ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Запоріжжя, вул. Кремлівсь ка, 65-в
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 січня 2010 року Справа № 2а- 5985/09/0870
12 год. 10 хв.
Запорізький окружний адм іністративний суд у складі
головуючого судді Каракуш і С.М.
при секретарі Спєлковій М .В.
за участю представника поз ивача Демченко Н.М.
представника відповідача Барц Я.Є.
представника третьої особ и Ніквас В.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі су ду адміністративну справу
за позовом: Товариства з обмеженою від повідальністю «СП МДМ» до:
третя особа: Орендного підприємства «З апорізьке міжміське бюро тех нічної інвентаризації»
Товариство з обмеженою від повідальністю «Макс Лайн» про: визнання протиправним ріш ення та зобов' язання вчинит и дії
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою в ідповідальністю «СП МДМ» зве рнулось з адміністративним п озовом до Орендного підприєм ства «Запорізьке міжміське б юро технічної інвентаризаці ї» про визнання протиправним та скасування рішення реєст ратора від 26.08.2009 № 748 щодо відмови ТОВ «СП МДМ» в скасуванні зап ису про реєстрацію за ТОВ «Ма кс Лайн» права власності на н ежитлове приміщення № 263, літ. К .-4, інв. № 1000094, що розташоване за а дресою: пр. Маяковського, 11 у м. Запоріжжя з причин відсутнос ті інвентаризаційно-реєстра ційної справи на об' єкт нер ухомості по пр. Маяковського , 11, м. Запоріжжя; зобов'язання О рендне підприємство «Запорі зьке міжміське бюро технічно ї інвентаризації» скасувати запис про реєстрацію за ТОВ « Макс Лайн» права власності н а нежитлове приміщення № 263, лі т. К-4, інв. № 1000094, що розташоване п о пр. Маяковського, 11 у м. Запорі жжя на підставі ухвали Орджо нікідзевського районного су ду м. Запоріжжя від 04.08.2008 по спра ві 2-728/2008. Позивач посилається на те, що прийняте рішення є нео бґрунтованим та неправомірн им, зазначаючи, що причиною не можливості задоволення заяв и ТОВ «СП МДМ» стала відсутні сть інвентаризаційно-реєстр аційної справи на вищевказан ий об'єкт нерухомості, розташ ований по пр. Маяковського, 11 у зв'язку з вилученням останнь ої слідчим СУ ГУ МВС України в Запорізькій області на підс таві постанови про проведенн я виїмки від 03.06.2009, при тому, що ві дповідно до ч. 2 ст. 27 Закону «Пр о державну реєстрацію речови х прав на нерухоме майно та їх обмежень» (далі - Закон) держ авна реєстрація речових прав скасовується в разі винесен ня судом відповідного рішенн я, про що вносяться відповідн і дані до Державного реєстру прав. Отже, Законом прямо пере дбачено скасування реєстрац ії прав на підставі відповід ного рішення суду шляхом вне сення відповідних даних до Д ержавного реєстру прав. При ц ьому внесення таких даних до Державного реєстру прав на п ідставі рішення суду Закон н іяким чином не пов'язує з наяв ністю або відсутністю в БТІ і нвентаризаційно-реєстрацій ної справи на певний об'єкт не рухомості. Також, будь-яких об межень щодо відмови в скасув анні реєстрації таких прав, щ о здійснюється на підставі р ішення суду Закон також не мі стить.
Судом до участі у справі як третя особа на стороні відпо відача, яка не заявляє самост ійних вимог щодо предмету сп ору, залучено ТОВ «Макс лайн»
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримала у повному обся зі, просила їх задовольнити т а дала пояснення в обґрунтув ання позову аналогічні викла деним у позовній заяві.
Відповідачем подані запер ечення проти позову, в яких ві н проти заявлених вимог запе речив, свою позицію обґрунто вує тим, що згідно з ч.2, ч.4 ст.8 За кону України «Про державну р еєстрацію речових прав на не рухоме майно та їх обмежень» (надалі Закон), п.3.1. Тимчасовог о положення про порядок реєс трації прав власності на нер ухоме майно, затвердженого Н аказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002р. №7/5, та зареєс трованого в Міністерстві Юст иції України 18.02.2002 за №157/6445 (із змі нами та доповненнями), реєстр атор прав у межах своїх повно важень здійснює державну реє страцію прав власності або в ідмовляє в такій реєстрації, установлює відповідність за явлених прав і поданих докум ентів вимогам законів та інш их нормативно-правових актів , а також відсутність супереч ностей між заявленими та вже зареєстрованими правами вла сності на об'єкт нерухомого м айна, наявності інших підста в для державної реєстрації п рав або відмови в такій реєст рації, веде реєстраційні спр ави щодо об'єктів нерухомого майна, права власності на які зареєстровані в Реєстрі пра в. У своїх діях реєстратор кер ується виключно чинним закон одавством України. У разі вия влення невідповідності запи су Реєстру прав на електронн их носіях запису на паперови х носіях, пріоритет має запис на паперових носіях (п.1.1 Тимча сового положення).У зв'язку з тим, що інвентаризаційн о-реєстраційна справа витреб увана з архіву ОП ЗМБТІ, реєст ратор не мав можливості вивч ити документи та матеріали т ехнічної інвентаризації, що в ній містяться, внести до Реє стру прав власності відомост і про опис (зміни в описі) об'єк та нерухомого майна, отриман ий у порядку технічної інвен таризації та встановити відп овідність запису Реєстру пра в на електронних носіях запи су на паперових носіях, а тако ж скасувати запис про реєстр ацію права власності за ТОВ « Макс Лайн». З урахуванням вик ладеного, відповідач вважає, що у суду не має достатніх під став для визнання протиправн им і скасування рішення реєс тратора від 26.08.2009 № 748 та просить в позові відмовити.
В судовому засіданні предс тавник відповідача позов не визнала, просила у його задов оленні відмовити та надала п ояснення, аналогічні викладе ним у запереченнях проти поз ову.
Третьою особою також подан і заперечення проти позову, в яких вона проти заявлених ви мог заперечувала, свою позиц ію обґрунтовує тим, що згідно з статтею 8 Закону України «Пр о державну реєстрацію речови х прав на нерухоме майно та їх обмежень», державний реєстр атор поміж інших прав та обов 'язків веде реєстраційні спр ави щодо об'єктів нерухомого майна, речові права на які зар еєстровані у державному реєс трі прав. Таким чином, при веде нні Державного реєстру прав, державний реєстратор, окрім внесення відомостей до елек тронного реєстру повинен вес ти також паперовий варіант і нвентарної справи, який пови нен дублювати відомості, що в носяться до електронного реє стру. До того ж, пунктом 1. 1. Тимч асового положення про порядо к реєстрації прав власності на нерухоме майно, передбаче но, що у разі виявлення невідп овідності запису Реєстру пра в на електронних носіях запи су на паперових носіях, пріор итет має запис на паперових н осіях. Та враховуючи, що на мом ент отримання та розгляду за яви про скасування запису пр о право власності інвентарна справа (паперовий носій) була вилучена, то внесення запису і електронного - є неможливим . Крім того, як зазначив предст авник третьої особи, на даний час, здійснення дій, які вимаг ає позивач, буде суперечити у хвалі господарського суду За порізької області від 08.10.2009 про забезпечення розгляду справ и № 10/437/09. На підставі викладеног о, просить в позові відмовити .
В судовому засіданні предс тавник третьої особи просив відмовити у задоволенні позо ву та дав пояснення, аналогіч ні викладеним у запереченнях проти позову.
Вислухавши пояснення осіб , які беруть участь у справі, з ' ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, с уд приходить до висновку, що п озов підлягає частковому зад оволенню з наступних підстав .
Судом встановлено, що ухвал ами Орджонікідзевського рай онного суду м. Запоріжжя про с касування запису від 04.08.2008 та пр о виправлення описок у судов ому рішенні від 29.10.2008 по справі №2-728/2008 визнано таким, що не підл ягає виконанню, виконавчий л ист № 2-2328/06, виданий Товариству з обмеженою відповідальністю «Макс Лайн» для виконання рі шення постійно діючого трете йського суду при Український товарній біржі «Українська товарна Біржа» по справі №0093/06 від 14 червня 2006 року, застосова но поворот виконання вищевка заного виконавчого листа та зобов' язано Орендне підпри ємство «Запорізьке міжміськ е бюро технічної інвентариза ції» скасувати запис про реє страцію за ТОВ «Макс Лайн» пр ава власності на нежитлове п риміщення № 263 літ. К.-4, інв. № 1000094, щ о розташоване по пр. Маяковсь кого, 11 в м. Запоріжжі.
Ухвалою апеляційного суду Запорізької області від 11.09.2008 п о справі №22-3277/08, який розглядав справу в апеляційному порядк у за апеляційними скаргами Т ОВ «Макс Лайн» та ОСОБА_4, у хвала Орджонікідзевського р айонного суду м.3апоріжжя від 04.08.2008 залишена без змін та набр ала законної сили.
Згідно з рішенням суду ска совано реєстрацію права влас ності на приміщення № 263 літ.К-4, інв.№1000094 - м. Запоріжжя, пр. Маяко вського, 6.11 за ТОВ «Макс Лайн» т а встановлено, що власником ц ього приміщення є ТОВ «СП МДМ ».
07.08.2009 ТОВ «СП МДМ» звернулося до Орендного підприємства « Запорізьке міжміське бюро те хнічної інвентаризації» з за явою про скасування запису п ро реєстрацію за ТОВ «Макс Ла йн» права власності на нежит лове приміщення № 263, літ. К-4, інв . № 1000094, що розташоване в будівлі по пр. Маяковського, 11, м. Запор іжжя на підставі ухвали Ордж онікідзевського районного с уду м. Запоріжжя від 04.08.2008р. по сп раві 2-728/2008.
26.08.2009, розглянувши вищевказан у заяву позивача, відповідач прийняв рішення № 748 про тимча сову неможливість задоволен ня заяви. Причиною неможливо сті задоволення заяви ТОВ «С П МДМ» стала відсутність інв ентаризаційно-реєстраційно ї справи на вищевказаний об'є кт нерухомості, розташований по пр. Маяковського, 11 у зв'язку з вилученням останньої слід чим СУ ГУ МВС України в Запорі зькій області на підставі по станови про проведення виїмк и від 03.06.2009.
Суд приходить до висновку, щ о зазначене рішення реєстрат ора є необґрунтованим та так им, що не відповідає вимогам з акону, а тому підлягає скасув анню, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 182 ЦК Україн и, право власності та інші реч ові права на нерухомі речі, о бмеження цих прав, їх виникне ння, перехід і припинення під лягають державній реєстраці ї. Державна реєстрація прав н а нерухомість і правочинів щ одо нерухомості є публічною, здійснюється відповідним ор ганом, який зобов'язаний нада вати інформацію про реєстрац ію та зареєстровані права в п орядку, встановленому законо м. Відмова у державній реєстр ації права на нерухомість аб о правочинів щодо нерухомост і, ухилення від реєстрації, ві дмова від надання інформації про реєстрацію можуть бути о скаржені до суду. Порядок про ведення державної реєстраці ї прав на нерухомість та підс тави відмови в ній встановлю ються законом.
Згідно з статтею 3 Закону України «Про державну реєст рацію речових прав на нерухо ме майно та їх обмежень» і п. 1.5 Тимчасового положення про по рядок реєстрації прав власно сті на нерухоме майно, затвер дженого наказом Міністерств а юстиції України від 07.02.2002 р. № 7/ 5 та зареєстрованого 18.02.2002 р. за № 157/6445 (далі за текстом - Тимчасо ве положення), речові права на нерухоме майно, їх обмеження та правочини щодо нерухомог о майна підлягають обов' язк овій державній реєстрації.
Відповідно до п. 3 ст. 13 Закон у України «Про державну реєс трацію речових прав на нерух оме майно та їх обмежень», дан і розділу Державного реєстру прав відповідають даним реє страційної справи, яка місти ть документовані записи щодо прав на нерухоме майно та їх о бмежень.
Відповідно до ч. 2 ст. 27 Закон у України «Про державну реєс трацію речових прав на нерух оме майно та їх обмежень», дер жавна реєстрація речових пра в скасовується в разі в припи нення дії договору, укладенн я іншого договору або винесе ння судом відповідного рішен ня, про що вносяться відповід ні дані до Державного реєстр у прав. Вказані вимоги Закону узгоджуються з ч. 5. ст. 124 Консти туції, якою встановлено, що су дові рішення, ухвалені судам и іменем України є обов'язков ими до виконання на всій тери торії України.
Таким чином, Законом Украї ни «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме май но та їх обмежень» прямо пере дбачено скасування реєстрац ії прав на підставі відповід ного рішення суду шляхом вне сення відповідних даних до Д ержавного реєстру прав.
При цьому внесення таких да них до Державного реєстру пр ав на підставі рішення суду д аний Закон ніяким чином не по в'язує з наявністю або відсут ністю в БТІ інвентаризаційно -реєстраційної справи на пев ний об'єкт нерухомості, а тако ж будь-яких обмежень щодо від мови в скасуванні реєстрації таких прав, що здійснюється н а підставі рішення суду вище зазначений Закон також не мі стить.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закон у України «Про державну реєс трацію речових прав на нерух оме майно та їх обмежень», Дер жавний реєстр прав на нерухо ме майно та їх обмежень - це єд ина державна інформаційна си стема, яка в електронній форм і містить відомості про речо ві права на нерухоме майно, їх обмеження, суб'єктів речових прав, технічні характеристи ки об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд, тощо), кадас тровий план земельної ділянк и, а також відомості про право чини, вчинені щодо таких об'єк тів нерухомого майна.
Згідно з пунктом 5 Прикінцев их положень Закону України « Про державну реєстрацію реч ових прав на нерухоме майно т а їх обмежень» і п. 1.3 Тимчасово го положення, державна реєст рація об' єктів нерухомості проводиться комунальними пі дприємствами бюро технічної інвентаризації.
Відповідно до п. 1.9 Тимчасов ого положення про порядок де ржавної реєстрації прав влас ності на нерухоме майно, затв ердженого наказом Міністерс тва юстиції України від 07.02.2002 за № 7/5, БТІ, мають прямий доступ д о електронного реєстру прав, вносять відповідні дані до Р еєстру прав, надають витяги з Реєстру прав та виконують ін ші функції, передбачені цим п оложенням.
Вищезазначене свідчить, що БТІ на основі законодавства делеговані владні повноваже ння у сфері суспільних право відносин, пов'язаних зі здійс ненням від імені держави дій щодо реєстрації прав власно сті на нерухоме майно
Згідно з п. 7 статті 3 КАС Укра їни, суб'єкт владних повноваж ень - орган державної влади, ор ган місцевого самоврядуванн я, їхня посадова чи службова о соба, інший суб'єкт при здійсн енні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.
Відповідно до частини 1 стат ті 9 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд п ри вирішенні справи керуєтьс я принципом законності, відп овідно до якого органи держа вної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадо ві і службові особи зобов'яза ні діяти лише на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а законами України. Зазначен ий принцип встановлено части ною 2 статті 19 Конституції Укр аїни та є основою діяльності будь-якого органу державної влади та органу місцевого са моврядування, а також їх поса дових і службових осіб.
Виходячи з викладеного, суд приходить до висновку, що відповідачем неправомірно в инесено рішення від 26.08.2009 щодо в ідмови ТОВ « СП МДМ» в скасува нні запису про реєстрацію за ТОВ «Макс Лайн» права власно сті на нежитлове приміщення № 263, літ. К.-4, інв. № 1000094, що розташов ане за адресою: пр. Маяковсько го, 11 у м. Запоріжжя з причин від сутності інвентаризаційно-р еєстраційної справи на даний об' єкт нерухомості.
Щодо заявлених позовних в имог про зобов'язання Орендн е підприємство «Запорізьке м іжміське бюро технічної інве нтаризації» скасувати запис про реєстрацію за ТОВ «Макс Л айн» права власності на нежи тлове приміщення № 263, літ. К-4, ін в. № 1000094, що розташоване по пр. Ма яковського, 11 у м. Запоріжжя на підставі ухвали Орджонікідз евського районного суду м. За поріжжя від 04.08.2008 по справі 2-728/2008, с уд приходить до висновку, що в они не підлягають задоволенн ю з наступних підстав.
В процесі розгляду спра ви судом встановлено, що Госп одарським судом Запорізької області порушено провадженн я у справі № 10/437/09 за позовом ВАТ «ГАММА» до ТОВ «СП МДМ» про ви знання права власності. В пор ядку забезпечення позову, ух валою суду заборонено Орендн ому підприємству «Запорізьк е міжміське бюро технічної і нвентаризації» вчиняти дії з реєстрації, перереєстрації, поновлення реєстрації, скла дання технічної інвентариза ції прав власності ТОВ «СМ МД М» стосовно приміщень корпус у № 8, інв. № 1000094, літ.К-4, розташован ого в м. Запоріжжя, пр. Маяковс ького, 11 та вчиняти дії з скасу вання реєстрації прав власно сті стосовно приміщень даної споруди.
Конституцією України вст ановлено, що судові рішення, я кі набрали законної сили, обо в'язкові для всіх органів дер жавної влади і органів місце вого самоврядування, підприє мств, установ, організацій, по садових чи службових осіб і а громадян і підлягають викон анню на всій території Украї ни, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, зг ода на обов'язковість яких на дана Верховною Радою України , - і за її межами.
Ухвала Господарського су ду Запорізької області про з абезпечення позову набрала з аконної сили в день її винесе ння, а тому здійснення дій, про зобов' язання вчинення яких подано позов, а саме - щодо зоб ов' язання скасувати запис п ро реєстрацію за ТОВ «Макс Ла йн» права власності, буде суп еречити обмеженням, встановл еним для відповідача судовим рішенням, а тому суд вважає, щ о позовні вимоги у даній част ині є такими, що не підлягають задоволенню.
Посилання представника по зивача про недопустимість за безпечення позову шляхом зуп инення виконання судових ріш ень суд вважає необґрунтован ими з тих підстав, що ухвала Го сподарського суду Запорізьк ої області від 08.10.2009 набрала зак онної сили і є обов' язковою для виконання.
Відповідно до вимог ст. 94 КАС України, присудженню на кори сть позивача підлягають поне сені ним судові витрати відп овідно до задоволених позовн их вимог у розмірі 3 грн. 40 коп.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 11, 17, 160, 163 КАС Україн и, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити част ково.
Визнати протиправним ріше ння реєстратора Орендного пі дприємства «Запорізьке міжм іське бюро технічної інвента ризації» від 26.08.2009 щодо відмови Товариству з обмеженою відп овідальністю «СП МДМ» в скас уванні запису про реєстрацію за Товариством з обмеженою в ідповідальністю «Макс Лайн» права власності на нежитлов е приміщення № 263, літ. К.-4, інв. № 10 00094, що розташоване за адресою п р. Маяковського, 11 у м. Запоріжж і.
У решті позовних вимог відм овити.
Присудити на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «СП МДМ» з Державного бюджету України судові витр ати в розмірі 3 грн. 40 коп.
Постанова може бути оск аржена в апеляційному порядк у до Дніпропетровського апел яційного адміністративного суду через Запорізький окру жний адміністративний суд шл яхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови, а у разі складання постанови в повному обсязі - з дня скла дання в повному обсязі, заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протяго м 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Якщо постано ву проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справ і, то строк подання заяви про а пеляційне оскарження обчисл юється з дня отримання нею ко пії постанови.
Апеляційна скарга може бу ти подана без попереднього п одання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Суддя С.М. Каракуша
Постанову виготовлено у по вному обсязі 22 січня 2010 року.
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.01.2010 |
Оприлюднено | 13.12.2010 |
Номер документу | 7540933 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Каракуша Сергій Миколайович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Каракуша Сергій Миколайович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Каракуша Сергій Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні