Постанова
від 12.07.2018 по справі 810/3928/17
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 810/3928/17 Суддя (судді) першої інстанції: Кушнова А.О.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 липня 2018 року м. Київ

Колегія Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

судді-доповідача Кузьменка В. В.,

суддів Василенка Я. М., Степанюка А. Г.,

за участю секретаря Видмеденко О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Тейк Профіт до Головного управління ДФС у Київській області про скасування податкового повідомлення-рішення, за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 04.05.2018 року, -

В С Т А Н О В И Л А:

Позивач звернувся до суду з позовом в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0040341406 від 06.11.2017.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 04.05.2018 року позов задоволено.

Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального і процесуального права, та прийняти нове рішення про відмову в задоволені позову в повному обсязі.

В судове засідання з'явилися представник апелянта, підтримав апеляційну скаргу та просив її задовольнити.

Представник позивача заперечував проти задоволення апеляційної скарги, просив залишити постанову суду першої інстанції без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, учасників процесу, перевіривши матеріали справи, відзив на апеляційну скаргу, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

У відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З матеріалів справи вбачається, Товариство з обмеженою відповідальністю Тейк Профіт (ідентифікаційний код 39054577, місцезнаходження: 08000, Київська область, Макарівський район, смт. Макарів, вул. Фрунзе, буд. 31/1) зареєстроване як юридична особа 15.01.2014, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АГ №179108 від 17.01.2014.

У період з 17.10.2017 по 18.10.2017 згідно направлень від 09.10.2017 №5431 та №5432, та відповідно до наказу ГУ ДФС у Київській області від 29.09.2017 №1762 Про проведення фактичних перевірок , посадовими особами ГУ ДФС у Київській області проведено фактичну перевірку аптеки, що належить ТОВ Тейк Профіт та знаходиться за адресою: Київська область, смт. Макарів, вул. Фрунзе, 31/1.

Результати перевірки оформлені актом фактичної перевірки від 18.10.2017 (реєстраційний номер акта за місцем державної реєстрації суб'єкта господарювання №2635/1000/14/39054577 від 18.10.2017) (далі - акт перевірки).

Перевіркою встановлено відсутність дозвільного підпису керівника у видаткових касових ордерах №18 від 11.10.2017, №19 від 11.10.2017, №20 від 12.10.2017, №21 від 12.10.2017, №22 від 13.10.2017, №23 від 13.10.2017 та №24 від 13.10.2017 та відсутність підпису одержувача коштів у вищезазначених видаткових касових ордерах, що призвело до понадлімітних залишків готівки у касі підприємства на загальну суму 109748,36 грн. Додатково перевіркою встановлено, що готівкову виручку на поточний рахунок товариства у АТ Райффайзен банк Аваль протягом жовтня 2017 року здавала ОСОБА_4 на підставі довіреності від 12.01.2015. ОСОБА_4 не є штатним працівником ТОВ Тейк Профіт , не може бути уповноваженою особою на ведення касових операцій на підприємстві та відповідно повинна ставити підпис одержувача коштів на видаткових касових ордерах при проведені нею готівкових операцій з отримання готівки. Однак у видаткових касових ордерах №19 від 11.10.2017, №21 від 12.10.2017, №23 від 13.10.2017, окрім дозвільного підпису керівника, також відсутні підписи ОСОБА_4, які б засвідчували отримання нею готівкових коштів в касі ТОВ Тейк Профіт . Таким чином, перевіркою встановлено перевищення ліміту залишку готівки в касі у сумі 109748,36 грн.

Не погоджуючись з актом фактичної перевірки позивач подав заперечення на акт перевірки від 24.10.2017 до ГУ ДФС у Київській області.

За наслідками розгляду заперечень позивача на акт перевірки ГУ ДФС у Київській області листом Про розгляд заперечення від 01.11.2017 №7535/10/10-36-14-06-24 повідомлено, що відомості, викладені в запереченні, прийняті до уваги, але не спростовують порушень, зазначених в акті перевірки.

На підставі акту перевірки, відповідно до абзацу 2 статті 1 Указу Президента України Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки №436/95 від 12.06.1995, відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 06.11.2017 №0040341406 про застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій за порушення норм регулювання готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій на суму 219496,72 грн.

Порядок ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами (підприємцями), а також окремі питання організації банками роботи з готівкою визначено Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління Національного Банку України від 15.12.2004 №637 (чинним на час проведення перевірки з 17.10.2017 по 18.10.2017, далі - Положення №637).

Під оприбуткуванням готівки згідно з пунктом 1.2. глави 1 Положення №637, розуміється проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій;

Пунктом 2.7 Положення № 637, передбачено, що виходячи з потреби прискорення обігу готівкових коштів і своєчасного їх надходження до кас банків для підприємств, що здійснюють операції з готівкою в національній валюті, установлюються ліміт каси та строки здавання готівкової виручки (готівки) відповідно до вимог глави 5 цього Положення.

Банкам і підприємцям ліміт каси та строки здавання готівкової виручки (готівки) не встановлюються.

Відповідно до пункту 2.8 Положення №637, підприємства можуть тримати в позаробочий час у своїх касах готівкову виручку (готівку) у межах, що не перевищують установлений ліміт каси. Готівкова виручка (готівка), що перевищує встановлений ліміт каси, обов'язково здається до банків для її зарахування на банківські рахунки. Відокремлені підрозділи підприємств - юридичних осіб можуть здавати готівкову виручку (готівку) безпосередньо до кас таких юридичних осіб або до будь-якого банку для її переказу і зарахування на банківські рахунки зазначених юридичних осіб.

Здавання готівкової виручки (готівки) здійснюється самостійно (у тому числі із застосуванням платіжних пристроїв та через пункти приймання готівки) або через відповідні служби, яким згідно із законодавством надано право на перевезення валютних цінностей та інкасацію коштів.

Здавання готівкової виручки (готівки) може здійснюватися для зарахування на будь-який банківський рахунок підприємства (підприємця) на його вибір.

Згідно з пунктом 5.2 Положення №637, установлення ліміту каси проводиться підприємствами самостійно на підставі розрахунку встановлення ліміту залишку готівки в касі (додаток 8), що підписується головним (старшим) бухгалтером та керівником підприємства (або уповноваженою ним особою). До розрахунку приймається строк здавання підприємством готівкової виручки (готівки) для її зарахування на рахунки в банках, визначений відповідним договором банківського рахунку. Для кожного підприємства та його відокремленого підрозділу складається окремий розрахунок встановлення ліміту залишку готівки в касі.

Установлений ліміт каси затверджується внутрішніми наказами (розпорядженнями) підприємства. Для відокремлених підрозділів ліміт каси встановлюється і доводиться до їх відома відповідними внутрішніми наказами (розпорядженнями) підприємства - юридичної особи.

Пунктом 3.4 Положення №637, визначено, що видача готівки з кас проводиться за видатковими касовими ордерами (додаток 3) або видатковими відомостями. Документи на видачу готівки мають підписувати керівник і головний бухгалтер або працівник підприємства, який на це уповноважений керівником. До видаткових ордерів можуть додаватися заява на видачу готівки, розрахунки тощо. Якщо на доданих до видаткових касових ордерів документах, заявах, рахунках тощо є дозвільний напис керівника підприємства, то його підпис на видаткових касових ордерах не обов'язковий.

Згідно з пунктом 3.5 Положення №637, у разі видачі окремим фізичним особам готівки (у тому числі працівникам підприємства) за видатковим касовим ордером або видатковою відомістю касир вимагає пред'явити паспорт чи документ, що його замінює, записує його найменування і номер, ким і коли він виданий. Фізична особа розписується у видатковому касовому ордері або видатковій відомості про одержання готівки із зазначенням одержаної суми (гривень - словами, копійок - цифрами), використовуючи чорнильну або кулькову ручку з чорнилом темного кольору. Якщо видаткова відомість складена на видачу готівки кільком особам, то одержувачі також пред'являють паспорти чи документи, що їх замінюють, і розписуються у відповідній графі документа.

Для виведення залишку готівки в касі не приймаються видаткові касові ордери або видаткові відомості, в яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача.

Видача готівки особам, яких немає в штатному розписі підприємства, проводиться за видатковими касовими ордерами, що виписуються окремо на кожну особу, або за окремою видатковою відомістю.

Відповідно до пункту 3.6 Положення №637, видачу готівки касир проводить тільки особі, зазначеній у видатковому касовому ордері або видатковій відомості. Якщо видача готівки проводиться за довіреністю, оформленою у встановленому порядку згідно із законодавством України, у тому числі й особи, що не має змоги у зв'язку з хворобою або з інших поважних причин поставити підпис власноручно, то в тексті ордера після прізвища, імені та по батькові одержувача готівки бухгалтер зазначає прізвище, ім'я та по батькові особи, якій довірено одержати готівку. У разі видачі готівки за видатковою відомістю перед підписом про одержання грошей касир робить у ній напис За довіреністю . Видача готівки за довіреністю проводиться відповідно до вимог, передбачених у пункті 3.5 цієї глави. Довіреність залишається в касира і додається до видаткового касового ордера або видаткової відомості.

Пунктом 3.7 Положення №637, визначено, що приймання одержаної з банку готівки в касу та видача готівки з каси для здавання її до банку оформляються відповідними касовими ордерами (прибутковим або видатковим) з відображенням такої касової операції в касовій книзі.

Документом, що свідчить про здавання виручки до банку, є відповідна квитанція до прибуткового документа банку на внесення готівки, засвідчена підписами відповідальних осіб банку та відбитком печатки (штампа) банку. Документом, що свідчить про здавання виручки до банку через інкасаторів, є копія супровідної відомості до сумки з готівковою виручкою (готівкою), засвідчена підписом та відбитком печатки інкасатора-збирача.

Відповідно до п.3.10 Положення №637, прибуткові касові ордери і квитанції до них, а також видаткові касові ордери і видаткові відомості мають заповнюватися бухгалтером чорнилом темного кольору чорнильною або кульковою ручкою, за допомогою друкарських машинок, комп'ютерних засобів чи іншими способами, які забезпечили б належне збереження цих записів протягом установленого для зберігання документів терміну.

У касових ордерах зазначається підстава для їх складання і перелічуються додані до них документи. Видача касових ордерів і видаткових відомостей на руки особам, що вносять або одержують готівку, забороняється.

Приймання і видача готівки за касовими ордерами може проводитися тільки в день їх складання.

Виправлення в касових ордерах та видаткових відомостях забороняються.

У касових ордерах, які оформляються на загальну суму проведених підприємством касових операцій (видача готівки за видатковими відомостями, електронними платіжними засобами, здавання готівки до банку, отримання готівки з банку за чеком та оприбуткування її в касі тощо), реквізит Одержав або Прийнято від не заповнюється.

Пунктом 3.12 Положення №637, передбачено, що під час одержання касових ордерів або видаткових відомостей касир зобов'язаний перевірити: наявність і справжність на документах відповідних підписів, а на видатковій відомості - дозвільного напису керівника підприємства або осіб, які ним уповноважені; правильність оформлення документів, наявність усіх реквізитів; наявність перелічених у документах додатків.

У разі невиконання хоча б однієї із зазначених вимог касир повертає документи для відповідного оформлення.

Касові ордери або видаткові відомості одразу ж після одержання або видачі за ними готівки підписуються касиром, а на доданих до них документах ставиться відбиток штампа або напис Оплачено із зазначенням дати (число, місяць, рік).

Абзацом 2 пункту 1 Указу Президента України від 12.06.1995 №436/95 Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки встановлено, що за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах до юридичних осіб всіх форм власності застосовуються фінансові санкції штрафу - у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день.

Як встановлено судом першої інстанції, між ТОВ Райффайзен банк Аваль та ТОВ Тейк Профіт укладено договір комплексного банківського обслуговування від 26.10.2016 №2862924, відповідно до якого банк зобов'язується надати клієнту послуги, зокрема, з відкриття рахунків та здійснення розрахунково-касового обслуговування.

Відповідно до договору суборенди нежитлового приміщення від 01.04.2015, укладеного між ТОВ Тейк Профіт та ФОП ОСОБА_5, позивачу на праві оренди належить приміщення за адресою: АДРЕСА_1, загальною площею 80 кв.м.

Як встановлено судом першої інстанції, за вказаною адресою розташована аптека, в якій встановлені реєстратори розрахункових операцій:

- з фіскальним номером 3000305223, модель МІНІ-ФП81.01, заводський номер: ПР8101102624, зареєстрований 15.03.2017, що підтверджується реєстраційним посвідченням від 15.03.2017 №3000305223, виданим Вишгородською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області (Макарівське відділення);

- з фіскальним номером 3000076163, модель МІНІ-ФП81.01, заводський номер: ПР8101100872, зареєстрований 28.08.2014, що підтверджується реєстраційним посвідченням від 28.08.2014 №3000076163, виданим Макарівським відділенням Ірпінської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області.

Позивач має ліцензію Державної служби України з лікарських засобів на роздрібну торгівлю лікарськими засобами зі строком дії з 22.07.2014, видану 05.08.2014.

Наказом ТОВ Тейк Профіт від 01.10.2017 №11 Про встановлення ліміту в касі підприємства встановлено ліміт каси в розмірі середньоденної виручки за період 01.06.2017 по 01.10.2017 в сумі 24585,21 грн.

ТОВ Тейк Профіт були оформлені наступні документи на видачу готівки:

- видатковий касовий ордер №18 від 11.10.2017 про видачу готівки ОСОБА_6 на суму 2000,00 грн., підстава - розмінна монета;

- видатковий касовий ордер №19 від 11.10.2017 про видачу готівки АТ Райффайзен Банк Аваль на суму 33787,76 грн., підстава - інкасація;

- видатковий касовий ордер №20 від 12.10.2017 про видачу готівки ОСОБА_7 на суму 2000,00 грн., підстава - розмінна монета;

- видатковий касовий ордер №21 від 12.10.2017 про видачу готівки АТ Райффайзен Банк Аваль на суму 31267,16 грн., підстава - інкасація;

- видатковий касовий ордер №22 від 13.10.2017 про видачу готівки ОСОБА_5 на суму 2000,00 грн., підстава - розмінна монета;

- видатковий касовий ордер №23 від 13.10.2017 про видачу готівки АТ Райффайзен Банк Аваль на суму 24661,42 грн., підстава - інкасація;

- видатковий касовий ордер №24 від 13.10.2017 про видачу готівки ОСОБА_8 на суму 194,23 грн., підстава - повернення.

Із наданих представником позивача, копій видаткових касових ордерів №18 від 11.10.2017, №19 від 11.10.2017, №20 від 12.10.2017, №21 від 12.10.2017, №22 від 13.10.2017, №23 від 13.10.2017 та №24 від 13.10.2017, згідно яких видавались кошти з каси позивача, вбачається, що вони містять підписи керівника та головного бухгалтера підприємства ОСОБА_5 .

Крім того, видаткові накладні №18 від 11.10.2017, №20 від 12.10.2017, №22 від 13.10.2017 та №24 від 13.10.2017 містять підписи одержувачів готівки, дату отримання такої готівки та відомості про документ, що посвідчує особу одержувача.

Із долучених до матеріалів справи копій вказаних видаткових касових ордерів, які були зроблені на момент проведення перевірки податковим органом, слідує, що в касових ордерах №18 від 11.10.2017, №19 від 11.10.2017, №20 від 12.10.2017, №21 від 12.10.2017, №22 від 13.10.2017, №23 від 13.10.2017 та №24 від 13.10.2017 підписи керівника підприємства, головного бухгалтера та одержувача готівки відсутні.

Відповідно до пункту 5.9. Положення №637 готівкові кошти не вважаються понадлімітними в день їх надходження, якщо вони були здані в сумі, що перевищує встановлений ліміт каси, до обслуговуючих банків не пізніше наступного робочого дня банку або були видані для використання підприємством відповідно до законодавства (без попереднього здавання їх до банку і одночасного отримання з каси банку на зазначені потреби) наступного дня на потреби, які пов'язані з діяльністю підприємства.

Не вважаються понадлімітними в день їх надходження і ті готівкові кошти, що надійшли до кас підприємств у вихідні та святкові дні та були здані в сумі, що перевищує встановлений ліміт каси, до обслуговуючих банків наступного робочого дня банку та підприємства або були видані для використання підприємством відповідно до законодавства (без попереднього здавання їх до банку і одночасного отримання з каси банку на зазначені потреби) наступного робочого дня на потреби, які пов'язані з діяльністю підприємства.

Згідно копій сторінок касової книги 11-13 за період з 11.10.2017 по 13.10.2017 (том 1, а.с. 91-93):

- залишок каси на початок дня 11.10.2017 становить 33787,76 грн., а залишок каси на кінець дня становить 31267,16 грн.;

- залишок каси на початок дня 12.10.2017 становить 31267,16 грн., а залишок каси на кінець дня становить 24661,42 грн.;

- залишок каси на початок дня 13.10.2017 становить 24661,42 грн., а залишок каси на кінець дня становить 31664,84 грн.

Колегією суддів встановлено, що позивачем здавалась готівкова виручка до банку, а саме:

- кошти в сумі 33787,76 грн. прийняті банком 11.10.2017, що підтверджується штампом із відміткою банку на квитанції від 11.10.2017 №ІВ4Т42575 із зазначенням цієї дати, тобто позивач здав до банку готівкові кошти (виручку) у той же робочий день, в який її видав з каси підприємства на підставі видаткового касового ордеру №19 від 11.10.2017 про видачу готівки АТ Райффайзен Банк Аваль на суму 33787,76 грн. у зв'язку з інкасацією (том 1, а.с. 56);

- кошти у сумі 31267,16 грн. прийняті банком 12.10.2017, що підтверджується штампом із відміткою банку на квитанції від 12.10.2017 №ІВ4Т36481 із зазначенням цієї дати, тобто позивач здав до банку готівкові кошти (виручку) у той же робочий день, в який її видав з каси підприємства на підставі видаткового касового ордеру №21 від 12.10.2017 про видачу готівки АТ Райффайзен Банк Аваль на суму 31267,16 грн. у зв'язку з інкасацією (том 1, а.с. 57);

- кошти у сумі 24661,42 грн. прийняті банком 13.10.2017, що підтверджується штампом із відміткою банку на квитанції від 13.10.2017 №ІВ4Т37009 із зазначенням цієї дати, тобто позивач здав до банку готівкові кошти (виручку) у той же робочий день, в який її видав з каси підприємства на підставі видаткового касового ордеру №23 від 13.10.2017 про видачу готівки АТ Райффайзен Банк Аваль на суму 24661,42 грн. у зв'язку з інкасацією (том 1, а.с. 56).

На підставі викладеного суми, які перевищували встановлений ліміт каси, здані ТОВ Тейк Профіт до обслуговуючого банку у день надходження готівкової виручки до каси підприємства.

Тобто, видані за видатковими касовими ордерами №19 від 11.10.2017, №21 від 12.10.2017, №23 від 13.10.2017 готівкові кошти в сумі 33787,76 грн., 31267,16 грн. та 24661,42 грн. відповідно, згідно з пунктом 5.9. Положення №637 не вважаються понадлімітними і не можуть враховуватися при розрахунку перевищення ліміту каси.

Щодо встановлених перевіркою обставин про надання позивачем під час перевірки видаткових касових ордерів №19 від 11.10.2017, №21 від 12.10.2017, №23 від 13.10.2017 без підпису керівника та головного бухгалтера то, до матеріалів справи позивачем додані підписані ОСОБА_5 як керівником та головним бухгалтером підприємства копії вказаних видаткових касових ордерів. Факт підписання вказаних документів датою їх складання підтвердила допитана в якості в судовому засіданні ОСОБА_5, яка є директором Товариства та одночасно виконує функції головного бухгалтера.

В той же час сфотографовані на власний смартфон головним державним податковим ревізором-інспектором ГУ ДФС у Київській області Скакуном Олександром Дмитровичем видаткові касові ордери №19 від 11.10.2017, №21 від 12.10.2017, №23 від 13.10.2017 без підпису керівника та головного бухгалтера, які додані до матеріалів перевірки та відповідачем не є належними доказами в розумінні Кодексу адміністративного судочинства України.

Тобто, не можуть братись до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

При цьому згідно з пп.20.1.2 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, яка визначає права контролюючих органів (в редакції на час перевірки 18.10.2017), контролюючі органи мають право для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.

Порядок надання платниками податків документів регулює стаття 85 Податкового кодексу України.

Відповідно до п.85.1 ст.85 ПКУ забороняється витребування документів від платника податків будь-якими посадовими (службовими) особами контролюючих органів у випадках, не передбачених цим Кодексом.

Платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки (п.85.2 ст.85 ПКУ).

Згідно п.85.4 ст.85 ПКУ при проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об'єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).

Пункт 85.6 ст.85 ПКУ визначає, що у разі відмови платника податків або його законних представників надати копії документів посадовій (службовій) особі контролюючого органу така особа складає акт у довільній формі, що засвідчує факт відмови, із зазначенням посади, прізвища, імені, по батькові платника податків (його законного представника) та переліку документів, які йому запропоновано подати. Зазначений акт підписується посадовою (службовою) особою контролюючого органу та платником податків або його законним представником. У разі відмови платника податків або його законного представника від підписання зазначеного акта в ньому вчиняється відповідний запис.

Отже, посадові особи контролюючого органу позбавлені права фотографувати документи під час перевірки та долучати сфотографовані документи як копії документів до матеріалів перевірки.

Натомість чинне податкове законодавство чітко визначає порядок отримання від платника податків копій документів та порядок засвідчення отриманих копій, а в разі відмови платника податків надати копії необхідних документів - складання акту у довільній формі, що засвідчує факт відмови, який в даному випадку відповідачем дотриманий не був.

При цьому, відповідачем під час розгляду справи не надано доказів звернення посадових осіб контролюючого органу під час проведення перевірки до платника податків із запитом про отримання копій документів та зафіксованого належним чином факту відмови платника податків в наданні таких документів.

Також помилковим є твердження відповідача щодо перевищення ліміту залишку готівки в касі підприємства у зв'язку з тим, що у видаткових касових ордерах №19 від 11.10.2017, №21 від 12.10.2017, №23 від 13.10.2017 відсутній підпис працівника ОСОБА_4, яка не є штатним працівником ТОВ Тейк Профіт , про отримання останньою коштів.

Довіреністю від 12.01.2015 ТОВ Тейк Профіт , в особі директора ОСОБА_5, уповноважило ОСОБА_4, вчиняти наступні дії від імені Товариства: здійснювати внесення коштів на поточний рахунок Товариства №26005538241 та зняття готівкою з поточного рахунку, що відкритий в АТ Райффайзен банк Аваль (МФО 380805). Термін дії довіреності до 31.12.2018 (том 1, а.с. 120).

Відповідно до пункту 3.10 Положення №637 у касових ордерах, які оформляються на загальну суму проведених підприємством касових операцій (видача готівки за видатковими відомостями, електронними платіжними засобами, здавання готівки до банку, отримання готівки з банку за чеком та оприбуткування її в касі тощо), реквізит Одержав або Прийнято від не заповнюється.

Аналіз наведеної вище норми права дає підстави вважати, що не заповнюється реквізит касового ордеру Одержав або Прийнято від у випадку, якщо він оформлюється на загальну суму проведених підприємством касових операцій у зв'язку зі здаванням готівки до банку.

З огляду на вищезазначені норми та враховуючи, що позивач за видатковими касовими ордерами №19 від 11.10.2017, №21 від 12.10.2017, №23 від 13.10.2017 здавав готівку до банку у день її надходження до каси підприємства, і факт отримання грошових коштів банківською установою підтверджується квитанціями, які є наявними в матеріалах справи, суд вважає, що не є порушенням відсутність підпису відповідальної особи на видаткових касових ордерах біля позначки Одержав .

У зв'язку з вищенаведеним, ТОВ Тейк Профіт своєчасно здавало готівку до банку, що здійснює розрахунково-касове обслуговування без перевищення ліміту залишку готівки, а тому застосування до позивача штрафних санкцій, передбачених оскаржуваним рішенням, є необґрунтованим.

Враховуючи наведене вище та доводи, викладені апелянтом в апеляційній скарзі, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про задоволення позову в повному обсязі.

Перевіривши мотивування судового рішення та доводи апеляційних скарг, відповідно до вимог ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо справедливого судового розгляду, врахувавши ст. 8 КАС України, відповідно до якої суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини, судова колегія вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку щодо задоволення позову, через що рішення суду першої інстанції слід залишити без змін.

Керуючись ст.ст. 242, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, п. 2, 3, 4, 5, 6, 9 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України Про судове рішення в адміністративній справі від 20.05.2013 № 7 колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Київській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 04.05.2018 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Тейк Профіт до Головного управління ДФС у Київській області про скасування податкового повідомлення-рішення - залишити без задоволення.

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 04.05.2018 року - залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя-доповідач: В. В. Кузьменко

Судді: Я. М. Василенко

А. Г. Степанюк

Повний текст постанови виготовлено 13.07.2018 року.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.07.2018
Оприлюднено15.07.2018
Номер документу75282837
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/3928/17

Ухвала від 07.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 27.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Постанова від 12.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Ухвала від 19.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Ухвала від 19.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Рішення від 04.05.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Рішення від 04.05.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 11.04.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 06.02.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 09.01.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні