ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 жовтня 2018 рокуЛьвів№ 857/126/18
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Обрізко І.М.,
суддів Іщук Л.П., Кухтея Р.В.
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Львові апеляційну скаргу Заводської селищної ради Чорткіського району Тернопільської області на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 19 липня 2018 року прийняте суддею Баранюк А.З. в місті Тернополі о 12 годині 48 хвилин у справі № 819/915/18 за адміністративним позовом Головного управління Державної фіскальної служби України в Тернопільській області до Заводської селищної ради Чорткіського району Тернопільської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Заводський комбінат комунальних підприємств про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В :
Головне управління ДФС у Тернопільській області звернулося із адміністративним позовом Заводської селищної ради (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Заводський комбінат комунальних підприємств (далі - третя особа, Заводське ККП) в якому просить:
- стягнути з відповідача шляхом стягнення коштів з рахунків у обслуговуючих банках та за рахунок готівки, що належить відповідачу, податкову заборгованість Заводського комбінату комунальних підприємств в сумі 114319,82 грн.
Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 19 липня 2018 року адміністративний позов задоволено.
Суд виходив з того, що за Заводським комбінатом комунальних підприємств рахується податковий борг в сумі 114319,82 грн та після вжиття всіх необхідних заходів погасити борг неможливо із-за фінансової скрути, тому позов заявлено до Заводської селищної ради як власника і засновника підприємства.
Не погодившись із даним судовим рішенням, стороною відповідача подано апеляційну скаргу, де вказується на порушення норм матеріального та процесуального права, невідповідності висновків суду обставинам справи, просить його скасувати та постановити рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.
В обґрунтування апеляційної скарги покликання маються на те, що з аналізу норм ПК України, передумовою звернення контролюючого органу до органу місцевого самоврядування в порядку ст. 96 ПК України є вжиття ним заходів щодо виявлення майна боржника - комунального підприємства та встановлення можливості внесення такого майна в податкову заставу.
Норми ст. 96 ПК України застосовуються лише тоді, коли процедура стягнення боргу за рахунок коштів, які знаходяться у власності платника, передбачена ст. 95 ПК України, з будь яких причин, вказаних у законі, не вирішила проблему погашення боргу.
Позивачем не було вжито заходів для розшуку майна боржника.
Згідно ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Враховуючи п. 1 ч. 1 ст. 311 КАС України у разі відсутності клопотань від усіх учасників справи про розгляд справи за їх участю апеляційний суд розглядає справу в порядку письмового провадження.
Колегія суддів заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, приходить до наступного.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Так, судом встановлено, що відповідно до довідок Головного управління ДФС у Тернопільській області, Заводська селищна рада та Заводський комбінат комунальних підприємств перебувають на податковому обліку та мають відкриті рахунки в установах банків (а.с.15-16).
За платником податків Заводським ККП станом на 20.03.2018 року рахується податковий борг по податку на додану вартість у сумі 114319,82 грн., в тому числі штрафні санкції - 7300,48 грн., пеня - 107019,34 грн. (а.с.13), що також підтверджується розрахунком суми позовних вимог податкового боргу платника податків Заводське ККП по платежу податок н додану вартість (а.с.14).
Заборгованість по податку на додану вартість, а саме по штрафних санкціях у сумі 7300,48 грн., виникла у зв'язку з несплатою узгодженого податкового зобов'язання, нарахованого відповідно до податкового повідомлення-рішення від 22.09.2015 року №0003911501 (а.с.23). Дане податкове повідомлення-рішення було надіслано підприємству засобами поштового зв'язку, проте повернулося із відміткою оператора поштового зв'язку від 27.10.2015 року за закінченням терміну зберігання (а.с.24).
У зв'язку з несплатою у встановлені законодавством строки узгодженого податкового зобов'язання, підприємству була нарахована пеня у розмірі 107019,34 грн., що підтверджується розрахунком суми позовних вимог податкового боргу платника податків Заводське ККП по платежу податок на додану вартість (а.с.14).
Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 12.06.2017 року у справі №819/689/17, яка набрала законної сили, з Заводського ККП шляхом стягнення коштів з рахунків у банках обслуговуючих такого платника податків та з рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритого в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, та за рахунок готівки, що належить відповідачу заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами в загальній сумі 114489,82 грн., з них по платежах: по податку на додану вартість в сумі 114319,82 грн., по податку на прибуток в сумі 170,00 грн. (а.с.34-37).
Листом Головного управління ДФС у Тернопільській області від 08.08.2017 року №189/9/19-00-17-13/11010 Про погашення податкового боргу Заводській селищній раді повідомлено про наявність у Заводського ККП станом на 01.08.2017 року податкового боргу до зведеного бюджету в сумі 114489,82 грн. та запропоновано вирішити питання щодо погашення податкового боргу (виділити кошти, або майно для реалізації в рахунок погашення податкового боргу) та повідомити про прийняте рішення контролюючий орган (а.с.31). Рішенням Заводської селищної ради Чортківського району Тернопільської області від 20.09.2017 року №513 Про розгляд звернення головного управління ДФС у Тернопільській області надано згоду на початок процедури порушення справи про банкрутство щодо Заводського ККП (а.с.32).
Погашення податкового боргу комунальних підприємств встановлене статтею 96 Податкового кодексу України. Неможливість погашення заявленого до стягнення комунальним підприємством, як платником податку на додану вартість податкового боргу встановлена при прийнятті рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 12.06.2017 р. у справі №819/689/17.
Звернення податкового органу до або після ухвалення судового рішення про стягнення податкового боргу до міської ради за правилами пункту 96.1 статті 96 Податкового кодексу України не впливає на правові наслідки, оскільки до стягнення заявлене узгоджене податкове зобов'язання. Контролюючий орган реалізував не право а імперативний обов'язок зазначений в наведеній нормі, за якою він зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. За приписами цієї норми рішення про фінансування витрат на сплату податкового боргу розглядається на найближчій сесії відповідної ради. Ліквідація платника податків та призначення ліквідаційної комісії є окремою підставою для запровадження іншої процедури набуття податковим боргом статусу безнадійного та його списання.
Міська рада в порушення пункту 96.3 статті 96 Податкового кодексу України відповідь щодо прийняття рішення за результатами звернення податкового органу не прийняла та не надіслала його контролюючому органу протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення, що обумовило виконання вимог закону контролюючим органом про звернення до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке комунальне підприємство або його майно.
Суд погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що наявність податкового боргу комунального підприємства, яке належить до сфери управління органу місцевого самоврядування, відсутність доказів надання міськрадою відповіді на лист позивача та підтвердження будь-яких дій спрямованих на погашення боргу, вказує на дотримання податковим органом встановленого Податковим кодексом України підстав, порядку та способу стягнення податкового боргу з міської ради.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом від 27 квітня 2018 (справа № 814/12/17).
Відповідно до частини 5 статті 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
З огляду на викладене, доводи апеляційної скарги суттєвими не являються і не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, а також відсутня невідповідність висновків суду обставинам справи.
Керуючись ст.ст. 308, 315, 316, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Заводської селищної ради Чорткіського району Тернопільської області залишити без задоволення, рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 19 липня 2018 року у справі № 819/915/18 - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя І. М. Обрізко судді Л. П. Іщук Р. В. Кухтей Повний текст судового рішення виготовлено 29.10.2018 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.10.2018 |
Оприлюднено | 30.10.2018 |
Номер документу | 77434959 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні