Рішення
від 23.07.2018 по справі 814/954/18
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 липня 2018 р. № 814/954/18 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Устинова І.А., розглянувши у письмовому провадження в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "КОРПОРАЦІЯ ГЕКТАР", в.Центральна, 32 (вул. Тороїцька, 238/5, оф.9, 54031), смт. Доманівка, Доманівський район, Миколаївська область, 56401

до відповідача:Державної фіскальної служби України, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053

про:визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "КОРПОРАЦІЯ ГЕКТАР" (далі - позивач) звернулось до адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач) про:

- визнання протиправними та скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних: рішення від 21.12.2017 р. № 455834/39908705 про відмову у реєстрації податкової накладної № 388 від 21.11.2017 р., рішення від 28.12.2017 р. № 495340/39908705 про відмову у реєстрації податкової накладної № 392 від 22.11.2017 р., від 28.12.2017 р. № 495341/39908705 про відмову у реєстрації податкової накладної № 394 від 22.11.2017 р., від 22.12.2017 р. № 476942/39908705 про відмову у реєстрації податкової накладної № 401 від 24.11.2017 р., від 29.12.2017 р. № 512222/39908705 про відмову у реєстрації податкової накладної № 402 від 24.11.2017 р., від 02.01.2018 р. № 520764/39908705 про відмову у реєстрації податкової накладної № 404 від 24.11.2017 р., від 28.12.2017 р. № 495342/39908705 про відмову у реєстрації податкової накладної № 407 від 27.11.2017 р., від 02.01.2018 р. № 520766/39908705 про відмову у реєстрації податкової накладної № 410 від 29.11.2017 р., від 02.01.2018 р. № 520765/39908705 про відмову у реєстрації податкової накладної № 412 від 30.11.2017 р.

- зобов'язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 388 від 21.11.2017, податкову накладну № 392 від 22.11.2017, податкову накладну № 394 від 22.11.2017, податкову накладну № 401 від 24.11.2017, податкову накладну № 402 від 24.11.2017, податкову накладну № 404 від 24.11.2017, податкову накладну № 407 від 27.11.2017, податкову накладну № 410 від 29.11.2017, податкову накладну № 412 від 30.11.2017.

Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що відповідач безпідставно не здійснив реєстрацію податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки позивач не допускав порушення норм Податкового законодавства та відповідачу були надані всі наявні у позивача документи.

Відповідач відзив на позов не надав, у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Тому суд розцінює, відповідно до ч. 4 ст. 159 КАС України, неподання відповідачем відзиву на позов без поважних причин як визнання позову.

Відповідно до ч. 9 ст.205 КАС України, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні в них фактичні дані, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "КОРПОРАЦІЯ ГЕКТАР" зареєстровано юридичною особою державним реєстратором 01.10.2015 року. Основним видом діяльності товариства є торгівля насінням, добривами (код КВЕД 47.76.); оптова торгівля хімічним продуктами (код КВЕД 46.75.).

Специфіка вказаних видів діяльності полягає в тому, що для надання послуг з постачання Позивач закуповує відповідні товари (насіння, засоби захисту рослин, добрива тощо) у постачальників, виробників самостійно.

Враховуючи значні об'єми витрат, які постійно мають забезпечувальний характер, а також з метою мінімізації ризику несплати за товар покупцем, Позивач застосовує змішану систему оплати вартості послуг: авансова (включаючи 100% передоплати), оплата по факту поставки товару.

Окрім того, деякі товари (пестициди та агрохімікати) мають обмежувальний температурний режим і не можуть транспортуватись або не можуть використовуватись за низьких температур.

Відповідно до специфіки діяльності підпиємства, з урахуванням зазначених факторів, покупцем ФГ ІВОЛГА (договір поставки від 08.11.2017 № 08/11/17-1), покупцем ТОВ Агрохімтех-2 (договір поставки від 05.04.2017 № 05/04/17-1), покупцем ФГ БОВБАСІВСЬКЕ (договір поставки від 30.03.2017 № 30/03/17-1), покупцем ПП БЕРСА (договір поставки від 01.03.2017 № 01/03/17-1), покупцем ТОВ ОСТЕР-ЦЕНТР , покупцем ФГ КОЛОС (договір поставки від 27.11.2017 № 27/11/17-1), покупцем ПП АГРОЦЕНТР ПОДІЛЛЯ (договір поставки від 27.03.2017 № 27/03/17-1), покупцем МПП ВІКТОРІЯ здійснено передоплати Позивачу за договорами поставки.

Відповідно до приписів п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) Позивачем при здійсненні господарських операцій складено податкові накладні:

№ 388 від 21.11.2017 та направлено через електронний кабінет 13.12.2017 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН);

№ 392 від 22.11.2017 та направлено через електронний кабінет 14.12.2017 для реєстрації в ЄРПН;

№ 394 від 22.11.2017 та направлено через електронний кабінет 15.12.2017 для реєстрації в ЄРПН;

№ 401 від 24.11.2017 та направлено через електронний кабінет 13.12.2017 для реєстрації в ЄРПН;

№ 402 від 24.11.2017 та направлено через електронний кабінет 13.12.2017 для реєстрації в ЄРПН;

№ 404 від 24.11.2017 та направлено через електронний кабінет 14.12.2017 для реєстрації в ЄРПН;

№ 407 від 27.11.2017 та направлено через електронний кабінет 13.12.2017 для реєстрації в ЄРПН;

№ 410 від 29.11.2017 та направлено через електронний кабінет 13.12.2017 для реєстрації в ЄРПН;

№ 412 від 30.11.2017 та направлено через електронний кабінет 15.12.2017 для реєстрації в ЄРПН.

На момент складання та подання на реєстрацію вказаних податкових накладних, складання відповідачем квитанцій та прийняття рішень по даним податковим накладним стаття 201 ПКУ діяла в редакції, чинній до 31.12.2017 року.

Вказані вище податкові накладні прийняті відповідачем, але їх реєстрацію зупинено. Податковим органом виявлені помилки: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена.

У Квитанції про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

На виконання п. п. 201.16.2. п. 201.16. ст. 201 Податкового кодексу України позивачем направлено через електронний кабінет на адресу відповідача повідомлення з поясненнями від 14.12.2017 р. № 6 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК реєстрація якої/го зупинено щодо ПН № 388, повідомлення з поясненнями від 19.12.2017 № 9 щодо ПН № 392, повідомлення з поясненнями від 20.12.2017 № 11 щодо ПН № 394, повідомлення з поясненнями від 15.12.2017 № 7 щодо ПН № 401, повідомлення з поясненнями від 21.12.2017 № 14 щодо ПН № 402, повідомлення з поясненнями від 21.12.2017 № 15 щодо ПН № 404, повідомлення з поясненнями від 20.12.2017 № 13 щодо ПН № 407, повідомлення з поясненнями від 22.12.2017 № 18 щодо ПН № 410, повідомлення з поясненнями від 22.12.2017 № 17 щодо ГІН № 412.

На підтвердження подання вищезазначених документів відповідачу позивачем отримано квитанції № 1 від 14.12.2017 року, від 20.12.2017 року, від 20.12.2017 року, від 14.12.2017 року, від 21.12.2017 року, від 22.12.2017 року, від 20.12.2017 року, від 22.12.2017 року, від 22.12.2017 року про те, що документи доставлено до Державної фіскальної служби України.

Рішеннями комісії відповідача від 21.12.2017 року № 455834/39908705 відмовлено у реєстрації ПН № 388 від 21.11.2017р., від 28.12.2017р. № 495340/39908705 відмовлено у реєстрації ПН № 392 від 22.11.2017р., від 28.12.2017р. № 495341/39908705 відмовлено у реєстрації ПН 394 від 22.11.2017 р., від 22.12.2017 р. № 476942/39908705 відмовлено у реєстрації ПН № 401від 24.11.2017 р., від 29.12.2017р. № 512222/39908705 відмовлено у реєстрації ПН № 402 від 24.11.2017р., від 02.01.2018р. № 520764/39908705 відмовлено у реєстрації ПН № 404 від 24.11.2017р., від28.12.2017 р. № 495342/39908705 відмовлено у реєстрації ПН № 407 від 27.11.2017р., від 02.01.2018р. № 520766/39908705 відмовлено у реєстрації ПН № 410 від 29.11.2017 р., від 02.01.2018р. № 520765/39908705 відмовлено у реєстрації ПН № 412 від 30.11.2017 р.

Відповідно до п.201.1 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.201.10 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Відповідно до п. 201.16. ПКУ реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17 №567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п.6. зазначеного Критерія моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Цим же наказом затверджений Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до цього Переліку для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до п.201.16.3 ПК України підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №190 від 29.03.17 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

ТОВ "КОРПОРАЦІЯ ГЕКТАР" надало ДФС України всі наявні у нього документи, щодо здійснення своєї господарської діяльності та відповідно до договорів поставки, укладених з іншими підприємствами.

Всі документи подані на адресу відповідача, цілком відповідають вимогам викладеним у Вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ДФС України прийняла рішення, якими відмовила позивачу у реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Але рішення відповідача не відповідають критеріям ч.3 ст.2 КАС України, а саме є необґрунтованим, оскільки незрозуміло з яких підстав позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних: якщо копії документів складені з порушенням законодавства, то необхідно вказати конкретно, яку саме норму права порушив позивач, якщо недостатньо документів ДФС для прийняття позитивного рішення та реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, то необхідно зазначити, які саме документи позивачем не додані.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відтак, саме відповідач повинен надати суду докази про те, що документи позивача складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми. Рішення суб'єкта владних повноважень повинно бути зрозумілим для того, щоб платник податків мав можливість або їх виправити або оскаржити.

Відповідачем не доведено правомірність своїх рішень щодо відмови у реєстрації податкових накладних, тому позов належить задовольнити у повному обсязі.

Судові витрати розподіляються відповідно до ст.139 КАС України.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КОРПОРАЦІЯ ГЕКТАР" (вул. Центральна, 32, смт. Доманівка, Доманівський район, Миколаївська область, 56401, код ЄДРПОУ 39908705) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати Рішення Державної фіскальної служби України від 21.12.2017 р. № 455834/39908705 про відмову у реєстрації податкової накладної № 388 від 21.11.2017 р., рішення від 28.12.2017 р. № 495340/39908705 про відмову у реєстрації податкової накладної № 392 від 22.11.2017 р., від 28.12.2017 р. № 495341/39908705 про відмову у реєстрації податкової накладної № 394 від 22.11.2017 р., від 22.12.2017 р. № 476942/39908705 про відмову у реєстрації податкової накладної № 401 від 24.11.2017 р., від 29.12.2017 р. № 512222/39908705 про відмову у реєстрації податкової накладної № 402 від 24.11.2017 р., від 02.01.2018 р. № 520764/39908705 про відмову у реєстрації податкової накладної № 404 від 24.11.2017 р., від 28.12.2017 р. № 495342/39908705 про відмову у реєстрації податкової накладної № 407 від 27.11.2017 р., від 02.01.2018 р. № 520766/39908705 про відмову у реєстрації податкової накладної № 410 від 29.11.2017 р., від 02.01.2018 р. № 520765/39908705 про відмову у реєстрації податкової накладної № 412 від 30.11.2017 р.

3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі: податкову накладну № 388 від 21.11.2017р., податкову накладну № 392 від 22.11.2017р., податкову накладну № 394 від 22.11.2017р., податкову накладну № 401 від 24.11.2017р., податкову накладну № 402 від 24.11.2017р., податкову накладну № 404 від 24.11.2017р., податкову накладну № 407 від 27.11.2017р., податкову накладну № 410 від 29.11.2017р., податкову накладну № 412 від 30.11.2017р..

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КОРПОРАЦІЯ ГЕКТАР" (вул. Центральна, 32 смт. Доманівка, Доманівський район, Миколаївська область, 56401, код ЄДРПОУ 39908705) судовий збір в розмірі 3524,00 грн. (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні 00 коп.), сплачений платіжним дорученням № НОМЕР_1 від 29.03.2018 року.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя І. А. Устинов

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.07.2018
Оприлюднено24.07.2018
Номер документу75451817
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/954/18

Ухвала від 31.10.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 30.08.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Рішення від 23.07.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 25.04.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 18.04.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні