Рішення
від 20.07.2018 по справі 815/951/18
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 липня 2018 року справа № 815/951/18

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гаврилюка В.О.,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС в Одеській області до приватного підприємства "ПРО ОРГ ЛОГІСТІК" про стягнення податкового боргу,

встановив:

Головне управління ДФС у Одеській області (далі - Головне управління, позивач) подало позов до приватного підприємства "ПРО ОРГ ЛОГІСТІК" (далі - ПП "ПРО ОРГ ЛОГІСТІК", відповідач) в якому просить стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих ПП "ПРО ОРГ ЛОГІСТІК", суму податку на додану вартість на загальну суму 164058,18 грн та суму податку на прибуток приватних підприємств на загальну суму 167998,15 грн на бюджетний рахунок 31113029700008, отримувач УК у м. Одесі/Приморський район/14010100, код отримувача 38016923, банк отримувача ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач має непогашений податковий борг у розмірі 332056,33 грн. Оскільки заборгованість в добровільному порядку не сплачена, контролюючий орган звернувся до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України.

Ухвалою судді Одеського окружного адміністративного суду від 06.03.2018 відкрито провадження у справі та визначено, що розгляд справи проводити в порядку спрощеного позовного провадження (з викликом сторін).

29 березня 2018 року представник позивача надав до Одеського окружного адміністративного суду заяву про передачу справи № 815/951/18 за підсудністю до Черкаського окружного адміністративного суду.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 29.03.2018 відповідно до частини 1 статті 29 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративна права 815/951/18 передана на розгляд до Черкаського окружного адміністративного суду.

Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 21.05.2018 прийнято адміністративну справу до свого провадження та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 11.06.2018.

08 червня 2018 року представник позивача подав до Черкаського окружного адміністративного суду надіслав заяву про розгляд справи за відсутності представника Головного управління ДФС в Одеській області в порядку письмового провадження на основі наявних в матеріалах справи документів.

Усною ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 11.07.2018 вирішено судовий розгляд справи здійснити в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

11 червня 2018 року представник позивача подав заяву про розгляд справи за відсутності представника Головного управління ДФС в Одеській області в порядку письмового провадження на основі наявних в матеріалах справи документів.

Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання, у судове засідання свого представника не направив, клопотання про розгляд справи без участі його представника та відзиву на адміністративний позов до суду не надходило.

При розгляді справи в порядку письмового провадження, відповідно до частини 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Розглянувши матеріали справи, повно, всебічно, об'єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов до такого висновку.

Суд встановив, що приватне підприємство "ПРО ОРГ ЛОГІСТІК", як суб'єкт господарювання - юридична особа, ідентифікаційний код 30508846, зареєстроване 30.07.1999.

Згідно підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Пунктом 54.1 статті 54 цього Кодексу передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до підпункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з підпунктом 54.3.2 пунктом 54.3 статті 53 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Підпунктом 54.3.3 вказаної статті визначено, що згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Відповідно до пункту 57.3 статті 53 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Як свідчать матеріали справи, у відповідача обліковується податковий борг перед бюджетом з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 167998,15 грн та податку на додану вартість на загальну суму 164058,18 грн. Дана заборгованість виникла внаслідок донарахування контролюючим органом грошових зобов'язань згідно податкових повідомлень-рішень від 07.07.2015 № 0000662203, № 0000652203, прийнятих на підставі акту позапланової виїзної документальної перевірки відповідача по взаємовідносинах з ТОВ "Нікастрой" від 28.05.2015 № 3492/15-53-22-03/30508846 та податкового повідомлення-рішення від 21.01.2016 № 0001091502.

Відповідно до розрахунку Головного управління ДФС у Одеській області відповідач має залишок несплаченої суми податкового боргу, який становить 332056,33 грн, що також підтверджується зворотнім боком облікової картки платника податків.

Пунктом 14.1.175 статті 14 Податкового кодексу передбачено, що сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно пункту 59.3 вказаної статті податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Пунктом 59.5 зазначеної статті передбачено, що у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Пункт 95.2 вказаної статті передбачає, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

У зв'язку з несплатою відповідачем узгодженої суми податкового зобов'язання позивачем сформована податкова вимога про сплату боргу форми "Ю" № 14552-23 від 12.02.2016, вручена відповідачу 29.02.2016, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи є обґрунтованими, а вимоги такими, що належить задовольнити.

Частинами 1, 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки Головне управління є суб'єктом владних повноважень та враховуючи, що у справі позивач не поніс жодних судових витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертизи, тому у даному випадку, відповідно до частин 1, 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України підстави для відшкодування позивачеві судових витрат відсутні.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 9, 14, 73-77, 139, 242 - 246, 255, 295, підпунктом 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

вирішив:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих приватне підприємство "ПРО ОРГ ЛОГІСТІК", на користь бюджету (рахунок 31113029700008, отримувач УК у м. Одесі/Приморський район/14010100, код отримувача 38016923, банк отримувача ГУ ДКСУ в Одеській області, МФО 828011) через Головне управління ДФС у Одеській області кошти на суму податкового боргу в розмірі 332056 (триста тридцять дві тисячі п'ятдесят шість) грн 33 коп.

Розподіл судових витрат згідно вимог частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України не здійснювати.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Учасники справи:

1) позивач - Головне управління ДФС у Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, ідентифікаційний код 39398646);

2) відповідач - приватне підприємство "ПРО ОРГ ЛОГІСТІК" (18036, м. Черкаси, вул. Максима Залізняка, 3, офіс 1, ідентифікаційний код 30508846).

Рішення складене у повному обсязі та підписане 20.07.2018.

Суддя В.О. Гаврилюк

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.07.2018
Оприлюднено23.07.2018
Номер документу75428149
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/951/18

Ухвала від 25.10.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 29.07.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 18.07.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 31.07.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Рішення від 20.07.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 21.05.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 29.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 06.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні