ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
09 січня 2019 року м. Дніпросправа № 808/1388/18
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Панченко О.М. (доповідач),
суддів: Іванова С.М., Чередниченка В.Є.,
за участю секретаря судового засідання Сонник А.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1
на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 12.07.2018 р. (суддя Калашник Ю.В., м. Запоріжжя)
у справі №808/1388/18
за позовом ОСОБА_1
до Ліквідаційної комісії Запорізького районного відділу Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Запорізькій області, Ліквідаційної комісії Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Запорізькій області,
про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, -
встановив:
У квітні 2018 року позивач звернувся до суду першої інстанції з позовом, в якому просив:
- визнати протиправною бездіяльність відповідачів щодо невиплати ОСОБА_1 надбавки до посадового окладу за службу в умовах режимних обмежень в розмірі 15 відсотків за період його перебування на посаді старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області з 01 по 31 серпня 2010 року, частини одноразової грошової допомоги при звільненні, частини грошового забезпечення за липень 2010 року;
- зобов'язати відповідачів нарахувати та виплатити ОСОБА_1 різницю грошового забезпечення у зв'язку з невиплатою надбавки за роботу в умовах режимних обмежень в розмірі 15 відсотків за період його перебування на посаді старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області з 01 по 31 серпня 2010 року, частини одноразової грошової допомоги при звільненні, частини грошового забезпечення за липень 2010 року;
- визнати протиправною бездіяльність Запорізького РВ ГУМВС України в Запорізькій області щодо невнесення до грошового атестату №19 вих. №38/19 від 16.09.2010 року інформації про відсоткову надбавку за роботу в умовах режимних обмежень в розмірі 15%;
- зобов'язати Ліквідаційну комісію Запорізького РВ ГУМВС України в Запорізькій області виготовити та надіслати до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області новий грошовий атестат, в якому відобразити всі складові грошового забезпечення ОСОБА_1, в тому числі: посадовий оклад - 800 грн., оклад за спеціальним званням - 125 грн., відсоткова надбавка за вислугу років - 30%, надбавка за виконання особливо важливих завдань - 50%, відсоткова надбавка за роботу в умовах режимних обмежень в розмірі 15%, премія - 14,53%.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 12.07.2018 р. в задоволенні позову відмовлено повністю. Рішення суду мотивовано відсутністю правових підстав для задоволення позовних вимог позивача.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, скаржник оскаржив його в апеляційному порядку.
В апеляційній скарзі скаржник посилається на неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права. Зазначає, що з 01 липня 2010 року по 12 липня 2010 року позивач перебував на посаді оперуповноваженого сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області з посадовим окладом 650 грн. Наказом ГУМВС України в Запорізькій області від 13 липня 2010 року №221о/с ОСОБА_1 призначено на посаду старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області з посадовим окладом 800 грн.
Позивачу виплачена заробітна плата без урахування підвищення посадового окладу, тому недоплачена частка грошового забезпечення за липень 2010 року становить 236,63 грн. В описовій, мотивувальній та резолютивній частині рішення суду про цю позовну вимогу не згадується.
У серпні 2010 року під час проходження служби на посаді старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області позивачу не виплачувалась надбавка за службу в умовах режимних обмежень.
Відповідно до ст. 30 Закону України "Про державну таємницю" у разі коли за умовами своєї професійної діяльності громадянин постійно працює з відомостями, що становлять державну таємницю, йому повинна надаватися відповідна компенсація за роботу в умовах режимних обмежень, види, розміри та порядок надання якої встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Наказом МВС України №499 від 31.12.2007 року (який був чинним в 2010 році) затверджено Інструкцію про порядок виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ (далі - Інструкція № 499).
Відповідно до п. 2.9 розділу II Інструкції № 499 надбавка до посадових окладів виплачується залежно від ступеня секретності інформації, зокрема відомості та їх носії, що мають ступінь секретності "цілком таємно" - 15 відсотків.
В період з 13 липня 2010 року по 31 серпня 2010 позивач безперервно працював старшим оперуповноваженим сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області. За своїми функціональними обов'язками постійно працював з документами зі ступенем секретності "таємно" та "цілком таємно". Мав у провадженні оперативно-розшукові справи, робочі справи агентів, працював з документацією, пов'язаною з проведенням негласних оперативно-розшукових заходів.
Законних підстав не виплачувати позивачу надбавки за службу в умовах режимних обмежень в період з 01 серпня 2010 року по 31 серпня 2010 року не було.
Розмір суми надбавки за роботу в умовах режимних обмежень за період перебування ОСОБА_1 на посаді старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області з 01.08.2010 року по 31.08.2010 року та загальна сума різниці грошового забезпечення, у зв'язку з невиплатою надбавки за роботу в умовах режимних обмежень в розмірі 15 відсотків, розраховується наступним чином.
За серпень 2010 року сума надбавки за службу в умовах режимних обмежень становить: 800/100*15=120 грн.
Загальна сума різниці грошового забезпечення у зв'язку з невиплатою надбавки за роботу в умовах режимних обмежень в розмірі 15 відсотків складає: 2203,27 грн. - 2018,87 грн. (фактично виплачене грошове забезпечення) = 184,4 грн.
Запорізьким окружним адміністративним судом не враховані норми розділу II наказу МВС України №499 від 31.12.2007 року, де зазначено, що надбавка за службу в умовах режимних обмежень виплачується особі рядового чи начальницького складу з дня призначення на посаду.
Видання наказу про особовий склад про встановлення зазначеної надбавки є механізмом виконання вимог Закону України "Про державну таємницю". Неправомірна бездіяльність посадових осіб ГУМВС України в Запорізькій області щодо невидання відповідного наказу, не може бути підставою для ігнорування вимог Закону та невиплати складових грошового забезпечення. Саме це і є мотивом звернення позивача до суду - для усунення порушень норм діючого законодавства.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (редакція від 17.07.2009) особам рядового, сержантського, старшинського та офіцерського складу та деяким іншим особам, які мають право на пенсію за цим Законом та звільняються зі служби за віком, станом здоров'я чи у зв'язку із скороченням штатів або проведенням організаційних заходів, закінченням строку контракту, систематичним невиконанням умов контракту командуванням, виплачується одноразова грошова допомога в розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07 листопада 2007 року №1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького стаду та деяких інших осіб" Кабінет міністрів України постановив в пункті 1 - установити, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
Наказом ГУМВС України в Запорізькій області №282 о/с від 31.08.2010 року ОСОБА_1 звільнено з органів внутрішніх справ на підставі до пп. "в" п.64 (через обмежений стан здоров'я) Положення про проходження служби рядовим та начальницьким складом органів внутрішніх справ України в запас. На момент звільнення вислуга позивача становить повних 15 календарних років.
ОСОБА_1 при звільненні не була виплачена частина одноразової грошової допомоги в розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби в частині, що розраховується відповідно до надбавки за роботу в умовах режимних обмежень в розмірі 15 відсотків, яка входить в структуру місячного грошового забезпечення.
Відповідно до довідки №38/9060 від 16.09.2010 року, грошового атестату №19, вих. №38/19, від 16.09.2010 року грошове забезпечення старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області ОСОБА_1 у серпні 2010 року складалось з посадового окладу 800 грн., окладу за спеціальним званням 125 грн., надбавки за вислугу років (30%) 277,5 грн., надбавки за особливі умови служби (50%) 601,25 грн., премії (14,53%) 262,11 грн. Всього 2018,87 грн.
З урахуванням надбавки за роботу в умовах режимних обмежень в розмірі 15 відсотків, грошове забезпечення старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області ОСОБА_1 у серпні 2010 року повинно складати 2203,27 грн.
Невиплачена частина одноразової грошової допомоги при звільненні становить: (2203,27 - 2018,87)/100% х 50% х 15 = 1383,0 грн.
Таким чином, відповідачами допущені порушення законодавства внаслідок яких позивачу невиплачені: надбавка до посадового окладу за службу в умовах режимних обмежень в розмірі 15 відсотків за період його перебування на посаді старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області з 01 по 31 серпня 2010 року, частина одноразової грошової допомоги при звільненні, частина грошового забезпечення за липень 2010 року. Також, внаслідок зазначених порушень законодавства відповідачами внесено невірну інформацію до грошового атестату позивача.
Просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове - про задоволення позову.
Представник відповідача - Ліквідаційної комісії Запорізького районного відділу Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Запорізькій області надіслав до суду відзив, в якому зазначає, що відповідно до п. 2.8.2 наказу МВС №499 від 31.12.2007 року "Про впорядкування структури та умов грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ" підставою виплати надбавки за роботу з таємними документами є наказ про особовий склад.
Наказом ГУМВС №221 о/с від 13.07.2010 позивача було призначено на посаду старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку з посадовим окладом 800 гривень, встановлено щомісячну надбавку за виконання особливо важливих завдань у розмірі 50% посадового окладу з урахуванням окладу за спец званням та надбавки за вислугу років, з наданням допуску до державної таємниці за формою два. Однак, у наказі 221 о/с не зазначено надбавку за роботу з таємними документами, що є підставою для виплати останньої відповідно до п. 2.8.2 наказу МВС № 499 від 31.12.2007 року.
Судом першої інстанції встановлено що, наказ про встановлення надбавки за роботу з таємними документами по посаді старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку з дати призначення позивача на посаду та до моменту звільнення не видавався, підстави для перерахунку грошового забезпечення за серпень 2010 року грошової допомоги при звільненні та включення надбавки в довідку для перерахунку пенсії відсутні.
Зазначає, що розрахунок та виплата грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ здійснювалися відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 року № 1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового начальницького складу та деяких інших осіб" та Інструкції про порядок виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, затвердженого наказом МВС України від 31.12.2007 року №499.
Відповідно до п.1.6. Інструкції №499 грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ виплачується за місцем служби і виключно в межах асигнувань, затверджених кошторисом доходів і видатків органу, підрозділу, закладу чи установи МВС на грошове забезпечення осіб рядового та начальницького складу органів внутрішніх справ.
Позивач перед звільненням проходив службу у Запорізькому районному відділі ГУМВС України в Запорізькій області, який позивачу і здійснювало виплату грошового забезпечення. Тож належним відповідачем є Запорізький районний відділ ГУМВС України в Запорізькій області, який має статус юридичної особи.
Просить суд залишити апеляційну скаргу позивача без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Позивач надіслав до суду заперечення на зазначений відзив, в якому зазначає, що відповідач у своєму відзиві підтверджує зміст наказу №221 о/с, але посилається на те, що там не зазначено надбавку за роботу з таємними документами, що нібито є підставою для виплати останньої відповідно до п. 2.8.2 наказу МВС від 31.12.2007 року №499.
Відповідно до наказу МВС від 31.12.2007 року №499, в редакції від 05.02.2010 року, особам рядового і начальницького складу, які проходять службу в умовах режимних обмежень, виплачується надбавка до посадових окладів залежно від ступеня секретності інформації.
Таким чином, нормативним актом чітко визначено відсотковий розмір надбавки за службу в умовах режимних обмежень в залежності від ступеня секретності інформації.
Згідно з п. 2.8 наказу МВС від 31.12.2007 року №499 надбавка за службу в умовах режимних обмежень виплачується особі рядового чи начальницького складу з дня призначення на посаду, яку включено до номенклатури посад, що підлягають оформленню на допуск до державної таємниці, але не раніше дня оформлення допуску до державної таємниці.
В період служби позивача в органах внутрішніх справ на вказаній посаді, під час його звільнення та на даний час вказана надбавка за службу в умовах режимних обмежень не скасована, нормативні акти, якими передбачена вказана надбавка були та є чинними, підстав для невиплати вказаної надбавки не було.
Щодо посилання відповідачем - Ліквідаційною комісією ГУМВС України в Запорізькій області про те, що належним відповідачем є Ліквідаційна комісія Запорізького РВ ГУМВС України в Запорізькій області, треба зазначити, що цей підрозділ хоча формально і є окремою юридичною особою, проте, є складовою системи МВС України та безпосередньо підпорядкований вище стоячому органу - ГУМВС України в Запорізькій області. З багатьох питань керівник Запорізького РВ немає повноважень приймати самостійні рішення. Серед них і питання прийняття та звільнення з посади, встановлення рівня надбавок та доплат, які призначаються лише наказами начальника ГУМВС України в Запорізькій області.
В судовому засіданні позивач апеляційну скаргу підтримав.
Відповідачів, належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, у судове засідання не з'явилися, що не перешкоджає розгляду справи.
Заслухавши пояснення позивача, дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, перевіривши в межах доводів апеляційної скарги дотримання судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, апеляційний суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та знайшло своє підтвердження під час розгляду апеляційної скарги, що з 21.08.1995 р. по 31.08.2010 р. ОСОБА_1 проходив службу в органах внутрішніх справ України.
З 10.07.2010 р. по 12.07.2010 р. позивач перебував на посаді оперуповноваженого сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області. Наказом ГУМВС України в Запорізькій області від 13.07.2010 р. №221о/с ОСОБА_1 призначено на посаду старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області.
31.08.2010 р. ОСОБА_1 звільнений з органів внутрішніх справ України в запас відповідно до наказу ГУМВС України в Запорізькій області від 31.08.2010 №282 о/с на підставі пп. "в" п.64 Положення про проходження служби рядовим та начальницьким складом органів внутрішніх справ України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів УРСР від 29 липня 1991 р. № 114.
ОСОБА_1 мав допуск до державної таємниці з 25.02.1999 по 22.10.2008 за формою три, облікова картка (форма 6) про надання допуску та доступу до державної таємниці №5893/1343, з 21.04.2010 по 03.09.2010 за формою два, облікова картка (форма 6) про надання допуску та доступу до державної таємниці №2154/1325. Облікові картки №5893/1343 та №2154/1325 у зв'язку із закінченням терміну зберігання знищені актом про знищення облікових карток громадянина про надання допуску до державної таємниці від 12.01.2016 №31дск/5/01-2016.
Журнали реєстрації облікових карток про надання допуску до державної таємниці інв.№1343, №1325 знищені під час ліквідації ГУМВС України в Запорізькій області актом про знищення секретних документів від 05.11.2015 №1/1-111 дск.
Справа №19н/т "Подання на співробітників для встановлення щомісячної надбавки за роботу в умовах режимних обмежень" том - 1, почата 01.01.2010, закінчена 28.07.2010 та справа №19н/т "Подання, на співробітників для встановлення щомісячної надбавки за роботу в умовах режимних обмежень" том - 2, почата 16.07.2010, закінчена 31.12.2010 були знищені у зв'язку з закінченням терміну зберігання актом про знищення секретних документів від 30.12.2014 №1/1-1519.
Справа №16дск "Номенклатура посад співробітників ГУМВС, зайняття яких потребує оформлення допуску до державної таємниці, а також зміни до них" почата 12.01.2010, закінчена 05.10.2010, була знищена у зв'язку з закінченням терміну зберігання актом про знищення секретних документів від 30.12.2014 №1/1-1519.
Відповідно до довідки №38/9060 від 16.09.2010, грошового атестату №19, вих. №38/19 від 16.09.2010, грошове забезпечення старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області ОСОБА_1 у серпні 2010 року складалося з: посадового окладу 800 грн., окладу за спеціальним званням 125,00 грн., надбавки за вислугу років (30%) 277,50 грн., надбавки за особливі умови служби (50%) 601,25 грн., премії (14,53%) 262,11 грн. Всього 2018,87 грн.
Листом вих.№74с/л.к./29-18 від 31.01.2018 Ліквідаційна комісія ГУМВС України в Запорізькій області повідомила позивача про те, що надбавка за службу в умовах режимних обмежень йому не виплачувалась (а.с.31).
Листом вих. №1/79 від 02.03.2018 Ліквідаційна комісія ГУМВС України в Запорізькій області повідомила позивача про те, що до 03.09.2010 позивач мав допуск до державної таємниці за формою два, облікова картка (форма 6) про надання допуску та доступу до державної таємниці №2154/1325 (а.с.34).
13.03.2018 позивач звернувся до ліквідаційної комісії ГУМВС України в Запорізькій області із заявою про виплату заборгованості по заробітній платі та виготовлення нового грошового атестату з відображенням у ньому надбавки за роботу в умовах режимних обмежень.
Листом від 29.03.2018 №12/с-97 ліквідаційна комісія ГУМВС України в Запорізькій області повідомила позивача, що підстави для перерахунку грошового забезпечення за серпень 2010 року, грошової допомоги при звільненні та включення надбавки в довідку для перерахунку пенсії відсутні (а.с.40).
На думку позивача, відповідачі допустили протиправну бездіяльність щодо невиплати позивачу надбавки до посадового окладу за службу в умовах режимних обмежень в розмірі 15 % за період його перебування на посаді старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку Запорізького районного відділу ГУМВС України в Запорізькій області з 01 по 31 серпня 2010 року, частини одноразової грошової допомоги при звільненні, частини грошового забезпечення за липень 2010 року. Також, в наслідок зазначених порушень законодавства відповідачами внесено невірну інформацію до грошового атестату позивача, у зв'язку із чим звернувся до суду із вказаним позовом.
Суд першої інстанції дійшов висновку про відмову позивачу у задоволенні пзову в частині розглянутих позовних, оскільки відповідно до Інструкції № 499 надбавка за службу в умовах режимних обмежень установлюється особам рядового і начальницького складу за займаною посадою наказом про особовий склад. Оскільки наказ про встановлення таких надбавок по посаді старшого оперуповноваженого сектору карного розшуку з дати призначення позивача на посаду та до моменту звільнення з неї не видавався, підстави для перерахунку грошового забезпечення за серпень 2010 року, грошової допомоги при звільненні, та включення надбавки в довідку для перерахунку пенсії відсутні.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції в частині розглянутих позовних вимог з огляду на таке.
Відповідно до ст. 4 Закону України "Про міліцію", що діяв на час звільнення позивача, правовою основою діяльності міліції є: Конституція України, цей Закон, інші законодавчі акти України, постанови Верховної Ради України, укази Президента України, постанови Кабінету Міністрів України, нормативні акти Міністерства внутрішніх справ України, Загальна декларація прав людини, міжнародні правові норми, ратифіковані у встановленому порядку.
Фінансування і матеріально-технічне забезпечення міліції здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України, коштів, які надходять на підставі договорів від міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних органів, підприємств, установ, організацій і громадян, а також інших джерел, не заборонених законодавством (абз. 1 ст. 24 Закону України "Про міліцію").
Пенсійне забезпечення працівників міліції після звільнення їх зі служби в органах внутрішніх справ здійснюється в порядку та на умовах, встановлених Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (ст.23-1 Закону України "Про міліцію").
Відповідно до абз. 1 ст. 9 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" особам рядового, сержантського, старшинського та офіцерського складу та деяким іншим особам, які мають право на пенсію за цим Законом та звільняються зі служби за віком, станом здоров'я чи у зв'язку із скороченням штатів або проведенням організаційних заходів, закінченням строку контракту, систематичним невиконанням умов контракту командуванням, виплачується одноразова грошова допомога в розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби.
Відповідно до п. 1, 2, 8 постанови Кабінету Міністрів України від 07 листопада 2007 року №1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" установлено: грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення; виплата грошового забезпечення військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу здійснюється в порядку, що затверджується Міністерством оборони, Міністерством внутрішніх справ, Міністерством інфраструктури, Державною службою з надзвичайних ситуацій, Службою безпеки, Адміністрацією Державної прикордонної служби, Управлінням державної охорони, Службою зовнішньої розвідки. Державною пенітенціарною службою, Адміністрацією Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації; виплачувати надбавку за службу в умовах режимних обмежень - у розмірах та порядку, визначених законодавством.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 №1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу" та з метою впорядкування структури та умов грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ затверджено наказ МВС №499 від 31.12.2007 р. "Про впорядкування структури та умов грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ", яким було затверджено Інструкцію про порядок виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, яка була чинний на час звільнення позивача.
Відповідно до п. 2.8.1, 2.8.3, 2.8.4 Інструкції №499 особам рядового і начальницького складу, які проходять службу в умовах режимних обмежень, виплачується надбавка до посадових окладів залежно від ступеня секретності інформації:
- відомості та їх носії, що мають ступінь секретності "особливої важливості", - 20 відсотків;
- відомості та їх носії, що мають ступінь секретності "цілком таємно", - 15 відсотків;
- відомості та їх носії, що мають ступінь секретності "таємно", - 10 відсотків.
Виплата надбавки особам рядового і начальницького складу за службу в умовах режимних обмежень здійснюється на підставі затверджених керівниками органів, підрозділів, закладів та установ органів внутрішніх справ номенклатури посад осіб рядового і начальницького складу, які підлягають оформленню на допуск до державної таємниці.
Надбавка за службу в умовах режимних обмежень установлюється особам рядового і начальницького складу за займаною посадою наказом про особовий склад на підставі мотивованих рапортів керівників структурних підрозділів, погоджених з режимно-секретним підрозділом.
При призначенні на іншу штатну посаду або покладенні на особу рядового чи начальницького складу тимчасового виконання обов'язків надбавка за службу в умовах режимних обмежень переустановлюється з дотриманням вимог цієї Інструкції.
Отже, надбавка за службу в умовах режимних обмежень обов'язково має бути установлена наказом про особовий склад.
Відповідно до витягу з наказу ГУМВС України в Запорізькій області від 13.07.2010 №221о/с, копію якого було надано суду на виконання ухвали суду від 12.12.2018 року, позивачу після увільнення з посади оперуповноваженого та призначення його старшим оперуповноваженим не було встановлено надбавки за роботу в умовах режимних обмежень в розмірі 15%. Правомірність зазначеного наказу не є предметом спору у цій справі.
Відомості щодо встановлення позивачу зазначеної надбавки іншим наказом про особовий склад в матеріалах справи відсутні.
З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність правових підстав для зобов'язання відповідачів здійснити перерахунок та виплату позивачу зазначеної надбавки за серпень 2010 року.
Позовні вимоги позивача в частині зобов'язання відповідачів здійснити перерахунок та виплату позивачу частини грошового забезпечення за липень 2010 року та виготовлення нового грошового атестату є похідними від позовних вимог позивача, що стосуються надбавки за роботу в умовах режимних обмежень в розмірі 15%, тому ці позовні вимоги також не підлягають задоволенню.
Що стосується позовних вимог позивача щодо невиплати частини грошового забезпечення за липень 2010 року, у зв'язку зі зміною посадового окладу позивача, то в цій частині позов судом першої інстанції не було розглянуто.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 252 КАС України суд, що ухвалив судове рішення, може за заявою учасника справи чи з власної ініціативи ухвалити додаткове рішення, якщо щодо однієї із позовних вимог, з приводу якої досліджувалися докази, чи одного з клопотань не ухвалено рішення.
Отже, вданому випадку, позивач має право звернутися до суду першої інстанції із заявою про ухвалення додаткової постанови щодо зазначеної частини позовних вимог.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З урахуванням викладеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відмову позивачу у задоволенні позову в частині розглянутих позовних вимог у зв'язку з відсутністю правових підстав для їх задоволення.
За таких обставин, колегія суддів доходить висновку, що суд першої інстанції об'єктивно, повно, всебічно дослідив обставини, які мають суттєве значення для вирішення справи, та ухвалив судове рішення без порушення норм матеріального і процесуального права в частині розглянутих позовних вимог; доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції в частині розглянутих позовних вимог, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду - без змін.
Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 316, 321, 322, 327, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
постановив:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 12.07.2018 р. у справі №808/1388/18 залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду за наявності підстав, передбачених частиною 5 статті 291, пунктом 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови складено 14.01.2019 р.
Головуючий суддя О.М. Панченко
Суддя С.М. Іванов
Суддя В.Є. Чередниченко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2019 |
Оприлюднено | 25.01.2019 |
Номер документу | 79376492 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Панченко О.М.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні