Рішення
від 19.07.2018 по справі 819/915/18
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/915/18

19 липня 2018 рокум.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

судді Баранюка А.З.

за участю:

секретаря судового засідання Павловського Ю.Б.

представника позивача: Гукалюка Н.П.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Тернопільській області до Заводської селищної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Заводський комбінат комунальних підприємств про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДФС у Тернопільській області (далі - позивач) звернулася до Тернопільського окружного адміністративного суду із позовом Заводської селищної ради (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Заводський комбінат комунальних підприємств (далі - третя особа, Заводське ККП), в якому просить стягнути з відповідача шляхом стягнення коштів з рахунків у обслуговуючих банках та за рахунок готівки, що належить відповідачу, податкову заборгованість Заводського комбінату комунальних підприємств в сумі 114319,82 грн.

Ухвалою суду від 04 червня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі №819/915/18 та призначеної її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

В судовому засіданні представник позивача позові вимоги підтримав в повному обсязі, просив їх задовольнити. Вказав, що станом на 20.03.2018 р. за Заводським комбінатом комунальних підприємств рахується податковий борг по платежу податок на додану вартість в сумі 114319,82 грн. Оскільки комунальне підприємство добровільно не сплатило дану заборгованість, а вжиті податковим органом заходи не призвели до стягнення податкового боргу, відповідач просить стягнути її в судовому порядку з Заводської селищної ради як органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває дане комунальне підприємство.

Представники відповідача та третьої особи в судове засідання повторно не прибули, причин неприбуття суду не повідомили, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштових відправлень.

Відповідно до частини першої статті 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та з'ясувавши всі обставини справи, прийшов до переконання, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що Заводський комбінат комунальних підприємств зареєстрований як юридична особа, організаційно-правова форма: комунальне підприємство, засновником якого є орган місцевого самоврядування - Заводська селищна рада, що підтверджується витягами з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 23.02.2018 р. (а.с.8-10, 11-12).

Відповідно до довідок Головного управління ДФС у Тернопільській області, Заводська селищна рада та Заводський комбінат комунальних підприємств перебувають на податковому обліку та мають відкриті рахунки в установах банків (а.с.15-16).

За платником податків Заводським ККП станом на 20.03.2018 р. рахується податковий борг по податку на додану вартість у сумі 114319,82 грн., в тому числі штрафні санкції - 7300,48 грн., пеня - 107019,34 грн. (а.с.13), що також підтверджується розрахунком суми позовних вимог податкового боргу платника податків Заводське ККП по платежу податок н додану вартість (а.с.14).

Заборгованість по податку на додану вартість, а саме по штрафних санкціях у сумі 7300,48 грн., виникла у зв'язку з несплатою узгодженого податкового зобов'язання, нарахованого відповідно до податкового повідомлення-рішення від 22.09.2015 р. №0003911501 (а.с.23). Дане податкове повідомлення-рішення було надіслано підприємству засобами поштового зв'язку, проте повернулося із відміткою оператора поштового зв'язку від 27.10.2015 р. за закінченням терміну зберігання (а.с.24).

У зв'язку з несплатою у встановлені законодавством строки узгодженого податкового зобов'язання, підприємству була нарахована пеня у розмірі 107019,34 грн., що підтверджується розрахунком суми позовних вимог податкового боргу платника податків Заводське ККП по платежу податок на додану вартість (а.с.14).

Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 12.06.2017 р. у справі №819/689/17, яка набрала законної сили, з Заводського ККП шляхом стягнення коштів з рахунків у банках обслуговуючих такого платника податків та з рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритого в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, та за рахунок готівки, що належить відповідачу заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами в загальній сумі 114489,82 грн., з них по платежах: по податку на додану вартість в сумі 114319,82 грн., по податку на прибуток в сумі 170,00 грн. (а.с.34-37).

Крім того, податковим органом вживалися і інші заходи щодо стягнення податкового боргу.

Листом Головного управління ДФС у Тернопільській області від 08.08.2017 р. №189/9/19-00-17-13/11010 Про погашення податкового боргу Заводській селищній раді повідомлено про наявність у Заводського ККП станом на 01.08.2017 р. податкового боргу до зведеного бюджету в сумі 114489,82 грн. та запропоновано вирішити питання щодо погашення податкового боргу (виділити кошти, або майно для реалізації в рахунок погашення податкового боргу) та повідомити про прийняте рішення контролюючий орган (а.с.31). Рішенням Заводської селищної ради Чортківського району Тернопільської області від 20.09.2017 р. №513 Про розгляд звернення головного управління ДФС у Тернопільській області надано згоду на початок процедури порушення справи про банкрутство щодо Заводського ККП (а.с.32).

Також Головним управлінням ДФС у Тернопільській області вживалися заходи щодо списання коштів з рахунків Заводського ККП шляхом виставлення інкасових доручень (розпоряджень) на рахунки підприємства, проте інкасові доручення (розпорядження) повернуті без виконання по причині відсутності грошових коштів на рахунках платника (а.с.25-28).

У зв'язку з неможливістю стягнення податкового боргу із комунального підприємства, позивач вважає за доцільне стягнення податкового боргу із Заводської селищної ради, оскільки майно Заводського ККП перебуває в управлінні такого органу місцевого самоврядування.

Визначаючись щодо спірних правовідносин, суд застосовує наступні правові норми.

У статті 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) визначені зобов'язання платників податків, один з яких зобов'язує, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з пунктом 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Відповідно до підпункту 14.1.137 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України орган стягнення державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (підпункт 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України).

Згідно із підпунктом 20.1.34 пункту 20.1. статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до вимог пункту 95.1 статті 95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до абз.1 пункту 95.3 статті 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно із пунктом 95.4 статті 95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 96.1. статті 96 Податкового кодексу України у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про:

- виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради;

- затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу;

- ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії;

- прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.

Як передбачено у пункті 96.3 статті 96 ПК України, відповідь щодо прийняття одного із зазначених у пунктах 96.1 та 96.2 цієї статті рішень надсилається контролюючому органу протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення.

У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог контролюючий орган зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.

Встановлені судом обставини свідчать про те, що третя особа Заводський ККП несвоєчасно та не в повному обсязі сплачував узгодженні суми податкових зобов'язань по платежу податок на додану вартість, що призвело до виникнення податкового боргу на загальну суму 114319,82 грн. Дане підтверджено постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 12.06.2017 р. у справі №819/689/17, відповідно до якої даний податковий борг підлягає до стягнення в судовому порядку, шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків, та за рахунок готівки, що належить платнику податків.

Матеріалами справи підтверджено, що на рахунках Заводського комбінату комунальних підприємств у банках відсутні грошові кошти для погашення податкового боргу, а майно підприємства перебуває в управлінні органу місцевого самоврядування - Заводської селищної ради. Відтак, суд приходить до висновку про наявність права у позивача звертатися про звернення стягнення податкового боргу на кошти органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке комунальне підприємство або його майно. Таким чином, вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, не спростовані відповідачем, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути із Заводської селищної ради (48523, Тернопільська область, Чортківський район, селище Заводське, вул. Чарнецького, 7, код ЄДРПОУ 04525550) на користь Головного управління ДФС у Тернопільській області (46003, Тернопільська область, м. Тернопіль, вул. Білецька, 1, код ЄДРПОУ 39403535) шляхом стягнення коштів з рахунків у обслуговуючих банках та за рахунок готівки, що належить відповідачу податкову заборгованість Заводського комбінату комунальних підприємств (48523, Тернопільська область, Чортківський район, селище Заводське, вул. Галицька, 7, код ЄДРПОУ 01332325) в сумі 114319 (сто чотирнадцять тисяч триста дев'ятнадцять) грн. 82 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 20 липня 2018 року.

Головуючий суддя Баранюк А.З.

копія вірна

Суддя Баранюк А.З.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.07.2018
Оприлюднено23.07.2018
Номер документу75422469
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/915/18

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 29.05.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Постанова від 29.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Обрізко Ігор Михайлович

Ухвала від 13.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 03.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Рішення від 19.07.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 06.06.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні