копія
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 липня 2018 року
Справа № 804/163/18
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді
ОСОБА_1
за участі секретаря судового засідання
ОСОБА_2
за участі:
представника позивача представника відповідача
ОСОБА_3 ОСОБА_4
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до комунального закладу "Середня загальноосвітня школа №30" Кам`янської міської ради про застосування заходів реагування,-
ВСТАНОВИВ:
04 січня 2018 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області звернулося до суду з позовом до комунального закладу «Середня загальноосвітня школа №30» Кам’янської міської ради, в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об’єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам'янське, б-р. Героїв, 20 Комунального закладу «Середня загальноосвітня школа №30» Кам’янської міської ради (код ЄДРПОУ – 20291034) до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов’язання зупинити експлуатацію вищезазначеного об’єкта.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що за результатами перевірки закладу відповідача щодо додержання вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту були встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, Державних будівельних норм України «Системи протипожежного захисту», Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 № 557.
Позивач стверджує, що подальша експлуатація об’єкта комунального закладу «Середня загальноосвітня школа №30» Кам’янської міської ради із порушеннями пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу здоров’ю людей.
Ухвалою суду від 12 березня 2018 року відкрито провадження у справі та призначено судове засідання.
14 травня 2018 року представником відповідача було надіслано відзив на позов, в якому останній заперечував проти задоволення позовних вимог позивача, зазначивши, що відповідно до останнього акту перевірки № 330 від 30.11.2017 р. виявлено 20 порушень, більше половини цих порушень закладом виконані, а саме:
№ 3 - виконано частково відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою затискачів (комора, кабінет трудового навчання, кабінети №№ 22,30,38,57). Складено акт.
№ 4 - придбано 5 вогнегасників ( ВП-5 – 3 шт., ВП-2 - 2 шт.);
№ 7 - демонтовано горюче облицювання стін 2 поверху старшої школи;
№ 8 - демонтовано ґрати в коридорі, які відокремлюють молодшу школу від старшої на II та III поверхах;
№ 9 - придбано первинні засоби пожежегасіння;
№ 11 - директор та відповідальна особа пройшли навчання з питань пожежної безпеки та отримали посвідчення № 03085217 від 15.12.17 р., № 03085218 від 15.12.17 р.;
№ 12 - встановлено дверцята на пожежний кран-комплект (в актовій залі), які мають отвори для провітрювання і пристосовані для опломбування та візуального огляду без розкривання;
№ 13 - ґрати на вікнах І поверху, де знаходяться кабінет директора, бухгалтерії, медичний блок, встановлене з метою збереження матеріально-технічних цінностей, документів суворої звітності. (Мали місце крадіжки шкільного майна);
№ 14 - виконано, а саме: в сходовій клітці підвалу електромережа приведена до Порядку;
№ 15 - приміщення бібліотеки обладнано планом евакуації та інструкціями про порядок дій під час пожежі;
№ 16 - надано акт на закриття прихованих робіт, прихованого прокладання незахищених проводів з оболонками з горючих матеріалів під підвісною стелею в навчальному класі 3А;
№ 17 - у навчальних класах І, ІІ, ІІІ поверхів кондиціонери відсутні. Обігрівачі частково обладнані автономним пристроєм електричного захисту;
№18 - у коридорах 1 та ІІ поверхів на шляхах евакуації вазони з кімнатними квітами прибрано;
№ 20 - номенклатура засобів радіаційного та хімічного захисту та норм забезпечення ними працівників і вихованців узгоджена.
Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, суд встановив наступні обставини.
У період з 23.11.2017 р. по 30.11.2017 р. Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області було проведено позапланову перевірку комунального закладу «Середня загальноосвітня школа №30» Кам’янської міської ради за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам’янське, б-р. Героїв, 20, за результатами якої складено акт від 30.11.2017 року №330.
Актом перевірки відповідача щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 30.11.2017 року встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403-VІ, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697, Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 15.08.2016 р. №974, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 08.09.2016 за № 1229/29359, Державних будівельних норм України «Системи протипожежного захисту», Державних будівельних норм України «Пожежна безпека об'єктів будівництва», Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок, Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 р., Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 р. №444 «Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях», Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 № 1200 «Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю», Державних будівельних норм України «Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення» затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України №705 від 17.12.2010 р., а саме:
не обладнано приміщення закладу системою протипожежного захисту (далі - СПЗ) відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», а саме: системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей (п. 7.3 таблиця А.1 додаток А, п. 5.1 таблиця Б.1 додаток Б Державні будівельні норми України «Системи протипожежного захисту» ДБН В.2.5-56:2014);
допускається знижування класу вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах, а саме: не забезпечено огороджувальні конструкції приміщення електрощитової протипожежними дверима з нормованою межею вогнестійкості (п. 6.4, п. 6.31, таблиця 3, Державних будівельних норм України «Пожежна безпека об’єктів будівництва», ДБН В.1.1-7:2016);
не виконано з’єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів в приміщеннях які використовуються для складування горючих речей та матеріалів;
не доукомплектовано приміщення навчального закладу первинними засобами пожежегасіння. Необхідна кількість первинних засобів пожежегасіння повинна визначатися відповідальним за пожежну безпеку закладу чи установи окремо для кожного поверху та приміщення;
не забезпечено сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації з будівлі евакуаційним освітленням;
не встановлено дверні полотна в отворах, що з'єднують коридори зі сходовими клітками. Двері повинні мати ущільнення в стулках та обладнані пристроями для самозачинення;
не демонтовано горюче облицювання стін з вищою пожежною небезпекою ніж Г2, В2, Д2, Т2 на шляхах евакуації другого поверху;
не демонтовано ґрати в коридорі другого поверху, які відокремлюють старший корпус від молодшого;
не забезпечено приміщення закладу первинними засобами пожежегасіння (вогнегасниками) згідно норм належності, не менше 2-х на кожному поверсі з масою заряду вогнегасної речовини 5 кг. і більше. Необхідна кількість первинних засобів пожежегасіння повинна визначатися відповідальним за пожежну безпеку закладу чи установи окремо для кожного поверху та приміщення;
не забезпечено виходи на покрівлю через протипожежні двері з відповідною межею вогнестійкості (п. 8.6. Державних будівельних норм України «Пожежна безпека об’єктів будівництва», ДБНВ.1.1-7:2016);
директор та відповідальна особа навчального закладу не пройшли спеціальне навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях»;
не встановлено дверцята на пожежний кран-комплект (в актовій залі), які мають отвори для провітрювання і пристосовані для опломбування та візуального огляду без розкривання;
грати на вікнах першого поверху навчального закладу не виконано такими, що розкриваються, розсуваються або знімаються, під час перебування в цих приміщеннях людей ґрати мають бути відчиненими (зняті);
не вжито заходів щодо заборони використання тимчасової електромережі в сходовій клітці підвалу;
приміщення бібліотеки не обладнано планом евакуації на випадок виникнення пожежі та інструкціями про порядок дій під час пожежі;
не надано акт проведення прихованих робіт, прихованого прокладання незахищених проводів та захищених проводів (кабелів) з оболонками з горючих матеріалів під підвісною стелею в навчальному класі 3А;
не забезпечено лінії живлення до побутових кондиціонерів в класах, де проходить навчальний процес, молодшої та старшої групи на першому, другому та третьому поверхах автономним пристроєм електричного захисту незалежно від наявності захисту на загальній лінії;
допускається захаращування шляхів евакуації, а саме: в коридорах на першому та другому поверсі розташовані вазони з кімнатними квітами;
не забезпечено працюючий персонал засобами індивідуального захисту від вражаючих факторів, в зоні ураження яких знаходиться об‘єкт;
не узгоджено номенклатуру забезпечення працюючого персоналу засобами радіаційного та хімічного захисту з ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області.
Крім того, в період з 25.05.2018 року по 29.05.2018 року на підставі Наказу від 21 березня 2018 року №10 позивачем було проведено планову перевірку КЗ «Середня загальноосвітня школа №30» Кам’янської міської ради, за результатами якої складено акт №225.
Вказаним актом встановлені наступні порушення:
не обладнано приміщення закладу системою протипожежного захисту (далі - СПЗ) відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», а саме: системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей (п. 7.3 таблиця А.1 додаток А, п. 5.1 таблиця Б.1 додаток Б Державні будівельні норми України «Системи протипожежного захисту» ДБН В.2.5-56:2014);
допускається знижування класу вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах, а саме: не забезпечено огороджувальні конструкції приміщення електрощитової протипожежними дверима з нормованою межею вогнестійкості (п. 6.4, п. 6.31, таблиця 3, Державних будівельних норм України «Пожежна безпека об’єктів будівництва», ДБН В.1.1-7:2016);
не забезпечено сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації з будівлі евакуаційним освітленням;
не встановлено дверні полотна в отворах, що з'єднують коридори зі сходовими клітками. Двері повинні мати ущільнення в стулках та обладнані пристроями для самозачинення;
не забезпечено виходи на покрівлю через протипожежні двері з відповідною межею вогнестійкості (п. 8.6. Державних будівельних норм України «Пожежна безпека об’єктів будівництва», ДБНВ.1.1-7:2016);
не забезпечено працюючий персонал засобами індивідуального захисту від вражаючих факторів, в зоні ураження яких знаходиться об’єкт;
не заведено журнал обліку вогнегасників;
не забезпечено приміщення, призначені для виготовлення кулінарної продукції та (або) приготування їжі, переносними вогнегасниками ВВ-2 з розрахунку один вогнегасник на одне окреме робоче місце для виготовлення кулінарної продукції та (або) приготування їжі.
Відповідно до підп. 39 п. 4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року № 1052 на ДСНС України покладено завдання організовувати і здійснювати державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання.
Згідно пп. 27, 35 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, затвердженого наказом ДСНС України № 3 від 04.02.2013 року (у редакції наказу ДСНС України від 21.09.2017 №507) Головне управління відповідно до покладених на нього завдань організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.
Статтею 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) визначено як діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до частини 1 статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Згідно частини 1 статті 65 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) з питань, які визначені частиною першою статті 64 цього Кодексу щодо: 1) центральних органів виконавчої влади. Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, інших державних органів та органів місцевого самоврядування; 2) суб'єктів господарювання; 3) аварійно-рятувальних служб.
У відповідності до підп. 12 п. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Враховуючи, що відповідачем не в повному обсязі усунуті порушення, виявлені в ході проведення перевірки, а подальша експлуатація школи із вказаними порушеннями загрожує життю та здоров'ю дітей, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову.
Керуючись ст. ст. 243-246, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об’єкта: будівлі за адресою Дніпропетровська область, м. Кам'янське, б-р. Героїв, 20 Комунального закладу «Середня загальноосвітня школа №30» Кам’янської міської ради (код ЄДРПОУ – 20291034) до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов’язання зупинити експлуатацію вищезазначеного об’єкта.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 16 липня 2018 року.
Суддя (підпис) Рішення не набрало законної сили 16 липня 2018 року. Суддя З оригіналом згідно. Суддя
ОСОБА_1 ОСОБА_1 ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2018 |
Оприлюднено | 19.07.2018 |
Номер документу | 75360788 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні