Справа № 1540/3426/18
УХВАЛА
16 липня 2018 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Вовченко O.A., розглянувши матеріали адміністративного позову управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області до голови ліквідаційної комісії сільськогосподарського виробничого кооперативу Світлодолинське Чіклікчі В.І. про стягнення капіталізованих платежів,-
ВСТАНОВИВ:
11 липня 2018 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області до голови ліквідаційної комісії сільськогосподарського виробничого кооперативу Світлодолинське Чіклікчі В.І. про стягнення з ліквідаційної комісії сільськогосподарського виробничого кооперативу Світлодолинське на користь управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області капіталізовані платежі у сумі 252617,39 грн.
Відповідно до п.п.1-6 ч.1 ст.171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи: подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Ознайомившись зі змістом адміністративного позову суд також дійшов висновку, що він не відповідає вимогам ст.ст.160,161 КАС України.
Згідно п.2 ч.5 ст.160 КАС України в позовній заяві зазначається повне найменування (для юридичних осіб) або ім'я (прізвище, ім'я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв'язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.
В порушення вимог даної норми позивач у позовній заяві не зазначає:
- ім'я та по батькові голови ліквідаційної комісії сільськогосподарського виробничого кооперативу Світлодолинське Чіклікчі В.І.;
- код ЄДРПОУ відповідача.
Суд зазначає, що відповідно до п.9 ч.1 ст.4 КАС України відповідач - суб'єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
Згідно ч.3 ст.46 КАС України відповідачем в адміністративній справі є суб'єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
З позовної заяви вбачається, що відповідачем по справі зазначено голову ліквідаційної комісії сільськогосподарського виробничого кооперативу Світлодолинське Чіклікчі В.І.
Згідно ст.41 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку (ч.1). Ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження, зокрема: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута (ч.2). З дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута (ч.3). Дії (бездіяльність) ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть бути оскаржені до господарського суду учасниками справи про банкрутство, права яких порушено такими діями (бездіяльністю) (ч.11).
Таким чином, аналізуючи вищевикладене суд приходить до висновку, що ліквідатор (голова ліквідаційної комісії) є лише особою, яка здійснює ліквідацію боржника, визнаного банкрутом та не є власником майна боржника, а відтак виступати відповідачем за майновими вимогами кредиторів до боржника не може. Ліквідатор виступає відповідачем лише у господарських спорах щодо його дій (бездіяльності) за позовом учасників справи про банкрутство.
Відповідно до п.3 ч.5 ст.160 КАС України у позовній заяві зазначається ціна позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб'єкта владних повноважень.
Так, в прохальній частині позовної заяви міститься вимога про стягнення 252617,39 грн.
Однак, в порушення п.3 ч.5 ст.160 КАС України у позовній заяві не зазначена ціна позову щодо вимог майнового характеру.
Відповідно до ч.ч.1,2 ст.122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк , який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб'єкту владних повноважень право на пред'явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб'єкта владних повноважень.
Згідно ч.1 ст.123 КАС України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Позивач зазначає, що 27.10.2017 року Татарбунарським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області наручно було вручено голові ліквідаційної комісії Чіклікчі В.І. лист №253 від 26.10.2017 року з проханням визнати грошові вимоги Татарбунарського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області в сумі 156778,49 грн.
Згідно ч.3 ст.112 Цивільного кодексу України у разі відмови ліквідаційної комісії у задоволенні вимог кредитора або ухилення від їх розгляду кредитор має право протягом місяця з дати, коли він дізнався або мав дізнатися про таку відмову звернутися до суду із позовом до ліквідаційної комісії. За рішенням суду вимоги кредитора можуть бути задоволені за рахунок майна, що залишилося після ліквідації юридичної особи.
Таким чином суд зазначає. що позивачем надано позов із порушенням строків звернення до адміністративного суду. Заяви про поновлення строку звернення до суду із зазначенням підстав його пропуску не надано.
Згідно ч. 1 ст.169 КАС суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене, суд вважає за необхідне залишити адміністративний позов без руху, встановивши позивачу строк для усунення недоліків.
Виявлені недоліки повинні бути усунені, шляхом надання до суду належним чином оформленої позовної заяви та заяви про поновлення строку звернення до суду.
Керуючись ст.ст.160, 161, 169 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області до голови ліквідаційної комісії сільськогосподарського виробничого кооперативу Світлодолинське Чіклікчі В.І. про стягнення капіталізованих платежів - залишити без руху.
Встановити позивачу 10-денний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії ухвали.
У разі невиконання вимог цієї ухвали позовна заява буде вважатись неподаною і буде повернута заявникові.
Ухвала в частині залишення адміністративного позову без руху окремо від остаточного судового рішення оскарженню не підлягає.
Суддя О.А. Вовченко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2018 |
Оприлюднено | 17.07.2018 |
Номер документу | 75323434 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Вовченко О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні