Рішення
від 12.07.2018 по справі 820/4479/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

12 липня 2018 р. №820/4479/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Панченко О.В.

за участю секретаря судового засідання - Денисенко А.А.,

представника позивача - Нефедової І.І.,

представника відповідача - Шевченко А.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Трубопровідні системи" (вул. Свердлова, буд. 45-Г,с. Подвірки,Дергачівський район, Харківська область,62371, код ЄДРПОУ31802168)

до Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ39599198)

про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Трубопровідні системи", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДФС у Харківській області щодо відмови в реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю "Трубопровідні системи" платником ПДВ та зобов`язати Головне управління ДФС у Харківській області зареєструвати Товариство з обмеженою відповідальністю "Трубопровідні системи" платником податку на додану вартість.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що підприємство перебуває на загальній системі оподаткування, однак, у вересні 2017 року загальна сума від здійснення позивачем операцій з постачання товарів (послуг), що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V Податкового Кодексу України, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) Товариством з обмеженою відповідальністю "Трубопровідні системи" протягом останніх 12 календарних місяців перевищила розмір, встановлений ст. 181 ПК України. Відповідно до вимог законодавства позивач подав до відповідача заяву про реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю "Трубопровідні системи" платником податку на додану вартість. Однак, відповідачем позивачу направлено лист від 26.02.2018р. №7215/10/20-40-08-01-09 з відмовою в реєстрації платником ПДВ на підставі відсутності підтверджуючих документів. Вважаючи дії відповідача незаконними, позивач звернувся до суду за захистом своїх прав та інтересів.

Представник позивача у судовому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

На виконання ухвали суду від 08.06.2018р. представником відповідача подано відзив на позовну заяву, в якій останній заперечував проти задоволення адміністративного позову, посилаючись на те, що докуметів на підтвердження того, що ТМЦ сплачені (платіжні доручення) за вказаними операціями позивач не надав, а тому було прийнято рішення про відмову на підставі статті 181 Податкового кодексу України - неможливо встановити відповідність критеріям, визначенним п.п. 181.1. статті 181 Податкового кодексу України.

У судовому засіданні представник відповідача підтримав доводи, викладені у відзиві на позов, просив суд відмовити у задоволені позову.

Суд, вивчивши доводи позову, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів:

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Трубопровідні системи" зареєстровано в якості суб'єкта господарювання - юридичної особи 15.03.2002 року, про що внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що підтверджується свідоцтвом. (а.с.16)

В матеріалах справи наявний витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, з якого вбачається, що видами діяльності підприємства є: виробництво гідравлічного та пневматичного устатковання; виробництво інших кранів і клапанів; оптова торгівля іншими машинами й устаткованням; неспеціалізована оптова торгівля; видання звукозаписів. (а.с.18-20)

З матеріалів справи судом встановлено, що позивач 21.02.2018р. подав заяву встановленого зразка з документами, що підтверджують обсяг господарських операцій позивача протягом останніх 12 календарних місяців та супровідним листом №221 з метою реєстрації як платник податку на додану вартість. (а.с.7-8)

Відповідачем на заяву позивача від 21.02.2018р. направлено лист від 26.02.2018р. №7215/10/20-40-08-01-09 з відмовою в реєстрації платником ПДВ на підставі відсутності підтверджуючих документів. При цьому, у вказаному листі відповідача не було вказано яких саме документів не вистачає. Запропоновано усунути недоліки та надати нову реєстраційну заяву платника податку на додану вартість. (а.с.15)

На підтвердження господарських операцій, внаслідок яких загальна сума від здійснення позивачем операцій з постачання товарів (послуг), що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V Кодексу, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) ТОВ ТОВ Трубопровідні системи протягом останніх 12 календарних місяців перевищила розмір, встановлений ст. 181 ПК України, позивачем надані наступні документи:

- видаткова накладна №829 від 29.08.2017р. на загальну суму 615939,00 грн. (а.с.10);

- товаро-транспортна накладна №829 від29.08.2017р. на загальну суму 615939,00 грн. (а.с.11);

- відомості про вантаж на суму 615939,00 грн. (зв. бік а.с.11);

- перелік цінностей, які належить отримати (зв. бік а.с.12);

- видаткова накладна №925 від 25.09.2017р. на загальну суму 566154,00 грн. (а.с.13);

- товаро-транспортна накладна №925 від 25.09.2017р. на загальну суму 566154,00 грн. (а.с.14);

- відомості про вантаж на суму 566154,00 грн. (зв. бік а.с.14)

Вирішуючи дану справу, суд виходить з того, що порядок реєстрації платників податку на додану вартість унормовано приписами Податкового кодексу України та Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014р. №1130.

Положеннями п. 181.1 ст. 181 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов'язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи.

За правилами п. 183.1 ст. 183 Податкового кодексу України: будь-яка особа, що підлягає обов'язковій реєстрації як платник податку, подає до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву.

Відповідно п. 183.2 ст. 183 Податкового кодексу України, у разі обов'язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до контролюючого органу не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у статті 181 цього Кодексу.

Згідно п. 183.7 ст. 183 Податкового кодексу України, заява про реєстрацію особи як платника податку подається особисто такою фізичною особою або безпосередньо керівником або представником юридичної особи - платника (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та повноважень) до контролюючого органу за місцезнаходженням (місцем проживання) особи.

У зв'язку з досягненням підприємством загальної суми, що перевищила розмір, встановлений ст. 181 Податкового кодексу України, (а саме - 1182093,00 грн.) від здійснення позивачем операцій з постачання товарів (послуг), що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V Кодексу, протягом останніх 12 календарних місяців, позивач звернувся із заявою до відповідача про реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю "Трубопровідні системи" як платника податку на додану вартість. Однак, позивач отримав відмову в реєстрації, з посиланням на те, що заявником не надано в повному обсязі документальне підтвердження щодо здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню, за останні 12 календарних місяців сукупно перевищуючих 1000000 грн.

Як вбачається з положень п.183.8 ст.183 Податкового кодексу України, контролюючий орган відмовляє в реєстрації особи як платника податку, якщо за результатами розгляду реєстраційної заяви та/або поданих документів встановлено, що особа не відповідає вимогам, визначеним статтею 180, пунктом 181.1 статті 181, пунктом 182,1 статті 182 та пунктом 183.7 статті 183 цього Кодексу, або якщо існують обставини, які є підставою для анулювання реєстрації згідно із статтею 184 цього Кодексу, а також якщо при поданні реєстраційної заяви чи визначенні бажаного (запланованого) дня реєстрації не дотримано порядок та строки (терміни), встановлені пунктами 183.1, 183.3-183.7 цієї статті.

Пунктом 183.9 ст.183 Податкового кодексу України передбачено, що у разі відсутності підстав для відмови у реєстрації особи як платника податку, контролюючий орган зобов'язаний протягом трьох робочих днів після надходження реєстраційної заяви до контролюючого органу внести до реєстру платників податку запис про реєстрацію такої особи як платника податку з дня внесення запису до реєстру платників податку у разі обов'язкової реєстрації особи як платника податку або у разі реєстрації осіб, визначених в абзаці першому пункту 183.4, що відповідають вимогам, визначеним пунктом 181.1 статті 181 цього Кодексу, якщо перше число календарного місяця, в якому здійснено перехід на сплату інших податків і зборів, на день подання реєстраційної заяви настало.

Згідно правил п. 3.9 наказу Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, якщо в заяві про реєстрацію не зазначені обов'язкові реквізити, надані недостовірні або неповні дані, її не скріплено печаткою заявника (за наявності), не підписано заявником (для фізичних осіб), відповідальною особою заявника (для юридичних осіб) чи особою, яка має документально підтверджене повноваження щодо підпису реєстраційної заяви від особи, яка реєструється платником ПДВ, відомості про заявника не включені до Єдиного державного реєстру, то протягом 3 робочих днів від дня отримання заяви контролюючий орган звертається до особи з письмовою пропозицією надати нову заяву про реєстрацію (із зазначенням підстав неприйняття попередньої).

Відповідно п.3.10 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, контролюючий орган відмовляє в реєстрації особи як платника ПДВ, якщо за результатами розгляду реєстраційної заяви та/або поданих документів встановлено, що особа не відповідає вимогам, визначеним статтею 180, пунктом 181.1 статті 181, пунктом 182.1 статті 182 та пунктом 183.7 статті 183 розділу V Кодексу (пункт 1.5 розділу I, пункти 3.3, 3.4, підпункт 1 пункту 3.5 розділу III цього Положення), або якщо існують обставини, які є підставою для анулювання реєстрації згідно зі статтею 184 розділу V Кодексу (пункт 5.1 розділу V цього Положення), а також якщо при поданні реєстраційної заяви чи визначенні бажаного (запланованого) дня реєстрації не дотримано порядок та строки (терміни), встановлені пунктами 183.1, 183.3 - 183.7 статті 183 розділу V Кодексу.

Однак, судом встановлено, що позивач надав контролюючому органу всі наявні документи по зазначеним операціям, відповідачем не було встановлено, що позивач не відповідає вимогам, визначеним пунктом 181.1 статті 181 Податкового кодексу України, та не були зазначені законодавчо визначені чіткі причини відмови в реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю "Трубопровідні системи" як платника ПДВ.

Відповідно до приписів ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до ст. 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Також суд враховує, що будь-яке рішення чи дії суб'єкта владних повноважень мають бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, мати під собою конкретні об'єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено, а суд, відповідно до ч.2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, перевіряє чи прийнято такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

В зв'язку з наведеним, суд вважає позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльність Головного управління ДФС у Харківській області щодо відмови в реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю "Трубопровідні системи" платником ПДВ та зобов`язання Головного управління ДФС у Харківській області зареєструвати Товариство з обмеженою відповідальністю "Трубопровідні системи" платником податку на додану вартість, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст.1, 2, 6, 7, 19, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Трубопроводные системы" до Головного управління ДФС у Харківській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії, - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДФС у Харківській області щодо відмови в реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю "Трубопроводные системы" платником ПДВ.

Зобов`язати Головне управління ДФС у Харківській області зареєструвати Товариство з обмеженою відповідальністю "Трубопроводные системы" платником податку на додану вартість.

Стягнути з Головного управління ДФС у Харківській області за рахунок бюджетних асигнувань (вул. Пушкінська, буд. 46,м.Харків, 61057, код 39599198), на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Трубопроводные системы" (вул. Свердлова, буд. 45-Г, с.Подвірки,Дергачівський район, Харківська область,62371, код 31802168) суму сплаченого судового збору в розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення безпосередньо до Харківського апеляційного адміністративного суду. Або в порядку, передбаченому п. 15.5 Розділу VII КАС України, а саме: до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлений 20 липня 2018 року.

Суддя О.В. Панченко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.07.2018
Оприлюднено23.07.2018
Номер документу75427857
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/4479/18

Ухвала від 12.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 19.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 19.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 10.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Постанова від 10.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 04.10.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 06.09.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 06.09.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Рішення від 12.07.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 12.07.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні