ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
"17" липня 2018 р. Справа № 0940/1214/18
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Остап'юк С.В., розглянувши матеріали адміністративного позову Похівської сільської ради Богородчаського району Івано-Франківської області до Головного управління Держгеокадстру в Івано-Франківській області про скасування наказів від 25.12.2013 та від 18.02.2014, -
В С Т А Н О В И В:
12.07.2018 Похівська сільська рада Богородчаського району Івано-Франківської області звернулася в суд з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадстру в Івано-Франківській області про скасування наказу від 25.12.2013 за №ІФ 10/2620487800:02:001/00000520 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та наказу від 18.02.2014 за №ІФ 10/2620487800:02:001/00000963 Про затвердження документації із землеустрою та передачу в оренду земельної ділянки .
Пунктами 3, 5 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суддя після одержання позовної заяви з'ясовує чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу (пункт 3); позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними) (пункт 5).
Відповідно до частини 1 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування.
Згідно з пунктами 4, 5 частини 5 статті 160 даного Кодексу в позовній заяві зазначаються: зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.
Предметом розгляду даної адміністративної справи є оскарження наказу від 25.12.2013 за №ІФ 10/2620487800:02:001/00000520 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та наказу від 18.02.2014 за №ІФ 10/2620487800:02:001/00000963 Про затвердження документації із землеустрою та передачу в оренду земельної ділянки .
Обґрунтуванням заявлених вимог є надання Головним управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області Бондаренку Олегу Юрійовичу, оскаржуваними наказами, дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 4, 7952 га, розташованої за межами населеного пункту села Похівка, з подальшою її передачею в оренду для ведення фермерського господарства, затвердження проекту землеустрою щодо відведення вказаної земельної ділянки та наданні її в оренду вказаній особі. Однак, Бондаренком О.Ю. договір оренди зазначеної земельної ділянки з позивачем не укладався, відповідно ним не сплачувались податки у місцевий бюджет села Похівка. Тому, з цих підстав просить скасувати оскаржувані накази.
Позивачем в позовній заяві не зазначено виклад обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги, не зазначено доказів, що підтверджують такі обставини та не зазначено підстави для скасування наказу від 25.12.2013 за №ІФ 10/2620487800:02:001/00000520 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та наказу від 18.02.2014 за №ІФ 10/2620487800:02:001/00000963 Про затвердження документації із землеустрою та передачу в оренду земельної ділянки .
Натомість, зазначені обґрунтування є підставами для припинення права користування земельною ділянкою, вимоги про які позивачем не заявлено.
Таким чином, позивачу в позовній заяві необхідно зазначити виклад обставин, якими позивач обґрунтовує зміст позовних вимог, зазначити докази, що підтверджують такі обставини та зазначити підстави для скасування наказу від 25.12.2013 за №ІФ 10/2620487800:02:001/00000520 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та наказу від 18.02.2014 за №ІФ 10/2620487800:02:001/00000963 Про затвердження документації із землеустрою та передачу в оренду земельної ділянки .
Відповідно до частини 3 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Відповідно до частини 1, 2 статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакцій, чинній на момент прийняття оскаржуваних наказів) адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Стаття 122 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює строки звернення до адміністративного суду (в редакції, чинній на момент звернення позивача до суду).
Відповідно до частини 1 статті 122 даного Кодексу позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Згідно з частиною 2 даної статті цього ж Кодексу для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до частини 6 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов'язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.
Позивач пропустив шестимісячний строк звернення до адміністративного суду, подав заяву про визнання причин пропущення строку для звернення до суду поважними та поновлення пропущеного строку.
Вказана заява мотивована тим, що земельна ділянка площею 4, 7952 га, розташована за межами населеного пункту села Похівка, тому позивачу не було відомо про наявність видачі оскаржуваних наказів. Зазначає, що наявність оскаржуваних наказів позивач дізнався з відповіді Головного управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області за №0-9-0.9-3344/0/2-18 від 31.05.2018, отриманої 04.06.2018, на його запит за №61/02-32 від 14.05.2018.
Зазначені обставини не обґрунтовують поважність причин пропуску строків звернення до адміністративного суду, факт розміщення земельної ділянки за межами населеного пункту самостійно в жодний спосіб не пояснює таких причин, а позивач не зазначає, як вказана обставина впливає чи могла вплинути на його обізнаність щодо прийняття рішення, про скасування якого заявлено вимоги.
Такі докази поважності причини пропуску строку звернення до суду з даними позовними вимогами, суд вважає не достатніми та не поважними, а тому вважає за необхідне запропонувати позивачу вказати інші підстави для поновлення строку для звернення до суду.
Відповідно до частини 1 статті 123 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
За наявності вказаних недоліків, позовна заява не відповідає вимогам частини 3 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України.
Частиною 2 статті 123 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що, якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.
Частиною 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
На підставі наведеного та керуючись статтями 122, 123, 160, 161, 169, 171, Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
У Х В А Л И В:
Позовну заяву Похівської сільської ради Богородчаського району Івано-Франківської області до Головного управління Держгеокадстру в Івано-Франківській області про скасування наказів від 25.12.2013 та від 18.02.2014 - залишити без руху.
Надати позивачу десятиденний строк з дня вручення (отримання) копії цієї ухвали для усунення недоліків позовної заяви, шляхом зазначення обставин, якими позивач обґрунтовує зміст заявлених позовних вимог, зазначення доказів, що підтверджують такі обставини та зазначення підстав для скасування наказу від 25.12.2013 за №ІФ 10/2620487800:02:001/00000520 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та наказу від 18.02.2014 за №ІФ 10/2620487800:02:001/00000963 Про затвердження документації із землеустрою та передачу в оренду земельної ділянки , а також запропонувати позивачу обґрунтувати поважність пропуску звернення до суду із зазначенням інших підстав для поновлення строку для звернення до суду.
Роз'яснити позивачу, що в разі не усунення недоліків у вище зазначений строк позовна заява буде повернена.
Ухвала окремо оскарженню не підлягає, у відповідності до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили негайно після її підписання суддею.
Суддя Остап'юк С.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2018 |
Оприлюднено | 20.07.2018 |
Номер документу | 75379860 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні