Рішення
від 10.07.2018 по справі 813/2116/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №813/2116/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 липня 2018 року

зал судових засідань № 6

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Гулика А.Г.,

секретар судового засідання Жовковська Ю.В.,

за участю:

представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Спец Оіл Сервіс" до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправними та скасування рішень, -

в с т а н о в и в:

22.05.2018 до Львівського окружного адміністративного суду надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю Спец Оіл Сервіс (далі - ТзОВ Спец Оіл Сервіс ) код ЄДРПОУ 38540625, місцезнаходження: 79060, м.Львів, вул.Наукова, 7б/310 до Головного управління ДФС у Львівській області (далі - ГУ ДФС у Львівській області) код ЄДРПОУ 39462700, місцезнаходження: 79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35, в якому позивач просить суд визнати протиправними і скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №702824/38540625 від 16.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №264 від 20.04.2018, №703057/38540625 від 16.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №273 від 25.04.2018.

Ухвалою від 25.05.2018 суддя відкрив провадження у справі.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 20.04.2018 позивач направив в електронному вигляді на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №264 та №273. На думку позивача, відповідач протиправно зупинив реєстрацію вказаних податкових накладних, оскільки такі відповідають п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. На підтвердження реальності здійснення операцій за вказаними податковими накладними позивач направив відповідачу копії належним чином оформлених первинних документів та письмові пояснення. Проте, такі безпідставно залишені відповідачем поза увагою, а 16.05.2018 прийняті рішення №702824/38540625 та №703057/38540625 про відмову в реєстрації податкових накладних. Позивач також звертає увагу на те, що частина поданих ним податкових накладних зареєстрована, а в реєстрації інших - відмовлено, що свідчить про некоректність роботи електронної системи.

Відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити в задоволенні позову. Відзив обґрунтований тим, що податкові накладні, подані для реєстрації позивачем, відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку .

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві та заяві про зміну підстав позову. Просив суд позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечив з підстав, наведених у письмових запереченнях. Просив суд в задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю, з наступних підстав.

Позивач - ТзОВ Спец Оіл Сервіс код ЄДРПОУ 38540625, місцезнаходження: 79060, м.Львів, вул.Наукова, 7б/310.

20.04.2018 позивач направив в електронному вигляді на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні:

- №264, відповідно до якої ТзОВ Спец Оіл Сервіс поставило ФОП ОСОБА_3 дизельне паливо за кодом УКТ ЗЕД НОМЕР_1 загальним об'ємом 35520л на суму 797068,80грн.;

- №273, відповідно до якої ТзОВ Спец Оіл Сервіс поставило ФОП ОСОБА_3 дизельне паливо за кодом УКТ ЗЕД НОМЕР_1 загальним об'ємом 34140л на суму 125976,60грн.

Відповідно до квитанцій від 14.05.2018, направлених ДФС України через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів ДФС України на адресу позивача, реєстрація документів (податкових накладних від 20.04.2018 №273, №264) зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), оскільки податкові накладні відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному державного реєстрів податкових накладних.

На підтвердження реальності господарських відносин з ФОП ОСОБА_3 та поставки товару відповідно до вказаних податкових накладних позивач надав відповідачу письмові пояснення та копії первинних документів, а саме генерального договору №405/515/НП/1 поставки нафтопродуктів від 18.05.2015, укладеного між позивачем та ТОВ АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ , видаткових накладних №07/03-12 від 07.03.2018, №09/03-1 від 09.03.2018, №09/03-4 від 09.03.2018, №09/03-5 від 09.03.2018, №12/03-9 від 12.03.2018, №12/03-12 від 12.03.2018, №258 від 20.04.2018, №14/03-1 від 14.03.2018, №14/03-12 від 14.03.2018, №14/03-29 від 14.03.2018, №15/03-6 від 15.03.2018, №15/03-2 від 15.03.2018, №15/03-15 від 15.03.2018, №276 від 25.04.2018, товарно-транспортних накладних №07/03-12/149 від 07.03.2018, №09/03-1/152 від 09.03.2018, №09/03-1/155 від 09.03.2018, №09/03-5/156 від 09.03.2018, №12/03-5/158 від 12.03.2018, №12/03-12/159 від 12.03.2018, №Р258 від 20.04.2018, №14/03-1/164 від 14.03.2018, №14/03-12/165 від 14.03.2018, №14/03-29/171 від 14.03.2018, №15/03-6/176 від 15.03.2018, №15/03-2/175 від 15.03.2018, №15/03-15/177 від 15.03.2018, №Р267 від 25.04.2018, банківських виписок по рахунках позивача від 12.03.2018, 13.03.2018, 03.05.2018, 05.05.2018, 05.04.2018, 07.05.2018, 16.03.2018, договору поставки нафтопродуктів від 02.01.2018 №16-НП, укладеного між позивачем та ФОП ОСОБА_3, договору по транспортно-експедиторському обслуговуванню №К2015/1001-001 від 01.10.2015, укладеного між позивачем та ПП КАРХУТ , декларації про відповідність від 09.01.2018, паспорту №333 на дизпаливо від 14.12.2017, договору оренди резервуарів №4 від 19.06.2017, актів надання послуг від 30.03.2018 №18, від 30.04.2018 №25, довіреності №8 від 25.04.2018.

16.05.2018 відповідач прийняв рішення про відмову в реєстрації податкових накладних від 20.04.2018 №264, №273, у зв'язку з ненаданням позивачем копії договорів, зокрема, зовнішньоекономічного контракту, первинних документів щодо постачання (придбання) товарів/послуг, зберігання і транспортування, розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Не погоджуючись з вказаними рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних позивач звернувся до суду з відповідним позовом.

При вирішенні спору по суті суд виходив з такого.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно з п.п.а, б п.185.1 ст.185 ПК України об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно з приписами норми п.187.1 ст.187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п.188.1 ст.188 ПК України).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

За приписами п.74.2 ст.74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п.74.3 ст.74 ПК України).

Відповідно до п.2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна-електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п.192.1 ст.192 та п.201.10 ст.201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п.200-1.3 та п.200-1.9 ст.200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених п.12 вказаного Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні норми містить п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п.74.2 ст.74 вказаного Кодексу.

Відповідно до п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зі змісту квитанцій по податкових накладних №№264, №273 вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п.п.1.6 п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567.

Так, пункт 6 Критеріїв оцінки ступня достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621 (в редакції від 17.11.2017) зазначає, що моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI ПК України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі; 3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг, більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 вказаного пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 вказаного пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V ПК України.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпунктах 2, 3 вказаного пункту, реєстрація такої (такого) податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V ПК України.

З аналізу вказаних норм законодавства випливає висновок, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання ПН/РК прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків у квитанції.

У квитанціях про реєстрацію податкових накладних №№264, №273 від 20.04.2018 чітко зазначено вид критерію оцінки ступеня ризику, яким відповідають вказані накладні, а саме: п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Таким чином, відповідач при прийнятті рішення про зупинення реєстрації податкових накладних дотримався вимог п.п.201.16.1 п.201.16 ст. 201 ПК України, який передбачає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію або критеріїв, якщо їх виявлено два.

Також, зі змісту квитанцій встановлено, що фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Відповідно до п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в п.п.201.16.1 вказаного пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 вказаного пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201).

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 ПК України.

Суд встановив, що позивач надав контролюючому органу пояснення та копії документів по господарських операціях з ФОП ОСОБА_3 для направлення до комісії ГУ ДФС у Львівській області.

Суд відхиляє доводи відповідача про ненадання позивачем копій договорів, зокрема, зовнішньоекономічного контракту, первинних документів щодо постачання (придбання) товарів/послуг, зберігання і транспортування, розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, оскільки такі спростовуються наданими позивачем копіями: генерального договору №405/515/НП/1 поставки нафтопродуктів від 18.05.2015, укладеного між позивачем та ТОВ АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ , видаткових накладних №07/03-12 від 07.03.2018, №09/03-1 від 09.03.2018, №09/03-4 від 09.03.2018, №09/03-5 від 09.03.2018, №12/03-9 від 12.03.2018, №12/03-12 від 12.03.2018, №258 від 20.04.2018, №14/03-1 від 14.03.2018, №14/03-12 від 14.03.2018, №14/03-29 від 14.03.2018, №15/03-6 від 15.03.2018, №15/03-2 від 15.03.2018, №15/03-15 від 15.03.2018, №276 від 25.04.2018, товарно-транспортних накладних №07/03-12/149 від 07.03.2018, №09/03-1/152 від 09.03.2018, №09/03-1/155 від 09.03.2018, №09/03-5/156 від 09.03.2018, №12/03-5/158 від 12.03.2018, №12/03-12/159 від 12.03.2018, №Р258 від 20.04.2018, №14/03-1/164 від 14.03.2018, №14/03-12/165 від 14.03.2018, №14/03-29/171 від 14.03.2018, №15/03-6/176 від 15.03.2018, №15/03-2/175 від 15.03.2018, №15/03-15/177 від 15.03.2018, №Р267 від 25.04.2018, банківських виписок по рахунках позивача від 12.03.2018, 13.03.2018, 03.05.2018, 05.05.2018, 05.04.2018, 07.05.2018, 16.03.2018, договору поставки нафтопродуктів від 02.01.2018 №16-НП, укладеного між позивачем та ФОП ОСОБА_3, договору по транспортно-експедиторському обслуговуванню №К2015/1001-001 від 01.10.2015, укладеного між позивачем та ПП КАРХУТ , декларації про відповідність від 09.01.2018, паспорту №333 на дизпаливо від 14.12.2017, договору оренди резервуарів №4 від 19.06.2017, актів надання послуг від 30.03.2018 №18, від 30.04.2018 №25, довіреності №8 від 25.04.2018 (а.с.22-74). Факт подання вказаних документів відповідач не заперечує.

Зі змісту висновків контролюючого органу щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації, викладених у спірних рішеннях встановлено надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ГУ ДФС у Львівській області рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Абзацом 1 постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації №190 від 29.03.2017 встановлено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до п.п.в п.п.201.16.1 п. 201.16 ст.201 ПК України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Абзацом 2 вказаної Постанови визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Таким чином, рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Тобто, у спірному випадку повинно було б зазначатися одне з двох варіантів рішення:

- або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування

- або надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Всупереч цьому, оскаржені рішення позбавлене чіткості у визначенні підстав для відмови в реєстрації податкових накладних, оскільки включають обидва альтернативні варіанти.

Окрім того, суд зазначає, що рішення комісії не містять конкретної інформації про причини та підстави для прийняття таких рішень. В рішенні не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.

Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту настання першої події - постачання товарів/послуг, або отримання коштів, які, в свою чергу, підтверджені первинними документами, на підставі яких і складені податкові накладні.

Таким чином, суд дійшов висновку, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентом, відповідач не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.

З огляду на вказане, суд вважає, що оскаржувані рішення відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних прийняті не у спосіб визначений законом, а тому, є протиправними та підлягають скасуванню.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України та ч.3 ст.2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами ст.78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що адміністративний позов необхідно задовольнити повністю.

Відповідно до ст.139 КАС України на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір у сумі 3524грн., сплачений відповідно до платіжного доручення №3984 від 18.05.2018.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 73-76, 242, 244, 245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними і скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №702824/38540625 від 16.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №264 від 20.04.2018 та рішення №703057/38540625 від 16.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №273 від 25.04.2018.

Стягнути з Головного управління ДФС у Львівській області код ЄДРПОУ 39462700, місцезнаходження: 79003, м.Львів, вул.Стрийська, 35 за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю Спец Оіл Сервіс код ЄДРПОУ 38540625, місцезнаходження: 79060, м.Львів, вул.Наукова, 7б/310 судовий збір в сумі 3524(три тисячі п'ятсот двадцять чотири)грн. 00коп.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення суду складене і підписане 16.07.2018.

Суддя А.Г. Гулик

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.07.2018
Оприлюднено17.07.2018
Номер документу75323336
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2116/18

Ухвала від 25.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 29.01.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 11.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 22.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 26.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Ухвала від 29.08.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Рішення від 10.07.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 25.05.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні