів.

На підставі вказаного наказу видано направлення на проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Логістика Дніпро» №1203 від 21.08.2017, копія якого наявна в матеріалах справи.

На підставі наказу Головного управління ДФС у Дніпропетровській області «Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Логістика Дніпро»» №4115-п від 02.08.2017 та згідно направлення №1203 від 21.08.2017 фахівцями контролюючого органу розпочато 21.08.2017 документальну планову виїзну перевірку ТОВ «Логістика Дніпро» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 30.11.2016 по 30.06.2017.

05.09.2017 заступником начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, відповідно до пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.77.1, п.77.4 ст.77 Податкового кодексу України та наказу від 02.08.2017 №4115-п винесено наказ «Про продовження строків проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Логістика Дніпро» №4757-п від 05.09.2017 строком на 5 робочих днів.

Не погоджуючись з означеним наказом позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

В якості підстави, за яких позивач вважає наказ №4757-п від 05.09.2017 протиправним, позивачем визначено ту обставину, що 10-денний термін планової виїзної документальної перевірки, яка розпочалась 21.08.2017, закінчився 01.09.2017, тому відповідач не мав права приймати оскаржуваний наказ 05.09.2017.

З огляду на фактичні обставини справи, норми законодавства, що регулюють спірні правовідносини, апеляційний суд погоджується з висновками суду першої інстанції, вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до пп. 20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи (п.75.1 ст.75 ПК України).

Згідно з пп. 75.1.2 п.75.1 ст.75 ПК України документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Порядок проведення документальних планових перевірок встановлено статтею 77 Податкового кодексу України.

Про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки (п.77.4 ст.77 ПК України).

Відповідно до положень п. 82.1 ст. 82 Податкового кодексу України тривалість перевірок, визначених у статті 77 цього Кодексу, не повинна перевищувати 30 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 10 робочих днів, інших платників податків - 20 робочих днів.

Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 77 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 5 робочих днів, інших платників податків - не більш як на 10 робочих днів.

Отже, тривалість планових перевірок обчислюється робочими днями, без врахування вихідних та святкових днів.

В даному випадку згідно наказу №4115-п від 02.08.2017 документальна планова виїзна перевірка ТОВ «Логістика Дніпро» призначена з 21.08.2017 тривалістю 10 робочих днів, також виписані відповідні направлення на проведення на перевірку.

Відповідно до ст.73 КЗпП України, якої встановлені святкові дні, 24 серпня - День незалежності України є святковим (неробочим днем).

Приймаючи до уваги, що в 2017 році 24 серпня припадає на четвер, Розпорядженням Кабінету Міністрів України «Про перенесення робочих днів у 2017» №850-р від 16.11.2016, зокрема, з метою створення сприятливих умов для святкування 24 серпня – Дня незалежності України, робочий день з п'ятниці 25 серпня перенесено на суботу 19 серпня.

Позивач з цього приводу зазначає, що Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про перенесення робочих днів у 2017» №850-р від 16.11.2016 носить рекомендаційний характер, у встановленому порядку рекомендації Кабінету Міністрів відповідачем не застосовані, відповідний наказ не прийнятий, тому посилання відповідача та суду першої інстанції на вказане Розпорядження Кабінету Міністрів України є безпідставним.

Стосовно наведених позивачем доводів апеляційний суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Дійсно, законодавче регулювання перенесення робочих днів передбачене ст.67 КЗпП, а саме: з метою створення сприятливих умов для використання святкових та неробочих днів (стаття 73), а також раціонального використання робочого часу Кабінет Міністрів України не пізніше ніж за три місяці до таких днів може рекомендувати керівникам підприємств, установ та організацій перенести вихідні та робочі дні у порядку і на умовах, установлених законодавством, для працівників, яким встановлено п'ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями.

Власник або уповноважений ним орган у разі застосування рекомендації Кабінету Міністрів України не пізніше ніж за два місяці видає наказ (розпорядження) про перенесення вихідних та робочих днів на підприємстві, в установі або організації, погоджений з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником).

Відповідачем до суду не подано доказів видання ДФС України відповідного наказу про перенесення робочих днів, зокрема, 25 серпня на суботу 19 серпня, втім прийняття до виконання означеного вище Розпорядження Кабінету Міністрів України №850-р від 16.11.2016 відповідач підтверджує поданим до апеляційного суду розпорядженням ДФС України від 10.08.2017 № 114-р «Про організацію чергування керівних працівників», яким встановлено чергування керівних працівників з метою оперативного вирішення невідкладних питань, пов'язаних з діяльністю Державної фіскальної служби України 24-25 серпня 2017 року.

Одночасно, апеляційний суд, керуючись наданими ст.9 КАС України повноваженнями щодо офіційного з'ясування всіх обставин справи, вважає за можливе використати джерела мережі Інтернет, з яких вбачається, що ДФС України прийняла розпорядження від 25.11.2016 № 263-р «Про перенесення робочих днів у 2017 році» та зобов'язала перенести у 2017 році робочі дні, зокрема, з пітниці 25 серпня – на суботу 19 серпня. Це розпорядження стосується виключно роботи органів доходів і зборів (https://uteka.ua/ua).

Отже, з урахуванням святкових та перенесених робочих днів, останній день призначеної з 21.08.2017 перевірки припадає на 05.09.2017.

З огляду на викладене, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, що відповідач правомірно у відповідності до вимог Податкового кодексу України скористався наданим законом правом на продовження строків проведення перевірки на 5 робочих днів шляхом прийняття наказу №4757-п від 05.09.2017.

Передбачені ст.317 КАС України підстави для скасування постанови суду першої інстанції та ухвалення нового рішення відсутні.

Керуючись ст.ст. 310, 315, 316, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Логістика Дніпро» залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 березня 2018 року у справі № 804/5706/17 залишити без змін.

          Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, може бути оскаржена до касаційного суду в порядку та строки, встановлені ст.ст.328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя:                                                                                І.Ю. Добродняк

           Суддя:                                                                                Н.А. Бишевська

           Суддя:                                                                                Я.В. Семененко

Дата ухвалення рішення06.07.2018
Оприлюднено17.07.2018
Номер документу75281754
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/5706/17

Постанова від 12.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 17.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 03.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 06.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Постанова від 06.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 25.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 13.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 08.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

Ухвала від 19.02.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турлакова Наталія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні