Постанова
від 18.01.2010 по справі 2а-6682/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

м. Запоріжжя, вул. Кремлівсь ка, 65-в

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 січня 2010 року о 13 год. 00 хв. Справа № 2а -6682/09/0870

Запорізький окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого - судді Стрельнікової Н.В.

при секретарі Горб овій І.С.

розглянув у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу

за позовом: Бердянс ького міського центру зайнят ості,

м. Бердянськ Запорізької о бласті

до: Комунального пі дприємства Бердянської місь кої ради «Житлосервіс - 9»,

м. Бердянськ Запорізької о бласті

про: стягнення штра фу,

за участю представників сторін:

від позивача: Чухр ай Н.В. довіреність 184/17 від 15.01.20 10

від відповідача: не з' явився;

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружно го адміністративного суду на дійшов адміністративний поз ов Бердянського міського цен тру зайнятості (далі - Бердя нський МЦЗ) до Комунального п ідприємства Бердянської міс ької ради «Житлосервіс - 9» (д алі - КП БМР «Житлосервіс - 9») про стягнення суми штрафн их санкцій у розмірі 184388 грн. 19 к оп.

В обґрунтування позовни х вимог позивач посилається на те, що проведеною перевірк ою КП БМР «Житлосервіс - 9» ви явлені порушення вимог чинно го законодавства про зайняті сть населення України щодо н адання інформації до державн ої служби зайнятості про вив ільнення працівників у зв' я зку із змінами в організації виробництва і праці, у тому чи слі ліквідацією, реорганізац ією або перепрофілюванням пі дприємства, установи, органі зації, скорочення чисельност і або штату працівників, а сам е щодо строків подання даних до Бердянського центру зайн ятості про фактичне вивільне ння працівників відповідно д о п. 5 ст. 20 Закону України «Про з айнятість населення», КП БМР «Житлосервіс - 9» порушено д есятиденний термін обов' яз кового подання звіту про фак тичне вивільнення працівник ів.

Представник позивача у су довому засіданні позовні вим оги підтримав надав поясненн я аналогічні викладеним у по зовній заяві, просив задовол ьнити їх у повному обсязі.

У судове засідання предста вник відповідача не з'явився . Про час, місце та дату судово го засідання відповідач пові домлявся належним чином.

Розглянувши наявні матері али та фактичні обставини сп рави, дослідивши і оцінивши н адані докази в їх сукупності судом встановлено.

Відповідно до витягу з Є диного державного реєстру юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців серії АГ № 953873 та листа Головного управління статистики у Запорізькій обл асті № 15-7/6430 від 29.12.2009, КП БМР «Житл осервіс - 9» зареєстроване 11. 03.2004 Виконавчим комітетом Берд янської міської ради, іденти фікаційний код юридичної осо би 32871983. Місцезнаходження відп овідача: 71107, Запорізька област ь, м. Бердянськ, Мелітопольськ е шосе, 103/24. Вид діяльності - зд авання під найм власної та де ржавної нерухомості невироб ничого призначення.

05 листопада 2007 року директо ром КП БМР «Житлосервіс - 9» в идано наказ № 66 про майбутнє з вільнення працівників підпр иємства, у якому зазначено, що керуючись п. 1 ст. 40, ст. 49 Кодексу Законів про працю України, шт атним розписом КП БМР «Житло сервіс - 9», враховуючи скоро чення штату працівників підп риємства, керуючись рішенням тридцять першої сесії п' ят ого скликання № 22 від 01.11.2007 «Про п ризупинення діяльності юрид ичних осіб комунальних підпр иємств шляхом реорганізації », наказує попередити про май бутнє звільнення з 06.01.2008 відпов ідно до п. 1 ст. 40 Кодексу Законі в про працю України у зв' язк у зі скороченням штату праці вників підприємства. Наказ у згоджений з представником тр удового колективу працівник ів підприємства. З наказом оз найомлені працівники підпри ємства у кількості 57 осіб, про що свідчать їх підписи.

09 листопада 2007 року відпові дачем поданий до Бердянськог о МЦЗ звіт про заплановане ви вільнення працівників за ста ном на 09.11.2007. У додатку до звіту п ерелічені особи, яких заплан овано вивільнити відповідно до наказу № 66.

08 січня 2008 року директором КП БМР «Житлосервіс - 9» вида но наказ № 1-ВК про звільнення працівників підприємства у я кому зазначено, що в зв' язку з реорганізацією підприємст ва працівники КП БМР «Житлос ервіс - 9» підлягають звільн енню на підставі п. 1 ст. 40 Кодек су Законів про працю України . Наказом звільнено 24 особи.

13 лютого 2008 року відповідач ем наданий до Бердянського М ЦЗ звіт про фактичне вивільн ення працівників. У додатку д о звіту вказано перелік 24 осіб , які були звільнені з підприє мства відповідно до наказу № 1-ВК.

14 лютого 2008 року Бердянськи м МЦЗ проведено перевірку до тримання посадовими особами КП БМР «Житлосервіс - 9» вимо г чинного порядку вивільненн я працівників за період з 01.01.2007 по 13.02.2008 про що складено акт. Від повідно до акту, перевіркою в становлено, що «Звіт про факт ичне вивільнення працівникі в за формою 4-ПН (факт) надано до Бердянського МЦЗ 13 лютого 2008 р оку (зареєстровано у реєстра ції звітів про вивільнення 13.0 2.2008 за № 611). У зазначеному звіті з азначено, що 24 працівника підп риємства КП БМР «Житлосервіс - 9» були фактично вивільнен і з 08 січня 2008 року відповідно д о наказу № 1-ВК від 08 січня 2008 рок у. Таким чином, існує різниця у більш ніж календарний місяц ь між датою фактичного вивіл ьнення працівників (08.01.2008) та да тою надання до центру зайнят ості звіту про фактичне виві льнення (13.02.2008), що є порушенням с т. 49-2 Кодексу Законів про працю України від 10.12.1971 № 322-VIII (зі змінам и та доповненнями), п. 5 ст. 20 Зако ну України «Про зайнятість н аселення» від 01.03.1991 № 803-XII (зі змін ами та доповненнями) та наказ у Міністерства праці та соці альної політики від 19.12.2005 № 420. Кр ім того, в ході даної перевірк и з' ясовано, що ОСОБА_2, як а вивільнена у зазначено під приємстві за ст.. 40 п. 1 КЗпП Укра їни 08 січня 2008 року з КП БМР «Жит лосервіс - 9» працювала у заз наченому підприємстві за дог овором від 17.03.2006 № 19-06 «Про наданн я дотації на створення додат кових робочих місць для прац евлаштування безробітного з а направленням центру зайнят ості», який укладено між Берд янським міським центром зайн ятості та КП БМР «Житлосерві с - 9». Пунктом 2.3.5 договору від 17.032006 № 18-06 «Про надання дотації н а створення додаткових робоч их місць для працевлаштуванн я безробітного за направленн ям центру зайнятості» передб ачено, що у разі звільнення пі дприємством працівника, що п рацевлаштувався за рахунок д отації ФЗДССУВБ, протягом дв ох років з моменту працевлаш тування за ст. 40 п. 1 КЗпП - вся с ума отриманої дотації підляг ає поверненню центру зайнято сті. Таким чином, КП БМР «Житло сервіс - 9» вивільнивши ОС ОБА_2 раніше 2-х річного термі ну з моменту працевлаштуванн я, має повернути кошти отрима ні у 2006-2007 роках від Бердянськог о міського центру зайнятості у вигляді дотації на створен ня робочого місця».

Відповідно до наданого с уду розрахунку (№ 6365 від 03.122009) поз ивачем нараховано розмір штр афу за порушення строків под ання інформації про фактично вивільнених працівників, як ий становить 184388 грн. 19 коп.

Докази щодо оскарження ві дповідачем висновків зазнач еного акту та розрахунку сум и штрафу відсутні та суду не н адавалися.

Відповідно до наявних в матеріалах справи листів Бе рдянського МЦЗ про порушення чинного законодавства та по вернення суми дотації №901/17-10 ві д 18.02.2008 та про порушення строків подання даних № 1395//17-10 від 21.03.2008, по зивач пропонував відповідач у сплатити зазначену суму шт рафу та наголошував про те, що у разі відмови добровільно п ерерахувати суму штрафу, Бер дянський МЦЗ буде змушений з вернутися до суду для примус ового стягнення у встановлен ому законодавством порядку.

З огляду на викладене, суд вважає що вимоги позивача пі длягають задоволенню з насту пних підстав.

Відповідно до п. 1 ст. 18 Зако ну України «Про зайнятість н аселення» для реалізації де ржавної політики зайнятості населення, професійної оріє нтації, підготовки і перепід готовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчас ово не працюючих громадян у п орядку, що визначається Кабі нетом Міністрів України, ств орюється державна служба зай нятості, діяльність якої зді йснюється під керівництвом М іністерства праці та соціаль ної політики України, місцев их державних адміністрацій т а органів місцевого самовряд ування.

Згідно п. 1 ст. 12 Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання на випадок безробіття» функції виконавчої дирекції Фонду загальнообов' язково го державного соціального ст рахування на випадок безробі ття покладено на органи держ авної служби зайнятості.

Відповідно до п. 2 ст. 19 Закону України «Про зайнятість нас елення» Державна служба зай нятості має право одержувати від підприємств, установ і ор ганізацій, незалежно від фор м власності, адміністративні дані по наявність вакантних робочих місць, у тому числі пр изначених для працевлаштува ння інвалідів, характер і умо ви праці на них, про всіх вивіл ьнюваних, прийнятих і звільн ених працівників та інформац ію про передбачувані зміни в організації виробництва і п раці, інші заходи, що можуть пр извести до вивільнення праці вників.

Відповідно до п. 4 Порядку на дання роботодавцю дотації на створення додаткових робочи х місць для працевлаштування безробітних, дотація може на даватися роботодавцю за умов и працевлаштування на строк понад два роки безробітних, я кі перебували на обліку в дер жавній службі зайнятості як безробітні не менше 1 місяця, а нижчезазначених категорій б езробітних, які направляютьс я державною службою зайнятос ті на дотаційні робочі місця у першу чергу, - з дня надання с татусу безробітного.

Відповідно до п. 7 Порядку на дання роботодавцю дотації на створення додаткових робочи х місць для працевлаштування безробітних, дотація надаєт ься щомісячно протягом року в розмірі фактичних витрат н а заробітну плату прийнятих за направленням державної сл ужби зайнятості осіб, але не в ище за середній рівень зароб ітної плати за всіма видами е кономічної діяльності у відп овідній області за місяць, за який нараховано заробітну п лату, або обчисленої з неї від повідної суми в разі, якщо осо ба працювала неповний місяць . Дотація надається за умови, щ о трудовий договір з цим прац івником не буде розірвано у з в'язку із змінами в організац ії виробництва і праці, в тому числі реорганізації або пер епрофілювання підприємства , установи, організації, скоро чення чисельності або штату, за угодою сторін протягом дв ох років.

Відповідно до п. 15 Порядку на дання роботодавцю дотації на створення додаткових робочи х місць для працевлаштування безробітних, у разі порушенн я гарантій зайнятості осіб (р озірвання трудового договор у з працівником, працевлашто ваним за направленням держав ної служби зайнятості, до зак інчення двох років з дня прац евлаштування у зв'язку із змі нами в організації виробницт ва і праці, в тому числі реорга нізації або перепрофілюванн я підприємства, установи, орг анізації, скорочення чисельн ості або штату, за угодою стор ін (пункт 1 статті 36 Кодексу зак онів про працю України), через невиконання роботодавцем за конодавства про працю, умов к олективного чи трудового дог овору (частина третя статті 38 Кодексу законів про працю Ук раїни)) та використання дотац ії з порушенням законодавств а роботодавець повертає суму одержаної дотації в повному обсязі з урахуванням індекс ації на рівень інфляції (обчи слюється шляхом множення сум и отриманої дотації на добут ок індексу зростання цін на с поживчі товари від місяця по чатку отримання дотації до м ісяця, що передує місяцю її по вернення, поділених на 100) (щомі сячні індекси споживчих цін публікуються Держкомстатом ).

Відповідно до п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість нас елення» при вивільненні пра цівників (у тому числі працюю чих пенсіонерів та інвалідів ) у зв'язку із змінами в органі зації виробництва і праці, у т ому числі ліквідацією, реорг анізацією або перепрофілюва нням підприємств, установ, ор ганізацій, скороченням чисел ьності або штату працівників , підприємства, установи, орга нізації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну с лужбу зайнятості, вказуючи п ідстави і строки вивільнення , найменування професій, спец іальностей, кваліфікації, ро змір оплати праці, а в десятид енний строк після вивільненн я - направляють списки фактич но вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів. У разі неподання або порушенн я строків подання цих даних с тягується штраф у розмірі рі чної заробітної плати за кож ного вивільненого працівник а. Ці кошти зараховуються до Ф онду загальнообов'язкового д ержавного соціального страх ування України на випадок бе зробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціаль ного захисту вивільнюваних п рацівників.

На час розгляду справи, д о суду не надходило доказів п ро сплату відповідачем штраф у в повному обсязі.

Враховуючи вищевикладене , вимоги позивача у справі є з аконними і обґрунтованими т а підлягають задоволенню в п овному обсязі.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 71, 94, 159-163 КАС Україн и, суддя

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Бердянського міського центр у зайнятості до Комунального підприємства Бердянської мі ської ради «Житлосервіс - 9» про стягнення штрафу - задо вольнити повністю.

Стягнути з Комунального пі дприємства Бердянської місь кої ради «Житлосервіс - 9» (71100 , м. Бердянськ Запорізької обл асті, вул. Мелітопольське шос е, буд. 103/24, роз. рахунок 26005660049140, МФО 313399, код ЄДРПОУ 32871983) на користь Бе рдянського міського центру з айнятості (71100, м. Бердянськ Зап орізької області, вул. Комуна рів, 14/2, роз. рахунок 3717501901011 ГУДКУ в м. Запоріжжя, код ЄДРПОУ 20524099, МФ О 813015) 184388 (сто вісімдесят чотири триста вісімдесят вісім) грн . 19 коп. штрафу за порушення вим ог п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення».

Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст року подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо таку з аяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна с карга не була подана у строк, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеля ційного адміністративного с уду шляхом подачі в 10-ти денни й строк з дня її складення у по вному обсязі заяви про апеля ційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів ап еляційної скарги, з подачею ї ї копії до апеляційної інста нції або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС У країни.

Суддя Н.В. Стрельнікова

Постанова складена у пов ному обсязі 22 січня 2010 року.

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.01.2010
Оприлюднено13.12.2010
Номер документу7540959
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6682/09/0870

Постанова від 18.01.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталя Вікторівна

Постанова від 18.01.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталія Вікторівна

Ухвала від 08.12.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Стрельнікова Наталія Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні