ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
12 липня 2018 року (о 17 год. 45 хв.)Справа № 808/1388/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Калашник Ю.В. за участю секретаря судового засідання Аксьонової С.В., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_1) до Ліквідаційної комісії Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Запорізькій області (69057, м. Запоріжжя, вул. Матросова, 29, код ЄДРПОУ 08592187), Ліквідаційної комісії Запорізького РВ ГУМВС України в Запорізькій області (70413, Запорізька область, Запорізький район, с. Широке, вул. Радянська, 2, код ЄДРПОУ 08672561) про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
16.04.2018 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі - позивач) до Ліквідаційної комісії Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Запорізькій області (далі - відповідач 1), Ліквідаційної комісії Запорізького РВ ГУМВС України в Запорізькій області (далі - відповідач 2), в якому позивач просить суд:
1) визнати протиправною бездіяльність ГУМВС в Запорізькій області щодо невиплати позивачу надбавки до посадового окладу за службу в умовах режимних обмежень в розмірі 15 відсотків за період його перебування на посаді старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області з 01.08.2010 по 31.08.2010, частини одноразової грошової допомоги при звільненні, частини грошового забезпечення за липень 2010 року;
2) визнати протиправною бездіяльність Запорізького РВ ГУМВС України в Запорізькій області щодо невиплати позивачу надбавки до посадового окладу за службу в умовах режимних обмежень в розмірі 15 відсотків за період його перебування на посаді старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області з 01.08.2010 по 31.08.2010, частини одноразової грошової допомоги при звільненні, частини грошового забезпечення за липень 2010 року;
3) зобов'язати ліквідаційну комісію ГУМВС України в Запорізькій області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) різницю грошового забезпечення у зв'язку з невиплатою надбавки за роботу в умовах режимних обмежень в розмірі 15 відсотків за період його перебування на посаді старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області з 01.08.2010 по 31.08.2010, частини одноразової грошової допомоги при звільненні, частини грошового забезпечення за липень 2010 року;
4) зобов'язати ліквідаційну комісію Запорізького РВ ГУМВС України в Запорізькій області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) різницю грошового забезпечення у зв'язку з невиплатою надбавки за роботу в умовах режимних обмежень в розмірі 15 відсотків за період його перебування на посаді старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області з 01.08.2010 по 31.08.2010, частини одноразової грошової допомоги при звільненні, частини грошового забезпечення за липень 2010 року;
5) визнати протиправною бездіяльність Запорізького РВ ГУМВС України в Запорізькій області щодо невнесення до грошового атестату №19, вих. №38/19 від 16.09.2010, інформації про відсоткову надбавку за роботу в умовах режимних обмежень в розмірі 15%;
6) зобов'язати ліквідаційну комісію Запорізького РВ ГУМВС України в Запорізькій області виготовити та надіслати до Головного управління пенсійного фонду України в Запорізькій області новий грошовий атестат, в якому відобразити всі складові грошового забезпечення ОСОБА_1, в тому числі: посадовий оклад - 800 грн., оклад за спеціальним званням - 125 грн., відсоткова надбавка за вислугу років - 30%, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 50%, відсоткова надбавка за роботу в умовах режимних обмежень в розмірі 15%, премія - 14,53%.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що у період з 13.07.2010 по 31.08.2010 позивач безперервно працював старшим оперуповноваженим сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області. За своїми функціональними обов'язками постійно працював з документами зі ступенем секретності таємно та цілком таємно , мав у провадженні оперативно-розшукові справи, робочі справи агентів, працював з документацією пов'язаною з проведенням негласних оперативно-розшукових заходів. Законних підстав не виплачувати позивачу надбавки за службу в умовах режимних обмежень в період з 01.08.2010 по 31.08.2010 не було. В період служби позивача в ОВС на вказаній посаді, під час звільнення та на даний час вказана надбавка за службу в умовах режимних обмежень не скасована, нормативні акти, якими передбачена вказана надбавка є чинними, на скасовані не були, підстав для невиплати вказаної надбавки не було та наразі не має. Зазначає, що у даному випадку позивач мав законне право на отримання вказаної надбавки і виплата вказаної надбавки гарантована рядом нормативно-правових актів та чинним законодавством країни. З урахуванням вищезазначеного просить позовні вимоги задовольнити.
Ухвалою судді від 14.05.2018 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження. Сторонам повідомлено про розгляд справи за правилами спрощеного позовного з викликом учасників справи у судовому засіданні 19.06.2018. Відповідачам запропоновано у 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на позовну заяву.
06.06.2018 до суду від представника відповідача 1 надійшов відзив на позов (вх. № 17415), в якому зазначає, що наказом № 221 о/с від 13.07.2010 позивача призначено на посаду старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку, з посадовим окладом 800 грн., встановлено щомісячну надбавку за виконання особливо важливих завдань у розмірі 50% посадового окладу з урахуванням окладу за спец. званням та надбавки за вислугу років, з наданням допуску до державної таємниці за формою два, при цьому у наказі № 221 о/с не зазначено надбавку за роботу з таємними документами, що є підставою для виплати останньої відповідно до п. 2.8.2 наказу МВС № 499. Наказ про встановлення надбавки за роботу з таємними документами по посаді старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку з дати призначений до дати звільнення ОСОБА_1 не видавався. Таким чином, позивачу не виплачувалась надбавка за роботу з таємними документами, оскільки наказом по особовому складу не була встановлена така надбавка, також вказує, що надання допуску до державної таємниці не встановлює надбавку. Крім того, позивач перед звільненням проходив службу у Запорізькому районному відділі ГУМВС України в Запорізькій області, який позивачу і здійснювало виплату грошового забезпечення. Тож, належним відповідачем є Запорізький районний відділ ГУМВС України в Запорізькій області, який має статус юридичної особи, однак наразі знаходиться в стані припинення. З урахуванням вищезазначеного просить відмовити у задоволенні позовних вимог.
19.06.2018 у судовому засіданні оголошено перерву до 10.07.2018.
10.07.2018 від позивача надійшло клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження.
Представники відповідачів у судове засідання не прибули, про день, час та місце судового засідання повідомлені належним чином, у зв'язку з чим, відповідно до частини 3 статті 205 КАС України, суд розглянув справу на підставі наявних у ній доказів. Відповідачем 2 відзив на позов до суду не надано.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до ч.4 ст.229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
На підставі викладеного, враховуючи неявку всіх учасників справи, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Суд, оцінивши повідомлені обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення у справі.
Так, судом встановлено, що 21.08.1995 по 31.08.2010 ОСОБА_1 проходив службу в органах внутрішніх справ України.
З 10.07.2010 по 12.07.2010 позивач перебував на посаді оперуповноваженого сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області. Наказом ГУМВС України в Запорізькій області від 13.07.2010 №221о/с ОСОБА_1 призначено на посаду старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області.
31.08.2010 ОСОБА_1 звільнений з органів внутрішніх справ України на підставі пп. в п.64 Положення про проходження служби рядовим та начальницьким складом органів внутрішніх справ України в запас, відповідно до наказу ГУМВС України в Запорізькій області від 31.08.2010 №282 о/с.
Крім того, судом встановлено, що ОСОБА_1 мав допуск до державної таємниці з 25.02.1999 по 22.10.2008 за формою три, облікова картка (форма 6) про надання допуску та доступу до державної таємниці №5893/1343, з 21.04.2010 по 03.09.2010 за формою два, облікова картка (форма 6) про надання допуску та доступу до державної таємниці №2154/1325. Облікові картки №5893/1343 та №2154/1325 у зв'язку із закінченням терміну зберігання знищені актом про знищення облікових карток громадянина про надання допуску до державної таємниці від 12.01.2016 №31дск/5/01-2016.
Журнали реєстрації облікових карток про надання допуску до державної таємниці інв.№1343, №1325 знищені під час ліквідації ГУМВС України в Запорізькій області актом про знищення секретних документів від 05.11.2015 №1/1-111 дск.
Справа №19н/т Подання на співробітників для встановлення щомісячної надбавки за роботу в умовах режимних обмежень том - 1, почата 01.01.2010, закінчена 28.07.2010 та справа №19н/т Подання, на співробітників для встановлення щомісячної надбавки за роботу в умовах режимних обмежень том - 2, почата 16.07.2010, закінчена 31.12.2010 були знищені у зв'язку з закінченням терміну зберігання актом про знищення секретних документів від 30.12.2014 №1/1-1519.
Справа №16дск Номенклатура посад співробітників ГУМВС, зайняття яких потребує оформлення допуску до державної таємниці, а також зміни до них почата 12.01.2010, закінчена 05.10.2010, була знищена у зв'язку з закінченням терміну зберігання актом про знищення секретних документів від 30.12.2014 №1/1-1519.
Відповідно до довідки №38/9060 від 16.09.2010, грошового атестату №19, вих. №38/19 від 16.09.2010, грошове забезпечення старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області ОСОБА_1 у серпні 2010 року складало з посадового окладу 800 грн., окладу за спеціальним званням 125,00 грн., надбавки за вислугу років (30%) 277,50грн., надбавки за особливі умови служби (50%) 601,25 грн., премії (14,53%) 262,11 грн. Всього 2018,87 грн.
Листом вих.№74с/л.к./29-18 від 31.01.2018, Ліквідаційна комісія ГУМВС України в Запорізькій області позивача повідомлено про те, що надбавка за службу в умовах режимних обмежень йому не виплачувалась (а.с.31).
Листом вих.№1/79 від 02.03.2018 Ліквідаційна комісія ГУМВС України в Запорізькій області повідомила позивача про те, що до 03.09.2010 позивач мав допуск до державної таємниці за формою два, облікова картка (форма 6) про надання допуску та доступу до державної таємниці №2154/1325 (а.с.34).
13.03.2018 позивач звернувся до ліквідаційної комісії ГУМВС України в Запорізькій області із заявою про виплату заборгованості по заробітній платі та виготовлення нового грошового атестату з відображенням у ньому надбавки за роботу в умовах режимних обмежень.
Листом від 29.03.2018 №12/с-97 ліквідаційна комісія ГУМВС України в Запорізькій області повідомила позивача, що підстави для перерахунку грошового забезпечення за серпень 2010 року, грошової допомоги при звільненні та включення надбавки в довідку для перерахунку пенсії відсутні (а.с.40).
Позивач вважає, що відповідачі допустили протиправну бездіяльність щодо невиплати позивачу надбавки до посадового окладу за службу в умовах режимних обмежень в розмірі 15 відсотків за період його перебування на посаді старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області з 01 по 31 серпня 2010 року, частини одноразової грошової допомоги при звільненні, частини грошового забезпечення за липень 2010 року, у зв'язку із чим звернувся до суду із вказаним позовом.
Ураховуючи викладене, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Основні засади державної політики у сфері соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей, встановлює єдину систему їх соціального та правового захисту, гарантує військовослужбовцям та членам їх сімей в економічній, соціальній, політичній сферах сприятливі умови для реалізації їх конституційного обов'язку щодо захисту Вітчизни та регулює відносини у цій галузі визначає Закону України від 20 грудня 1991 року №2011-XII Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей .
Відповідно до приписів статей 1 - 3, 12, 14 Закону України Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей , ніхто не вправі обмежувати військовослужбовців, в тому числі працівників правоохоронних органів, членів їх сімей у правах і свободах, визначених законодавством України. Нормативно - правові акти органів державної влади та органів місцевого самоврядування, які обмежують права і пільги військовослужбовців та членів їх сімей, є недійсними. Військовослужбовці користуються усіма правами і свободами людини та громадянина, гарантіями цих прав і свобод, закріпленими в Конституції України та законами України з урахуванням особливостей, встановлених цими та іншими законами.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 07 листопада 2007 року №1294 Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб Кабінет міністрів України постановив в пункті 1 - установити, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення; в пункті 2 - виплата грошового забезпечення військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу здійснюється в порядку, що затверджується Міністерством оборони. Міністерством внутрішніх справ, Міністерством інфраструктури, Державною службою з надзвичайних ситуацій, Службою безпеки, Адміністрацією Державної прикордонної служби, Управлінням державної охорони, Службою зовнішньої розвідки. Державною пенітенціарною службою, Адміністрацією Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації; в пункті 8 - виплачувати надбавку за службу в умовах режимних обмежень - у розмірах та порядку, визначених законодавством.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 № 1294 Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу (далі - постанова) та з метою впорядкування структури та умов грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ затверджено Наказ МВС № 499 від 31.12.2007, затверджений в Міністерстві юстиції України від 12 березня 2008 року за № 205/14896 (який був чинний у 2010 році).
Відповідно до пп. 2.8.1 та 2.8.2 п. 2.8 Наказу МВС № 499 від 31.12.2007, особам начальницького складу органів внутрішніх справ, які виконують функції державних експертів з питань таємниць, установлюється надбавка в розмірі 20 відсотків посадового окладу. Виплата цієї надбавки здійснюється на підставі наказу про особовий склад.
Окрім того, згідно з пп. 2.9.1, 2.9.4 та 2.9.6 п. 2.9 Наказу МВС № 499 від 31.12.2007, особам рядового і начальницького складу, які проходять службу в умовах режимних обмежень, виплачується надбавка до посадових окладів залежно від ступеня секретності інформації: відомості та їх носії, що мають ступінь секретності "особливої важливості", - 20 відсотків; відомості та їх носії, що мають ступінь секретності "цілком таємно", - 15 відсотків; відомості та їх носії, що мають ступінь секретності "таємно", - 10 відсотків. Надбавка за службу в умовах режимних обмежень установлюється особам рядового і начальницького складу за займаною посадою наказом про особовий склад на підставі мотивованих рапортів керівників структурних підрозділів, погоджених з режимно-секретним підрозділом. Проект наказу про особовий склад погоджується з фінансовим та режимно-секретним підрозділами органів, підрозділів, закладів та установ органів внутрішніх справ.
Як було зазначено вище, згідно із наказом МВС України від 31.12.2007 № 499 зазначені надбавки встановлюється наказом про особовий склад.
Оскільки наказ про встановлення таких надбавок по посаді старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку з дати призначення позивача на посаду та до моменту звільнення з неї не видавався, підстави для перерахунку грошового забезпечення за серпень 2010 року, грошової допомоги при звільненні, та включення надбавки в довідку для перерахунку пенсії відсутні.
Згідно з ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні; жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили; суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві вимоги позивача є такими, що не підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Оскільки такі витрати відповідачем не підтверджені, вони на позивача не покладаються.
Окрім того, згідно ст.139 КАС України, сплачений при зверненні до суду з даним позовом судовий збір не підлягає поверненню позивачу.
Керуючись ст.ст. 2, 5, 9, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ІПН НОМЕР_1) до Ліквідаційної комісії Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Запорізькій області (69057, м. Запоріжжя, вул. Матросова, 29, код ЄДРПОУ 08592187), Ліквідаційної комісії Запорізького РВ ГУМВС України в Запорізькій області (70413, Запорізька область, Запорізький район, с. Широке, вул. Радянська, 2, код ЄДРПОУ 08672561) про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії, - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до п.п. 15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі протягом тридцяти днів, з дня його проголошення апеляційної скарги. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення у повному обсязі складено та підписано 12.07.2018.
Суддя Ю.В. Калашник
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2018 |
Оприлюднено | 17.07.2018 |
Номер документу | 75322952 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні