Рішення
від 30.05.2018 по справі 911/326/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"30" травня 2018 р. Справа № 911/326/18

Гоподарський суд Київської області у складі судді Бацуци В. М.

при секретарі судового засідання Белишевій А. В.

за участю представників учасників справи:

від позивача: ОСОБА_1 (довіреність № 1016 від 31.05.2017 р.);

від відповідача: не з'явились;

розглянувши матеріали справи

за позовом Приватного акціонерного товариства фірма "Фундамент", (02002, вул. Раїси Окіпної, буд. 4-Б, м. Київ)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Буденергосоюз", (08200, вул. Ветеранів Афганістану, буд. 2-А, кабінет 7/7, м. Ірпінь, Київська область)

про стягнення 769 691, 23 грн

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

ПрАТ фірма "Фундамент" звернулось в господарський суд Київської області із позовом до ТОВ "Буденергосоюз" про 696 207, 92 грн основної заборгованості, 59 177, 67 грн інфляційних збитків та 14 305, 64 грн 3% річних.

Позовні вимоги обґрунтовані позивачем невиконанням відповідачем свого обов'язку щодо оплати виконаних підрядних робіт за договором підряду № 16-17 від 24.02.2017 р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 19.02.2018 р. відкрито провадження у справі № 911/326/18 за позовом ПрАТ фірми "Фундамент" до ТОВ "Буденергосоюз" про стягнення 769 691, 23 грн, визначено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження і призначено її розгляд у підготовчому засіданні із викликом та за участю представників учасників справи на 04.04.2018 р.

04.04.2018 р. за наслідками підготовчого засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено його проведення на 25.04.2018 р.

25.04.2018 р. за наслідками підготовчого засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено його проведення на 16.05.2018 р.

Ухвалою господарського суду Київської області від 16.05.2018 р. закрито підготовче провадження у даній справі та призначено справу до судового розгляду по суті за участю представників учасників справи на 30.05.2018 р.

30.05.2018 р. у судовому засіданні представник позивача надав усні пояснення щодо своїх позовних вимог, позовні вимоги підтримав, вважає їх обґрунтованими і правомірними та такими, що підлягають задоволенню з підстав, зазначених в позовній заяві.

Представник відповідача у судове засідання не зявився, хоча про судове засідання був повідомлений належним чином, про причини своєї неявки у судове засідання суд не повідомив, документи, витребувані судом, не надав.

Відповідно до ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

За наслідками судового засідання судом оголошено вступну і резолютивну частини рішення у даній справі.

Заслухавши пояснення представників учасників справи, дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд

ВСТАНОВИВ:

24.02.2017 р. між позивачем (надалі - Замовник) та відповідачем (надалі - ОСОБА_2) було укладено договір підряду № 16-17, згідно умов п. 1.1. якого Замовник доручає, а ОСОБА_2 зобов'язується на свій ризик, власними і залученими силами та засобами виконати роботи по улаштуванню буроін'єкційних паль дослідних кущів діаметром 520 мм (2 шт. довжиною 10,50 м, 8 шт. довжиною 10,00 м) загальним конструктивним обсягом 22,20 м 3 та улаштування буроін'єкційних паль пальового поля діаметром 520 мм (303 шт. довжиною 10,00 м) загальним конструктивним обсягом 666,60 м 3 , надалі по тексту - Роботи, на об'єкті: "Будівництво медичного центру по вул. Садовій, 38 в м. Ірпінь Київської області" (надалі - Об'єкт), відповідно до погоджених Договірних цін (Додаток № 1 та Додаток № 2 - Договірні ціни) та Проектної документації, а Замовник зобов'язується прийняти якісно виконані роботи та оплатити їх вартість у порядку та розмірі передбаченому цим Договором.

Пунктом 1.6. Договору встановлено, що склад та обсяги робіт визначаються проектною документацією та кошторисними розрахунками, затвердженими Замовниками. Склад та обсяги робіт за взаємною згодою Сторін можуть бути переглянуті в процесі будівництва у разі внесення змін до проектної документації у порядку, занзаченому у п. 53 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від "01" серпня 2005 р. № 668 (далі - "Загальні умови").

Відповідно до п. 2.1. Договору ціна Договору визначається на підставі приблизних (динамічних) Договірних цін (Додаток № 1 та Додаток № 2 до Договору), що складає: без ПДВ 1 353 914, 47 грн. крім того ПДВ 270 782, 89 грн., всього з ПДВ 1 624 697, 36 грн. (один мільйон шістсот двадцять чотири тисячі шістсот дев'яносто сім грн. 36 коп.). Договірні ціни не враховують вартість вивезення вибуреного грунту.

Згідно п. 2.2. Договору ціна Договору, передбачена п. 2.1. Договору, є приблизною (динамічною) та може бути змінена шляхом складання ОСОБА_3 відповідної Додаткової угоди до цього Договору, що підписується уповноваженими представниками Сторін, сріплюється печатками Сторін, після чого стає невід'ємною частиною даного Договору.

Ціна Договору може бути змінена в порядку та у спосіб, передбачений Постановою Кабінету Міністрів України від "01" серпня 2005 р. № 668 "Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві", а саме: зміни обсягу та складу Робіт, темпів або зупинення виконання Робіт за рішенням Замовника або з його вини, якщо це викликало додаткові витрати ОСОБА_2, зміни законодавства з питань оподаткування, якщо це впливає на вартість Робіт, зростання після укладення Договору цін на матеріали, ресурси, які забезпечує підрядник, а таокж вартість послуг, робіт, що надаватимуться йому іншими способами.

Відповідно до п. 3.1. Договору після підписання Договору, Замовник протягом 2 (двох) банківських днів перераховує ОСОБА_2 авансовий платіж у розмірі 113 757, 07 грн в тому числі ПДВ 18 959, 51 грн. Наступний авансовий платіж у розмірі 480 000, 00 грн в тому числі ПДВ 80 000, 00 грн. Замовник перераховує ОСОБА_2 не пізніше 10.04.2017 р.

Пунктом 3.2. Договору передбачено, що розрахунки за виконані роботи здійснюються шляхом перерахування грошових коштів Замовника на поточний рахунок ОСОБА_2 у наступному порядку:

3.2.1. Подальші розрахунки здійснюються протягом 5 (п'яти) банківських днів після підписання ОСОБА_3 приймання виконаних робіт форми КБ-2в і Довідки про вартість виконаних будівельних робіт /та витрати/ форми КБ-3, Замовник проводить розрахунки за виконані та прийняті Роботи згідно підписаних ОСОБА_3 приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в і Довідки про вартість виконаних будівельних робіт/ та витрати/ форми КБ-3.

Відповідно до п. 3.3. Договору протягом 3 (трьох) робочих днів з дати завершення виконання всього обсягу Робіт, передбаченого даним Договором, ОСОБА_2 готує два примірники ОСОБА_2 приймання виконаних робіт форми КБ-2в і Довідки про вартість виконаних будівельних робіт/ та витрати/ форми КБ-3 із зазначенням в них обсягу та вартості виконаних робіт, підписує їх і надсилає Замовнику.

Разом з остаточним ОСОБА_2 приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в і Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт/ та витрати/ форми Кб-3 та при відсутності заборгованості по оплаті за вже виконані та прийняті Роботи, ОСОБА_2 передає Замовнику всю Виконавчу документацію на Роботи, обов'язок щодо складання якої, чинними в Україні ДБН покладається на ОСОБА_2, усі сертифікати якості та гарантійні документи на матеріали та ресурси, що використовувалися для виконання Робіт у випадку виконання Робіт із матеріалів ОСОБА_2.

Пунктом 3.4. Договору втановлено, що Замовник приймає виконані належним чином ОСОБА_2 Роботи, шляхом підписання протйгом 5 (п'яти) робочих днів з дати отримання наданих ОСОБА_2 приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в і Довідки про вартість виконаних будівельних робіт/ та витрати/ форми КБ-3, які підтверджують фактично виконані ОСОБА_2 обсяги Робіт та їх вартість.

Відповідно до п. 4.1. Договору строк виконання Робіт становить: 4 (чотири) робочих дня улаштування паль дослідних кущів із дати початку, передачі фронту робіт та перерахування авансового платежу, 28 (двадцять вісім) календарних днів технологічна перерва, згідно ДБН, 5 (п'ять) робочих днів проведення випробувань паль; 25 (двадцять п'ять) робочих днів улаштування паль пальового поля.

Згідно п. 4.2. Договору датою закінчення Робіт вважається дата підписання ОСОБА_3 остаточного ОСОБА_3 приймання виконаних робіт форми КБ-2в і Довідки про вартість виконаних будівельних робіт/ та витрати/ форми КБ-3 в порядку, передбаченому пунктами 3.2. - 3.7. Договору.

Пунктами 5.2.1. та 5.2.2. Договору передбачено, що Замовник зобов'язаний: прийняти виконані ОСОБА_2 Роботи за ОСОБА_2 приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в і Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт/ та витрати/ форми КБ-3 в порядку передбаченому пунктами 3.2.-3.7. Договору; оплатити ОСОБА_2 виконані Роботи у порядку та на умовах, в розмірах і строках, які встановолені Договором.

Відповідно до п. 10.1. Договору, даний Договір набирає чинності з дати підписання його ОСОБА_3 і скріплення печатками Сторін та діє до моменту повного виконання ОСОБА_3 покладених на них зобов'язань згідно цього Договору та Додатків до нього.

Пунктом 12.12. Договору передбачено додатки, які є не від'ємними частинами Договору:

12.12.1. Додаток № 1 - Договірна ціна по улаштуванню дослідних кущів;

12.12.2. Додаток № 2 - Договірна ціна по улаштуванню пальового поля.

Загальна договірна ціна за улаштування буроін'єкційних паль дослідних кущів Ф 520 мм (2 палі довжиною 10,5 м та 8 паль довжиною 10,0 м), загальним конструктивним обсягом 22, 20 м 3 складає 196 209, 56 грн.

Загальна договірна ціна за улаштування буроін'єкційних паль пальового поля Ф 520 мм (303 палі довжиною 10,0 м) загальним конструктивним обсягом 666, 60 м 3 складає 1 428 487, 80 грн.

На виконання умов договору позивачем у березні - травні 2017 р. було виконано для позивача підрядні роботи на загальну суму 1 289 964, 99 грн., що підтверджується ОСОБА_3 приймання виконаних будівельних робіт за березень 2017 р. від 31.03.2017 р. на суму 124 817, 50 грн (з ПДВ), Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за березень 2017 р. від 31.03.2017 р. на суму 124 817, 50 грн (з ПДВ), ОСОБА_3 приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2017 р. від 28.04.2017 р. на суму 72 000, 00 грн (з ПДВ), Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за квітень 2017 р. від 28.04.2017 р. на суму 72 000, 00 грн (з ПДВ), ОСОБА_3 приймання будівельних робіт за травень 2017 р. від 31.05.2017 р. на суму 1 093 147, 49 грн (з ПДВ), Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за травень 2017 р. від 31.05.2017 р. на суму 1 093 147, 49 грн (з ПДВ), підписаними сторонами та наявними у матеріалах справи.

За період дії договору та на його виконання відповідачем було лише частково виконано свій обов'язок по оплаті виконаних позивачем підрядних робіт та перераховано позивачу грошові кошти у розмірі 593 757, 07 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 793 від 01.03.2017 р. на суму 113 757, 07 грн та платіжним дорученням № 891 від 31.03.2017 р. на суму 480 000, 00 грн, наявними у матеріалах справи.

У липні 2017 р. позивач звернувся до відповідача з листом-вимогою вих. № 1286 про сплату вартості робіт за Договором підряду № 16-17 від 24.02.2017 р., у якому просив погасити заборгованість у сумі 696 207, 92 грн. Факт направлення листа-вимоги підтверджується фіскальним чеком № 0267 від 17.07.2017 р. та описом вкладення у цінний лист № 0200237684515 від 17.07.2017 р., наявними у матеріалах справи.

У листопаді 2017 р. позивач звернувся до відповідача з претензією вих. № 2036 від 13.11.2017 р. про сплату вартості робіт за Договором підряду № 16-17 від 24.02.2017 р., у якій просив розглянути зазначену претензію та перерахувати грошові кошті у розмірі 696 207, 92 грн. Факт направлення претензії підтверджується фіскальним чеком № 7813 від 14.11.2017 р. та описом вкладення у цінний лист № 0200239358437 від 13.11.2017 р., наявними у матеріалах справи.

Регулювання відносин, що виникають у зв'язку із виконанням робіт здійснюється Господарським кодексом України, Цивільним кодексом України, іншими нормативно-правовими актами і безпосередньо договором.

Статтею 193 Господарського кодексу України встановлено, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Статтею 526 Цивільного кодексу України визначено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно з ч. 1 ст. 837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.

Статтею 854 цього ж кодексу передбачено, що якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов'язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково.

ОСОБА_2 має право вимагати виплати йому авансу лише у випадку та в розмірі, встановлених договором.

Частиною 1 ст. 530 цього ж кодексу закріплено, що якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно з ст. 610 цього ж кодексу порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Відповідно до ч. 1 ст. 612 цього ж кодексу боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

У встановлений договором підряду № 16-17 від 24.02.2017 р. строк і станом на час розгляду справи відповідач обов'язок щодо оплати виконаних позивачем робіт у повному обсязі не виконав і його основна заборгованість перед позивачем складає 696 297, 92 грн, що підтверджується договором підряду № 16-17 від 24.02.2017 р., ОСОБА_2 приймання виконаних будівельних робіт за березень 2017 р. від 31.03.2017 р. на суму 124 817, 50 грн (з ПДВ), Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за березень 2017 р. від 31.03.2017 р. на суму 124 817, 50 грн (з ПДВ), ОСОБА_2 приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2017 р. від 28.04.2017 р. на суму 72 000, 00 грн (з ПДВ), Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за квітень 2017 р. від 28.04.2017 р. на суму 72 000, 00 грн (з ПДВ), ОСОБА_2 приймання будівельних робіт за травень 2017 р. від 31.05.2017 р. на суму 1 093 147, 49 грн (з ПДВ), Довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за травень 2017 р. від 31.05.2017 р. на суму 1 093 147, 49 грн (з ПДВ), підписаними сторонами, платіжним дорученням № 793 від 01.03.2017 р. на суму 113 757, 07 грн та платіжним дорученням № 891 від 31.03.2017 р. на суму 480 000, 00 грн, наявними у матеріалах справи.

Відповідно до приписів ч. 3 ст. 13 та ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

У процесі розгляду справи відповідачем у відповідності до ч. 3 ст. 13 та ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України не було надано суду жодних належних та допустимих доказів, що б підтверджували належне виконання ним свого обов'язку щодо оплати у повному обсязі виконаних позивачем робіт за договором підряду № 16-17 від 24.02.2017 р.

Отже, вимога позивача про стягнення із відповідача основної заборгованості у розмірі 696 207, 92 грн за договором підряду № 16-17 від 24.02.2017 р. є законною і обґрунтованою, та такою, що підлягає задоволенню у повному обсязі.

Крім того, позивач просить стягнути із відповідача 14 305, 64 грн 3 % річних від суми основної заборгованості за період прострочення відповідачем виконання обовязку по оплаті виконаних робіт з 08.06.2017 р. по 12.02.2018 р. та 59 177, 67 грн інфляційних збитків за період з червня 2017 р. по січень 2018 р. у відповідності до виконаного ним розрахунку.

Згідно ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобовязання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобовязання (неналежне виконання).

Відповідно до ч. 1 ст. 612 цього ж кодексу боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобовязання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Частиною 2 ст. 625 цього ж кодексу передбачено, що боржник, який прострочив виконання грошового зобовязання, на вимогу кредитора зобовязаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Розрахунок 3 % річних від суми основної заборгованості, виконаний позивачем, є обґрунтованим та вірним, а тому суд дійшов висновку про задоволення вимог позивача в частині стягнення із відповідача 3 % річних від суми основної заборгованості за договором у вищевказані періоди у розмірі 14 305, 64 грн

Розрахунок інфляційних збитків від суми основної заборгованості, виконаний позивачем, є невірним.

Правильний розрахунок інфляційних збитків від суми основної заборгованості за договором наступний:

Період заборгованостіСума боргу (грн.)Сукупний індекс інфляції за періодІнфляційне збільшення суми боргуСума боргу з врахуванням індексу інфляціїі 08.06.2017 - 12.02.2018 696207.92 1.086 59797.91 756005.83 Отже, загальний розмір інфляційних збитків від суми основної заборгованості за договором у вищевказані періоди становить 59 797, 91 грн.

Оскільки розмір інфляційних збитків від суми основної заборгованості, на яку претендує позивач, є меншим ніж сума, на яку він має право, то суд приходить до висновку про задоволення вимог позивача в частині стягнення із відповідача інфляційних збитків від суми основної заборгованості за договором у вищевказані періоди у розмірі 59 177, 67 грн.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, обставини справи, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Судові витрати відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 123, 129, 233, 236 - 240 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Буденергосоюз" (08200, Київська обл., місто Ірпінь, вулиця Ветеранів Афганістану, будинок 2А, кабінет 7/7; ідентифікаційний код 38365934) на користь Приватного Акціонерного товариства фірми "Фундамент" (02002, м.Київ, вулиця Раїси Окіпної, будинок 4-Б; ідентифікаційний код 01416332) 696 207 (шістсот дев'яносто шість тисяч двісті сім) грн 92 (дев'яносто дві) коп. основної заборгованості, 59 177 (п'ятдесят дев'ять тисяч сто сімдесят сім) грн 67 (шістдесят сім) коп. інфляційних збитків, 14 305 (чотирнадцять тисяч триста п'ять) грн 64 (шістдесят чотири) коп. 3% річних та судові витрати 11 545 (одинадцять тисяч п'ятсот сорок п'ять) грн 37 (тридцять сім) коп. судового збору.

3. Рішення набирає законної сили після закінчення строку на його апеляційне оскарження, а у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Рішення може бути оскаржено протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги до Київського апеляційного господарського суду через господарський суд Київської області.

Суддя В.М.Бацуца

Повний текст рішення підписаний

02 липня 2018 р.

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення30.05.2018
Оприлюднено23.07.2018
Номер документу75425958
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/326/18

Ухвала від 11.09.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Судовий наказ від 27.08.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Бабкіна В.М.

Рішення від 30.05.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 16.05.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 25.04.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 04.04.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 19.02.2018

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні